Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaako tatuointi muka mua ihmisenä ja työntekijänä?

Vierailija
03.11.2013 |

Ei oikeen tule uni kun ihmettelen, miten muka tatuointi muuttaa työnantajan mielipiteen musta. Kesätyön lopuksi jo lupailtiin, että pääsen ensi kesällä taas kesäsesongin ajaksi töihin, mutta nyt kun kävin puhumassa ensi kesän suunnitelmista, oli työnantaja puhelimessa ihan ookoo ja ystävällinen ja kutsui käymään mutta kun tulin sinne toimistoon, niin oli koko keskustelun aikana sellanen torjuvan olonen ja huomautti sitten että ai sulla on nyt tollainen tatuointi.

No ei siinä mitään. On se melko iso ja on käsivarressa jotta näkyy kun on vähänkin lyhyempi hiha. Mutta kun lähdin pois ja kyselin, että joko voisi aloittaa huhtikuun puolella työt, niin se sanoi, että ei voi vielä sanoo eikä voi edes vielä sanoa, tarvitaanko ensi kesällä lisää ihmisiä.

Ja nyt sain perjantaina sähköpostia, että eivät "valitettavasti" tarvitse mua.

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattele asiaa niin, että työ ei ollut sinulle sopiva, etkä sinä työlle. Ei sen kummempaa. Löydät varmaan paikan maailmasta johon sinä ja tatuointi sovitte.

Tatuointi on sellainen alatyylinen juttu, ei sovi kaikkiin työpaikkoihin.

Vierailija
42/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko sä mut?

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 02:05"]

Olet inisijä, vänisijä ja ruikuttaja. Se on löytänyt aikuisia työntekijöitä. Kyse ei ole tatuoinnista vaan persoonastasi.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso ja näkyvä tatuointi muuttaa sinua ihmisenä ja työntekijänä. Se on selkeä "statement", jollaista ei näkyvässä asiakaspalvelutehtävässä olevalla haluta.  Et olisi ottanut tatuointia jos sillä ei olisi sinulle itsellesi merkitystä. Työnantajasi ajattelee samalla lailla eli olettaa tatuoinnilla olevan sinulle merkitystä.

Seuraavassa haastattelussa asiakaspalvelutehtävään ja ainakin koko koeajan pitkähihainen paita. Tai sitten etsiydyt sellaiseen tehtävään että tatuoinnistasi ei ole haittaa.

Vierailija
44/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyn aina lävistetyiltä suostuvatko ottamaan korut pois. Jos suostuvat, se kertoo sitoutumisesta ja heille tulee iso plussa. Häivekorut ja kieltäytyminen taasen on miinusta. Tatuoitua en ottaisi. Pidän kahdenkymmenen yhden vuoden kokemuksella tatuoituja lapsellisina ja kapinallisina, eikä tällainen työntekijä sovi yritykseeni. Toki en ala ruumiintarkastusta tekemään eli piilossa olevat tatskat ovat ok.

Vierailija
45/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä ulkonäkö vaikuttaa, olkoon se sitten tatuointi, huomattava lävistys tai megalomaaninen ylipaino. Näin se maailma rullaa.

Vierailija
46/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira kuolee, mies lahtee mutta tatuointi vaan kestaa. Itse olet valintasi tehnyt, nyt on turha valittaa.

Vierailija
47/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelussa edes vähän näkyvä tatuointi ei ole hyvä asia.

Minulla itsellänikin on tatuointi mutta olen tarkoituksella ottanut sen sellaisen kohtaan että sen saa missä tilanteessa tahansa peitettyä. 

Vierailija
48/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Chihuahua nimeltä Nico-Yamppa"

Vierailija
49/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi näkyvästi tautoitua asiakaspalvelutyöhön. Enkä varsinkaan tarjoilijaksi, paitsi ehkä johonkin kapakkaan, rokkipaikkaan tai yökerhoon.

Vierailija
50/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö mennä tuhertamaan oma nahka pilalle lopullisesti! Olisit piirrellyt paperille. Törkyisen näköisiä kaikki joilla on tatuointeja, wt-porukkaa.

Vierailija
51/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja voi ottaa kenet haluaa. Miksi tällaista asiaa pitää veivata. Jos työmarkkinoilla aikoo menestyä niin tatuointi ei ole suositeltava. Tiedät itsekin hyvin miten tehdä työnantajaan vaikutuksen. Tällaisina aikoina on valinnanvaraa; jos ei tatuointi miellytä niin tatuoimattomia on pilvin pimein tulossa.

Vierailija
52/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pilkkua viilataan niin varmaankaan se itse kuva nahkassasi ei muuta sua ihmisenä tai työntekijänä vaan se että olet halunnut sellaisen nahkaasi ottaa.

Se taas kertoo jotain sinusta henkilönä, tässä tapauksessa jotain sellaista mistä työnantaja ei pitänyt. Ja tosiaan, työnantajilla on näinä aikoina varaa valita sellainen hakija joka miellyttää.

Vierailija
53/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä välttämättä työnantajan silmissä miksikään ole muuttunut. Mutta työnantaja tietää, että asiakkaat eivät halua nähdä tatuointeja työntekijöissä, kun syövät. Työnantaja haluaa miellyttää asiakkaita, koska se tuo firmalle rahaa. Siksi ei voi sinua ottaa, vaikka haluaisikin.

Vierailija
54/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointi ei muuta sinua ihmisenä tai työntekijänä. Se kertoo sinusta jotain ihmisenä ja työntekijänä. 

Vierailija
55/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti se muuttaa. Ennen sinusta ei nähnyt päällepäin, että olet vähän hölmö. Nyt näkee.

Vierailija
56/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä tatuointi vilskettä. Todella monet ottaa isoja tatskoja. Itse en ottaisi edes pientä. Mietin jo etukäteen miltä näyttäisin 60 vuotiaana mummelina vanhojen venähtäneiden tatuointejen kanssa. Haluaisinko, että oman lapsen mummo olisi tatuoitu? En todellakaan.  No mutta asiasta toiseen. Tämä kokki Tomi kellä oma ohjelma ja vääntää ruokaa tatuoiduillaan käsillään, niin en voi katsoa. Mulle tulee paha olo. Joten en myöskään ravintolassa haluaisi katsoa tatuoitua tarjoilijaa (vielä vähemmän lävistyksiä). En tiedä mistä johtuu, mutta tulee sellanen likanen tunne, ettei ruokakaan ole puhdasta. Mutta tämä nyt on ihan mun henkilökohtanen ajatusmaailma.

Vierailija
57/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-alalla on paljon työpaikkoja joissa ei katsota suopeasti tatuoituja. Hienompiin ruokaravintoloihin tatuoinnit eivät sovi. Tatuoidut sopii rock-henkisen baarin kaljahanaan ja nuorille suunnattuihin paikkoihin. 

Alan koulutukseen ei oteta jos on tatuointeja tietyillä alueilla. Opetan kokkioppilaita joten tiedän mistä puhun.

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 01:53"]

Sori alaspäin osoittava peukku. En ole lutka, vaikka sen tatuoinnin otin. Siinä on vaan mun miehen nimi ja koiran kuva - joo, naura vaan, mutta se vaan tuntui hyvältä ajatukselta. Eikä mun työni vaadi mielestäni mitään puhtosia edustuskäsivarsia. Tarjoilijan työtä voi ihan hyvin tehdä mun mielestä tän tatuoinnin kanssa.

[/quote]

Vierailija
58/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se muuttaa. se kertoo arvoistasi. en tarkoita nyt niin päin, että siinä olisi mitään vikaa, että olet tatskan ottanut, mutta aina on ihmisiä, jotka eivät koskaan ota. vanhakantaisille ihmiselle voi olla ylitsepääsemätön asia, ja kukapa työnantaja haluaisi, että itseään tai firmaansa edustaa tatskailija, kun niitä negatiivisiakin yhteyksiä siihen asiaan liittyy yleisesti. peitä siis tatskasi. osa porukasta ei vaan ota tatskaa eikä oo facessa.

Vierailija
59/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän samantapainen tilanne työntekijän kanssa. Säälittää työntekijä, joka ei tajua, että on ihan omien toimiensa seurausta, että työsuhteet ei jatku.

Vierailija
60/133 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri otti olkavarteen tatuoinnin, josta näkyy pari senttiä jos on t-paita päällä. Heti kun pomo näki tatuoinnin, tuli käsky vaihtaa paita pitkähihaiseen. Lävistyksiä ei saa olla näkyvissä, ei myöskään korvakoruja tietyissä tehtävissä. Rakennekynnet on kielletty, ja sormukset. Hiukset pitää olla kiinni ja lippis tai huivi päässä. Kaiken näköstä muutakin on. Olen ruokakaupassa töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi