Työtön. Nolla haastattelua. Haetut paikat:
- käyttötukihenkilö
- toimistoassistentti
- toimistotyöntekijä
- löytötavaratyöntekijä
- tekninen ylläpitäjä
- asiakaspalveluassistentti
- help-desk -työntekijä
- puhelinvaihteen hoitaja
- varastotyöntekijä
- palveluneuvoja
- korvauskäsittelijä (oppisopimus)
- joulumyyjä
- tuotantotyöntekijä
- asiakasneuvoja
- asiakaspalvelija
Vika? Tekninen ja kielellinen tausta+koulutus (suppea osaamisala). Perheellinen nainen. Ei asiakaspalvelukokemusta (vaikka kova halu oppia). Kukaan ei edes harkitse. Vetää hiljaiseksi vähitellen... Alanvaihto kyllä suunnitelmissa, jos harkitsevat edes opiskelemaan minua.
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 17:57"]
Minä suosittelen myös vuokratyöfirman kirjoille liittymistä! Sitä kautta kun tekee reippaasti monenlaista, saat työkokemusta ja jos olet hyvä, jopa vakipaikan.
[/quote]
Mulla ei itselläni ole vuokratyöstä kokemusta ja täytyy myöntää että olin toooosi ennakkoluuloinen kun toissa keväänä amiksesta valmistunut poikani ilmoittautui vuokrafirman listoille. Mulla oli sellainen kuva, että työntekijöitä kyykytetään joka tavalla mutta ei se niin ollukkaan, pojan palkka nousi siitä mitä oli ollut edellisessä paikassa samoissa tehtävissä ja lisäksi tuli monia etuja kuten työterveyshuolto. Kaiken lisäksi kävi niin, että sai syyskuun alussa kolmevuotisen määräaikaisen työn firmasta jossa kävi vajaan vuoden vuokrafirman kautta hommissa, siitä on vielä yksi vuosi ulkomaan komennusta! Ilman vuokrafirmaa poika ei olis päässy kiinni noin hyvään tilaisuuteen.
Niin paljon omia on työttömänä ja sitten ne ottavat kuitenkin Virosta työntekijöitä. En ymmärrä tätä menoa.
Pakko sanoa. Olen nyt valmistumisen jälkeen lähetellyt työhakemuksia jo ihan lukemattomia määriä. Niin omalle alalle, kuin muillekkin aloille. En ole saanut yhtään haastattelupyyntöä ja jos olen soittanut työpaikasta, on vastaus ollut nihkeä ei tai kiertellen yritetään kieltää, kun ei voida sanoa suoraan.
Työkokemukseni ei ole laaja, mutta olen niin nopea oppimaan, ettei loppujenlopuksi olisi mitään ongelmaa palkata minua. Taitaa vain olla niin, että työnantaja ei viitsi edes paljoa hakemusta selailla, kun huomaa työkokemuksen vähäisyyden. Hakemuksissani ei ole vikaa, mielestäni ne ovat hyvät, kattavat, ilman turhia löpinöitä ja asialliset.
meinaa vaan aika tyttömänä käydä tylsäksi, kun ei ole mitään uutta mielekästä tekemistä (päivät kuluvat siivotessa, lukiessa, lenkkeillessä, piirrellen ja maalaillen jne) Asun kaupungista n. 7km päässä, joten en viitsi joka päivä lähteä kaupungille, kun rahaakin menee ihan turhaan.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 16:31"]
Lapseton 30 v tai yksilapsinen samanikäinen ei taida työnantajia kauheasti kiinnostaa, varsinkin kun nyt on ollut mediassa paljon keskustelua siitä, kuinka kalliiksi äitiyslomat ja hoitovapaat tulevat yrityksille.
terv. Nelinkymppinen, kahden teinin äiti
[/quote]
Tätä minäkin olen arvellut jos en nyt ainoaksi, niin ainakin yhdeksi syyksi sille, ettei töitä tipu. Minulla on siis työkokemusta ja koulutusta, CV pitäisi olla kunnossa (tehty CV-konsultaatiossa, kun en ollut tehnyt suomalaista CV:tä vuosiin) ja viilaan sitä aina soveltumaan paremmin kulloiseenkin paikkaan, jota olen hakemassa kyseisestä CV-konsultaatiosta saatujen neuvojen avulla.
Lapseton melkein kolmekymppinen, jonka korkeakoulutus- ja työhistoria on lukioaikaisia hautausmaa- ja jäätelökiskaduuneja lukuunottamatta ulkomailla, ei tunnu kiinnostavan ketään. Ymmärrän toisaalta sen, että kun aiemmat työnantajat ei sano yhtään mitään rekrytoijalle, niin se saattaa hämmentää tai kilistää varoituskelloja feikki-CV:stä ja -tutkinnosta. Kyse ei kuitenkaan ole mistään kongolaisista hikipajoista, vaan ihan Euroopassa olen koulutukseni ja työkokemukseni hankkinut.
[/quote]
Olen myös joku aika sitten muuttanut Suomeen tehtyäni koko työurani Euroopassa. Olen myös n. 30. Koulut kävin tosin Suomessa, mutta en ole koskaan tehnyt oman alan töitä. Oletko miettinyt, että voisit hakea töitä yrityksistä, joiden pääkonttori ja keskusorganisaatio sijaitsevat entisessä asuinmaassasi? Siis tällaisten firmojen Suomen tytäryhtiöistä? Niissä ehkä arvostettaisiin kielitaitoasi ja kyseisen maan yrityskulttuurin tuntemustasi. Tämä toimi minun tapauksessani ja oli keino erottautua muista hakijoista.