Sivut

Kommentit (577)

esteetikko

Vierailija kirjoitti:
esteetikko kirjoitti:
En oikein usko, että kaikille niin väittäville on täysin yhdentekevää, mitä muut heistä ajattelevat!

Tottakai on tärkeää, että itse viihtyy vaatteissaan, mutta kyllä minä ainakin ilahdun, jos ilahdutan myös kanssaihmisten silmää :)

Minulle in herttaisen yhdentekevää mitä muut vaatetuksestani ajattelee. Ei kaiva mun pyllyä se. Itse kohtelen niin istuvassa jakkupuvussa olevaa tätiä, revityissä farkuissa ja napapaidassa olevaa teiniä kuin sitä haisevaa alkoholistimiestä ihan yhtäläisellä ystävällisyydellä. En kyylää kenenkään vaatetusta.

Eihän pukeutuminen tietenkään kenenkään ihmisarvoon vaikuta, eikä vaikutta kohteluun, on aivan eri asiasta kysymys!

Itselle vaan visuaalisuus ja esteettisyys ovat sellaisia elämän pieniä iloja, jotka ilahduttavat.  

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on oikea pukeutuminen?

Täällä näkee jos jonkinmoista tyyliä, ihan koto-Suomessa. Itse asun kaupungissa, tilaan suurimman osan vaatteistani netistä tai ostan Zarasta/Mangosta, eivät ole kyllä kalliita merkkivaatteita mutta nättejä mielestäni. Käytän korkokenkiä. Tykkään pukeutumisesta ja tykkään laittaa itseäni - samoin moni ystäväni.

Enpä usko, että olet Ranskaa nähnytkään. Itse matkustellut ympäri Eurooppaa ja samallatavalla pukeutuvat melkein kaikki nykyään, ei siinä erotu joukosta, kun ehkä sinisten silmien/blondin tukan osalta. Esim. pukeutumisesta kuuluisassa Italiassa näkee jos jonkin kokoista ja näköistä naista - moni asia riippuu varallisuudestakin. Etenkin kun lähtee maalle mutta ihan kaupungeissakin. 

Mistä tulee tää palstamiesten tarve lytätä/vähätellä Suomalaista naista? No, ei ainakaan itseen osunut. Mielestäni jokaisella on oikeus pukeutua miten parhaiten tykkää ja se tuo sitä itevarmuutta.

N28

Minua harmittaa se, että Zaralla on myös todella laadukkaita vaatteita., mutta Suomen liikkeisiin niitä mallistoja ei tuoda.

Tämäkö on suurin murheesi lapsiperheessä, mistä vaatteitta äidille? Niitähän sä jaksat kantaa.

Taas joku an kirjolla linjoilla? Mistä tämä lapsiperhejutun tähän tempaisit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

esteetikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esteetikko kirjoitti:
En oikein usko, että kaikille niin väittäville on täysin yhdentekevää, mitä muut heistä ajattelevat!

Tottakai on tärkeää, että itse viihtyy vaatteissaan, mutta kyllä minä ainakin ilahdun, jos ilahdutan myös kanssaihmisten silmää :)

Minulle in herttaisen yhdentekevää mitä muut vaatetuksestani ajattelee. Ei kaiva mun pyllyä se. Itse kohtelen niin istuvassa jakkupuvussa olevaa tätiä, revityissä farkuissa ja napapaidassa olevaa teiniä kuin sitä haisevaa alkoholistimiestä ihan yhtäläisellä ystävällisyydellä. En kyylää kenenkään vaatetusta.

Eihän pukeutuminen tietenkään kenenkään ihmisarvoon vaikuta, eikä vaikutta kohteluun, on aivan eri asiasta kysymys!

Itselle vaan visuaalisuus ja esteettisyys ovat sellaisia elämän pieniä iloja, jotka ilahduttavat.  

Kaikille ei ole. Yrittäkää nyt tajuta se!

Vierailija

esteetikko kirjoitti:

Mä en välitä olla tekemisissä kanssaihmisten kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
esteetikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esteetikko kirjoitti:

Juu on tajuttu ja sen kyllä huomaa!

Vierailija

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:
Täällähän on kaivattu villakangastakkikin. Huvittavaa kyllä, että 600 euron takissa ei olla vaivauduttu kohdistamaan ruudutusta. Edes noiden voimakkaiden tummien raitojen suhteen.

https://www.marimekko.com/fi_fi/nuotio-takki-beige-vihrea-turkoosi-04871...

Tuo ei kyllä ole tyylikästä nähnytkään. Saahan siitä tietysti tykätä... mutta vaikka kylpytakeilta näyttävät takit ovat nyt trendikkäitä, trendi ei ole sama kuin tyyli. 

(En pitänyt myöskään erityisesti linkatusta mustasta takista, mutta ainakin se on klassinen ja ajaton.)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esteetikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esteetikko kirjoitti:

MIKSI sitten jankutatte propagandaanne päivästä toiseen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esteetikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esteetikko kirjoitti:

MIKSI sitten jankutatte propagandaanne päivästä toiseen?

Ketkä te?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suomessa on suurimman osan vuodesta pimeää ja kylmää joten seksikäs pukeutuminen  ei ole järkevää.  Korkkareilla  vetää nurin, hameessa jäätyy perse ja kampaus ja meikit leviää tuulessa.

Onhan täällä jo todettu, että tyylikäs voi olla ilman korkkareita. Tyylikkyys ei ole sama kuin seksikkyys. 

Ei mun meikit ainakaan leviä tuulessa. Hameen alle voi laitta villasukkikset, tai sitten voi laittaa housut. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Omistan nilkkapituisen villakangastakin joka on todella kaunis mutta älyttömän painava, sisällä tuskaisen kuuma ja autoon istuminen se päällä on liki mahdottomuus. Siksi kyseinen takki jääkin usein kaappiin ja nappaan parkatakin joka päällä voi mennä ruokaostoksille  valumatta hikeä.

Jaa. minä taas omistan villakangastakin, joka on kevyt ja puolipitkä, eli kaunis ja käytännöllinen. Olet siis valinnut takkisi väärin.

(Omistan muuten myös parkatakin, jota käytän jos on oikein kylmä tai huono sää. Ei se mielestäni ole erityisen ruma sekään.) 

Vierailija

Just tänään mietin, että miksi en pukeudu tyylikkäämmin. En vaan jaksa, haluan että kaikki on mukavaa. Mukavat farkut (polvipussit on), neule tai huppari käy. Jos omistan siistimmät farkut, säästelen niitä erikois- ja edustustilaisuuksiin.
Enkä kyllä koskaan saa keltään palautetta suuntaan tai toiseen, joten tuntuu ettei sillä väliä ole mitä pidän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täällähän on kaivattu villakangastakkikin. Huvittavaa kyllä, että 600 euron takissa ei olla vaivauduttu kohdistamaan ruudutusta. Edes noiden voimakkaiden tummien raitojen suhteen.

Tuo ei kyllä ole tyylikästä nähnytkään. Saahan siitä tietysti tykätä... mutta vaikka kylpytakeilta näyttävät takit ovat nyt trendikkäitä, trendi ei ole sama kuin tyyli. 

(En pitänyt myöskään erityisesti linkatusta mustasta takista, mutta ainakin se on klassinen ja ajaton.)

Mitä, mitä? Eikö Marimekon valmistama takki ole tyylikäs? Villasekoitetta ja oikein suunnittelijan suunnitelema kangas? Ehkä se ei ole mielestäsi tarpeeksi "istuva"? Tällaisissa kaikki kunnolla pukeutuvat ihmiset maailman metropoleissa käyttää villakangadtakkia. Ja se on aina tyylikästä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Just tänään mietin, että miksi en pukeudu tyylikkäämmin. En vaan jaksa, haluan että kaikki on mukavaa. Mukavat farkut (polvipussit on), neule tai huppari käy. Jos omistan siistimmät farkut, säästelen niitä erikois- ja edustustilaisuuksiin.
Enkä kyllä koskaan saa keltään palautetta suuntaan tai toiseen, joten tuntuu ettei sillä väliä ole mitä pidän.

Suurimmalla osalla ihmisistä elämä on juuri tätä. Tavallista. Töitä, kauppaan, kotiin, mökille. Silloin tällöin tavataan sukua/kavereita. Ei ole mitään tarvetta millekkään erityiselle tyylikkyydelle.

Vierailija

esteetikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esteetikko kirjoitti:

Ilahduttaako sinua oma pukeutumisesi vai vaaditko sinun makuun esteettistä pukeutumista myös muilta? Tässä ketjussa osa on ollut jälkimmäistä mieltä asiasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
esteetikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esteetikko kirjoitti:

Ilahduttaako sinua oma pukeutumisesi vai vaaditko sinun makuun esteettistä pukeutumista myös muilta? Tässä ketjussa osa on ollut jälkimmäistä mieltä asiasta.

En vaadi keneltäkään yhtään minkäänlaista pukeutumista, mutta minkä minä sille voin, jos silmääni miellyttää, kun joku on löytänyt oman tyylinsä ja värit, jotka häntä pukevat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä, mitä? Eikö Marimekon valmistama takki ole tyylikäs? Villasekoitetta ja oikein suunnittelijan suunnitelema kangas? Ehkä se ei ole mielestäsi tarpeeksi "istuva"? Tällaisissa kaikki kunnolla pukeutuvat ihmiset maailman metropoleissa käyttää villakangadtakkia. Ja se on aina tyylikästä.

Marimekko ei ole erityisen tyylikäs merkki, mielestäni. Juurihan sanottiin, ettei trendi tai muoti ole yhtä kuin tyyli. 

Vierailija

Onko suomalaismiesten pukeutuminen jotenkin muka parempaa? Salli mun epäillä. Vai onko täällä sellainen naisten joukkokiusaaminen menossa, että kukaan ei enää edes huomaa tällaista itsestäänselvää asiaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jo ketjussa mainittu mutta jos ikinä olet historiankirjaa avannut niin varmaan tiedät että Suomen ja Ranskan meininkiä ei voi verrata mitenkään toisiinsa. 150 vuotta sitten Suomi oli köyhä kehitysmaa, jonka väestöstä 10% kuoli nälkään. Vasta toisen maailmansodan jälkeen ollaan päästy vauhtiin. Siihen asti se on ollut pellolla raatamista, lasten synnyttämistä ja vähän lisää pellolla raatamista. Ei ole ollut naisilla varaa istua sisällä kotirouvana kynsiä viilailemassa, vaan kaikki käsiparit on pantu töitä tekemään. Ei ole yksinkertaisesti ollut aikaa tai varaa miettiä mitään ulkonäköasioita. Työ määrittää edelleen suomalaisen identiteettiä enemmän kuin keskimäärin muualla.

Ja sitten nämä ilmastokysymykset. Kun on 4 vuodenaikaa joiden välillä sataa räntää, niin vaatteita pitää olla enemmän = $$$

Meillä on ehkä viisi päivää vuodessa samanlainen sää kuin Ranskassa, jolloin voidaan käyttää niitä nättejä kenkiä ja parempaa mekkoa. Muuten suojaudutaan säältä ja puetaan päälle sitä, mikä parhaiten asiansa ajaa ja vähiten vituttaa peilistä katsoessa ja painetaan leuka rintaan kun astutaan ovesta ulos sinne jäätävään tihkuun.

Olemme siis menettäneet toivomme täysin. Suomalainen nainen on aivokapasiteetiltaan niin onneton, ettei ole sadassa viidessäkymmenessä vuodessa kehittynyt pätkääkään, eikä osaa käyttää rahaa vaatteisiin, vaikka niin monet voimaantuneet naiset mainostavat korkeaa koulutustaan ja omillaan pärjäämistään.

Minun silmään asia on kuitenkin niin, että samalla tavalla, kun suominaiset keksivät aina selityksen omalle laiskuudelleen/idiotismeilleen, mikä johtaa järkyttävään lihomiseen, selitellään ties millä naurettavuuksilla rumaa pukeutumista kuten ilmastolla. Suomessa kun näiden peikkojen mielestä on vain viisi päivää, jolloin voisi kuvitella käyttävänsä esim kaunista mekkoa ja eipä se kannata ostaa viiden päivän takia 10-50€ maksavaa mekkoa. Parempi nekin rahat laittaa eineksiin, ettei pääse laihtumaan.

Minä käyn töissä ja saan siitä palkkaa. Palkallani maksan oman osuuteni perheen menoista ja omat henk.koht. menoni. Jos minulla jää ylimääräistä rahaa, avustan sillä opiskelevia lapsiani ja laitan sijoituksiin. Saan noista enemmän iloa ja mielihyvää mitä jonkun tarpeettoman vaatteen ostamisesta. Ostan vaatteita tarpeeseen ja tykkään käyttää ne loppuun. Minulle ei tee tiukkaakaan pitää samoja vaatteita viikosta toiseen, joten pahoittelen, mikäli tämä loukkaa sinun tarkkaa silmääsi. Itse en osaa sanoa, mitä työkavereilla oli päällä tänään ja mitä eilen, ei vaan kiinnosta.

Kuulostat ihanalta äidiltä. Vaatteiden käyttämisessä loppuun ei ole mitään pahaa, päinvastoin. Tässä kuitenkin ohitettiin taas se sivuhuomio, että kyllähän tyylitajuinenkin ihminen voi omistaa vain muutaman vaatekerran, käyttää niitä usein ja kuluttaa loppuun. Saman voi tehdä myös epätyylikkäästi. Oman lähipiirini tyylikkäimmin pukeutuvat ihmiset (eri kuin trendikkäät) ovat juuri niitä, ketkä käyttävät vaatteisiin kaikista vähiten rahaa. Ostavat vaatteensa kirppiksiltä, perivät jne.

En silti osta mekkoa ja housuja vaan pelkästään ne housut. En osta korkkareita vaan järkevät kengät. Sehän tässä ongelma tuntuu olevan, että pitäisi ostaa naisellisia vaatteita, jotka muotipoliisien mielestä on just mekkoja ja korkkareita.

Jälleen melko mustavalkoista ajattelua, että hameet ja korkkarit ovat automaattisesti tyylikkäitä, ja housut ja "järkevät" kengät jotenkin rahvaanomaisia. Kyllä hameita ja korkkareitakin on erilaisia ja niitä voi yhdistellä hyvinkin mauttomasti. Samalla tavalla kuin housuista ja "järkevistä" kengistä voi luoda tyylikkäitä kokonaisuuksia. Tyylitajusta se on kiinni.

Missä tyylitajua voi opiskella, jos sitä ei ole luonnostaan? Kyllä minä näen, jos joku yksittäinen vaate on kiva, mutta ne ei toimi yhdessä. Jos ostaa aina toisiinsa sopivan asukokonaisuuden päästä varpaisiin, niin se tulee liian kalliiksi. Eikä löydy kirppareilta.

Voit mennä pukeutumisneuvojalle ja värianalyysiin. Jos et tiedä vartalomalliasi, niin sekin voidaan selvittää jotta tiedät minkälaisissa vaatteissa näytät parhaimmillasi. M28

Vierailija

Se, että Suomessa on erilainen muoti kuin Ranskassa, ei tarkoita, etteikö suomalaiset (naiset) osaisi pukeutua. Me vain pukeudumme eri tavalla kuin ranskalaiset.

Ja onhan meillä hiukan erilainen ilmastokin kuin Ranskassa. Kesällä Suomessa on sentään muutama päivä, jolloin voi pukeutua vähän kevyemmin, mutta näin syksyisin, ja etenkin talvella pitää laittaa vaatteita päälle, jotta tarkenee.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat