Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläinen kahvila myy 14 eurolla leipää jossa on porkkanaa.

Vierailija
14.09.2020 |

Sandwich club. Sämpylä jossa porkkanaa ja pähkinävoita. 14 e. Ostaisitko?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä hinnalla myydään millä saadaan kaupaksi. Tyhmä yrittäjä jos ei yritä maksimoida voittoja. Jokaikinen ulisija tällä palstalla toimisi täsmälleen samoin, jos saisi myytyä voileipää 14 eurolla 5 euron sijaan.

Vierailija
22/49 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan oikein merkkileipää kun maksaa noin paljon. Olisko Chanelin leipää kenties. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kahvila- ja ravintolayrittäjänä ei kyllä oo helppoa. Liiketilojen vuokrat on kaupungeissa ihan tähtitieteelliset, jopa ylihintaiset. Mutta silti, 14 euroa leipäsestä? Tuolla hinnalla teen itse perheelleni isot entrecotepihvit, keitän punaviinikastikkeen, teen paistinperunat ja vaikkapa rakuunaporkkanat kylkeen viinilasillisineen. 

Mut, hintajousto, brändi, mitä näitä nyt on.

Vierailija
24/49 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun av-mammat eivät perusta kahviloita, tuottaisivat hyvin kun mamma myisi sämpyläkahvit kahdella eurolla keskellä Helsinkiä.

Vierailija
25/49 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kahvila- ja ravintolayrittäjänä ei kyllä oo helppoa. Liiketilojen vuokrat on kaupungeissa ihan tähtitieteelliset, jopa ylihintaiset. Mutta silti, 14 euroa leipäsestä? Tuolla hinnalla teen itse perheelleni isot entrecotepihvit, keitän punaviinikastikkeen, teen paistinperunat ja vaikkapa rakuunaporkkanat kylkeen viinilasillisineen. 

Mut, hintajousto, brändi, mitä näitä nyt on.

En usko ellet varasta aineksia ja viiniä

Vierailija
26/49 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laskekaa jos kahvilan vuokra on 2000euroa ja myisitte 4 euroa kappale niin vasta tuhannen jälkeen alkaisi tulla voittoa

Kun olisikin 2000 euroa vuokra.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005905892.html

Redissä Robert's Coffeen vuokra 20 000 euroa. Haluaisin nähdä liiketoimintasuunnitelman, millä saatu kahvilan pito näyttämään kannattavalta.

Vierailija
27/49 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on mahdoton myydä edullisesti ellei jätä vuokria maksamatta tai joku tuttu maksaa ne puolesta.

Ihan yrittäjän kusipäisyydestä se riippuu, Helsingissä on vieläkin kahviloita (muita kuin uimahallien tai urheiluhallien oheisuudessa olevat) joista saa sumpit parilla eurolla ja kakkupalasen tai leivän 3,50-4 eurolla.

Mutta kun luullaan että tuottoja saadaan revittyä lisää hilaamalla tuotteiden hinta pilveen. Ei, se vain karkoittaa kanta-asiakkaita jotka ostaisivat sen edullisemman tuotteen vaikka joka aamu.

Mua kiinnostaa näissä aina se että mistä te tiedätte tuottaako kahvila noilla hinnoilla enemmän vai ei? Oletteko itse näitä yrittäjiä? Mitä jos se kahvila tuottaakin noin enemmän vaikkei av-mamma siellä käykään?

Mikähän se asiakassegmentti tässä tapauksessa on? Suomalaisista suurin osa taitaa kuulua kategoriaan av-mamma.

Itsekin yleensä hymähdän näille hintakauhistelijoille, koska usein on kysymys siitä, ettei laadusta olla valmiita maksamaan yhtään. Itse olen valmis, mutta 14 euron sämpylä kaupungissa, jossa samalla rahalla saa paremman lounaan, saisi epäilemään piilokameraan joutumista.

Vierailija
28/49 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laskekaa jos kahvilan vuokra on 2000euroa ja myisitte 4 euroa kappale niin vasta tuhannen jälkeen alkaisi tulla voittoa

Kun olisikin 2000 euroa vuokra.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005905892.html

Redissä Robert's Coffeen vuokra 20 000 euroa. Haluaisin nähdä liiketoimintasuunnitelman, millä saatu kahvilan pito näyttämään kannattavalta.

Nää kyllä aina mietityttää. Samoin nämä kivijalkaputiikit, tosin moni niistä taitaakin olla yrittäjälle vain kallis harrastus

Vierailija
29/49 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vitsiltä, mutta jos on totta niin huh-huh. Yli 10 euron pizzakin tuntuu jo hieman liian kalliilta, mutta vielä enemmän kakkupalasesta on jo hulluutta.

Vierailija
30/49 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vitsiltä, mutta jos on totta niin huh-huh. Yli 10 euron pizzakin tuntuu jo hieman liian kalliilta, mutta vielä enemmän kakkupalasesta on jo hulluutta.

Mä maksaisin 20e pizzasta Suomessa. Jos se on herkullinen ja sen on tehnyt ammattitaitoinen pizzamestari laadukkaista raaka-aineista, ei siis mikään krvakäsi jostain tukun halvimmasta einesmoskasta.

Toki halvemmallakin saa tuota mitä kuvailin, esim 10-15e saa jo tosi hyviä, oikeita käsintehtyjä pizzoja Helsingistä. Krvakäsien verottomat 5e ein--esjuustopiirakat ovat ihan oma juttunsa, oikean pizzan kanssa niillä ei ole mitään tekemistä. Toki tu-uli-,.puk-uk-ansa ostaa onnessaan kun "halvalla saa" ja mättöä he-m-m-etisti. Masu täyteen halvimmalla, se on tärkeintä suomalaiselle t-u-u.li-puvu.lle kun oikein mennään ulos syömään.

Vierailija
31/49 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti muutkin tuotteet on samalla hintatasolla niin ei tulo tungosta asiakkaista.

Täytyypä käydä kokeilemassa.

Vierailija
32/49 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä maksaisin 20e pizzasta Suomessa. Jos se on herkullinen ja sen on tehnyt ammattitaitoinen pizzamestari laadukkaista raaka-aineista, ei siis mikään krvakäsi jostain tukun halvimmasta einesmoskasta.

Toki halvemmallakin saa tuota mitä kuvailin, esim 10-15e saa jo tosi hyviä, oikeita käsintehtyjä pizzoja Helsingistä. Krvakäsien verottomat 5e ein--esjuustopiirakat ovat ihan oma juttunsa, oikean pizzan kanssa niillä ei ole mitään tekemistä. Toki tu-uli-,.puk-uk-ansa ostaa onnessaan kun "halvalla saa" ja mättöä he-m-m-etisti. Masu täyteen halvimmalla, se on tärkeintä suomalaiselle t-u-u.li-puvu.lle kun oikein mennään ulos syömään.

O.n.k.o s-u-l-l-a kaikki himas-sa?

Vierailija
33/49 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä maksan aina sen 20-25 egee mun pizzoista. Ne on sen arvoisia. Mulle. Muut sit syö muuta.

Vierailija
34/49 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä hinnalla myydään millä saadaan kaupaksi. Tyhmä yrittäjä jos ei yritä maksimoida voittoja. Jokaikinen ulisija tällä palstalla toimisi täsmälleen samoin, jos saisi myytyä voileipää 14 eurolla 5 euron sijaan.

Tottakai yrittäjä haluaa tehdä voittoa. Jokainen elää tulojen mukaan. Ostaa sitä mitä pystyy.

Vierailija
35/49 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

O.n.k.o s-u-l-l-a kaikki himas-sa?

On, mutta en tiennyt mikä sana jäi sensuuriin niin piti vähän muokkailla yhtä sun toista sanaa kokeillen milloin menee läpi. Erittäin ärsyttävää.

Vierailija
36/49 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku maksaa 14e porkkanasämpylästä, on jättänyt aivot narikkaan :DDDDDDDD

Olen useasti ostanut tuon ja ostan vastakin. Myös kaverit ja miesystävä ostavat tuota erinomaista tuotetta usein. Kannattaa kokeilla, ettet jää paitsi makuelämyksestä ja trendin harjalta. Porkkanaleipä on nyt vahvasti in. Levittäkää sanaa somessa.

Vierailija
37/49 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy melkein koskaan enää kahvilassa, nyt kun olen perheen ainoa palkansaaja. Mulla on ihan hyvät tulot, toki järkyt asumismenot Helsingissä, mutta kahvilahinnat tuntuu suhteettoman isoilta saatuun nautintoon verrattuna. Alle puolituntia hörpit erikoiskahvia ja juttelet kaverin kanssa. 

Vierailija
38/49 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti

Vierailija
39/49 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan mutta kyllä niitäkin löytyy.

Leipä, olkoon se kuin iso tai pramea, on silti välipala tai lounas eikä sen tule maksaa saman verran kuin illalllinen.

Ymmärrän toki vuokrat ja muut kulut mutta haloo oikeesti. SAma kuin se yksi munakaspaikka skattalla (en tiedä onko enää), perkuleen munakkaasta lähemmäs 15 euroa, niin just.

Vierailija
40/49 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku maksaa 14e porkkanasämpylästä, on jättänyt aivot narikkaan :DDDDDDDD

Olen useasti ostanut tuon ja ostan vastakin. Myös kaverit ja miesystävä ostavat tuota erinomaista tuotetta usein. Kannattaa kokeilla, ettet jää paitsi makuelämyksestä ja trendin harjalta. Porkkanaleipä on nyt vahvasti in. Levittäkää sanaa somessa.

Varakkailla on usein enemmän rahaa kuin järkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän