Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veronpalautukset vai oikea veroprosentti?

Vierailija
04.10.2013 |

Kumpi parempi: maksaa enemmän veroja ja saada isohko (pari tonnia) veronpalautus vai maksaa vähemmän veroja ja saada isompi nettopalkka kuukausittain?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea veroprosentti... Mä osaan säästää ihan itsekkin joulurahoja, en tarvitse siihen valtion apua....

Vierailija
2/14 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itsehän se veroprosenttikin muutetaan isommaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea veroprosentti tietysti. Hölmö antaa valtiolle ilmaista lainaa ;)

Vierailija
4/14 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan oikeaa isompi. Ainakin kun palkka vaihtelee kuukausittain, on mukavampi saada muutama satanen palautusta kuin maksettavaa.

Vierailija
5/14 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea veroprosentti. Sijoittaa voi suuremmallakin korolla.

Vierailija
6/14 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen maksanut veroja aika rutkasti liikaa ja nyt on tulossa nätit joulurahat eli yli 2500 e palautusta. Mieluummin siis palautus. Olen jo katsellut meille uusia laadukkaita patjoja. Ne ovat joululahja itsellemme.

Vierailija
7/14 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitänyt aina vähän korkeampaan veroprosenttia koska minulla on myös pääomatuloja niin olen sillä tavalla varmistanut ettei tule mätkyjä. Tänä vuonakin nostin veroprosenttini sellaiseksi että nettotulot ovat samat kuin aikaisemmin. Nyt kuitenkin minulla on ollut niin paljon pääomatuloja että luulen ettei maksetut verot tule siltikään riittämään. Eli minä maksan mieluummin veroja vähän liikaan kuin liian vähän.

Vierailija
8/14 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin laitan aina vähän isomman veroprosentin, jotta ei mene miinukselle jos vuoden mittaan päätänkin myydä osakkeita tms. Suht tasan on verot aina tällä taktiikalla menneet.

Vierailija
9/14 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman oikeaa korkeampi. Kiva pitää pikkuisen varaa ja saada palautuksia. :)

Vierailija
10/14 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi prosentti mitä kuuluisi olla. En nyt niin huonoksi hakkuis palautusprosenttia. Kiva joululahja tulossa tänäkin vuonna. N. 8000€.

Vierailija
11/14 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 12:27"]

[/quote]

Itse asiassa palautukselle saa suht ok koron, jos ei halua sijoituksiin tms. tutustua. Ja minä annan oikein mielelläni lainaa valtiolle, jos siitä jotain iloa on :)

Vierailija
12/14 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 12:49"]

Isompi prosentti mitä kuuluisi olla. En nyt niin huonoksi hakkuis palautusprosenttia. Kiva joululahja tulossa tänäkin vuonna. N. 8000€.

[/quote]

siitä sitten vähennät inflaation, niin tiedät paljon rahan arvosta on kadonnut vuodessa. Toki saat 0,5 % korkoa 8000 eurolle, mutta inflaatio on suurempi, joten 8000 eurosta sinulla on kadonnut arvoa. Vieläkun mietit, miten olisit sen voinut sijoittaa vuosi sitten ja paljon sinulla nyt olisi......

Vierailija
13/14 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 12:27"]

[/quote]

Itse asiassa palautukselle saa suht ok koron, jos ei halua sijoituksiin tms. tutustua. Ja minä annan oikein mielelläni lainaa valtiolle, jos siitä jotain iloa on :)

[/quote]

Korko 0,5% ja kurkkaapa paljon inflaatio on.. Eli rahan arvosta osa katoaa.

Vierailija
14/14 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin hieman iso veroprosentti ja palautuksia. Myös sen takia, että työssäni on vaikea ennakoida koko vuoden ansioita ja vähennyksiä.