Mies vaan kiukuttelee, en jaksa enää!
Soitan miehelle klo 18, kun pääsen töistä, että lähdetkö mun kans kauppaan. Ei lähde. Kysyn, menettekö poikien kanssa nyt illalla jonnekin. Ei hän tiedä.
Ok. Klä 19.30 olen kaupan pihalla tunkemassa kasseja autoon, mies soittaa, että miksen ole kotona. No, kun olen kaupassa. Hänen pitäis just nyt HETI päästä sinne kaverin luo.
Kotipihalla mies avaa auton takaluukun, tunkee kaljakassia täyteen tavaratilaan. Minä siihen, että hei, ostokset vietävä sisälle ensin, haen sitten samaa matkaa siskoni asemalta, kun heitän sut.
Mies huutaa jotain kiukkuisena, hyppää omaan autoonsa ja ajaa paikalta. Minä kannan yksin vesisateessa viikonlopun ruokia sisälle mieli mustana. Sinne kavereiden luo oli sit nin kiire, ettei viittä minuuttia voinut mua auttaa.
Koko ajan miehellä on tällaisia juttuja, ettei tiedä, mihin aikaan mitäkin tapahtuu ja tarvitsee mua kyytiä antamaan tai muuten mukaan. Kun sitten en ole passissa valmiina, kamala kiukuttelu.
Keskiviikkona piti mennä heidän äidin jotain sohvaa siirtämään ja mun piti heittää mies. Sillä on (taas) kortti kuivmassa. Mies lupasi olla äidillään klo 20, mutta lähti vielä 19.05 uimaan.
Siivosin kotia. Klo 19.50 mies soittaa parkkipaikalta, missä mä olen. Sanon, että sammutan valot, laitan takin päälle. Mies tulee sisälle, olen sammuttamassa valoja, ja alkaa huutaa, että miksen mä ollut pihalla valmiina.
Valmiina. Kaatosateessa seisomassa. Ihmettelen, miksi lähti sinne uimaan.
Ovet paukkuen mies painuu pihalle. Kun ehdin ulos, näen vaan auton perävalot, kun hän ajaa parkkipaikalta.
Mies etsii tiistaina työpapereitaan, missä ne on. Kaikki paperit hän säilyttää muovipusseissa. En tiedä, missä se yksi paperi on, en muutenkaan hoida miehen työpapereita. Mies alottaa kailottaa, miten on mun syy, kun paperit eo ole kansioissa. Jos mä en olisi heinäkuussa sanonut sitä ja tätä ja halunnut mökille, niin hän olisi silloin laittanut kaikki paperit kansioihin.
En ymmärrä, miksei muka heinäkuun ja marraskuun välillä ole ollut mitään muuta ajankohtaa papereiden mapittamiselle.
Onko se tullut hulluksi?
Kommentit (24)
Jostakin ukkosi nyt oireilee ja pahasti. Joko sillä on toinen nainen ja se yrittää lievittää huonoa omaatuntoaan siitä tiuskimalla sulle. Yrittää näes uskotella itselleen, että oot niin kamala akka, että hän on oikeutettu käytökseensä.
Tai sitten hän on muuten tyytymätön elämäänsä ja yrittää lapsellisesti purkaa pahaa oloaan sinuun. Niin kuin lapsi syyttää vanhempiaan kaikesta, kun lasta kiukuttaa.
Tai sitten mies on vain täydellinen kusipää ja arjen lopullisesti asetettua se tulee esille.
Tiedä häntä. Tärkeintä on, että itse et lähde hänen kiukutteluihinsa mukaan vaan rauhallisesti yrität selvittää mikä mättää.
Ja jos yrityksistä huolimatta tilanne ei parane ja selitystä kuulu, lähdet suhteesta tyynenrauhallisesti. Kukaan ei ole oikeutettu tuollaiseen henkiseen väkivaltaan.
Vierailija kirjoitti:
hmp
Eikö sinulla ole tosiaan mitään viisaampaa tekemistä kuin nostaa av-palstan etusivulle 7 vuotta vanha aloitus, johon ei ole yhtään mitään lisättävää näin vuosien jälkeen?
Saanko ehdottaa, että lukisit vaikka jotain kirjaa, katsoisit elokuvaa,menisit käymään ulkona ... yritä nyt edes keksiä jotain järkevää.
Eihän kuvioissa ole huumeita?? Voisiko olla mitään epäilystä tästä?
Niilläkin tahtoo olla taipumus muuttaa persoonaa.
Mutta sinuna kyllä laittaisin suhteen katkolle. Ei miehesi ole ainoa mies päällä maan, ansaitsen parempaa.