Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys! Miksei naiset tässä maassa osaa edelleenkään pukeutua kunnolla?

Vierailija
13.09.2020 |

En haasta riitaa enkä syyttele vaan KYSYN. Kysymys otsikossa. Viruksen takia olen ollut todella pitkään Suomessa, vaikka kotini on Ranskassa ja olen mies, joka on kiinnostunut muodista ja pukeutumisesta. Olen kysellyt varovasti asiaa ja saanut vastaukseksi että halutaan peittää eikä näyttää mitä on eikä tällä nyt suinkaan tarkoiteta alastomuutta vaan vaatteilla ei koreilla asennetta. Ihmettelen! M28

Kommentit (577)

Vierailija
41/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska pukeudun niin, että itsellä on hyvä ja mukava olla. En muita varten.

jos hyvä ja mukava olo on tavoitteena pukeutumisessa, miksi sitten pitää ostaa kaapit täyteen vaatteita ja kenkiä, joita ei käytä

Mulla on vain vaatteita, joita käytän. Kenkiä on kahdet, lenkkarit ja talvikengät.

Vierailija
42/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos hyvä ja mukava olo on tavoitteena pukeutumisessa, miksi sitten pitää ostaa kaapit täyteen vaatteita ja kenkiä, joita ei käytä

Minulla on yläasteajaltakin vielä vaatteita kaapissa :D Olen ostanut elämän varrella mielettömät määrät kivannäköisiä vaatteita, mutta ovat niin epäkäytännöllisiä, ettei tule koskaan pidettyä.

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa miehet osallistuu naistensa kuluihin, täällä ei. Siinä sulle vastaus

LÄHDE? 

Mihin tarvitse lähdettä? Käy vaikka itse kysymässä Ranskan Redditissä. Kotirouva kulttuuri on vahvana Ranskassa.

Hyvät lähteet. Sitä suuremmalla syyllähän voimaantuneen suomalaisnaisen pitäisi pukeutua paremmin kuin ranskattaret. 

Vierailija
44/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on just se "rumat ne vaatteilla koreilee" -asenne, joka iskostetaan monien päähän. Tietysti on hyvä, että täällä saa pukeutua kuten haluaa, mutta moni arastelee pukeutua vähän "paremmin". Mäkin tykkäisin käyttää hameita ja mekkoja, mutta jotenkin ne tuntuvat ihan liian hienoilta, vaikka olisivat arkisia.

Tämän hetken massamuotihan on myös hyvin urheilullisuuteen painottuvaa. On verkkaria ja urheilumerkkien paitoja. Nyt myös löysät ja muotoja piilottavat ysärivaatteet ovat muodissa.

Hameet ja mekot sopii huonosti syysmyrskyyn. Ovat myös epämukavia ja epäkäytännöllisiä päällä.

Pariisi

https://www.bbc.com/weather/2988507

Helsinki

https://www.bbc.com/weather/658225

Vierailija
45/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa miehet osallistuu naistensa kuluihin, täällä ei. Siinä sulle vastaus

LÄHDE? 

Mihin tarvitse lähdettä? Käy vaikka itse kysymässä Ranskan Redditissä. Kotirouva kulttuuri on vahvana Ranskassa.

Hyvät lähteet. Sitä suuremmalla syyllähän voimaantuneen suomalaisnaisen pitäisi pukeutua paremmin kuin ranskattaret. 

Mitä annatte vastineeksi? Ihan oikeasti. Ranskassa miehillä on tyylitajua sekä käytöstapoja toisin kuin voimaantuneilla suomalaispeikoilla. Niin kauan kun itsekään ette aio tulla millään tasolla vastaan ei naistenkaan kannata vaivautua.

Vierailija
46/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten joku yllä jo sanoi, jos kriteereinä on se että valmistettu esim. Ranskassa, Briteissä tai Italiassa ja mielellään luonnonkuiduista (tai talvitakkien jne. osalta kashmirista, villasta jne) sekä vielä esteettisesti leikattu, hintalaput alkavat nelinumeroisista luvuista.

Kumma kyllä tuollakin tosi moni tuote on sold out jo muutama tunti julkaisun jälkeen eli kyllä niitä varakkaita on jotka vaan impulssiostoksina noita hankkii. Mutta se ei ole realismia normaalille naiselle.

Normaalin naisen vaatteet tulevat näin kärjistetysti Prismasta, Lidlistä ja ehkä Lindexistä/H&M:stä. Kiinalaista ja bangladeshilaista  pikkutyttöjen kokoon kursimaa polyesteriä joka ratkeaa saumoistaan parin pesukerran tai käytön jälkeen.

Kun tarkemmin ajattelee, oksettaa koko pikamuoti. Hankkisin itse muualta vaatteita kuin H&M:stä mutta olen tavallinen köyhä duunarinainen vaikka olen akateeminen, eli toinen vaihtoehto olisi se että menee vaan jossain kirppisryysyissä ja se ei taas työn puolesta ole vaihtoehto.

Paskapuhetta, että köyhän pitää ostaa halpaa roskaa. Nettikauppojen alessa jatkuvasti myynnissä laadukkaita kestäviä ovh-kalliimpia vaatteita.

Mutta kun on pakko kulkea samoissa retkeilyyn tarkoitetuissa jalkineissa ja tuulihousuissa kaikkialle.

Suomalainen ei vain piittaa muiden mielipiteistä, kun lähtevät ihmisten ilmoille. Muualla pidetään huonoa pukeutumista huonona käytöksenä.

Vierailija
47/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi keikistellä? Juhliin ja tarvittaessa töihin voi mennä hienommissa vaatteissa, mutta vapaalla saa olla vapaasti.

Keikistely tarkoittaa minulle sitä että nainen on vähissä vaatteissa esim bikinit päällä. Mikä on syy ettei arkenakin voi panostaa pukeutumiseen? Kysyn ihan asiallisesti. M28

Vierailija
48/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa se on yhteiskuntaluokkakysymys. Johtavissa asemissa olevat sekä ylempien luokkien naiset kyllä pukeutuu.

Vierailija
49/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten joku yllä jo sanoi, jos kriteereinä on se että valmistettu esim. Ranskassa, Briteissä tai Italiassa ja mielellään luonnonkuiduista (tai talvitakkien jne. osalta kashmirista, villasta jne) sekä vielä esteettisesti leikattu, hintalaput alkavat nelinumeroisista luvuista.

Kumma kyllä tuollakin tosi moni tuote on sold out jo muutama tunti julkaisun jälkeen eli kyllä niitä varakkaita on jotka vaan impulssiostoksina noita hankkii. Mutta se ei ole realismia normaalille naiselle.

Normaalin naisen vaatteet tulevat näin kärjistetysti Prismasta, Lidlistä ja ehkä Lindexistä/H&M:stä. Kiinalaista ja bangladeshilaista  pikkutyttöjen kokoon kursimaa polyesteriä joka ratkeaa saumoistaan parin pesukerran tai käytön jälkeen.

Kun tarkemmin ajattelee, oksettaa koko pikamuoti. Hankkisin itse muualta vaatteita kuin H&M:stä mutta olen tavallinen köyhä duunarinainen vaikka olen akateeminen, eli toinen vaihtoehto olisi se että menee vaan jossain kirppisryysyissä ja se ei taas työn puolesta ole vaihtoehto.

Paskapuhetta, että köyhän pitää ostaa halpaa roskaa. Nettikauppojen alessa jatkuvasti myynnissä laadukkaita kestäviä ovh-kalliimpia vaatteita.

Mutta kun on pakko kulkea samoissa retkeilyyn tarkoitetuissa jalkineissa ja tuulihousuissa kaikkialle.

Suomalainen ei vain piittaa muiden mielipiteistä, kun lähtevät ihmisten ilmoille. Muualla pidetään huonoa pukeutumista huonona käytöksenä.

Ketään ei oikeasti Suomessa kiinnosta.

Vierailija
50/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi keikistellä? Juhliin ja tarvittaessa töihin voi mennä hienommissa vaatteissa, mutta vapaalla saa olla vapaasti.

Keikistely tarkoittaa minulle sitä että nainen on vähissä vaatteissa esim bikinit päällä. Mikä on syy ettei arkenakin voi panostaa pukeutumiseen? Kysyn ihan asiallisesti. M28

Näemmekö työttömät ukotkin Dressmann puvuissa? Ai ei, no suotta mekään aletaan pukeutumaan :)

Vierailija
51/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yläasteajaltakin vielä vaatteita kaapissa :D Olen ostanut elämän varrella mielettömät määrät kivannäköisiä vaatteita, mutta ovat niin epäkäytännöllisiä, ettei tule koskaan pidettyä.

-eri

Kannattaa opetella haluamisen ja tarpeen ero. Sitten ostat vain mitä tarvitset.

Laadukkaat keskenään yhdisteltävät arkivaatteet ja juhla asu talveksi ja kesäksi. Ei tarvitse kuin parikymmentä vaatekapoaletta jos alusvaatteita ei lasketa.

Vierailija
52/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista sitten on oikeanlainen pukeutuminen?

Minulle se on sitä, että osataan valita oikeat kangaslaadut ja värit sekä pukeutua oikein vartalomallin mukaisesti ottaen huomioon tilanteen. Legginssit ja crocsit sekä painijantopit ovat vaan niin ruma näky. M28

Vierailija
53/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko tämä ongelma AP:n mielestä pelkästään "tämän maan" naisia? Ehkä ilmikö on sitten sama kuin lintumaailmassakin: koiras koreilee höyhenpuvullaan ja naaras sulautuu ympäristöön.

Vierailija
54/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset on niin kauniita että ei voi pukeutua simppelisti.

HUUTONAURUA

Vierailija
55/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa se on yhteiskuntaluokkakysymys. Johtavissa asemissa olevat sekä ylempien luokkien naiset kyllä pukeutuu.

Harvemmin täällä julkisesti alastomia naisia näkee. Mistään luokasta.

Eikä täällä ole edes mitään yläluokkaa.

Vierailija
56/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta vaatteet tai muoti.

Kuljen farkuissa ja basic-malliston paidoissa tai esim. hupparissa mukavuus edellä.

Vierailija
57/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Kannattaa opetella haluamisen ja tarpeen ero. Sitten ostat vain mitä tarvitset.

Laadukkaat keskenään yhdisteltävät arkivaatteet ja juhla asu talveksi ja kesäksi. Ei tarvitse kuin parikymmentä vaatekapoaletta jos alusvaatteita ei lasketa.

Ootas.. Laskin kaapissa olevan 2 mekkoa, 1 hame ja pari housua, pari t-paitaa ja muutama college. Kenkätelineessä on yhdet lenkkarit, korkkarit ja joka sään kengät. Siinä mun määrä enkä koe tarvetta uusille.

Vierailija
58/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ranskan maaseudulla tyylikästä pukeutumista. Mielestäni ennemminkin käytännöllistä.

Vierailija
59/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso esim. Net-a-porterista paljonko kaunis, hyvin leikattu ja hyvistä materiaaleista tehty naisten vaatetus maksaa.

Massamuoti on rumaa muovista páskaa ja vain siihen on 99%:llä naisista varaa.

Miehet saavat kohtuuhinnalla hyviäkin klassisia vaatteita, naisten laatuvaatteet ovat aivan järkyttävän kalliita ja ainoastaan rikkaat voivat niitä hankkia.

Vastauksesi on tekosyy. Esim siskoni joka ei ole koskaan pukeutunut legginseihin ja toppeihin on vähemmällä rahalla tehnyt löytöjä. Toki nykyisin paremmilla tuloilla voi ostaa kalliimpaakin mutta hyviä löytöjä voi tehdä tuloluokasta huolimatta kunhan viitsii käyttää aikaa etsimisiin ja mielikuvitukseen. M28

Vierailija
60/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on kiinnostunut muodista ja pukeutumisesta, minä en.