Sairaalloisen mustasukkainen kun miehellä on naispuolisia kavereita...apua!
En mahda itselleni mitään. Näen jokaisessa naisessa uhkan. Oli se sitten kadulla, uimahallissa, netissä, jopa tv:tä katsoessa tekee pahaa nähdä kauniita naisia jos mieheni on läsnä. Kerran katsellessamme Talenttia esiintymään tuli eräs upeakroppainen, vähäpukeinen tankotanssija. Halusin vetää ranteeni auki siihen paikkaan. Uskon mieheni vertailevan minua heihin, vaikkei hän tietenkään mitään myönnä. Tuntuu kauhealta olla riittämätön. Itse en ole oikein missään hyvä. Tuntuu pahalta nähdä miehen ihailevan muita naisia. Kaikkien pahimpana juttuna pidän kuitenkin hänen naispuolisia ystäviään.
Olemme kumpikin 23v. ja yhdessä 4 vuotta, kihloissa. Seurustelun alkaessa tiedän miehen olleen ihastunut muutamaan erittäin kauniiseen naiseen, sillä facebookissa viestitteli julkisesti vihjailevia viestejä heille (lisäksi viestit ovat edelleenkin nähtävillä). Nyt eilen kulkiessani hänen ohitseen, oli hän taas facebookissa ja keskustelut juuri noiden samaisten naisten kanssa menoillaan. Tiedän, että se on vain nettikeskustelu ja varmaan jotain kuulumisten vaihtoa vanhojen ystävien välillä, mutta tuntuu silti että maailmani sortuu..
Ulkonäkönsä puolesta nämä naiset voisivat aivan hyvin olla jotain malleja tai missejä, he ovat oikeasti niin masentavan kauniita kasvoiltaan ja seksikkäitä vartaloltaan.. Nyt olen saanut päähäni ajatuksen että oikeasti mies olisi halunnut jonkun heistä muttei saanut, joten joutui tyytymään minuun. Olen mustasukkainen ja huonoitsetuntoinen. En ymmärrä mitä mies näkee minussa. Varsinkin kun hän on itse viimeisen päälle treenattu ja hyvillä geeneillä siunattu. En koe olevani kovinkaan kaunis kun vertaan itseäni hänen malliystäviinsä. Mutta miksi hän pitää heihin vielä yhteyttä? Ei tunnu reilulta että kaveeraa ihastustensa kanssa.
Sanokaa miten voin saada ajatukseni kuriin? Olen jutellut miehenkin kanssa mustasukkaisuudestani ja hän sanoi ymmärtävänsä sen täysin ja olevansa tukenani. Mies itse ei ole mustasukkainen pätkääkään, mikä tuntuu minusta siltä, ettei hän lainkaan välitä mitä teen ja kenen kanssa. Tiedän, avokkini on aivan ihana kumppani ja luottaa minuun täydellisesti ja tekee kaikkensa puolestani, mutta tuntuu että hän haikailisi jonkun toisen perään, että mitäs jos se sittenkin olisi mennyt noin eikä näin... hajoan! AAARGH!! :((
Ehdottakaa jotain itsesuggestiokirjallisuutta tai jotain? Terapia maksaa ihan törkeästi, ei ole köyhällä opiskelijalla varaa. En epäile pettämistä, musertaa vain entisestään itsetuntoa kauniimpien naisten ihailu, vaikkakin ihan vain hiljaa siellä omassa pääkopassa..
Kommentit (24)
No voi olla, että asia on niin yksinkertainen, että olet väärän miehen kanssa. Ainakin itse olen aiemmissa suhteissa ollut sitä mustasukkaisempi, mitä vähemmän mies todellisuudessa minusta on välittänyt. Jos tietää/tuntee/vaistoaa, että mies ei oikeasti välitä niin paljon kuin suhteessa pitäisi, niin kaikki naiset vaikuttavat uhalta, sillä sitähän ne siinä tilanteessa ovatkin. Enkä ainakaan itse muutenkaan jaksaisi miestä joka ihailee ja kuolaa kaikkien muitten naisten perään vaikka miten väittäisi piittaavansa vain minusta.
"tietynlaista luustoa kroppaan"
Voi hyvänen aika. En ole tullut ikinä ajatelleeksikaan, että on erikseen rumat ja kauniit luustot!
Mutta pakko myöntää, että itsekin saan välillä päähäni aloittajan kuvailemia ajatuksia - mieheni on mukava ja sosiaalinen ja hänellä on paljon ystäviä ja tuttavia, sekä miehiä että naisia. Itse olen epäsosiaalinen möliskö. Olen kumminkin yrittänyt vakuuttaa itselleni, että miehelläni on ihan oma vapaa tahto ja hän on minun kanssani päättänyt elää.
Miehesi ihastumisiin et voi vaikuttaa - voit vaikuttaa vain omaan käytökseesi. Eiköhän miehesi ole hyvin tietoinen tämän maailman naistarjonnasta ja on silti päättänyt seurustella sinun kanssasi, silloinhan sinun täytyy olla erityisen ihana tyyppi. :)
Rauhoitu ja keksikää jotain kivaa kahdenkeskistä tekemistä, joka lujittaisi yhteenkuuluvuuden tunnetta. Lisäksi voisi olla ihan hyvä keksiä jotain omaakin tekemistä, niin et ehdi ajatella ja murehtia niin paljon turhia. Jotain, missä voisit tuntea olevasi hyvä ja saada onnistumisen tunteita.
YTHS tarjonnee opiskelijoille keskusteluapuakin, lisäksi ainakin pääkaupunkiseudulla on Nuorten kriisipiste. Myös Väestöliitolla on netti- ja puhelinneuvontaa. :)
Ymmärrän sinua, ap!
Minullakin on surkea itsetunto, ja tiedän täysin, miltä sinusta tuntuu, kun koet jääväsi muiden naisten varjoon. Itsekin olen mustasukkainen telkkarin naisille, miehen naispuolisille kavereille ja ties kenelle. Se on todella inhottavaa! Ja todella epäreilua myös, koska vaikka itse panostan ulkonäkööni jopa enemmän kuin ne muut naiset, joudun tuntemaan itseni epäonnistuneeksi ja tuntemaan jatkuvasti alemmuutta.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 16:47"]
"tietynlaista luustoa kroppaan"
Voi hyvänen aika. En ole tullut ikinä ajatelleeksikaan, että on erikseen rumat ja kauniit luustot!
Mutta pakko myöntää, että itsekin saan välillä päähäni aloittajan kuvailemia ajatuksia - mieheni on mukava ja sosiaalinen ja hänellä on paljon ystäviä ja tuttavia, sekä miehiä että naisia. Itse olen epäsosiaalinen möliskö. Olen kumminkin yrittänyt vakuuttaa itselleni, että miehelläni on ihan oma vapaa tahto ja hän on minun kanssani päättänyt elää.
Miehesi ihastumisiin et voi vaikuttaa - voit vaikuttaa vain omaan käytökseesi. Eiköhän miehesi ole hyvin tietoinen tämän maailman naistarjonnasta ja on silti päättänyt seurustella sinun kanssasi, silloinhan sinun täytyy olla erityisen ihana tyyppi. :)
[/quote]
Mikäli ap on sitä mieltä, että ongelma on vain hänen päässään, niin olen samaa mieltä tämän viestin kanssa, mutta toisinaan ihmiset seurustelevat toistensa kanssa muista syistä kuin siitä että kyseessä on omasta mielestä maailman ihanin tyyppi- näin voi siis kyllä olla ap:n tapauksessa, mutta toisinaan jos oma itsetunto romuttuu suhteessa niin kaikki syy ei ole vain itsessä.
Ap, mene töihin, säästä rahaa ja mene terapiaan. Sinä saatat elää elämäsi miehen kanssa, mutta tällä tavoin pilaat tulevaisuuteenne. Sinä saatat olla myös ihan väärän ihmisen kanssa juuri nyt suhteessa.Miten vain, suosittelen sitä terapiaa.
Ap myötätuntoni sinulle, teet hyvin kun tunnistat ja tunnustat mustasukkAisuus ongelmasi. Siitä se lähtee. Olen 30 kymppinen ja nuorempana todella mustasukkainen. Olen oikeasti keskivertoa kauniimpi ja aina saanut kuulla siitä. Kuitenkin sisäisesti todella epävarma itsestäni. Itsevarmuuden puute teki minusta mustasukkaisen. Ala ralentamaan itseluottamustasi, pidä ympärilläsi hyviä ystäviä, älä liikaa hae miesten, edes poikakaverisi hyväksyntää. Yriti opetella hyväksyyn itsesi muiltakin kuin ulkonäön suhteen. Rakasta itseäsi! Voimia ap!
käytöksellä tietoisesti etäännytät miestä.. mistä tiedät vaikka hän panisi muita silloin kun silmäsi välttää tai flirttailisi..
Miehen kaverin vaimo on mustasukkainen miehensä kavereista myös, jopa miespuolisista! Ei anna kavereitaan tavata. Tsiisus.
Varmaan monikin ihan kaunis nainen tuntisi itsensä variksenpelättimeksi, jos pyörisi kaiket päivät pelkkien mallien ja missien seurassa. Olet varmasit ap ihan riittävän nätti- sitäpaitsi jos jatkat samaa rataa niin 10 vuoden päästä sinua vituttaa suunnattomasit kun katsot nykyisiä kuviasi ja tajuat miten viehättävä olitkaan, mutta tuhlasit kaiken aikasi itsesi mollaamiseen ja muihin vertailuun. Ja ei se ulkonäkö ole koko elämä, ehkä se tuntuu siltä jos hengailee koko ajan ihmisten kanssa jotka joutuvat työn puolesta miettimään omaa kauneuttaan koko ajan.
Oletkohan sinä yksi nuori nainen meidän salilla, joka tuijottaa mua murhaavasti koko treenin ajan. Tämä nainen käy siis poikaystävänsä kanssa salilla ja lähinnä tappaa siellä aikaa miehen treenatessa. Mitään muuta järkevää syytä toistuvalle tuijottelulle en ole keksinyt, kuin sairas mustasukkaisuus?? No ei vaan, kunhan tuli mieleen... en myöskään näytä lainkaan mallilta, ihan perusnätti olen.
13. Järkkyä! Siis nainen ei anna miehensä käydä yksin kuntosalilla! Huh huh! Silloin kyllä on jo lääkityksen paikka.
Kyllä se mies panee niitä muita naisia jos on pannakseen, ei siinä mikään kyttäys ja mustasukkaisuus auta. Mustasukkaisuus on harhaisen mielen kuvitelma siitä, että toista ihmistä ja hänen ajatuksiaan voisi hallita ja kontrolloida erilaisin keinoin, kuten uhkailemalla, nalkuttamalla, suuttumalla ja painostamalla. Sinun täytyy ap hyväksyä itsesi aidosti ja kasvaa ihmisenä. Et voi omistaa miestäsi tai hallita hänen ajatuksiaan ja halujaan. Voit vaikuttaa vain omaan toimintaasi ja se on tällä hetkellä tuhoisaa sinulle itsellesi. Muutut koko ajan sisäisestikin rumemmaksi, kun vertailet itseäsi muihin naisiin. Se on huono suunta.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 17:11"]
13. Järkkyä! Siis nainen ei anna miehensä käydä yksin kuntosalilla! Huh huh! Silloin kyllä on jo lääkityksen paikka.
[/quote]
Helsingissä näkee useinkin erään julkkismiehen käyvän salilla tai käyttävän ulkoilmassa olevia kuntolaitteita niin, että melkein aina on naisystävä kyttäämässä vierellä eikä nainen edes itse kuntoile :) Terveeltä meiningiltä näyttää ;)
"mutta toisinaan ihmiset seurustelevat toistensa kanssa muista syistä kuin siitä että kyseessä on omasta mielestä maailman ihanin tyyppi"
Olen niin mustavalkoinen tyyppi, että en voi ymmärtää mitään muita syitä seurustelulle ja toivon hartaasti, ettei omassa elämässä ikinä tule sellaista tilannetta vastaan.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 17:11"]
[/quote]
Helsingissä näkee useinkin erään julkkismiehen käyvän salilla tai käyttävän ulkoilmassa olevia kuntolaitteita niin, että melkein aina on naisystävä kyttäämässä vierellä eikä nainen edes itse kuntoile :) Terveeltä meiningiltä näyttää ;)
[/quote]Jos se on joku personaltrainer (en tiedä mitä suomeksi)?
Niin, mun pointtihan ei ollut se yhdessä salilla käyminen, vaan se todella häiritsevä tuijottaminen muiden treenatessa. Tämä nainen siis ei tee mitään (tämäkin hänen oma asiansa toki) mutta laitteessa istuessaan sopivassa suunnassa tuijottaa mua rapäyttämättä kulmien alta agressiivisesti pitkään. Tuijottaa kerralla siis niin kauan, ettei se mene enää minkään ajatuksissaan tuijottelun piikkiin.
Tämä nyt ei liittynyt aiheeseen muutenkaan, olen vaan itse pohtinut voisiko olla jotenkin mustasukkainen tms, joku syyhän kummaliseen käytökseen kai on.
Tunnistan itseni tekstistäsi. Ollaan myös aika nuoria, 25 vuotiaita ja myönnän olevani mustasukkainen. On huono itsetunto, olen entinen lihava. Ja ikuisesti kai pidän itseäni sellaisena. En kuitenkaan vertaa itseäni muihin naisiin vain ulkonäöllisesti, vaan koen olevani huonompi myös älykkyydessä, äitiydessä, vaimomateriaalina jne. Pidän huolta itsestäni, olen ihan hyvännäköinen, harrastan omia juttujani ja opiskelen vaativalla alalla. En ihan osaa paikallistaa mistä nämä tunteet tulevat.
Olen kyllä huomannut, että välillä on parempia ja välillä huonompia kausia. Joskus saattaa mennä vuosikin ollessani itsevarma, enkä silloin pode lainkaan mustasukkaisuutta. Raskausaikoina itsesyytökset pahenevat. Olen tällä hetkellä raskaana, ja tuo niin tuttu mustasukkaisuus taas nostaa päätään. Kovasti yritän taistella vastaan, ei aina ihan toimi. Tiedän olevani naurettava ajatuksineni mutta en voi kääntää tunteitani pois päältä. Mies onneksi tuntuu ymmärtävän, ja yritänkin olla näyttämättä kaikkia negatiivisia tunteitani hänelle. Olen kyllä kertonut kaipaavani erityistä huomiota ja tukea näin raskausaikana, ja onneksi niin tekeekin. Helpottaa vähäsen.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 17:25"]
Niin, mun pointtihan ei ollut se yhdessä salilla käyminen, vaan se todella häiritsevä tuijottaminen muiden treenatessa. Tämä nainen siis ei tee mitään (tämäkin hänen oma asiansa toki) mutta laitteessa istuessaan sopivassa suunnassa tuijottaa mua rapäyttämättä kulmien alta agressiivisesti pitkään. Tuijottaa kerralla siis niin kauan, ettei se mene enää minkään ajatuksissaan tuijottelun piikkiin.
Tämä nyt ei liittynyt aiheeseen muutenkaan, olen vaan itse pohtinut voisiko olla jotenkin mustasukkainen tms, joku syyhän kummaliseen käytökseen kai on.
[/quote]No mikset sä kysy siltä? Mitä tuijotat?
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 17:19"]
"mutta toisinaan ihmiset seurustelevat toistensa kanssa muista syistä kuin siitä että kyseessä on omasta mielestä maailman ihanin tyyppi"
Olen niin mustavalkoinen tyyppi, että en voi ymmärtää mitään muita syitä seurustelulle ja toivon hartaasti, ettei omassa elämässä ikinä tule sellaista tilannetta vastaan.
[/quote]
No, aika yleinen syy on se, että ei halua olla yksinkään ja on ajautunut olemaan jonkun ihan kivan ja mukavan kanssa, ja sen kanssa ollaan kunnes tulee vastaan joku omasta mielestä parempi, vaikka tätä ei ole mitenkään tietoisesti suunniteltu.
Ap:lla siis on kyllä itsetunto-ongelmia miehestä riippumatta, pitäisi jotenkin tajuta että muut naiset eikä nykyinen mieskään ole se ongelma ja heidän tekemisiensä pohtiminen on täydellistä ajanhukkaa.
Koen jo nyt tekeväni kaikkeni näyttääkseni mahdollisimman hyvältä, mutta jos ei syntymälahjana ole saanut kauniinmallisia kasvoja tai tietynlaista luustoa kroppaan, ei sitä ikinä näytä yhtä hyvältä kuin ne joilla nämä on ns. "itsestäänselvyyksiä". Olen hoikka ja urheilen paljon, pukeudun nuorekkaasti ja tiukkoihin vaatteisiin, osaan meikata jne, mutta aivan tavalliselta minä silti näytän keskivertokasvoineni. Eikä se poista sitä faktaa että ympärilläni parveilee maailman luokan kaunottaria, joihin päivittäin vertaan itseäni. Uskon, että muutkin tekevät mielessään luokittelua rumiin ja kauniisiin ihmisiin.
Ennen seurustelua itsetuntoni oli hyvä, pieni flirtti kaupan kassan kanssa piristi ja miespuolisia ystäviä oli kymmenittäin, sosiaalinen elämä oli aktiivista. Heti kun seurustelu tuli julkiseksi, kaikki miesystävät kaikkosivat - ei jäänyt kauhean epäselväksi ettei naisen kanssa voi olla vain ystäviä ilman taka-ajatuksia. Tästä kai on kyse omalla kohdallanikin - luulen, että miestä imartelee sinkkunaisten huomio.
Enkä minä miehelleni tilitä tästä. Nimenomaan siksihän minä sitä täällä itkenkin tänne. Hän tietää mustasukkaisuudestani lähinnä juuri sen takia, että tietää olla laukomatta mitään "kato miten pantava nainen tuossa on" minun seurassani, mutta muuten meidän keskustelu aiheesta on ollut ihan asiallista.
Kiitos viestistäsi, yritän olla ajattelematta liikaa, mutta jos yhtään tahtoo ilman lappuja silmillä kulkea, törmään tähän väkisinkin. Mies kulkee päivittäin toisen naisen kanssa töihin, mies hakee naisen heiltä, joka aamu joka iltapäivä. Mietin vain, että pian mies ihastuu siihen. Siihen ulkonäköön, siihen luonteeseen. En edes tiedä minkä näköinen tämä nainen on, joten kuvittelen hänet joksikin Miss Maailmaksi. Ja nämä vanhat kaverit pyörivät ympärillä. En voi olla ajattelematta että mies tahtoisi heitä. Tämä on sairasta, tiedän. Haluaisin olla ajattelematta. Haluaisin.