Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Genitaaliherpes

Vierailija
02.11.2013 |

Olen siis uusi herpeksen kantaja, 35- vuotias nainen. Kuukausi sitten tuli dg ja elämä tuntuu vieläkin olevan pysähdyksissä. Nyt mietin lähinnä, miten tauti vaikuttaa elämäänne. Miten tarkkoja olette, joudutte olemaan hygieniasta esim. te kenellä on lapsia? Sauna jne.? Miten kaveriporukan saunaillatt, paljuilut jne. Tuntuu että tämä vaikuttaa kaikkeen :/ . Kuten aiemmin monelta palstalta olen lukenut, ei tämä olisi yhtään shokki jos tällä ei olisi niin kamala leima. Itse sairaus minusta on varsin iisi, on maailmassa pahempaakin ja harvallahan se varmaan nyt päällä koko ajan on. Esim. uskon että itselläni olevat niska- ja hartiavaivat ovat arjen kannalta paljon kivuliaampia. Mutta kertokaa ihan kaikkea, miten tämä on teitä muuttanut. 

Tuntuu ettei tästä selviä koskaan. Olo on kuin spitaalisella 

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vasta-aine koe ole satavarma todiste siitä, että ei ole Herpestä. Itse sain herpeksen n.10 vuotta sitten sekä ylä, että alapäähän. Oli aivan hirveetä kun rakkuloja aivan kumpikin aukko täynnä ja olin tajuttoman kipeä monella tapaa. Lääkäri teki tuomion herpeksestä + antoi lääkekuurin rakkuloiden kuivattamiseen. Ja otatti varmuuden vuoksi myös vasta.aine kokeen. Oli kuulemma niin harvinainen sairaus, että piti lähettää "hevonvittuun" tutkittavaksi. Loppútulos oli parin viikon päästä, että vasta.aineet eivät olleet koholla, mutta tuomio oli että "Näinkin voi käydä, että veritulos antaa virhetuloksen, mutta kyllä se on nähtynä todettu Herpekseksi, eli Herpes on". 

Vierailija
22/133 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kotilääkärit. Ehkäpä voit kysyä asiaa vaikka neuvolasta. Täällä suurinosa kommenteista ihan järkeviä, osa mutujuttuja ja sitten nuo loput jotka toimivat valamiehistönä, tuomarina ja pyövelinä.

Ei maailma yhteen herpesvirukseen lopu. Tsemppiä ja mikä ei tapa se vahvistaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 17:14"]

Herpes voi tarttua, vaikka käyttää kondomia. Esim mieheltä kiveksistä naiselle, kondomihan ei suojaa sitä ihoaluetta.

Itse olen ihan rikki herpeksen kanssa. Minulla on ollut se neljä vuotta. Rakkuloita on 6-12 kertaa vuodessa. Viime kesänä stressin seurauksena minulla oli kolme infektiota peräkkäin. Ei auttanut Aciklovir 200 mg, jota yleensä käytetään. Vasta 800 mg auttoi. Ja sitähän pitää popsia viisi kertaa päivässä.

[/quote]

Käytätkö pillereitä? Hormonit vaikuttaa herpeksen aktiivisuuteen, itselläni tartunnan jälkeen tullut vain yksi lievä aktiivivaihe jonka laukaisi jälkiehkäisypilleri.

Vierailija
24/133 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sukupuoliherpeksen yli 10 vuotta sitten, oireillut ehkää 4 kertaa sen jälkeen. Eli, en edes muista ko. tautia arkipäivässäni.

Vierailija
25/133 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 22:18"]

Ei vaikuta mitenkään. Sain exältä.

[/quote]

Vaikuttaahan se paljonkin. Miten harrastat seksiä ilman että tartutat tautia?

Vierailija
26/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka vouhkaatte, että aina pitää suojautua, niin sanokaapa,että mitäs suutelun kanssa sitten tehdään? Lopetetaan kokonaan vai laitetaanko halkaistu kortsu siihen väliin?!

Vierailija
27/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 16:45"]

Mun yksi yhden illan suhde sai multa herpeksen, vaikka söin silloin estolääkettä. Ei käytetty kondomia. Ja yks lyhytaikainen seurustelukumppani. Mä sain herpeksen työkaverilta, joka oli saanut sen työkaverilta. Se, joka tartutti mut, tartutti toisenkin, työkaverin. Se lyhytaikainen mies, jonka kanssa olin, oli myös työkaveri. Tiedä sitä, kenellä muulla työkaverilla on herpes. Jiihaa.

[/quote]

Joko trolli tai sitten teillä on työhyvinvointi tosi hyvällä mallilla :)

Vierailija
28/133 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain 20v genitaaliherpeksen, enkä tosiaan tiedä keneltä. Seksikumppaneita on ihan riittävästi ja jokaisen kans en oo käyttänyt kumia. Kerroin nykyiselleni ja kävi testeissä, ihan puhdas oli. Nykyinen otti sen aika rennosti, eli ei syyttänyt mua pettämisestä tai jättänyt mua taudin takia. Lääkäri sanoi et se tauti on voinu muhia kropassa kuinka kauan ennen ku oireet tulevat. Mulle se oli shokki ku kuulin et joudun elää taudin kans loppuelämän, nykyisen kans ei käytetä kumia ja on tietoinen et on olemassa se riski. Kuitenkin seksit on vähentyneet, harrastellaa harvemmin kuin ennen. Nykyisen lisäks vanhempani tietävät ja otti asiallisesti sen, luulevat varmaa et nykyinen on se tartuttaja vaikka ei ole enkä viitsi kertoa mun monista petikumppaneista eikä porukat aina muista et kannan tautia. Tauti ei rajoita elämääni, paitsi seksielämäs. Nykyinen tulee olemaan ainoa jonka kans pystyn harrastamaan, muiden miesten kans en pysty ku en halua kertoa taudistani sillä asun pienellä paikkakunnalla ja se tieto levii helposti ja toiseks en halua pistää tautia kiertoon. Paitsi nykyinen otti nyt sen riskin ja sille ei voi sit mitään.

Vierailija
29/133 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla myös se, eikä muistanut kertoa kun aloitettiin suhde.
Oltiin oltu vuosi yhdessä ennen kuin kertoi.
No, hän on jättänyt paljon muutakin kertomatta.
Oli aika lähellä, etten antanut kenkää ja vaihtanut toiseen. Meille piti tulla lapsi, se oli ainoa syy, että sai jäädä.
Vittu, mistä näitä horoja oikein riittää, vielä salaili vuoden tartuntaansa.
Ei tullut lasta, ainoastaan keskenmenoja, liekö herpeksellä osuutta.
Muuten mukava misu, mitä nyt vähän jakorasia.
Ei mulla muuta.

Vierailija
30/133 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 40 v ja minä ja lapsuudenystäväni olemme yllättäen lähentyneet toisellakin tavalla. Hän on pari vuotta nuorempi mies ja meillä molemmilla on edelliset peheelliset parisuhteet kaatuneet vuosikymmenten jälkeen. Onko täällä kuinka monelle käynyt niin että se ns. lisäpikkuveli tm. onkin alkanut myöhemmin kiinnostaa eritavalla kuin lapsuudessa molemminpuolisesti? Mitä siitä seurasi?

Vierailija
31/133 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain herpeksen exältä 4 vuotta sitten, nyt olen ollut 3 vuotta parisuhteessa eikä nykyisllä ole ollut mitään oireita. Ei haittaa elämistä millään tavalla koska se tulee ehkä kerran vuodessa.

Vierailija
32/133 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 16:45"]

Mun yksi yhden illan suhde sai multa herpeksen, vaikka söin silloin estolääkettä. Ei käytetty kondomia. Ja yks lyhytaikainen seurustelukumppani. Mä sain herpeksen työkaverilta, joka oli saanut sen työkaverilta. Se, joka tartutti mut, tartutti toisenkin, työkaverin. Se lyhytaikainen mies, jonka kanssa olin, oli myös työkaveri. Tiedä sitä, kenellä muulla työkaverilla on herpes. Jiihaa.

[/quote]

Olen lukenut, ettei estolääkkeet juurikaan estä herpeksen tarttumista eteenpäin, vaikka oireisiin auttavat.

Vierailija
33/133 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmat herpekset sekä ylhäällä että alhaalla. Tämä selvisi kun odotin esikoistani.

Ja nyt jatkuva pelko sen tarttumisesta lapsiin. Varsinkin sen jälkeen kun kävin gynellä, joka kirkkain silmin väitti ettei genitaaliherpes tartu suuhun. Vuosi tämän jälkeen minulle selvisi ettei gyne ollut ajan tasalla tässä taudissa lainkaan. Siinä välissä pusuttelin lapsia surutta poskille. 

Muuten ei juuri mitenkään haittaa elämääni. Onhan tuossa ensinmainitussakin kantamista.

Vierailija
34/133 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh!
Sain pari päivää sitten tiedon tartunnasta.. Miehen huulesta ilmeisimmin tarttunut. Enemmänkin ihmettelen nyt tätä: naistentautien lääkäri, jolla kävin vähän vähätteli kortsun käyttöö. Kun kysyin, että pitäiskö käyttää koko ajan nii vastaus oli suunnillee:"noo se nyt voi tarttua vaikka oiski kondomi käytössä, että ethän sä ilman seksiäkää voi lopunelämää elää." Niin jäi vaan mietityttämään, kun virallinen kanta tosiaan se että pitäis kortsua jatkossa käyttää... eli mitä ihmettä?

Vierailija
35/133 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju. Herpes tarttuu myös esineiden kautta. Miehelle hammaslääkäristä ja kaverilleni omenasta, josta oli ensin herpeksen kantaja haukannut.

Vierailija
36/133 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

110 oliko se lääkäri mies ja Tampereelta? Sen näkemykset ovatkin outoja.

Vierailija
37/133 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:22"]Huhhuh!
Sain pari päivää sitten tiedon tartunnasta.. Miehen huulesta ilmeisimmin tarttunut. Enemmänkin ihmettelen nyt tätä: naistentautien lääkäri, jolla kävin vähän vähätteli kortsun käyttöö. Kun kysyin, että pitäiskö käyttää koko ajan nii vastaus oli suunnillee:"noo se nyt voi tarttua vaikka oiski kondomi käytössä, että ethän sä ilman seksiäkää voi lopunelämää elää." Niin jäi vaan mietityttämään, kun virallinen kanta tosiaan se että pitäis kortsua jatkossa käyttää... eli mitä ihmettä?
[/quote]

Jos se on jo miehellä, niin turhaan käyttää kondomia. Mutta sinkuillekin joskus vähätellään kondomin käyttöä, hirveän kortsuvastaisia muutenkin nuo lekurit. Ehkä pelkäävät, että työnsä loppuu jos ihmiset alkavat vastuullisiksi :D

Vierailija
38/133 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:33"]Vanha ketju. Herpes tarttuu myös esineiden kautta. Miehelle hammaslääkäristä ja kaverilleni omenasta, josta oli ensin herpeksen kantaja haukannut.
[/quote]

Ei todellakaan tarru. Johan se hammaslääkäri olisi saanut syytteen tuosta.

Vierailija
39/133 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

109 sama kusymus sulle. Oliko lääkäri tamperelainen?

Vierailija
40/133 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:50"]Mä sain 20v genitaaliherpeksen, enkä tosiaan tiedä keneltä. Seksikumppaneita on ihan riittävästi ja jokaisen kans en oo käyttänyt kumia. Kerroin nykyiselleni ja kävi testeissä, ihan puhdas oli. Nykyinen otti sen aika rennosti, eli ei syyttänyt mua pettämisestä tai jättänyt mua taudin takia. Lääkäri sanoi et se tauti on voinu muhia kropassa kuinka kauan ennen ku oireet tulevat. Mulle se oli shokki ku kuulin et joudun elää taudin kans loppuelämän, nykyisen kans ei käytetä kumia ja on tietoinen et on olemassa se riski. Kuitenkin seksit on vähentyneet, harrastellaa harvemmin kuin ennen. Nykyisen lisäks vanhempani tietävät ja otti asiallisesti sen, luulevat varmaa et nykyinen on se tartuttaja vaikka ei ole enkä viitsi kertoa mun monista petikumppaneista eikä porukat aina muista et kannan tautia. Tauti ei rajoita elämääni, paitsi seksielämäs. Nykyinen tulee olemaan ainoa jonka kans pystyn harrastamaan, muiden miesten kans en pysty ku en halua kertoa taudistani sillä asun pienellä paikkakunnalla ja se tieto levii helposti ja toiseks en halua pistää tautia kiertoon. Paitsi nykyinen otti nyt sen riskin ja sille ei voi sit mitään.
[/quote]

Harvoin se puhkeaa ilman merkittävää syytä pitkän ajan kuluttua. Eikä sitä ole voitu testata nykyiseltäsi ilman oireita, ellei ole pyytänyt verikoetta yksityisellä tai työpaikkalääkärillä. Julkisella ei saa. Eli nyksä tainnut käydä nykäsemässä vierasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi