Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttaako tatuointi muka mua ihmisenä ja työntekijänä?

Vierailija
03.11.2013 |

Ei oikeen tule uni kun ihmettelen, miten muka tatuointi muuttaa työnantajan mielipiteen musta. Kesätyön lopuksi jo lupailtiin, että pääsen ensi kesällä taas kesäsesongin ajaksi töihin, mutta nyt kun kävin puhumassa ensi kesän suunnitelmista, oli työnantaja puhelimessa ihan ookoo ja ystävällinen ja kutsui käymään mutta kun tulin sinne toimistoon, niin oli koko keskustelun aikana sellanen torjuvan olonen ja huomautti sitten että ai sulla on nyt tollainen tatuointi.

No ei siinä mitään. On se melko iso ja on käsivarressa jotta näkyy kun on vähänkin lyhyempi hiha. Mutta kun lähdin pois ja kyselin, että joko voisi aloittaa huhtikuun puolella työt, niin se sanoi, että ei voi vielä sanoo eikä voi edes vielä sanoa, tarvitaanko ensi kesällä lisää ihmisiä.

Ja nyt sain perjantaina sähköpostia, että eivät "valitettavasti" tarvitse mua.

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 2 tatuointia sellaisissa paikoissa, jotka ei näy. Mutta suuret kuvat näkyvillä paikoilla niin miehillä, kuin naisillakin saattaa oikeasti haitata työnsaantia. En minäkään haluaisi, että ruokaravintolassa minulle tarjoilisi sellainen ihminen, jolla melko iso (ja varmaan aika rumakin, jos kyse siis koirasta ja miehen nimestä) tatuointi iholla. Jossain baarissa/yökerhossa minua ei haittaisi tippaakaan.

En siis tosiaan ole tatuointeja vastaan, koska itseltäkin niitä löytyy, mutta joku raja kuitenkin. En tajua ihmisiä, jotka tatuoivat nimiä, lemmikin tai lasten kuvia, omia syntymäaikoja tms. näkyville paikoille!

Vierailija
82/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sinulla on todettu hiusväriallergia, älä missään nimessä hanki tatuointia - niissä on usein juuri samoja väriaineita ja ihon sisään laitettuna niitä ei saa edes elimistöstä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuten olet saanut tästä ketjusta lukea, tatuoinneista on vielä yllättävän negatiivisia mielikuvia. Valitettavaa mutta totta.

Ja toisaalta mielikuvat ovat kyllä hämmästytävän negatiivisia. Itse olen rekrytoinut vaativaan asiantuntija- ja asiakaspalveltutyöhön myös tatuoituja ja lävistettyjä ihmisiä eikä kaduta tippaakaan.

Vierailija
84/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerropa meille, mikä on tuo vaativa asiantuntija- ja asiakaspalvelutehtävä, johon palkkaat tatuoituja ja lävistettyjä? Joku ohjelmisto- tai pelisuunnittelija? Mainostoimisto? Tapahtumapromoottori? Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska tiedän ettei ainakaan ole pankki-, vakuutus-, oikeusalan-, sairaanhoito-, myyntityö tms. konservatiivisempi ala.

Vierailija
85/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaativa asiantuntija- ja asiakaspalvelutyö" voi toki tarkoittaa esim. strippipaikan takahuoneen palveluammattilaista. Kai sitä siinäkin asiantuntijuutta ja asiakaspalvelutaitoja vaaditaan.

Vierailija
86/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 10:04"]

Jotain yritystä nyt tuohon provoiluun! Jos sulla ei ole mitään käsitystä siitä, millaisia argumentteja biologi (tai ylipäätään akateemisesti koulutettu ihminen) voisi käyttää, älä yritä esiintyä sellaisena.

[/quote]

Minulla ei ole tatuointeja mutta on kyllä useampia yliopistotutkintoja kahdelta eri alalta. Voimme käydä vertailemaan akateemisia saavutuksiamme ja argumentoimaan syvällisemmin jos on tarve, itse ajattelin heittää keskusteluun omat kaksi pikkukolikkoani - ruumiinvammojen kuten tatuointien pitämiselle ei-haluttuna on ehkä syvemmät perusteet kuin että ei-tatuoidut ovat vain tietämättömiä siitä miten tatuoinnit ovat olleet "in" jo viktoriaanisella ajalla... Sinänsä ihmiset saavat minun puolestani ilmentää persoonallisuuttaan vaurioittamalla kehoaan niin paljon kuin ehtivät. Mutta ei kannata sitten ehkä käydä valittamaan kun ei enää kelpaa kuin samanlaista iholla näkyvää persoonallisuutta ihannoiville alaryhmille.

Vierailija
87/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot ja näkyvällä paikalla olevat tatuoinnit vaikuttavat työnhakuun, pitäisihän tuo nyt tietää. Minkälaisia työvaatteita olisit käyttänyt? Että olisiko pitkähiainen ollut mitään haastatteluun, jos saat käyttää sellaista töissäkin?

Ylipäänsä en tajua noita isojen ja näkyvien tatskojen ottajia, miehiä tai naisia. Sellaiset sopii vain esim. laulajille, bändissä soittajille, tatuoijille, kaiken maailman taiteilijoille... Ei kovin montaa ammattia, jossa se katsotaan hyväksi.

Eikä ilo silmällekään. Jos minulla on mieskalenteri, niin kyllä parhaimpia kuvia on ne joissa se mies ei ole mennyt ottamaan sitä järkyttävää tribaltatskaa. Sama toisinpäin, harva mies tykkää sinua katsella isossa tatuoinnissa.

Vierailija
88/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 10:22"]

Eikä ilo silmällekään. Jos minulla on mieskalenteri, niin kyllä parhaimpia kuvia on ne joissa se mies ei ole mennyt ottamaan sitä järkyttävää tribaltatskaa. Sama toisinpäin, harva mies tykkää sinua katsella isossa tatuoinnissa.

[/quote]

Jos sulla on mieskalenteri, olet jo lähtökohtaisesti toisia esineellistävä paska eikä siinä enää muutama tatutointi sinua pahemmaksi muuttaisi, kuuluisi vain asiaan...

Vierailija
89/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 10:22"]

[/quote]

Jos sulla on mieskalenteri, olet jo lähtökohtaisesti toisia esineellistävä paska eikä siinä enää muutama tatutointi sinua pahemmaksi muuttaisi, kuuluisi vain asiaan...

[/quote]

Ei ole vielä, mutta ajattelin hankkia. Mieluummin olen vaikka se toisia esineellistävä paska, kun kaltaisesi ruma, tatuoitu ja jo hivenen kurpsahtanut ukko/akka :-) Iso tatuointi vaan ei anna hyvää kuvaa sinusta, sorry.

Vierailija
90/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole tuo vaativaan asiakaspalvelutyöhön rekrytoija, vaan meille hankitaan työvoimaa ihan aulapalveluun, asiakastiskillä toimimiseen ja ravintolapalveluihin. Meillä ei kenelläkään ole erityisesti mitään noita tatuoituja ja lävistettyjä ihmisiä vastaan mutta niistä tulee negatiivista palautetta.

Vierailija
91/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointi ei muuta sua ihmisenä, mutta se muuttaa sua työntekijänä. Kaksi eri asiaa.

Vierailija
92/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoidut sopivat tarjoilemaan jonnekin tienvierikapakkaan, jossa pääosan asiakaskunnasta muodostavat rekkakuskit ja nahkaliivijätkät. Heillä on samanlainen kirjailtu nahkä. Mutta ns. tavalliseen ruokaravintolaan tai kahvilaan tatuoinnit eivät kuulu. Tv-kokkien kirjavat käsivärret saavat aikaan inhoreaktion, hyvä ettei vatsa käänny ympäri.

Olen sanonut tämän ennenkin tällä palstalla ja sanon sen taas. Kuvitelkaas huviksenne raskaasti tatuoitu mummo tai vaari, jolla rasvakudos ihon alta on haihtunut ja ryppyinen nahka roikkuu vähän joka paikassa. Jos se nahka on täynnä tatuointeja, joista vielä suuri osa on täysin mauttomia, niin jo on söpöä, eikö totta. On siinä madoilla aikanaan ihmettelemistä.

Vierailija
93/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä iho on pilalla jos siinä on kaunis kuva ? Mitä kapinallista siinä on ? Ehkä joskus 20 vuotta sitten sitä pidettiin kapinallisena mutta nykyään ihmisillä on jos jonkinlaista tekotukkaa, kynsiä ja ripsiä, kapinoidaanko niilläkin luontoäitiä vastaan ? Tatuoinnit ei ole suttaisen näköisiä kun ne on taitavan henkilön tekemiä. 

Vierailija
94/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi aikuisilla ihmisillä olla näin sulkeutunut mieli? Tatuointeja on tehty tuhansia vuosia. ( http://siberiantimes.com/culture/others/features/siberian-princess-reveals-her-2500-year-old-tattoos/#.UDPgFf8sN8Y.facebook

Ja ne henkilöt, jotka väittävät, etteivät haluaisi tatuointia, koska se näyttää vanhana kamalalta... Isoisälläni on käsivarsissa muutama tatuointi, ei ole vaikuttanut minun mielipiteeseeni isoisästä, rakastan aivan yhtä paljon kuin ilmankin tatuointeja. Sama juttu isällä, hänellä on tatuointi, rakastan aivan yhtä paljon kuin ilmankin.

Itsellänikin on pieni kuva reidessä, sitä ei näe kukaan muu kuin minä itse ja mieheni. Käsittämätöntä, että kuva ihossa voi vaikuttaa noin vahvasti MUIHIN ihmisiin...

Vierailija
95/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 10:36"]

Miten ihmeessä iho on pilalla jos siinä on kaunis kuva ? Mitä kapinallista siinä on ? Ehkä joskus 20 vuotta sitten sitä pidettiin kapinallisena mutta nykyään ihmisillä on jos jonkinlaista tekotukkaa, kynsiä ja ripsiä, kapinoidaanko niilläkin luontoäitiä vastaan ? Tatuoinnit ei ole suttaisen näköisiä kun ne on taitavan henkilön tekemiä. 

[/quote]

Niin JOS on taitavan henkilön tekemiä... Vaan kun suurin osa ei ole, vaan niitä tatuointivehkeet omistavan kaverin kännisöherryksiä kun ei ole varaa mennä ammattilaiselle. Sille vähän kuulostaa tuo koira ja mies tatskakin.

Vierailija
96/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei puhuttukaan nyt vain sinun ja miehesi reidessäsi näkemästä pienestä kuvasta vaan siitä, että ap:lle oli jotenkin yllätys, ettei häntä palkattu enää lupailtuun työhön sen jälkeen kun oli ottanut ison koira - ja miehen nimi -tatskan käsivarteen näkyvälle paikalle. Valtaosalle täällä se ei ollut mikään yllätys, koska isoja tatskoja pidetään ihan aikuisten oikeesti vielä nykyäänkin epähygieenisen näköisinä, rumina, mauttomina, osoituksena ihmisen harkintakyvyttömyydestä ja kapinahengestä, jota normityöelämässä ei kaivata eikä arvosteta.

Vierailija
97/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vähän miettiä, mitä itseensä piirrättää ja minkälaisia killuttimia naamaansa ripusta.

Sinulla saa olla tatuointeja ja lävistyksiä, mutta minä en tarvitse sellaista työntekijää jolla niitä on, ne eivät koskaan tuo työntekijään mitään lisäarvoa.

t. yrittäjä

Vierailija
98/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskauksia ja murhiakin on tehty tuhansia vuosia, eivät ne kuulu moderniin yhteiskuntaan. Erillaisissa alakulttuureissa ja alkuperäiskansojen parissa tatuoinnit ovat hyväksyttäviä, koska heillä on tarve korostaa identiteettiään tai asemaansa yhteisöissään ja ne on monesti pitänyt ansaita, mahdollisesti suurinkin uhrauksin. Muuten tatuoinnit ovat naurettavaa pelleilyä ja turhanpäiväistä mukatrendikästä haihattelua, joihin liittyy yhtä paljon vaivannäköä kuin kaasun laskemiseen persvaosta.

Vierailija
99/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 10:04"]

Mulla on itsellä tatuointeja, ja olen huomannut pikemminkin ihmisten kiinnostuksen tatuointeja kohtaan kuin vastenmielisyyden.

[/quote]Ja yrittäjä taas ei ehkä halua että asiakkaat ovat kiinnostuneita työntekijänsä tatuoinneista.

Vierailija
100/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset