Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan olit ollut (sen hetkisessä) työpaikassasi, kun raskauduit?

Vierailija
02.11.2013 |

Siinäpä se. Paljon vastauksia kiitos! Lisätietoja saa antaa, kuten ikänsä silloin tai työpaikan / ammatin laadun.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk. 28v. Yllättäen minua ei sitten vakinaistettukaan alussa olleista puheista huolimatta. Ei edes haittaa - työpaikkoja tulee aina mutta lapsia saa vain hetken!

Vierailija
2/51 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi heti töihin päästyäni. Kyseessä oli määräaikainen työsuhde ja ikää 23v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden verran. Asiantuntijatyö yksityissektorilla.

Tämä oli vahinko, iloinen sellainen, mutta yllätti niin että meni moni asia uusiksi.

Vierailija
4/51 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk. sitten palattuani äitiyslomalta taas 2kk ja uusi rundi päälle ja sama vielä kolmannen kerran.

Vierailija
5/51 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä työpäivänä olisi pitänyt alkaa menkat, mutta eihän ne sitten alkaneetkaan. Kyllä hävetti, mutta tietenkin olin tosi onnellinen raskaudesta!!

Vierailija
6/51 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 22:52"]

Teette kyllä todella väärin te jotka menette työhaastatteluihin raskaana ja otatte vielä työn vastaan tietäen, että voitte olla töissä vain muutaman kuukauden korkeintaan. Me lapsettomat nuoret naiset saamme sitten kärsiä teidän toilailuistanne kun kukaan ei uskalla palkata äitiysloman pelossa. 

[/quote]

Miksi ihmeessä minun tulisi ajatella sinua ennen itseäni? Tottakai minulla on oikeus mennä töihin! Raskaanaolon vuoksi aion jäädä kotiin ketarat ojolleen makoilemaan vasta siinä tapauksessa, kun yhteiskunta maksaa minulle siitä työni tasoista palkkaa eli vähintään 4000 € näin urani alkuvuosina. Ja eläkkeet ja muut myös tietenkin.

Vierailija
7/51 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 v määräaikaisesta työsuhteesta oli takana 1kk. Alettiin yrittämään sillä ajatuksella, että ei se kuitenkaan heti tärppää.. Työnantaja oli kyllä nyreissään.

Vierailija
8/51 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto, jos tulisi vielä lisää galluptuloksia.

Vierailija
9/51 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette kyllä todella väärin te jotka menette työhaastatteluihin raskaana ja otatte vielä työn vastaan tietäen, että voitte olla töissä vain muutaman kuukauden korkeintaan. Me lapsettomat nuoret naiset saamme sitten kärsiä teidän toilailuistanne kun kukaan ei uskalla palkata äitiysloman pelossa. 

Vierailija
10/51 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 22:52"]

[/quote]

Aha okei. Itse olen yksi näistä joka olin raskaana jo työhaastattelussa. Firma on iso, ja tietää taatusti riskit palkatessaan nuoria, naimisissa olevia naisia. Jatkuvasti joku meidänkin puljussa on raskaana, äitiyslomalla tai hoitovapaalla, näin se vaan menee. Ei sitä kukaan katso pahalla. Sijainen hankitaan, tälläkin hetkellä minun työtä tekee ihminen, jolla on työ tasan niin kauan kuin minä päätän mennä takaisin töihin. Ei elämää pidä suunnitella niin, että työ on ykkössijalla.. Kun se raskauskin voi joskus yllättää.

Vierailija
11/51 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lapseni sai alkunsa kun olin ollut 2 vuoden määräaikaisuudessa kuukauden. Kunta työnantajana, onniteltiin.

2. lapseni 3 kk jälkeen määräaikaisessa työpaikassa. Määräaikaisuus oli lyhyt ja jatkoa ei tiedossa, joten suunnitelmallisesti tehtiin niin, että jäin työsuhteen loputtua äitiyslomalle. Tänne pääsin takaisin äitiysloman jälkeen vakituiseksi virkamieheksi.

Vierailija
12/51 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 17:33"]

Siinäpä se. Paljon vastauksia kiitos! Lisätietoja saa antaa, kuten ikänsä silloin tai työpaikan / ammatin laadun.

[/quote]

Tasan vuoden. Olin 26-vuotias, ja esikoinen oli silloin 1v8kk. Työsuhde oli ns. vakituinen freelancer, eli tein tiettyä juttua vakituisesti Freelancer-sopimuksella. Tuo vakituinen homma loppui lapsen syntymään, mutta lapsen ollessa 1v4kk palasin samaan duuniin uuteen hommaan määräaikaisena.

Kolmas lapsi syntyi 2v8kk  kakkosen jälkeen, ja edelleen olin samassa työpaikassa. Kun kolmonen oli 3v sain vakituisen työsopimuksen.

Vierailija
13/51 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olinkohan ollut pari vuotta mutta siitä 1,5 v oli kyllä vauvan yritystä.. 

Vierailija
14/51 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 vuotta. Vaidoin juuri raskautumisen aikoihin osastoa ja uudella osastolla osa ihmisistä luuli, että olin juuri tullut taloon. Joten sain jonkun verran "miten sä kehtaat?" kommentteja. Tuntui aika pahalta kun takana oli kuitenkin vuosien yritys ja lapsettomuushoidot.

Vierailija
15/51 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotta

Vierailija
16/51 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapsi, 29v töissä samassa virassa sitä ennen 2,5 vuotta. Toinen lapsi sai alkunsa 2kk uuden työn aloittamisen jälkeen ja 1kk siitä kun minut vakinaistettiin. Olin ajatellut minimiajaksi, jota ennen en kehtaa jäädä uudesta työstä äitiyslomalle, yhtä vuotta ja nyt tulee just se minimi, kun heti tärppäsi. Kukaan ei ole ihmetellyt. Yritän perustella itselleni, että lapset on hankittava silloin kun ne saa ja työtilanteet sopeutuvat sen mukaan. Olen myös työpaikassani nyt niin pidetty, että en usko äitiysloman huonontavan tilannettani.

Vierailija
17/51 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tietoisesti alkaa yrittää lasta heti kun vakkaripaikka on napattu. Mielestäni kuitenkin nämä ovat niitä asioita, joita saattaa olla vaikea suunnitella etukäteen. 

Itsellänihän kävi niin että lasta yritettiin yli 1,5 vuotta. Tänä aikana ehdin opiskella, valmistua, saada vakipaikan, jäädä työttömäksi, saada määräaikaisuuden, saada uuden opiskelupaikan sekä tarjouksen vakinaistamisesta. Eli jos olisin raskautunut nopeammin, olisi tilanne johon lapsi syntyy, voinut olla hyvinkin erilainen.  

Nyt raskautuessa 26v. takana on 7kk määräaikaisuus ja lupaus vakipaikasta (mitä en kyllä vieläkään ole päättänyt ottaa vastaan).

Vierailija
18/51 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta, joista ensin 3 vuotta määräaikaisena ja sen jälkeen 7 vuotta vakituisena.

Vierailija
19/51 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden. Ikää 25 vuotta. Sosionomi.

Vierailija
20/51 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin raskaana aloittaessani työt, ja esimies tiesi tämän. 29v.