Miten tehdä kotona herkullisia nuudeleita?
Niin, otan siis vinkkejä vastaan :D Eli mistä kaupan nuudeleista saa todella maukkaita ja millä tavalla valmistamalla? Tavoitteenani olisi siis tehdä sentyyppisiä nuudeleita, mitä saa kiinalaisista ravintoloista. Tuntuu vain, että ostankin aina vääränlaisia nuudeleita, jotka vain pysyvät mauttomina teenpä mitä tahansa...
Kommentit (16)
Hyviä on ne wok'n'roll noodelit, joita liotetaan 5 minuuttia kuumassa vedessä, sen jälkeen pannulle.
Mun mielestä esim. Mama-nuudelit on tosi hyviä ja täytyy tietysti laittaa ne kaikki maustepussit sekaan, jotta saa makua. Katkarapu on mun suosikkimaku.
Älä keitä liian pitkään! Ja tosiaan, mausta kunnolla. Jos paistat nuudelit, keitä niitä minuutti tai kaksi vähemmän kuin mitä kypsyminen vaatisi. Näin eivät ylikypsy ja mössöönny.
Makua saat mm. seesamiöljyllä (vasta valmiiseen ruokaan!), erilaisilla uutteilla ja mausteilla. Parhaat ja tuoreimmat mausteseokset teet itse morttelissa. Mene rohkeasti paikkasi aasialaiseen ruokakauppaan tai googleta sellainen (näitä on jotka toimittavat kaikkialle Suomeen), tutki tai kysy mitä ruokaan tulisi laittaa jotta siitä tulisi oikeanlaista. :)
Kiitos vinkeistä! En siis ole täysin tumpelo keittiössä, mutta nuudelien kanssa kyllä olen. Harmittaa, kun niistä ei vain tule hyviä. Noita Mamoja olen kyllä syönyt opiskelija-aikoina, joten niitä en enää halua vaikka valmisnuudeleiksi hyviä ovatkin :D
En siis haluaisi mitään valmista sekoitusta, vaan maustaa nuudelit kokonaan itse. Numeron 2 ehdotusta aion ainakin kokeilla tuon paistamisvaiheen vuoksi, se kuulostaa lupaavalta. Soijakastikettakin on :)
ap
Minä keitän nuudelit, sitten heitän ne pannulle paistumaan ja lopuksi maustan soijakastikkeella, chilillä ja seesamiöljyllä. Seesami on just se oikea maku ainakin mulle.
Onko olemassakaan maukkaita nuudeleita?
Heitä sekaan haluamaasi kastiketta, esim. -kala, -soija tai -chili
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 20:15"]
Keitä, valuta vedet, paista pannulla rasvassa. Heitä sekaan haluamaasi kastiketta, esim. -kala, -soija tai -chili
[/quote]
Kastikekala, kastikesoija, kastikechili?
Eikö siitäkin tule hyvä, että paistaa nuudelit valmiiksi maustettujen pakastevihannesten kanssa?
Nuudeleita ja riisiä paistettaessa on hyvä rikkoa yhtä paistamisen perussääntöä. Ne kannattaa lisätä ehdottoman kylminä tulikuumaan pannuun. Keitä nuudelit hyvissä ajoin ja upota ne niin kylmään veteen kuin hanasta tulee. Vasta juuri ennen paistoa valuta vesi pois. Roiskuuhan se rasva, mutta hällä väliä. Ja riisit kannattaa keittää monta tuntia etukäteen ja ottaa suoraan jääkaapista kuumaan wokkiin. Näin ei tule pöperöä vaan juuri sellaista kuin pitääkin.
Ja kikka, mitä kovin moni ei tiedä, on valuttaa valmiiseen ruokaan pari tipaaa sesam-öljyä. Se ei kestä paistamista, joten todellakin vasta valmiiseen ruokaan. Se antaa se tietyn "kiinalaisen ravintolan" säväyksen.
Maman Shirip creamy tom youm nuudelit keität vähässä vedessän ja otata pois. Lisää mausteet VASTA keittämisen jälkeen, jotta saat oikeesti sen makusia!
Lisää nuudelivinkkejä please <3 Itse olen rikkonut kananmunan kiehuvaan nuudeliveteen, joskus laittanut esim majoneesia, kevätsipulia, seesaminsiemeniä ym sekaan
Keitä, valuta vedet, paista pannulla rasvassa. Heitä sekaan haluamaasi kastiketta, esim. -kala, -soija tai -chili