Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintasyöpä, kokemuksia?

Vierailija
14.09.2020 |

Oliko mitään oireita ja miten todettiin? Mitä jatkotoimenpiteitä?

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko fibroadenooma? Minkä ikäinen olet,nuorilla se yleinen.

Vierailija
42/98 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytättekö salmiakkia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli syöpä kolmikymppisenä. Kova patti. Rinta poistettiin ja sutostaatit x 6. Sitten korjausleikkaus kun kolme vuotta puhtaat paperit. Syöpä oli hormoninegatiivinen, erittäin aggressiivinen. Ennuste ei ollut hyvä. Mutta olen vielä elossa., 14 vuoden kuluttua.

Kontrollit oli 10 vuotta.

Vierailija
44/98 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskalsin viimein varata lääkäriajan ja sain sen jo tälle päivää.

T. Se jolla nännin vetäytyminen

No hyvä. Jossain tapauksessa nännimuutos 'liittyy'syöpään, inflammatoorinen (?) rintasyöpä.

Vierailija
45/98 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli syöpä kolmikymppisenä. Kova patti. Rinta poistettiin ja sutostaatit x 6. Sitten korjausleikkaus kun kolme vuotta puhtaat paperit. Syöpä oli hormoninegatiivinen, erittäin aggressiivinen. Ennuste ei ollut hyvä. Mutta olen vielä elossa., 14 vuoden kuluttua.

Ai niin. Oikeastaan ainut oire oli karsea kuume, 40 astetta, kuumehorkka, jossa hampaat kalisi ja koko ruumis oli kipeä, siis tietyllä tavalla jotenkin herkkä, ei varsinaisesti sattunut, paitsi kosketus.

Vierailija
46/98 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin. Oikeastaan ainut oire oli karsea kuume, 40 astetta, kuumehorkka, jossa hampaat kalisi ja koko ruumis oli kipeä, siis tietyllä tavalla jotenkin herkkä, ei varsinaisesti sattunut, paitsi kosketus.

Työpäivien jälkeen?

Vierailija
47/98 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli siis tänään mammografia ja ultra. Ja niissä ei näkynyt yhtään mitään. Patti oli onneksi jotain rauhaskudosta tms.

Vierailija
48/98 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monella oireillut kipuna ja millaista kipua?

Vierailija
49/98 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monella oireillut kipuna ja millaista kipua?

Ei ollut kipuja. Muutamaa vuotta ennen syövän löytymistä oli rinnan tuikkimista, eräänlaista pistelyä. Tuntui siltä kuin rintaliivissä olisi ollut leivänmuruja:) Ei ollut. Tämä pistely - tai tuikkiminen niin kuin lääkärini sanoi -, on saattanut olla merkki siitä, että jotain siellä tapahtui. Olen siis myöhemmin lukenut tästä pistelyoireesta.

Vierailija
50/98 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään tullut ihottumaa leikkausarpeen rintasyöpäleikkauksen jälkeen? Jos on, niin miten olette hoitaneet ihottuman pois?

Minulla on leikkauksesta kulunut aikaa jo vuosia. Muutama kuukausi sitten tuli ihottomaa vanhaan leikkausarpeen, joka on kainalon puolella. Sain ihottuman pois kortisonivoiteella, jäi vain himmeä jälki. Nyt ihottuma tuli takaisin samaan leikkausarpikohtaan. Ihottuma on nyt isomman kokoinen mutta ei mitenkään pahan näköinen.

Jos teillä on ollut arpi-ihottumaa, niin oletteko saaneet lääkäriltä jotain erityisiä ohjeita, miten arpi-ihottumaa hoidetaan?

Vierailija
51/98 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään tullut ihottumaa leikkausarpeen rintasyöpäleikkauksen jälkeen? Jos on, niin miten olette hoitaneet ihottuman pois?

Minulla on leikkauksesta kulunut aikaa jo vuosia. Muutama kuukausi sitten tuli ihottomaa vanhaan leikkausarpeen, joka on kainalon puolella. Sain ihottuman pois kortisonivoiteella, jäi vain himmeä jälki. Nyt ihottuma tuli takaisin samaan leikkausarpikohtaan. Ihottuma on nyt isomman kokoinen mutta ei mitenkään pahan näköinen.

Jos teillä on ollut arpi-ihottumaa, niin oletteko saaneet lääkäriltä jotain erityisiä ohjeita, miten arpi-ihottumaa hoidetaan?

Kukaan ei näytä vastaavan tähän, joten: Joillakin henkilöillä leikkausarpi liikakasvaa. Liikakasvua kutsutaan keloidiksi.

Ihottumasta en ole kuullut, mutta ajattelisin kyseessä olevan arpikudoksen ärsytyksestä johtuvan vaivan. Vaatteiden saumat voi aiheuttaa tai pesu- ja huuhteluaineet ko. ärsytystä.

Kehoittaisin kysymään asiantuntevalta yleislääkäriltä tarkemmin jos tämä asia jäi vaivaamaan.

Vierailija
52/98 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain ollut ihottumaa nännissä/rinnassa joka paljastunut syöväksi? Minulla ilmestyi pieni ihottuma näköinen laikku nännin viereen mistä olen ollut huolissani. Koitan nyt rasvailla sitä. Näyttää tosi pieneltä ja harmittomalta mutta silti vaivaa mieltä. Seuraan hetken paraneeko se ja sitten lääkäriin jos ei lähde/muuttuu. 

Vierailija
53/98 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko minä? Itsellä sama, pikkurillinpään kokoinen, pieni, ehkä atooppisen näköinen ihottuma muutaman millin päässä nännistä. Olisi hauska kuulla miten olet voinut ja mikä oli?

Vierailija
54/98 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varasin tänään pohjolan terveysmestarin kautta lääkärille ajan. Minulla on ollut vasemman nännin kutinaa nyt useamman viikon. Kortisoni auttanut kutinaan, mutta se palaa aina takaisin. Nyt myös vasen kainalo alkanut kutiamaan sekä löysin mielestäni sieltä pienen hetkeen kokoisen patin. Tai sitten se patti on vaan rasvakudosta, tiedä häntä... Ihossa ei näy mitään muutoksia. Rinta hieman oudon oloinen, voi toki mieli tehdä temppuja ja sen takia tuntua oudolta. Toivon että lääkäri laittaa lähetteen tutkimuksiin, mutta maanantaina olen taas hieman viisaampi.

Vierailija
55/98 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pelottaa. Ikä 49 ja rinnassa 2cm kyhmy. Aika varattu mammografia ultra ja koepalan otto. Ei hyvä yhdistelmä masennuksen ja ahdistuksen kanssa. Miten teillä pää kestää?

Vierailija
56/98 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaivattaisiin kokemuksia. Ultrassa näkyi 1,5cm epätarkkarajainen mikrokalkkia sisältävä patti. Siitä otettiin paksuneulanäytteet. Nyt odottelen näytteen tuloksia (peloissani). Onko tietoa tai kokemuksia voiko tämä nyt kuitenkin olla joku hyvänlaatuinen kasvain? Vai onko olemassa mitään hyvänlaatuisia muutoksia, jotka voisivat olla epätarkkarajaisia ja sisältävät mikrokalkkia? Googlailun perusteella mikrokalkki viittaa pahanlaatuisuuteen (samoin kuin epätarkkarajaisuus).

Vierailija
57/98 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani oli 2cm lobulaarinen gradus 2 syöpä, leikattiin noin 2vkoa löytämisen jälkeen, sitten 4X stytot, ja 15 kertaa sädehoidot. Osapoisto, ei ollut levinnyt imusolmukkeisiin.  Nyt odottelen taas pääsyä tarkastukseen, mutta jo julistivat mut "terveeksi". Elämä jatkuu.

Mitä kukaan täällä ei ole maininnut on talous.  Maksoi ihan kunnallisella nämä kaikki käänteet noin 6kk sisällä arviolta 1200-1300 e.

Vierailija
58/98 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Onko kellään kokemusta? Multa otettiin paksuneulanäyte maanantaina. Tehtiin myös varjoainemammo, joka oli ok. Ultratessa löytyi jotain hyvänlaatuiselta vaikuttavaa. Lähtötilanne, miksi tutkimuksiin menin, oli vihertävä vuoto. Nyt kun puristi samasta tiehyestä tulee reilusti verta. Onkohan tämä normaali jälkitila em. tutkimuksille?

Vierailija
59/98 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmikymppinen olin. Patti rinnassa, kävin lääkäreillä, sain lähetteen psykiatriseen.

Lopulta YTHS:n lääkäri otti vakavasti, lähete biopsiaan. Syöpä. Lähete leikkaukseen, uusi leikkaus, lopulta radikaali poisto plus imusolmukkeita kainaloon. Sytostaatit. Rinnan korjaus. Olen hengissä, mikä on minun tapauksessani hyvin harvinaista. Syöpä hormoni negatiivinen. Erittäin aggressiivinen.

Vierailija
60/98 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain ollut ihottumaa nännissä/rinnassa joka paljastunut syöväksi? Minulla ilmestyi pieni ihottuma näköinen laikku nännin viereen mistä olen ollut huolissani. Koitan nyt rasvailla sitä. Näyttää tosi pieneltä ja harmittomalta mutta silti vaivaa mieltä. Seuraan hetken paraneeko se ja sitten lääkäriin jos ei lähde/muuttuu. 

Yksi rintasyöpä tyyppi (inflammatoorinen? en ole varma termistä), voi näyttää tältä. Jos ei häviä parissa viikossa rasvailemalla (Aqualan L), mene lääkäriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi