Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisesta musiikista nelikymppisen pitäisi tykätä?

Vierailija
13.09.2020 |

Onks mussa jotain vikaa jos musta samat biisit on edelleenkin hyviä kuin parikymppisenä? Olisiko jo aika vaihtaa iskelmään?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sitten teinivuosien tykännyt mistään musiikista enkä kuuntele musiikkia eipähän tarvi miettiä kuunteleeko vääränlaista musiikkia. Turhaa taustamölyä

Ok. Minusta musiikki on suuri lahja ihmisille, josta voi saada esim. energiaa, lohdutusta, mielialan nostatusta tai "vertaistukea" jos noin voi sanoa.

Vierailija
22/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö löydy yhtään normaalia vastausta koko foorumilta? :) Kuten vaikkapa mitä muut nuoruusiän ohittaneet kuuntelevat. En missään hakenut av-laisten hyväksyntää, kunhan nyt vaan kiinnosti aihe. Toki klassisestakin musiikista pidän, tykkäsin siitä vaan jo silloin parikymppisenäkin ja sitä välillä kuuntelin myös. Jotenkin vaan tuntuu että ennen aikaan nuoret ja vanhat kuuntelivat jotenkin eri musiikkigenrejä, mutta kai se on sitten muuttunut kun ei täälläkään kukaan tuollaisesta muutoksesta omalla kohdallaan osaa kertoa...

Kärjistetysti voi sanoa, että ihmisen musiikkimaku muotoutuu nuoruusiällä, ja sinun nuoruudesssasi vanhemmat kuuntelivat sen tyylistä musiikkia jota olivat tottuneet kuuntelemaan jo omassa nuoruudessaan. Jos tarkoitat että aikuiset valitsivat uudemmasta tuotannosta erilaisia kappaleita kuin nuoret, niin ehkä juuri nuo "heidän kappaleensa" muistuttivat tyylillisesti omasta nuoruudesta, tai sitten musiikki ei vain ollut heille niin tärkeä juttu, ja esimerkiksi Radio Suomesta soivaa musiikkia vain oli helpompi ottaa vastaan kuin lähteä penkomaan vaihtoehtoisia kanavia.

Itse olen 39-vuotias, ja vaikka musiikkimakuni on laajentunut suuntiin joihin en nuorempana olisi koskenut pitkällä kepilläkään, käytännössä jokainen joskus hyvältä kuulostanut kappale kolahtaa edelleen. Ainoan poikkeuksen muodostavat joidenkin kappaleiden sanoitukset, joista ei enää jaksa innostua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta nelikymppisenä olisi tärkeintä lakata miettimästä, voiko pitää jostain sen takia, millaiset ihmiset sitä kuuntelevat.

Sit oli joku tutkimus, jonka mukaan vähän päälle kolmikymppisenä tulee vastaan raja, jonka jälkeen ei enää halua kuunnella uudenlaista musiikkia. Voi miettiä, pitääkö se paikkansa.

Vierailija
24/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on riidanhaluista porukkaa! XD No, perusmeinikiä vapaalla nettifoorumilla toki... :)

Kai se on sitten valtionsalaisuus mitä musiikkia keski-ikäiset nykyään kuuntelevat... yksi vastaus taisi tulla, loput riitelee otsikon muotoilusta..

Vierailija
25/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajatonta!

Vierailija
26/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä nelikymppinen tykkään rockista, metallista ja indie/alternativetyyppisestä, ihan niinkuin nuoruudessanikin. Lasteni mielestä se on kamalaa vanhusten musiikkia.

Vierailija
27/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan kyllästynyt nuoruuden gnr, Metallica yms osastoon, enkä edes jaksa kuunnella niitä.

Vierailija
28/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kuunella niitä homon näköisiä jätkiä, jotka tekee räpin tapaista tai muuta suomeksi. (ela, ville valle ja mitä muuta olikaan?)

Vierailija
29/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan kyllästynyt nuoruuden gnr, Metallica yms osastoon, enkä edes jaksa kuunnella niitä.

On harmi, jos maku ei kasvanut mukana. Itsekkin aloitin noilla ja nyt menee kaikenlaista metallia. Mansonin uus levy on muuten tosi hyvä. :)

Vierailija
30/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rap.

Kaikki normaalit ihmiset kuuntelee nykyään rap, deal with it.

Vierailija
31/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole mikään "pitäisi"-kysymys, jollaisen otsikossa esität. Ei sellaista vastausta voi antaa, että millaisesta musiikista pitäisi pitää.

Tai minkälaisia vaatteita "pitäisi" pitää

Vierailija
32/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rap.

Kaikki normaalit ihmiset kuuntelee nykyään rap, deal with it.

Paitsi ihmiset joiden mielestä se puhe"laulu" konepopin päällä on rasittavan typerän kuuloista. Valitettavasti 98% ainakin radiosta tulevasta "rapista" on ihan samanlaista musaa perustaltaan kuin vaikkapa Rihanna.

Vierailija
33/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sitten teinivuosien tykännyt mistään musiikista enkä kuuntele musiikkia eipähän tarvi miettiä kuunteleeko vääränlaista musiikkia. Turhaa taustamölyä

Väärin mölisty siellä takana.

Vierailija
34/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisten musiikkina pidetään nuorten keskuudessa heviä nykyisin. Luonnollisesti, kun omissa vanhemmissa on hevin kuuntelijoita. Tämä nuorilta kuultua. 

T. Keski-ikäinen

Vierailija
35/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtanut metallia iskelmään vaan harvoin kuuntelen enää mitään.

Vierailija
36/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisnä pitää olla sen verran itsetuntoa, että kuuntelee ihan sitä musiikkia mikä omaan korvaan kuulostaa parhaalta.

Vierailija
37/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuuntelen enimmäkseen hip hoppia, tästä olen tykänny yläasteelta alkaen. Nyt vanhempana kyllä olen opetellut lisäksi tutustumaan muihinkin musiikkilajeihin ja välillä kuuntelen jazzia, välillä reggaeta, välillä EDM musiikkia....

Vierailija
38/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö löydy yhtään normaalia vastausta koko foorumilta? :) Kuten vaikkapa mitä muut nuoruusiän ohittaneet kuuntelevat. En missään hakenut av-laisten hyväksyntää, kunhan nyt vaan kiinnosti aihe. Toki klassisestakin musiikista pidän, tykkäsin siitä vaan jo silloin parikymppisenäkin ja sitä välillä kuuntelin myös. Jotenkin vaan tuntuu että ennen aikaan nuoret ja vanhat kuuntelivat jotenkin eri musiikkigenrejä, mutta kai se on sitten muuttunut kun ei täälläkään kukaan tuollaisesta muutoksesta omalla kohdallaan osaa kertoa...

Kärjistetysti voi sanoa, että ihmisen musiikkimaku muotoutuu nuoruusiällä, ja sinun nuoruudesssasi vanhemmat kuuntelivat sen tyylistä musiikkia jota olivat tottuneet kuuntelemaan jo omassa nuoruudessaan. Jos tarkoitat että aikuiset valitsivat uudemmasta tuotannosta erilaisia kappaleita kuin nuoret, niin ehkä juuri nuo "heidän kappaleensa" muistuttivat tyylillisesti omasta nuoruudesta, tai sitten musiikki ei vain ollut heille niin tärkeä juttu, ja esimerkiksi Radio Suomesta soivaa musiikkia vain oli helpompi ottaa vastaan kuin lähteä penkomaan vaihtoehtoisia kanavia.

Itse olen 39-vuotias, ja vaikka musiikkimakuni on laajentunut suuntiin joihin en nuorempana olisi koskenut pitkällä kepilläkään, käytännössä jokainen joskus hyvältä kuulostanut kappale kolahtaa edelleen. Ainoan poikkeuksen muodostavat joidenkin kappaleiden sanoitukset, joista ei enää jaksa innostua.

Joo. Musiikillisesti pidän paljon samanlaisesta kuin nuorempanakin, mutta jonkinlaista noloutta herättävät ne oman nuoruuden rakkaimmat sanoitukset. Ei liity niinkään itse kappaleisiin, vaan siihen että en ehkä ole ihan sinut kaikkien nuoruuteni nolouksien kanssa.

Vierailija
39/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas...

Vierailija
40/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole mikään "pitäisi"-kysymys, jollaisen otsikossa esität. Ei sellaista vastausta voi antaa, että millaisesta musiikista pitäisi pitää.

Tai minkälaisia vaatteita "pitäisi" pitää

Kyllähän täällä annetaan tällaisia vastauksia useinkin. Tai etenkin millaisia Ei saa pitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme