Kun seksistä miehen kanssa ei tule mitään
Mitäs nyt sitten? Takana on kuusi yhteistä vuotta ja kaksi lasta. Ennen olen ollut erittäin seksuaalinen ihminen, ja seksissä varma itsestäni ja viehättävyydestäni. Tuntuu pahalta verrata, mutta kahdessa aikaisemmassa vähänkään pidemmässä suhteessa seksiä riitti ja miehillä seisoi helposti ja he olivat innostuneita minusta.
Nyt on toisin sitten. Meillä on aviomiehen kanssa seksiä pari kertaa kuussa. Muina kertoina, jos teen aloitteen, miestä ei huvita tai hänelle ei ala seistä ollenkaan, ja sitten on kerta tai kaksi sellaisia, että kaikki alkaa hyvin mutta jos teen aloitteen asennon vaihdon suhteen tai teen jotain väärin, miehellä lerpahtaa ja se on sitten siinä.
Olen jo menettänyt itsetuntoni tämän asian suhteen. En usko että kukaan enää voi haluta minua. Tunnen itseni rumaksi, sain raskauksista arpia ympäri kehoa ja rinnat on entiset. Painoakin on vähän enemmän kuin ennen. Mies ei syty minusta ja se satuttaa. Ja kliseistä on, että hän on ihan oikeasti muuten hyvä kumppani ja todella hyvä isä.
Mitä minä teen? Olen yrittänyt sanoa, että mies hakisi apua ja hän sanoo jotain tehneensäkin, mutta ei kerro mistä on hakenut apua eikä puhu asiasta muutenkaan.
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 12:19"]
Minä olen kiihottonut, ja minua homma kyllä kiinnostaa joka kerta.
ap
[/quote]
Ai jaa. Eikö tämä ole sitten sinun kirjoittamaasi?
"Juuri tuo lerpahtamisen pelko.... en muista, koska olisin tuntenut miestä kohtaan mitään himoa edes. Kostun kyllä ja vähän tuntuu siltä, että olisi kiva saada orgasmi, mutta ei. Koko ajan odotan, että koska tämä loppuu."
Olisko teillä vähän kotonakin kommunikaatio-ongelmia?
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 12:37"]Se on kyllä käynyt ilmi, että miehesi ei ole mikään maailman tulisin rakastaja. Jo pelkästään se mielikuvituksettomuus joka hänestä huokuu, on itsessään seksintappaja.
Sä vaikutat mun miehisestä vinkkelistä haluttavalta naiselta jo tekstisi perusteella. Teidän ongelmat johtuvat aika selkeästi puhumattomuudesta. Miehesi on vähän tollo ja sinä et saa sanottua hänelle, että olisi kivaa jos hän joskus kourisi sun tissejä kun katsotte telkkaria ja sanoisi miten himottava nainen sä olet.
Kun nyt sitten olette olleet pitkään yhdessä, miehesi on onnistunut omalla tolloudellaan loukkaamaan naista sinussa. Ja kun on loukattu, on entistä vaikeampaa kokea olevansa haluttu ja hyväksyä toista.
Mä kirjoitin miehen näkökulmasta sulle vastauksen, koska kerroit miehesi potenssiongelman vaivaavan sinua. Teidän ongelmat ovat kuitenkin syvemmällä. Sun pitää sanoa miehellesi, että sä haluat olla haluttu. Sun pitää saada sun mies koskemaan sua yli 10 kertaa päivässä. Sun pitää saada sun mies kiihottamaan sua joka päivä ainakin vähäsen. Sun miehen pitää pystyä tekemään susta nainen.
Se, että sä olet aloitteellinen ja älykäs ja ehkä vähän auktoriteetti teidän suhteessa vaikeuttaa asiaa. Se kuvastuu siitä, että sä vaihdat aina asentoa kun te panette eikä sun mies. Sä panet sun miestä eikä toisinpäin. Se ei osaa ottaa sua ja se varmaan tuntuu siitä pahalta. Sillä ei seiso kunnolla, kun se on jumissa omien viettiensä kanssa.
Tai mistä minä tiedän, mutta jotenkin näin toi kuvio voi teillä mennä.
[/quote]
Olen sanonut, että haluan kokea olevani haluttu. Olen sanonut, että minua saa panna pesukoneen päällä niin että se kuuluu naapuriin, ja että minun orgasmistani ei sillä kertaa todellakaan tarvitse välittää. Olen sanonut, että minuun saa koskea mihin vain, että olen hänen vaimonsa ja että hänellä on siihen oikeutensakin. Olen sanonut, että kaipaan vaihtelua.
Joskus mietin, että kun kaikki vaikuttaa kaikkeen, niin lakkaisin olemasta se auktoriteetti. Ehkä hänestä tuntuu, että minun pitää hoitaa tämä seksipuolikin. Olen ehkä kontrollifiikki vähän täällä kotona, mutta olen yrittänyt selittää että se on minun tapani pitää ajatukset kasassa, että teen paljon ja että kaikki on järjestyksessä. Silti se ei ole estänyt minua olemasta spontaani, lähtemästä ulos kun joku pyytää tai ei ole estänyt keksimästä jotain mukavaa lasten kanssa, tai jotain mukavaa koko perheen kanssa.
Mies katsoo minua ja hymyilee ja halaa. Mutta siinä ei ole mitään seksuaalista.
Riitojen aikana olen varmaan sanonut liikaa, ja se vaikuttaa nykyhetkeen. Tosi asia on, että meillä on sen verran pieniä lapsia että elämä on välillä väsyttävää ja aikaa on toiselle vähän. Mies tykkää nukkumisesta, ja hänen pitää olla oikeassa vireystilassa harrastaakseen seksiä. Minua taas seksi piristäisi (henkisesti) väsyneenäkin arjen puurtamisen keskellä.
Äh, olen solmussa.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 12:19"]
Minä olen kiihottonut, ja minua homma kyllä kiinnostaa joka kerta.
ap
[/quote]
Ai jaa. Eikö tämä ole sitten sinun kirjoittamaasi?
"Juuri tuo lerpahtamisen pelko.... en muista, koska olisin tuntenut miestä kohtaan mitään himoa edes. Kostun kyllä ja vähän tuntuu siltä, että olisi kiva saada orgasmi, mutta ei. Koko ajan odotan, että koska tämä loppuu."
Olisko teillä vähän kotonakin kommunikaatio-ongelmia?
[/quote]
No, minulle on tullut ero tiloihin "kiihottunut" ja "himo". Ja tuolla lauseella, että koko ajan odotan koska tämä loppuu tarkoitin, että koska tämä seksi loppuu, että loppuuko se ennen kuin pääsen mukaan ja ehdin saada.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 12:22"]
Kiitos sinulle kun jaksat vastata juurta jaksaen ja kiihkottomasti (heh). Minulla on todella paha mieli tämän asian suhteen, ja kun olen vuosia yrittänyt niin olen itsekin ihan lukossa. Tuntuu pahalta ajatella, että loppujen lopuksi syy ON minussa (minun vaativuus) ja että lukot voin aukaista vain minä.
Kerrot, mitä minun pitäisi tehdä miehelle, mutta et kysy, tekeekö mies minulle mitään? Minun miestäni ei kiinnosta niskan hyväily eikä asian jättäminen puolitiehenkään. Voin tänään olla oma itseni, hyväillä hänen niskaansa ja vaikka ottaa suihin ja jättää asian siihen. Kokemus on osoittanut, että seuraavaan kahteen viikkoon ei silti tapahdu miehen puolelta mitään. Hän ei koske minua, eikä vihjaile seksistä koskaan mitään.
Ap
[/quote]Se voi ottaa aikaa että lukot aukeaa, kun ne ovat päässeet pahaksi. Mitään hokkuspokkuskeinoa ei varmasti ole. Mutta uskon että himo ja toisen huomoiminen löytyy uudelleen kun siihen pyritään. Sinä voit aloittaa ja toimia esimerkkinä ja ostoittaa myös sen mitä kaipaat. Pieniä asioita kerrallaan askel askeleelta, ei niitä kaikkia saa kerralla kuntoon.
Mun ukolla ei lerpahda vieläkään, on 68. Toivoisin, että joskus niin kävisi. Ei jaksais enää.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 12:23"]
Minun mieheni ei lähde uusiin tapoihin mukaan. Enkä enää edes tiedä, mikä se uusi tapa voisi olla. Hänellä ei selvästi ole rentoa ja mukavaa minun kanssani.
ap
[/quote]Jos olet jo päättänyt että mitään ei ole tehtävissä, niin sitten jatkatte noin tai eroatte. Minusta tuntuu että haet vain hyväksyntää eropäätökselle.
Mielestäni olet ap hieman ristiriitainen. Valitat, ettei seksiä ole ja mies ei huomioi ja sitten kuitenkin kirjoitat, ettet ole pitkään aikaan himoinnut miestäsi ja seksin ajan (silloin kun sitä on) odotat, että se olisi jo ohi. Tuskin miehelle tuosta on tullut kovinkaan hyvä fiilis. Kyllä sen sängyssä huomaa, jos toinen toivoo homman loppuvan, tuskin siinä kukaan jaksaa kovin innokas olla ja juuri tuollainen haluttomuus sinun puoleltasi voi olla se juttu, joka kasaa paineita miehesi niskaan.
Jotenkin tulee sellainen olo, ettet halua myöntää, että vika voi olla jossain muussa kuin ulkonäössäsi tai miehessä.
"Olen ehkä kontrollifiikki..."
Tämä taitaa olla aika suuri ongema monelle suomalaiselle naiselle. Ensin on otettu kaikki valta parisuhteessa ja sen jälkeen kitistään kun toinen ei koskaan yllätä tai ota ohjia.
Aika usein naiset nimeävät miehen seksikkäimmäksi ominaisuudeksi itsevarmuuden. Mutta kotona mies ei saa olla itsevarma, vaan hänen pitää olla nöyrä. Heti alkaa helvetinmoinen huuto ja nalkutus, jos mies ei tee kuten häneltä edellytetään.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 12:55"]
Mielestäni olet ap hieman ristiriitainen. Valitat, ettei seksiä ole ja mies ei huomioi ja sitten kuitenkin kirjoitat, ettet ole pitkään aikaan himoinnut miestäsi ja seksin ajan (silloin kun sitä on) odotat, että se olisi jo ohi. Tuskin miehelle tuosta on tullut kovinkaan hyvä fiilis. Kyllä sen sängyssä huomaa, jos toinen toivoo homman loppuvan, tuskin siinä kukaan jaksaa kovin innokas olla ja juuri tuollainen haluttomuus sinun puoleltasi voi olla se juttu, joka kasaa paineita miehesi niskaan.
Jotenkin tulee sellainen olo, ettet halua myöntää, että vika voi olla jossain muussa kuin ulkonäössäsi tai miehessä.
[/quote]
Minä pelkään, koska nautinto loppuu. Onko sekin väärin?
ap
Minä en ainakaan omaa seksuaalisuuttani tuhoa seksiongelmaisten ja impotenttien kanssa. Kokemusta siitäkin on. Etsin seksin muualta kun kerran viehätän vielä muitakin miehiä, tosin etsin vain yhden.
Turhaan tulee itselle ongelmia ja lukkoja noiden kiihkottomien ja impotenttien kanssa. muu elämä on sitten erillään.
Meillä mies pystyy, mutta minulla luottamuspula ihan syystä eikä seksi hänen kanssaan onnistu ja aina ollu hänen kanssaan surkeaa touhua ja varustus onneton enkä varmasti ole ainoa nainen, joka haluaa, mutta oman miehen kanssa ei onnistu eikä siinä tarvitse mitään parisuhdekursseja ehdotella, jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta, vaikka homma jonkun muun kanssa kiinnostaa.
En kaipaa moraalisaarnoja vaan asia mieitty pitkään.
Miksi edelleen koen sinut todellakin itsekeskeiseksi, erityisesti nyt kun sanotkin olevasi kontrollifriikki? Kyllä, edelleen vastauksista paistaa minäminäminä eikä kukaan muu!
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 13:09"]Miksi edelleen koen sinut todellakin itsekeskeiseksi, erityisesti nyt kun sanotkin olevasi kontrollifriikki? Kyllä, edelleen vastauksista paistaa minäminäminä eikä kukaan muu! [/quote]
No, minä tässä puhunkin omista tunteistani miehen haluttomuuden suhteen.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 12:46"]
Olen sanonut, että haluan kokea olevani haluttu. Olen sanonut, että minua saa panna pesukoneen päällä niin että se kuuluu naapuriin, ja että minun orgasmistani ei sillä kertaa todellakaan tarvitse välittää. Olen sanonut, että minuun saa koskea mihin vain, että olen hänen vaimonsa ja että hänellä on siihen oikeutensakin. Olen sanonut, että kaipaan vaihtelua.
Joskus mietin, että kun kaikki vaikuttaa kaikkeen, niin lakkaisin olemasta se auktoriteetti. Ehkä hänestä tuntuu, että minun pitää hoitaa tämä seksipuolikin. Olen ehkä kontrollifiikki vähän täällä kotona, mutta olen yrittänyt selittää että se on minun tapani pitää ajatukset kasassa, että teen paljon ja että kaikki on järjestyksessä. Silti se ei ole estänyt minua olemasta spontaani, lähtemästä ulos kun joku pyytää tai ei ole estänyt keksimästä jotain mukavaa lasten kanssa, tai jotain mukavaa koko perheen kanssa.
Mies katsoo minua ja hymyilee ja halaa. Mutta siinä ei ole mitään seksuaalista.
Riitojen aikana olen varmaan sanonut liikaa, ja se vaikuttaa nykyhetkeen. Tosi asia on, että meillä on sen verran pieniä lapsia että elämä on välillä väsyttävää ja aikaa on toiselle vähän. Mies tykkää nukkumisesta, ja hänen pitää olla oikeassa vireystilassa harrastaakseen seksiä. Minua taas seksi piristäisi (henkisesti) väsyneenäkin arjen puurtamisen keskellä.
Äh, olen solmussa.
ap
[/quote]
Toi homma ratkeaa vähän monimutkaisemmin. Kun sanot miehellesi, että haluat olla haluttu ja haluat tulla pannuksi pesukoneen päällä (wau!), viestisi on että hän on huono rakastaja, joka ei saa kunnolla tyydytetyksi sinua. Se lisää suorituspainetta.
Sun pitää lähteä pienemmistä asioista liikkeelle. Haluttuna oleminen ei liity suoraan panemiseen. Vaan siihen, että sä saat itsetuntoa siitä että tunnet olevasi haluttu. Spontaania seksiä ei synny pelkästään niin, että ilmaisee halunsa siihen. Tarvitaan ensin luottamusta ja miehesi pitää myös tuntea itsensä haluttavaksi. Hän ei voi ottaa sinua ennen kuin on varma siitä, että sä olet ihan märkä ja kuumissasi ja himosta pimeänä.
Jos se pesukoneseikkailu on järjestetty juttu, teillä on samat seisokkiongelmat kylppärissä kuin makkarissakin.
Baby steps. Jos sun mies joskus tarttuu sua perseestä keittiössä tai jos se joskus imee sun korvalehtiä, jos se joskus sanoo että sulla on ihanat tissit kun sulla on syväänuurrettu kaula-aukko, te pääsette alkuun. Tai jos sä joskus meet sen taakse kun se kaataa kahvia, ja otat sitä munasta kiinni ja sanot että se on helvetin hyvännäköinen, teidän välillä on halua ilman suorittamista. Vähän niin kuin jollekin treffikumppanille voi sanoa jonkun kohteliaisuuden, joka ei vielä tarkoita seksiä.
Kyse ei ole vain siitä, että sä teet selväksi omat halusi ja toiveesi, vaan siitä että niiden pitää olla yhteisiä. Teillä pitää olla yhteisiä haluja. Sun pitää yhtä lailla ottaa selvää mitä sun mies toivoo ja mitä se kaipaa. Sun pitää olla myös kärsivällinen.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 12:55"]
[/quote]
Minä pelkään, koska nautinto loppuu. Onko sekin väärin?
ap
[/quote]
Myönnät olevasi kontrollifriikki ja sen huomaa esim. tästä kysymyksestä. Pelkäät, että jos otat rennosti, menetät jotain. Ehkä auttaisi edes omaan oloosi, jos opettelisit päästämään kontrollista irti.
Miestäsi et pysty muuttamaan, muutos lähtee aina omasta halusta, joten vaikuttaa siltä, että ainoa mihin voit vaikuttaa on sinun oma onnellisuus. Tsemiä!
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 13:17"]Toi homma ratkeaa vähän monimutkaisemmin. Kun sanot miehellesi, että haluat olla haluttu ja haluat tulla pannuksi pesukoneen päällä (wau!), viestisi on että hän on huono rakastaja, joka ei saa kunnolla tyydytetyksi sinua. Se lisää suorituspainetta.
Sun pitää lähteä pienemmistä asioista liikkeelle. Haluttuna oleminen ei liity suoraan panemiseen. Vaan siihen, että sä saat itsetuntoa siitä että tunnet olevasi haluttu. Spontaania seksiä ei synny pelkästään niin, että ilmaisee halunsa siihen. Tarvitaan ensin luottamusta ja miehesi pitää myös tuntea itsensä haluttavaksi. Hän ei voi ottaa sinua ennen kuin on varma siitä, että sä olet ihan märkä ja kuumissasi ja himosta pimeänä.
Jos se pesukoneseikkailu on järjestetty juttu, teillä on samat seisokkiongelmat kylppärissä kuin makkarissakin.
Baby steps. Jos sun mies joskus tarttuu sua perseestä keittiössä tai jos se joskus imee sun korvalehtiä, jos se joskus sanoo että sulla on ihanat tissit kun sulla on syväänuurrettu kaula-aukko, te pääsette alkuun. Tai jos sä joskus meet sen taakse kun se kaataa kahvia, ja otat sitä munasta kiinni ja sanot että se on helvetin hyvännäköinen, teidän välillä on halua ilman suorittamista. Vähän niin kuin jollekin treffikumppanille voi sanoa jonkun kohteliaisuuden, joka ei vielä tarkoita seksiä.
Kyse ei ole vain siitä, että sä teet selväksi omat halusi ja toiveesi, vaan siitä että niiden pitää olla yhteisiä. Teillä pitää olla yhteisiä haluja. Sun pitää yhtä lailla ottaa selvää mitä sun mies toivoo ja mitä se kaipaa. Sun pitää olla myös kärsivällinen.
[/quote]
Kiitos taas, ihan oikeasti kiitos.
Tuli sellainen olo, että nyt täytyy otta takapakkia ja keskittyä muihin juttuihin. Siis minun, eikä mitenkään marttyyri-asenteella, vaan että yritän rentoutua. Tämä vaivaa minua liikaa, että pystyisin vain olemaan rento.
Sain paljon ajateltavaa tästä.
Ap
no niih!..missä te naiset asutte,itse olen 40v mies ja kyllä seisoo ja haluttais,vaimoni on ihan ok,ei lapsia,koira on,ja mulla ihan ok duuni niin ettei nyt koko ajan tarvi miettiä et millä tullaa toimeen,mutta se vaimo...sille kun riittää se 1krt/kk max....ite kun haluais vaikka sen 3krt/viikko,ja kyllä pidän huolta itestäni,ei nyt mitää six packiä mut ei myöskään läskiä,käyn suihkussa kerran päivässä töiden jälkeen ja teen vaimolle ruokaa,tuon kukkia,katsotaan niitä romanttiasia höpöhöpö leffoja....mutta mikä sitä vaivaa? ja siis ollaan puhuttu asiasta asiallisesti montakertaa,mutta kun se kuulemma riittää hyvin hänelle....en tiiä,ku ei viittis mennä vieraisii ku muuten tosi hyvä vaimo kyllä..
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 09:58"]
Jätä se! Seksiä pitää olla joka päivä aamuin illoin.
Tv. mies, 3 vuotta selibaatissa.
[/quote]
Millainen mies muka jaksaa 3 vuotta selibaatissa. Ei kukaan Oikea Mies!
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 13:27"]
no niih!..missä te naiset asutte,itse olen 40v mies ja kyllä seisoo ja haluttais,vaimoni on ihan ok,ei lapsia,koira on,ja mulla ihan ok duuni niin ettei nyt koko ajan tarvi miettiä et millä tullaa toimeen,mutta se vaimo...sille kun riittää se 1krt/kk max....ite kun haluais vaikka sen 3krt/viikko,ja kyllä pidän huolta itestäni,ei nyt mitää six packiä mut ei myöskään läskiä,käyn suihkussa kerran päivässä töiden jälkeen ja teen vaimolle ruokaa,tuon kukkia,katsotaan niitä romanttiasia höpöhöpö leffoja....mutta mikä sitä vaivaa? ja siis ollaan puhuttu asiasta asiallisesti montakertaa,mutta kun se kuulemma riittää hyvin hänelle....en tiiä,ku ei viittis mennä vieraisii ku muuten tosi hyvä vaimo kyllä..
[/quote]
Hetken jo mietin kun päätös vielä vaiheessa, mutta asut varmaan kaukana, kohtaisiko toiveet?
Yksi vastannut
Minä olen jaksanut ihan hyvin yli 30 vuotta ja jaksanen hautaan saakka. :) Kädet ovat kunnossa, ja ne saavat riittää.
Itselläni oli vähän samanlainen tilanne samassa vaiheessa, eli noin 6 vuotta yhdessä ja kaksi lasta saaneena. Luulin jo että mieheni ei pysty enää kiihoittamaan minua. Sitten yhdellä kerralla hän paneutuikin asiaan ja kiihotuin aivan valtavati ja sain monta orgasmia jne. Tämän jälkeen puhuimme asiasta ja hän oli itse asiassa vain noudattnut ohjettani, eli antanut minulle aikaa toipua raskauksista ja ollut painostamatta seksiin, kun se ei minua raskauksien jälkeen hirmuisesti kiinnostanut.
Miettikääs vähän mitä miehillenne puhutte, ne saattavat kuunnella ja huomioida toiveenne.
Naisilla kuin on välillä tapan puhella mitä sattuu että pääsee yhdestä tianteesta toivomaan lopputulokseen.