Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys! Miksei naiset tässä maassa osaa edelleenkään pukeutua kunnolla?

Vierailija
13.09.2020 |

En haasta riitaa enkä syyttele vaan KYSYN. Kysymys otsikossa. Viruksen takia olen ollut todella pitkään Suomessa, vaikka kotini on Ranskassa ja olen mies, joka on kiinnostunut muodista ja pukeutumisesta. Olen kysellyt varovasti asiaa ja saanut vastaukseksi että halutaan peittää eikä näyttää mitä on eikä tällä nyt suinkaan tarkoiteta alastomuutta vaan vaatteilla ei koreilla asennetta. Ihmettelen! M28

Kommentit (577)

Vierailija
461/577 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan ok olla tyylitajuton, mutta on älytöntä keksiä sille niin paljon tekosyitä. Sama kuin väittäisi, ettei voi kuunnella klassista musiikkia, "kun ei ole kuin tämä vanha radio minkä aion kuluttaa loppuun, enkä halua käyttää rahaa turhuuksiin", vaikka tosiasiassa sillä voi kuunnella ihan samoja kanavia kuin uudemmallakin radiolla, tai että ei osata maalata, sillä värit ovat huonot. Yleensä taitava pärjää vähemmälläkin. 

Kukaan ei ole keksinyt mitään tekosyitä. Kysyttiin miksi ei pukeufuta "kunnolla". Kertomatta mitä tarkoitetaan. Mikä nyt on kunnolla missäkin tilanteessa? Pilkkihaalarit on kunnolla pukeutumista joissakin tilanteessa. Monet tulkitsee apn tarkoittavan kunnolla pukeutumisen olevan hameita, korkkareita ja villakangastakkeja. Ainakin monet "kunnolla"pukeutujt niitä tuo tässäkin esiin. Osa vastaa että haluaa pukeutua mukavasti ja käytännöllisesti. Te sanotte että se on tekosyy. Osa sanoo että ei ole varaa. Teistä se on tekosyy. Tähän vastataan, että ei ole aikaa/kiinnostusta/hyviä kirppiksiä lähellä. Te sanotte ,että tekosyy. Joku sanoo että ei kiinnosta. Te sanotte että tekosyy. Mikähän on se syy, joka kelpaisi teille vastaukseksi siihen, miksi kaikki ihmiset ei toimi juuri niinkuin te haluatte?

On täällä ladeltu vaikka mitä tekosyitä sivutolkulla. On syytetty huonoa säätä, vaikka Tukholmassa on sama sää kuin Helsingissä. On tuotu esiim vuotuiset 80 asteen lämpötilavaihtelut (missä??), puhuttu käyttömukavuudesta (tyköistuvat vaatteet ovat nimenomaa mukavat eikä legginssien kuminauha purista vyötäröltä eikä viskoosi hiosta) ja kehuskeltu jopa ekologisuudella, vaikka kuten edellä mainittu, se yksi loppuunkäytetty vaatekerta olisi ihan hyvin voinut olla tyylikäs epätyylikkään sijasta. Kaiken lisäksi ne epätyylikkäät rytkyt on yleensä ostettu juuri jostain marketeista, mihin ne on rahdattu jostain lapsiorjatyövoimalla pyörivästä savimajasta. Sen myönnän, että kirpputorien puute voi varmasti vaikuttaa, mutta kyllä rumiakin vaatteita voi yhdistellä enemmän tai vähemmän kauniisti yhteen. Tyylitajusta se on kiinni.

Ne sun merkkiliukkeestä ostamat vaatteet tulee pääosin tismalleen samoista hikipajoista kuinne markettivaatteet.

Miksi tyylikkäästi pukeutuminen on sinun mielestäsi sama kuin merkkivaatteiden käyttäminen? 

Niinkö siinä sinun mielestä sanotaan?

Edellinen kirjoittaja kategorisoi kaikki markettivaatteet epätyylikkäiksi rytkyiksi, jotka on valmistettu lapsiorjatyövoimalla. Totesin vaan, että huomattava osa myös merkkivaatteista on peräisin samoista tehtaista.

Lukemisenymmärrys vai ollaanko sitä taas a:n kirjolla?

Vierailija
462/577 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jo ketjussa mainittu mutta jos ikinä olet historiankirjaa avannut niin varmaan tiedät että Suomen ja Ranskan meininkiä ei voi verrata mitenkään toisiinsa. 150 vuotta sitten Suomi oli köyhä kehitysmaa, jonka väestöstä 10% kuoli nälkään. Vasta toisen maailmansodan jälkeen ollaan päästy vauhtiin. Siihen asti se on ollut pellolla raatamista, lasten synnyttämistä ja vähän lisää pellolla raatamista. Ei ole ollut naisilla varaa istua sisällä kotirouvana kynsiä viilailemassa, vaan kaikki käsiparit on pantu töitä tekemään. Ei ole yksinkertaisesti ollut aikaa tai varaa miettiä mitään ulkonäköasioita. Työ määrittää edelleen suomalaisen identiteettiä enemmän kuin keskimäärin muualla.

Ja sitten nämä ilmastokysymykset. Kun on 4 vuodenaikaa joiden välillä sataa räntää, niin vaatteita pitää olla enemmän = $$$

Meillä on ehkä viisi päivää vuodessa samanlainen sää kuin Ranskassa, jolloin voidaan käyttää niitä nättejä kenkiä ja parempaa mekkoa. Muuten suojaudutaan säältä ja puetaan päälle sitä, mikä parhaiten asiansa ajaa ja vähiten vituttaa peilistä katsoessa ja painetaan leuka rintaan kun astutaan ovesta ulos sinne jäätävään tihkuun.

Olemme siis menettäneet toivomme täysin. Suomalainen nainen on aivokapasiteetiltaan niin onneton, ettei ole sadassa viidessäkymmenessä vuodessa kehittynyt pätkääkään, eikä osaa käyttää rahaa vaatteisiin, vaikka niin monet voimaantuneet naiset mainostavat korkeaa koulutustaan ja omillaan pärjäämistään.

Minun silmään asia on kuitenkin niin, että samalla tavalla, kun suominaiset keksivät aina selityksen omalle laiskuudelleen/idiotismeilleen, mikä johtaa järkyttävään lihomiseen, selitellään ties millä naurettavuuksilla rumaa pukeutumista kuten ilmastolla. Suomessa kun näiden peikkojen mielestä on vain viisi päivää, jolloin voisi kuvitella käyttävänsä esim kaunista mekkoa ja eipä se kannata ostaa viiden päivän takia 10-50€ maksavaa mekkoa. Parempi nekin rahat laittaa eineksiin, ettei pääse laihtumaan.

Minä käyn töissä ja saan siitä palkkaa. Palkallani maksan oman osuuteni perheen menoista ja omat henk.koht. menoni. Jos minulla jää ylimääräistä rahaa, avustan sillä opiskelevia lapsiani ja laitan sijoituksiin. Saan noista enemmän iloa ja mielihyvää mitä jonkun tarpeettoman vaatteen ostamisesta. Ostan vaatteita tarpeeseen ja tykkään käyttää ne loppuun. Minulle ei tee tiukkaakaan pitää samoja vaatteita viikosta toiseen, joten pahoittelen, mikäli tämä loukkaa sinun tarkkaa silmääsi. Itse en osaa sanoa, mitä työkavereilla oli päällä tänään ja mitä eilen, ei vaan kiinnosta.

Kuulostat ihanalta äidiltä. Vaatteiden käyttämisessä loppuun ei ole mitään pahaa, päinvastoin. Tässä kuitenkin ohitettiin taas se sivuhuomio, että kyllähän tyylitajuinenkin ihminen voi omistaa vain muutaman vaatekerran, käyttää niitä usein ja kuluttaa loppuun. Saman voi tehdä myös epätyylikkäästi. Oman lähipiirini tyylikkäimmin pukeutuvat ihmiset (eri kuin trendikkäät) ovat juuri niitä, ketkä käyttävät vaatteisiin kaikista vähiten rahaa. Ostavat vaatteensa kirppiksiltä, perivät jne.

En silti osta mekkoa ja housuja vaan pelkästään ne housut. En osta korkkareita vaan järkevät kengät. Sehän tässä ongelma tuntuu olevan, että pitäisi ostaa naisellisia vaatteita, jotka muotipoliisien mielestä on just mekkoja ja korkkareita.

Jälleen melko mustavalkoista ajattelua, että hameet ja korkkarit ovat automaattisesti tyylikkäitä, ja housut ja "järkevät" kengät jotenkin rahvaanomaisia. Kyllä hameita ja korkkareitakin on erilaisia ja niitä voi yhdistellä hyvinkin mauttomasti. Samalla tavalla kuin housuista ja "järkevistä" kengistä voi luoda tyylikkäitä kokonaisuuksia. Tyylitajusta se on kiinni.

Missä tyylitajua voi opiskella, jos sitä ei ole luonnostaan? Kyllä minä näen, jos joku yksittäinen vaate on kiva, mutta ne ei toimi yhdessä. Jos ostaa aina toisiinsa sopivan asukokonaisuuden päästä varpaisiin, niin se tulee liian kalliiksi. Eikä löydy kirppareilta.

Olen kyseinen tyylitajusta jankkaaja, kenen viestiin viittasit. Minua itseäni ei edes häiritse se miten ihmiset pukeutuvat, eli älä sinäkään vaihda tyyliäsi muiden kommentoinnin takia. Se mikä minua sen sijaan häiritsee, on jatkuva itsepetos mitä tällä palstalla harjoitetaan. Tyylitajuaan tai ainakin tyyliään voi kohentaa seuraamalla joitakin nyrkkisääntöjä. Sellaisia voivat olla esimerkiksi:

1. Yksinkertaisuus on kaunista, kannattaa siis välttää tarpeetonta kerrospukeutumista tai monimutkaisia vaatteita, vaan pukeutua yksinkertaisesti.

2. Printtejä vain joko ala- tai yläosaan, mutta ei koskaan molempiin.

3. Oman kehotyypin mukainen pukeutuminen, siitä löytyy enemmän infoa esimerkiksi täältä:

https://www.sokos.fi/fi/sokos/inspiroidu/millainen-vartalotyyppi--sella…-

4. Pysyttele joko kylmissä tai lämpimissä sävyissä per asukerta.

5. Älä pelästy tuotteen korkeaa hintaa. Mikäli itselleen ostaa yhdenkin oikeasti täydellisen arkimekon/tai housupaita-yhdistelmän vuodessa, kertyy niitä kuitenkin yllättävän nopeasti useampia. Vältä halpoja rytkyjä. Tarkista tuotteen saumat ennen ostopäätöstä.

Tsemppiä! :)

Anteeksi, mutta mitä mun vartalontyypillä ja mallilla on tekemistä pukeutumisen kanssa? Jos vaate on sopivan kokoinen ja puhdas, eikö se riitä? Oletko muuten koskaan ihmetellyt, miten vain naisvartalolle on erilaisia tyyppejä? On A, H, O ja T tai omena, päärynä ja ties mikä.

Avasitko ollenkaan viestiini liittämää linkkiäni? Siellä on ihan samalla tavalla jaettu myös miesten kehot kehotyypeittäin ja annettu eri kehotyypeille sopivia tyylivinkkejä. 

Nyt avasin ja skrollasin pidemmälle. Miesten mallit olivat lähinnä onko laiha luikku vai paksu läski. En ymmärrä tällaisia juttuja ollenkaan. Esim. minulla on paksut, vahvat jalat - siis myös lihasta.

Tasapaksut nilkat saavat linjakkuutta, kun suosit neutraaleja värejä sukkahousuissa ja käytät korkeita korkoja. Avokkaat tai saappaat ovat hyvä valinta. 

Ohutsäärinen käyttää epäsymmetrisesti kuvioituja sukkahousuja, nilkkaremmikenkiä ja korkeahkoja korkoja. Matalat avokkaat eivät ole sinun juttusi.  

En käytä sukkahousuja, ellei ole ehdoton pakko. Jos käyttäisin, valitsisin jollain kuosilla kuten verkkosukkaa ja kuvioita. En suostu käyttämään korkeita korkoja. Ohutsäärinen on sirosäärinen myös matalissa kengissä.

KAIKKI NUO SÄÄNNÖT ovat kammottavia. Ne ovat kielteisiä. Ne hakevat joka mallista VIRHEET, joita pitää PEITTÄÄ. Paskanmarjat.

Voit näyttää ja pukeutua, kuten haluat. Monille noista vinkeistä on paljon hyötyä. Kuten aiemmin on mainittu, hyvin istuva vaate ei todellakaan tarkoita epämukavaa vaatetta, vaan pääsääntöisesti toisinpäin. Varmasti on paljon ihmisiä ketkä peittävät kehonsa telttoihin juuri siitä syystä, ettei "tiukemmat" vaatteet tunnu hyvältä päällä. Kyse voi myös olla siitä, ettei ihminen ymmärrä ostaa ja sovittaa vaatteita oman kehotyyppinsä mukaan, ja siksi valitsee aina huonosti istuvia ja siltä tuntuvia vaatteita. Hyvin istuvat vaatteet ovat rennot eivätkä purista. Se ei ole mitään kehofobiaa. Katso ympärillesi, olemme kaikki erilaisia, mutta joitain pääpiirteitä meistä löytyy.

Hohhoijaa. Blaablaablaa. Hyvin istuvat vaatteet. Hyvin harva ihminen on sitä kokonumerousen stantardikokoa joten valmisvaatteista on turha haikailla istuvuutta. Ja ei, en modista itse enkä korjauta ostovaatteita tai kirppislöytöjä muilla vaan ostan sellaisia vaatteita joiden ei ole tarkoituskaan istua naftisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/577 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jo ketjussa mainittu mutta jos ikinä olet historiankirjaa avannut niin varmaan tiedät että Suomen ja Ranskan meininkiä ei voi verrata mitenkään toisiinsa. 150 vuotta sitten Suomi oli köyhä kehitysmaa, jonka väestöstä 10% kuoli nälkään. Vasta toisen maailmansodan jälkeen ollaan päästy vauhtiin. Siihen asti se on ollut pellolla raatamista, lasten synnyttämistä ja vähän lisää pellolla raatamista. Ei ole ollut naisilla varaa istua sisällä kotirouvana kynsiä viilailemassa, vaan kaikki käsiparit on pantu töitä tekemään. Ei ole yksinkertaisesti ollut aikaa tai varaa miettiä mitään ulkonäköasioita. Työ määrittää edelleen suomalaisen identiteettiä enemmän kuin keskimäärin muualla.

Ja sitten nämä ilmastokysymykset. Kun on 4 vuodenaikaa joiden välillä sataa räntää, niin vaatteita pitää olla enemmän = $$$

Meillä on ehkä viisi päivää vuodessa samanlainen sää kuin Ranskassa, jolloin voidaan käyttää niitä nättejä kenkiä ja parempaa mekkoa. Muuten suojaudutaan säältä ja puetaan päälle sitä, mikä parhaiten asiansa ajaa ja vähiten vituttaa peilistä katsoessa ja painetaan leuka rintaan kun astutaan ovesta ulos sinne jäätävään tihkuun.

Olemme siis menettäneet toivomme täysin. Suomalainen nainen on aivokapasiteetiltaan niin onneton, ettei ole sadassa viidessäkymmenessä vuodessa kehittynyt pätkääkään, eikä osaa käyttää rahaa vaatteisiin, vaikka niin monet voimaantuneet naiset mainostavat korkeaa koulutustaan ja omillaan pärjäämistään.

Minun silmään asia on kuitenkin niin, että samalla tavalla, kun suominaiset keksivät aina selityksen omalle laiskuudelleen/idiotismeilleen, mikä johtaa järkyttävään lihomiseen, selitellään ties millä naurettavuuksilla rumaa pukeutumista kuten ilmastolla. Suomessa kun näiden peikkojen mielestä on vain viisi päivää, jolloin voisi kuvitella käyttävänsä esim kaunista mekkoa ja eipä se kannata ostaa viiden päivän takia 10-50€ maksavaa mekkoa. Parempi nekin rahat laittaa eineksiin, ettei pääse laihtumaan.

Minä käyn töissä ja saan siitä palkkaa. Palkallani maksan oman osuuteni perheen menoista ja omat henk.koht. menoni. Jos minulla jää ylimääräistä rahaa, avustan sillä opiskelevia lapsiani ja laitan sijoituksiin. Saan noista enemmän iloa ja mielihyvää mitä jonkun tarpeettoman vaatteen ostamisesta. Ostan vaatteita tarpeeseen ja tykkään käyttää ne loppuun. Minulle ei tee tiukkaakaan pitää samoja vaatteita viikosta toiseen, joten pahoittelen, mikäli tämä loukkaa sinun tarkkaa silmääsi. Itse en osaa sanoa, mitä työkavereilla oli päällä tänään ja mitä eilen, ei vaan kiinnosta.

Kuulostat ihanalta äidiltä. Vaatteiden käyttämisessä loppuun ei ole mitään pahaa, päinvastoin. Tässä kuitenkin ohitettiin taas se sivuhuomio, että kyllähän tyylitajuinenkin ihminen voi omistaa vain muutaman vaatekerran, käyttää niitä usein ja kuluttaa loppuun. Saman voi tehdä myös epätyylikkäästi. Oman lähipiirini tyylikkäimmin pukeutuvat ihmiset (eri kuin trendikkäät) ovat juuri niitä, ketkä käyttävät vaatteisiin kaikista vähiten rahaa. Ostavat vaatteensa kirppiksiltä, perivät jne.

En silti osta mekkoa ja housuja vaan pelkästään ne housut. En osta korkkareita vaan järkevät kengät. Sehän tässä ongelma tuntuu olevan, että pitäisi ostaa naisellisia vaatteita, jotka muotipoliisien mielestä on just mekkoja ja korkkareita.

Jälleen melko mustavalkoista ajattelua, että hameet ja korkkarit ovat automaattisesti tyylikkäitä, ja housut ja "järkevät" kengät jotenkin rahvaanomaisia. Kyllä hameita ja korkkareitakin on erilaisia ja niitä voi yhdistellä hyvinkin mauttomasti. Samalla tavalla kuin housuista ja "järkevistä" kengistä voi luoda tyylikkäitä kokonaisuuksia. Tyylitajusta se on kiinni.

Missä tyylitajua voi opiskella, jos sitä ei ole luonnostaan? Kyllä minä näen, jos joku yksittäinen vaate on kiva, mutta ne ei toimi yhdessä. Jos ostaa aina toisiinsa sopivan asukokonaisuuden päästä varpaisiin, niin se tulee liian kalliiksi. Eikä löydy kirppareilta.

Olen kyseinen tyylitajusta jankkaaja, kenen viestiin viittasit. Minua itseäni ei edes häiritse se miten ihmiset pukeutuvat, eli älä sinäkään vaihda tyyliäsi muiden kommentoinnin takia. Se mikä minua sen sijaan häiritsee, on jatkuva itsepetos mitä tällä palstalla harjoitetaan. Tyylitajuaan tai ainakin tyyliään voi kohentaa seuraamalla joitakin nyrkkisääntöjä. Sellaisia voivat olla esimerkiksi:

1. Yksinkertaisuus on kaunista, kannattaa siis välttää tarpeetonta kerrospukeutumista tai monimutkaisia vaatteita, vaan pukeutua yksinkertaisesti.

2. Printtejä vain joko ala- tai yläosaan, mutta ei koskaan molempiin.

3. Oman kehotyypin mukainen pukeutuminen, siitä löytyy enemmän infoa esimerkiksi täältä:

https://www.sokos.fi/fi/sokos/inspiroidu/millainen-vartalotyyppi--sella…-

4. Pysyttele joko kylmissä tai lämpimissä sävyissä per asukerta.

5. Älä pelästy tuotteen korkeaa hintaa. Mikäli itselleen ostaa yhdenkin oikeasti täydellisen arkimekon/tai housupaita-yhdistelmän vuodessa, kertyy niitä kuitenkin yllättävän nopeasti useampia. Vältä halpoja rytkyjä. Tarkista tuotteen saumat ennen ostopäätöstä.

Tsemppiä! :)

Anteeksi, mutta mitä mun vartalontyypillä ja mallilla on tekemistä pukeutumisen kanssa? Jos vaate on sopivan kokoinen ja puhdas, eikö se riitä? Oletko muuten koskaan ihmetellyt, miten vain naisvartalolle on erilaisia tyyppejä? On A, H, O ja T tai omena, päärynä ja ties mikä.

Avasitko ollenkaan viestiini liittämää linkkiäni? Siellä on ihan samalla tavalla jaettu myös miesten kehot kehotyypeittäin ja annettu eri kehotyypeille sopivia tyylivinkkejä. 

Nyt avasin ja skrollasin pidemmälle. Miesten mallit olivat lähinnä onko laiha luikku vai paksu läski. En ymmärrä tällaisia juttuja ollenkaan. Esim. minulla on paksut, vahvat jalat - siis myös lihasta.

Tasapaksut nilkat saavat linjakkuutta, kun suosit neutraaleja värejä sukkahousuissa ja käytät korkeita korkoja. Avokkaat tai saappaat ovat hyvä valinta. 

Ohutsäärinen käyttää epäsymmetrisesti kuvioituja sukkahousuja, nilkkaremmikenkiä ja korkeahkoja korkoja. Matalat avokkaat eivät ole sinun juttusi.  

En käytä sukkahousuja, ellei ole ehdoton pakko. Jos käyttäisin, valitsisin jollain kuosilla kuten verkkosukkaa ja kuvioita. En suostu käyttämään korkeita korkoja. Ohutsäärinen on sirosäärinen myös matalissa kengissä.

KAIKKI NUO SÄÄNNÖT ovat kammottavia. Ne ovat kielteisiä. Ne hakevat joka mallista VIRHEET, joita pitää PEITTÄÄ. Paskanmarjat.

Voit näyttää ja pukeutua, kuten haluat. Monille noista vinkeistä on paljon hyötyä. Kuten aiemmin on mainittu, hyvin istuva vaate ei todellakaan tarkoita epämukavaa vaatetta, vaan pääsääntöisesti toisinpäin. Varmasti on paljon ihmisiä ketkä peittävät kehonsa telttoihin juuri siitä syystä, ettei "tiukemmat" vaatteet tunnu hyvältä päällä. Kyse voi myös olla siitä, ettei ihminen ymmärrä ostaa ja sovittaa vaatteita oman kehotyyppinsä mukaan, ja siksi valitsee aina huonosti istuvia ja siltä tuntuvia vaatteita. Hyvin istuvat vaatteet ovat rennot eivätkä purista. Se ei ole mitään kehofobiaa. Katso ympärillesi, olemme kaikki erilaisia, mutta joitain pääpiirteitä meistä löytyy.

Hohhoijaa. Blaablaablaa. Hyvin istuvat vaatteet. Hyvin harva ihminen on sitä kokonumerousen stantardikokoa joten valmisvaatteista on turha haikailla istuvuutta. Ja ei, en modista itse enkä korjauta ostovaatteita tai kirppislöytöjä muilla vaan ostan sellaisia vaatteita joiden ei ole tarkoituskaan istua naftisti.

Kuten mainittua, hyvin istuva ei ole sama kuin nafti, eikä kukaan ole väittänyt, että vaatteita pitäisi hankkia orjallisesti aina samaa kokoluokitusta noudattaen. Kuten todettua, voit pukeutua juuri kuten itse haluat ja myös näyttää silti. Se on sinun oikeutesi.

Vierailija
464/577 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessani on noussut päällimmäiseksi yksi kysymys:

Ovatko kaikkien muiden maiden naiset väärässä panostaessaan ulkoiseen olemukseensa ja vain suomalaiset naiset, jotka anatavat piupaut ko. asialle, ovat ainoina tässä asiassa oikeassa?

Eikö tässä vähintään jokin merkittävä ristiriita ole?

Kyllähän tässä muuallakin ollaan siirtymässä mukavuuden ja rentouden puolelle.

https://www.iltalehti.fi/muoti/a/96c5c26f-80fe-4aed-84ca-95faec73b65a

Vierailija
465/577 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tornikaista kirjoitti:

Suomalaisia akkoja ei voi syyttää huonosta pukeutumisesta, koska valaalle on mahdotonta löytää sellaisia vaatteita, jotka näyttävät päällä hyvältä.

Kas, palstan naisvihaajakin löysi ketjun. Olisiko sinunkin jo aika muuttaa sinne ulkomaille kauniiden, hoikkien ja kivojen naisten pariin?

Ei ulkomaalaisia naisia ylistävä henkilö ole naisvihaaja, sillä se on ristiriitaista. Ettet vaan ole perussuomalaisten kannattaja tai peräti rasisti?

Tekstitajusi on olematon.

Siinähän se vitsi piilee, että suomalaisia naisia haukkuvat tyypit glorifioivat taruolentoja, eivät eläviä naisia. Siksi siihen ulkomaahan muuttaminen ei ole vaihtoehto.

Vierailija
466/577 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaatteiden tarvitse olla "istuvia", ainakaan sillä tätimäisellä pankkineitityylillä mistä niin moni tässä ketjussa puhkuu. Oversized-vaatteet ovat muotia! Isoihin säkkimäisiin vaatteisiin, hassunhauskoihin leggingseihin ja maihareihin pukeutuneet suomalaiset ovat muodikkaita. Se hiekan ja ruskean eri sävyihin pukeutunut kynähame + kasmirneuleinen korkkaritäti taas .. on vain tylsällä tavalla klassinen.

Se, että pukeutuu "hieman liian isoihin" vaatteisiin ei välttämättä tarkoita, että inhoaa kehoaan ja haluaa piilottaa sitä. Kyllä sen näkee onko siellä jättimekon sisällä laiha luikero vai tukevampi ihminen. Moni japanilainen tosiaan pukeutuu samalla tyylillä kuin me ja se on ihanaa. Sellainen jättimekkotyyli voi olla hyvinkin tyttömäinen ja vain korostaa siroutta ja kauneutta.

Tämä keskustelu on niin tylsä, että tuntuu kuin olisi kutiavat sukkahousut jalassa.

Vierailija
467/577 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko kaikkien muiden maiden naiset väärässä panostaessaan ulkoiseen olemukseensa ja vain suomalaiset naiset, jotka anatavat piupaut ko. asialle, ovat ainoina tässä asiassa oikeassa?

Jos sä menet esim Helsingin tai Turun keskustaan niin eipä se katukuva erityisemmin poikkea muista länsimaisista pääkaupungeista. Ja pienillä paikkakunnilla/lähiossä pukeudutaan rennommin muuallakin maailmassa. 

Olin itse koronan takia koko kesän Suomessa vaikka muuten asun ulkomailla ja kyllä siellä tuli kaupungilla bongattua paljon kivasti pukeutuneita naisia, miehiäkin jokunen mutta vähemmän. 

Vierailija
468/577 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä menet esim Helsingin tai Turun keskustaan niin eipä se katukuva erityisemmin poikkea muista länsimaisista pääkaupungeista. Ja pienillä paikkakunnilla/lähiossä pukeudutaan rennommin muuallakin maailmassa. 

Olin itse koronan takia koko kesän Suomessa vaikka muuten asun ulkomailla ja kyllä siellä tuli kaupungilla bongattua paljon kivasti pukeutuneita naisia, miehiäkin jokunen mutta vähemmän. 

Mikäli suomalainen mies on kiinnostunut muodista ja tyylistä ja vieläpä pukeutuu hyvin, niin kaverit ja suku omaa äitiä myöten miettii, että sen täytyy olla homo. On epämiehekästä olla kiinnostunut ulkonäöstään ja varsinkaan tehdä mitään sen hyväksi. Tämä on nähdy päivittäin näissä olen ruma ja en saa pimppaa ketjuissa.

Vierailija
469/577 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painu ulkomaille jos suomalaisten naisten pukeutuminen ei sinulle kelpaa!

Vierailija
470/577 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko, että kaikille niin väittäville on täysin yhdentekevää, mitä muut heistä ajattelevat!

Tottakai on tärkeää, että itse viihtyy vaatteissaan, mutta kyllä minä ainakin ilahdun, jos ilahdutan myös kanssaihmisten silmää :)

Vierailija
471/577 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan, että minä en erota

- merinovillaa, villaa, kasmiria ja akryylia toisistaan

- puuvillaa ja keinokuituja

- nahkaa ja keinonahkaa, jos jälkimmäinen on sellaista pehmeää ja "vähän parempaa"

- merkkituotteita ellei se merkki heilu nenäni edessä, kuten kerran lentokoneessa käytäväpaikalla bongasin jonkun takapuolessa Levis-merkin ja ajattelin "ahaa tuossa on nyt sellaiset levis farmarit"

- kalliimpia takkeja tai kenkiä tai mitään

Minä bongaan kyllä värejä ja tyylejä, persoonallisuutta ja klassisuutta, mutta en osaa sanoa mikä on kallis ja mikä halpa. Olenko ainoa?

Ulkonäön perusteella ei välttämättä erotakkaan, mutta kun koskettaa niin esim. Kasmiria sisältävät neuleet kyllä tunnistaa. Aivan unelman pehmeää ja todella lämmintä. Merinovilla yleensä on myös pehmeää ja pistelemätöntä, tavallinen villa hieman pistelee. Polyesterisekoitukset tuntuu hieman muoviselta käteen ja alpakka on myös oman laistaan. Yleensä nahkan nurjalta puolelta /saumoista näkee ja tuntee onko kyseessä keinonahka. Toki myös hinnasta voi päätellä. Kalliissa vaatteissa on enemmän yksityiskohtia, saumoja, ja laadukkaamman tuntuinen materiaali. Saumat on tehty huolellisesti ja vaate on siisti myös nurjalta puolelta.

Vierailija
472/577 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. En tajua, miksi aina verrataan jotain suomalaisen lähiön koiranlenkkeilyttäjää ulkomaalaisen suurkaupungin jakkupukulaisiin. Ei tarvitse kuin googlata "ranska nutella" ja löytyy videoita ihan samanlaisesta toppatakki/juurikasvukansasta kuin Suomessakin. 

Vierailija
473/577 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on oikea pukeutuminen?

Täällä näkee jos jonkinmoista tyyliä, ihan koto-Suomessa. Itse asun kaupungissa, tilaan suurimman osan vaatteistani netistä tai ostan Zarasta/Mangosta, eivät ole kyllä kalliita merkkivaatteita mutta nättejä mielestäni. Käytän korkokenkiä. Tykkään pukeutumisesta ja tykkään laittaa itseäni - samoin moni ystäväni.

Enpä usko, että olet Ranskaa nähnytkään. Itse matkustellut ympäri Eurooppaa ja samallatavalla pukeutuvat melkein kaikki nykyään, ei siinä erotu joukosta, kun ehkä sinisten silmien/blondin tukan osalta. Esim. pukeutumisesta kuuluisassa Italiassa näkee jos jonkin kokoista ja näköistä naista - moni asia riippuu varallisuudestakin. Etenkin kun lähtee maalle mutta ihan kaupungeissakin. 

Mistä tulee tää palstamiesten tarve lytätä/vähätellä Suomalaista naista? No, ei ainakaan itseen osunut. Mielestäni jokaisella on oikeus pukeutua miten parhaiten tykkää ja se tuo sitä itevarmuutta.

N28

Vierailija
474/577 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua tekstiä aloittajan kysymys. Omasta mielestään tyylilyyli kysyy rahvaalta miksi ette pukeudu kuten hän haluaa teidän pukeutuvan. Hillittyä, hallittua, tylsää ja jäykkää. Onneksi väriä ja rentoa tyylikkyyttä näkee paljon. Hymy on myös hyvä asuste, liiallinen totisuus ei pue ketään.

Vierailija
475/577 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

esteetikko kirjoitti:

En oikein usko, että kaikille niin väittäville on täysin yhdentekevää, mitä muut heistä ajattelevat!

Tottakai on tärkeää, että itse viihtyy vaatteissaan, mutta kyllä minä ainakin ilahdun, jos ilahdutan myös kanssaihmisten silmää :)

Minulle in herttaisen yhdentekevää mitä muut vaatetuksestani ajattelee. Ei kaiva mun pyllyä se. Itse kohtelen niin istuvassa jakkupuvussa olevaa tätiä, revityissä farkuissa ja napapaidassa olevaa teiniä kuin sitä haisevaa alkoholistimiestä ihan yhtäläisellä ystävällisyydellä. En kyylää kenenkään vaatetusta.

Vierailija
476/577 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyylää et missään nimessä, pois se sinusta.

Vierailija
477/577 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolla pukeutumista tässä maassa on säänmukainen pukeutuminen. Ettei tule vilu pakkasella eikä kastu sateessa. Ehkä sekin, ettei polta nahkaansa silloin harvoin kun aurinko paistaa.

Vierailija
478/577 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä näkee jos jonkinmoista tyyliä, ihan koto-Suomessa. Itse asun kaupungissa, tilaan suurimman osan vaatteistani netistä tai ostan Zarasta/Mangosta, eivät ole kyllä kalliita merkkivaatteita mutta nättejä mielestäni. Käytän korkokenkiä. Tykkään pukeutumisesta ja tykkään laittaa itseäni - samoin moni ystäväni.

Enpä usko, että olet Ranskaa nähnytkään. Itse matkustellut ympäri Eurooppaa ja samallatavalla pukeutuvat melkein kaikki nykyään, ei siinä erotu joukosta, kun ehkä sinisten silmien/blondin tukan osalta. Esim. pukeutumisesta kuuluisassa Italiassa näkee jos jonkin kokoista ja näköistä naista - moni asia riippuu varallisuudestakin. Etenkin kun lähtee maalle mutta ihan kaupungeissakin. 

Mistä tulee tää palstamiesten tarve lytätä/vähätellä Suomalaista naista? No, ei ainakaan itseen osunut. Mielestäni jokaisella on oikeus pukeutua miten parhaiten tykkää ja se tuo sitä itevarmuutta.

N28

Minua harmittaa se, että Zaralla on myös todella laadukkaita vaatteita., mutta Suomen liikkeisiin niitä mallistoja ei tuoda.

Vierailija
479/577 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

Minua harmittaa se, että Zaralla on myös todella laadukkaita vaatteita., mutta Suomen liikkeisiin niitä mallistoja ei tuoda.

Tämäkö on suurin murheesi lapsiperheessä, mistä vaatteitta äidille? Niitähän sä jaksat kantaa.

Vierailija
480/577 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten kohkattiin Triplaan tulleista puolalaisista halpisvaateliikkeistä. Onko kukaan käynyt? Mikä meininki siellä nyt on? Ostaako ihmiset sieltä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi