Hoas: kuinka monesta varoituksesta häätö?
Tietääkö joku montako varoitusta tulee ennen häätöä? Nyt on jo yksi plakkarissa :/
Kommentit (93)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 03:36"]
"Ja soluissa maksetaan vähemmän kun kämpässä on enemmän asukkaita."
miten toi liitty sun juttuun?
[/quote]
Niin, voi tuntua siltä että ei saa rahalleen vastinetta kun kämpässä on enemmän asukkaita mitä "kuuluisi". Asuminen on asumista, kaksi ihmistä tuskin jaksaa kahta viikkoa kuiskia niin että kämppis ei häiriinny. Ylimääräistä ääntähän siinä syntyy.
Luulis ettei opiskelijat ole noi nipoja. Jos se mies on mukava??
Vierailusäännöt on tehty suojaamaan muita asukkaita "pysyviltä" vierailta. Jos niitä ei valvottaisi niin soluasuminen olisi käytännössä mahdotonta, kun köyhät ja työttömät tyttö- ja poikaystävät jäisivät vierailulle puolipysyvästi rahaa säästääkseen.
Jos joku haluaa asua seurustelukumppaninsa kanssa yhdessä niin hankkiutukoon perhemajoitukseen tai ottakoot oman vuokrakämpän muualta. Mulla ainakin sulake palaisi pitkäaikaisista vieraista.
2 vko vierailu?? Asumistahan se on, idiootti. Varmaan tosi kiva tehä koulutöitä tai yrittää rauhoittua omassa huoneessaan kun kämpässä loisii ylimääräinen asukas, vai oliko sun mies hiljaa paikoillaan eikä aiheuttanu mitään ylimääräistä ääntä/jälkeä?Varsinkin kun opiskelijakämpät ei aina neliöillä/seinien paksuudella oo pilattu. Taidat olla aika itsekäs? Ja miehessäsi taitaa olla myös jotain vikaa jos olisi loputtomiin loisinut?
Jokainen ylimääräinen kylpyhuoneen käyttäjä laskee muiden asumismukavuutta rajusti. Erityisen hyvin näkyy aamuisin. Tosin ehkä tämä ei koske miestäsi, jos hän on toimeton eikä herää aikaisin tai muutenkaan jumita siellä peilin edessä esim. laittamassa tukkaansa, harjaamassa hampaitaan tai ajamassa partaansa eli mahdollisesti juuri silloin, kun kämppiksesi eli maksava asukas sinne haluaisi. Myös ne vieraan miespuolisen henkilön vääntämät kuolemankatkuiset jöötit jarruraitoineen ja joka paikasta löytyvät irtonaiset häpy- ja partakarvat ovat vastenmielinen ilmiö omassa kylppärissä.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 03:29"]
12, missä mieheni sitten nukkuisi?
[/quote]
Jospa miehesi nukkuisi kotonaan? Jos sinulla ei ole yksiötä, et vain voi ottaa miestäsi asumaan luoksesi puoleksi kuuksi kerrallaan.
Ymmärrän kämppistäsi täysin. Täysin vieras ihminen kodissa KAKSI viikkoa, kylppäri varattu just kun ite haluais sinne, joku vieras karvanaama keittiössä aamuisin kun haluais rauhassa keittää kahvit jne jne.
Toivottavasti saat häädön!
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 02:55"]
Kyseessä riidat kämppiksen kanssa. Hän teki valituksen mieheni vierailusta.
[/quote]Ei miehen syy ole mikään syy varoitukseen. Mikä oli syy mistä varotus tuli? Vastusta varoitusta, ota yhteyttä ja sano että se on aiheeton, kaverisi ei vain pitänyt vieraastasi.
Ja lain mukaan yksi varoitus riittää, seuraavasta samasta häirinnisätä voi jo lentää pihalle.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 08:20"]
Ymmärrän kämppistäsi täysin. Täysin vieras ihminen kodissa KAKSI viikkoa, kylppäri varattu just kun ite haluais sinne, joku vieras karvanaama keittiössä aamuisin kun haluais rauhassa keittää kahvit jne jne.
[/quote]Alivuokraaminen on täysin sallittua, myös soluasunnossa.
Niille, jotka pitävät kämppistä nipona, kun viikko olisi käynyt mutta kahdesta viikosta teki valituksen:
En usko, että kämppis viikonkaan vierailusta olisi mitenkään tykännyt, riesahan se hänelle on heti ekasta päivästä alkaen (tai ehkä pari päivää menee iloisesti kun on vaihtelua, mutta sitten alkaa vituttaa). Mutta sen viikon verran hän oli valmis venymään ja sietämään. Pohja on kuitenkin jokaisen säkissä. (Asiaa voi miettiä niinkin, että mitä jos kämppis puolestaan ottaisi nyt jonkun miehen asumaan kanssaan kuukaudeksi? Miksi kuukausi olisi oikeastaan sen pahempi juttu kuin kaksi viikkoa, jos mitään rajaa sietokyvylle ei saa vetää?)
Kuinka paljon mies olikämppiksen kanssa ? Oliko aamulla vessassa jonoa, söikö mies jääkaapista ruuat, naitteko äänekkäästi ? Miksi ihmeessä edes annoit miehesi olla 2 vkoa jos kämppiksellesi kävi vain viikko ? Miten ihmeessä edes ajattelet on ok että mies tulee uudestaan ? Hanki oma kämppä tai muuta miehen kanssa hänen luo.
taidat olla teini, tai muuten vaan tosi ajattelematon
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 08:25"]
[/quote]
Ei ole, HOASin säännöt kieltävät. Ja siihen on syynsä, asunnot on suunniteltu tietylle maksimimäärälle ihmisiä, joille on vuokrattu, väliseinät ovat ohuemmat kuin asuntojen seinät, ja lisäksi asukkaat saavat yleensä vuokraansa tukea valtiolta opintotuen asumislisänä. Jos asukas ottaa alivuokralaisen, asukkaan tuen pitäisi pienentyä saadun alivuokran verran. Olisi sietämätön soppa kenellekään setviä tuollaista.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 08:25"]
[/quote]
Teoreettisesti sitä omaa huonettaan voi ehkä alivuokrata, mutta ei niitä yhteisiä tiloja. Niistä nimittäin se vuokra kattaa vain oman henkilökohtaisen käytön. Eli alivuokraa vain, mutta käske vuokralaisesi olla koskaan käyttämättä vessaa, kylppäriä tai keittiötä.
91, ap on tyypillinen nykyajan nuori ihminen. On vain oikeuksia saada kaikki, mitä haluaa muttei velvollisuuksia noudattaa esim. Hoasin sääntöjä asumisessa. Jos säännöt ovat sellaiset, että ne ovat mieluisia, niin ok, mutta muuten niillä voi pyyhkiä ahteria. Ei elämä näin mene. Jokaisen on vain noudatettava tiettyjä sääntöjä, haluaa tai ei.
Toi kämppishän se on tässä ihme tiukka pipo! Ja YLLÄTTÄEN kyseessä on tilanne jossa tyttö majoittaa POIKAYSTÄÄVÄÄNSÄ, kämppiksenä oleva toinen tyttö luulee heti että tämä poikaystävä on joku perverssi tirskistelijä, itsensäpaljastelija ja luulee että poika yrittää flirttailla hänelle. Jos tilanne olisi toinen, että poika majottaisi tyttöystäävänsä niin voin kertoa että 99,9% todennäköisyydellä kämppäkaverina olevaa poikaa ei haittaisi yhtään, vaan päinvastoin. Eikä pelkästään JOS, itselläni on tälläinen tilanne. Tyttöystävä on täällä joka viikonlopun ja välillä kauemminki! Kämppis on hymyhuulilla kun edes näkee tyttöystäväni, joten tuskinpa hän on aikeissa tehdä minkäänlaista valitusta.
Onneksi mun kämppikset ei ollee noin nipoja opiskeluaikoina. Asuttiin miehen kanssa kaukosuhteessa niin, että välimatkaa oli useampi sata kilometriä. Pidemmillä lomilla (viikosta pariin viikkoon) joko mä asustelin mieheni luona tai mies tuli mun luo. Ei käynyt mielessäkään, että pitäisi hotelliin mennä tuon vuoksi, kun molemmat opiskelijabudjeteilla elettiin. Vastaavasti ei muakaan kyllä häirinnyt, kun kämppiksillä kävi miehiä kyleilemässä vastaavalla lailla.
Joku täällä väitti, että harva täällä ottaisi kotiinsa pariksi viikoksi puolison kaveria/sukulaista. Kyllä mä vaan ottaisin ja olen ottanutkin (majoitettiin miehen ystävää vähän alle kuukausi, kun tämä oli Suomessa käymässä. Asuu normaalisti USA:ssa). Onko oikeasti vieraanvaraisuus näin harvinainen ilmiö nykypäivänä? Mulla ei kävis mielessäkään kieltäytyä, jos ystävä/sukulainen tarvii majoittumispaikkaa väliaikaisesti ja pyytäisi sitä meiltä.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 10:02"]
Onneksi mun kämppikset ei ollee noin nipoja opiskeluaikoina. Asuttiin miehen kanssa kaukosuhteessa niin, että välimatkaa oli useampi sata kilometriä. Pidemmillä lomilla (viikosta pariin viikkoon) joko mä asustelin mieheni luona tai mies tuli mun luo. Ei käynyt mielessäkään, että pitäisi hotelliin mennä tuon vuoksi, kun molemmat opiskelijabudjeteilla elettiin. Vastaavasti ei muakaan kyllä häirinnyt, kun kämppiksillä kävi miehiä kyleilemässä vastaavalla lailla.
Joku täällä väitti, että harva täällä ottaisi kotiinsa pariksi viikoksi puolison kaveria/sukulaista. Kyllä mä vaan ottaisin ja olen ottanutkin (majoitettiin miehen ystävää vähän alle kuukausi, kun tämä oli Suomessa käymässä. Asuu normaalisti USA:ssa). Onko oikeasti vieraanvaraisuus näin harvinainen ilmiö nykypäivänä? Mulla ei kävis mielessäkään kieltäytyä, jos ystävä/sukulainen tarvii majoittumispaikkaa väliaikaisesti ja pyytäisi sitä meiltä.
[/quote]
No toi puolison sukulainen tai ystävä -esimerkki on siitä huono, että vähänkään pidemmässä parisuhteessa niistä puolison ystävistäkin tapaa tulla ystäviä... Parempi esimerkki olisi, että kaverisi kaveri, josta et ole koskaan aiemmin kuullut mitään, tarvitsisi majoitusta pariksi viikoksi. Otatko, vai kehotatko häntä etsimään jonkun tuttavansa tai kaivamaan kuvetta hostellin verran tai perumaan reissusuunnitelman?
Aion jatkossakin kutsua vieraita kämppiksestäni huolimatta. Ap
Mitä se haittaa jos on omassa huoneessa vieras?