Bloggaajien verotiedot
No, joko on käyty tarkistamassa paljonko vaikka Mungo tai Xenia tienasi? ;)
Kommentit (432)
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 22:39"]
"Olen perustanut yritykseni vasta viime vuonna, ja olen joutunut tekemään niin ison osan lisäselvityksiä, että mitkään maksut, vähennykset tai muut eivät ehtineet käsittelyyn ennen kuin tuo päätös toimitettiin. "
Melko surkeaa yritystoimintaa Annalla, jos ei vajaan kahden vuoden aikana saa toiminimen perustusasioita kuntoon.
[/quote]
Eikös se silloin kirjoittanut kun lukijat bongasi niitä ulosotto-lappusia, että ei ollut jaksanut kääntää postiaan ja hoitaa kirjanpitoasioitaan... On se niin kovaa hommaa "yrittäminen";)
Miksi kukaan epäilee että mainitut tulot eivät olisi olleet Annan, vai epäileekö monet että kaikkien blogittarien tulot ovatkin todellisuudessa jonkun muun ja verottaja ei osaa ilmoittaa mitään oikein ja lehtien toimittajatkaan ei osaa varmistaa Mungon tietoja... Hohhoi, mistä te luulette että muidenkin julkkisten tiedot kaivellaan.
Viimeksi sitä taisi ärsyttää kun oli tuloina liian vähän kun kertoi ettei siellä näkynyt Aussi-ajan tulot, nyt sitten väittää että on liian kovat tulot... Mikään ei näköjään Annalle kelpaa, aika esitykselle tuo vaikuttaa, ettei haluaisi lukijoiden tietävän miten paljon Mungo blogillaan tienaa... Jos se ei tienaisi tuon verran, niin miten se rahoittaisi elämäntyylinsä ja kun varmasti saa vaikka mitä vielä vähennyksinäkin. Hmm, jännä miksi juuri Mungolla on tarve tulojaan aina selitellä ja aina juuri hänen tietonsa ovat aivan väärin...
Niin puhuu yrityksestä vaikka työllistää vain itsensä, ehkä se toiminimi olisi oikeellisempi nimitys...
Mutta, toisaalta olin utelias bloggareiden tulojen suhteen mutta ei minua haittaisi jos Suomessa jatkossa jätettäisiin ilmoittamatta julkisesti hyvätuloisten tiedot. Ei se ole oikeasti millään lailla perusteltua, että kaikkien pikkukylällä pitää tietää kuka tienaa ja muiden muutenkaan. En minä halua että minun tulojani tietää kukaan tienaisin sitten 20.000 tai 200.000, mitä se muille kuuluu. Kyllä mielestäni korruptiota ja veropetoksia sun muuta pitäisi pystyä valvomaan muutoinkin, kuin julkaisemalla hyvätuloisten tiedot. Mielestäni jokaisen tulot ovat oma, henkilökohtainen asia. Tuo kuitenkin altistaa kateudelle ja kiusaamiselle, mahdollisille varkauksille ym. asioille. Suomalaiset on nimittäin järkyttävän kateellista kansaa, jos jollain on vaikka muutaman kymppitonnin auto niin sitä ollaan heti naarmuttelemassa, aivan sairasta niinkin naurettavan asian kuin auton takia tuhota toisten omaisuutta.
Jos veronkiertoa haluttaisiin oikeasti valvoa, niin sitä myös valvottaisiin paremmin. Monin paikoin sen näkee, ettei oikeasti ketään kiinnosta yritysten kohdallakaan sitä tehdä, edes niiden viranomaisten joille valvonta kuuluisi.
Mun mielestä on muutenkin epäreilua, että joku 3 miljoonaa tienannut saa maksaa veroja jonkun miljoonan, millä lailla tuollainen rosvous valtion taholta on enää ok? Toki, kannatan että verot menevät portaittain mutta rajansa kaikella, kukaan ei pääse rikastumaan kun valtio vie kaiken. On se silleen vähän epäreilua, että kovalla työllä ansaitsee niin paljon ja niin suuri osa voidaan sitten viedä... Kun miettii esim. Itellan toimia, paljonkos he maksavat veroja Suomeen, eivätkös kierrättäneet jostain Cayman saarten kautta... Tosi reilua sekin. Olisi sekin firma kannattanut pitää valtiolla, olisi työllistänyt ihmisiä ja verot maksettu Suomeen, mutta oli varmaan kannattavampaa yksityistää;)
Bansku-Anskun tulot on nyt selvillä, mutta vielä kun ymmärtäisi, miksi noin hyvillä tuloilla se työn tulos, eli blogi itsessään, ei ole sen parempi?
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 18:15"]
Oisko se ollu Iltalehden paperiversion mukaan et Annal olis mätkyi ollu noin 27 000 e, ettei ne verotiedot aina oo suoraan vertailukelpoisii...
[/quote]
Siis 27 000e mätkyjä? Kaksikymmentäseitsemäntuhatta? Olen sanaton.
[/quote]
No eihän se kovin iso prossa ole noista tuloista.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 20:14"]
Oisko se ollu Iltalehden paperiversion mukaan et Annal olis mätkyi ollu noin 27 000 e, ettei ne verotiedot aina oo suoraan vertailukelpoisii...
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hirveä läjä mainospostauksia varmaan siis odotettavissa....
Anna ei todennäköisesti ole maksanut ollenkaan toiminimellä tehdyistä tuloista ennakkoveroa. Laillista, muttei kovin järkevää noin ison summan ollessa kyseessä.
Oliko Iltiksessä siis oikeasti, että tuli 27 000 e mätkyjä? Aika järisyttävä summa, jos totta. Ilmeisesti ei kuitenkaan tunnu Annalla missään, kun kulutustottumukset on mitä on ja samanlaisena on pysynyt. Tai oikeastaan kalliiden tuotteiden shoppailu on vaan lisääntynyt.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ymmärrätköhän varmasti käsitteen mätky (jäännösvero), kun rapiat 30 % tuloista ei ole sinusta paljon? Siinä on jäänyt maksamatta alunperin nimittäin ropo jos toinenkin...
Joo, Anna ei siis ole maksanut ennakkopidätystä juuri mitään. Ehkä Eshishapostaus kuittasi verovelat?
Laskurin mukaan koko vuoden verot jääny maksamatta..
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 22:24"]
Laskurin mukaan koko vuoden verot jääny maksamatta..
[/quote]
:D Mut varmaan verottaja on väärässä ja Bingo oikeassa?
Annalla on verot jääneet maksamatta. Noihin verotettaviin tuloihin se fakta ei tee muutoksia. Eli tuosta summasta Anna on maksanut jonkun olemattoman määrän veroja vuoden mittaan tai sitten hän on jättänyt kokonaan maksamatta verot tuotteina/ matkoina saamistaan palkkioista/palkasta ja verottaja on laskenut niistä menevät verot hänen puolestaan jotka sitten tulevat mätkyinä maksettaviksi.
Tuo ennakkoveron maksaminen könttänä vasta vuoden lopussa on silti laillista, eli jos maksaa mätkyt (tulee todennäköisesti 2 eri maksupäivämäärää) ajallaan normaalisti, ei tule toiminimelle mitään ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 12:13"]
[
Hei sun heiluvillesi Anna! Kovasti nämä verotiedot sua nyt jaksaakin riipiä. Ellet ole Anna, olet joku joka kovasti haluaisi olla niiden joukossa joiden tiedot julkaistaan. :D
quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 01:13"]
oksettavia nää verotietojen julkasut. Siis, mitä tehtäis, alettaisko listaamaan kaikki huonoiten tienaavat? Nimi nimeltä, ketkä nostavat eniten tukia? Ai miks ei? Ai ainoastaan rikkaiden yksityisyyttä saa raiskata?
Tässä hyvät perustelut, miksi ehdottomasti näiden tietojen julkaisua pitää lisätä:
1) Koulukiusaaminen. Pitää tietää, kuka on se porvarikakara, ketä voidaan riepotella mahdollisimman rajusti luokassa. Hemmoteltu lellipentuhan se automaattisesti on, jos mami tai papi on listalla!
2) Varkaat. Varkaiden pitää saada helpoiten tietää, kenen asuntoja/tietoja olisi kannattavinta ryövätä.
3) Koska kaikkialla muualla maailmassakin tehdään niin! eiku..
4) Koska naapurien, sukulaisten, kavereiden jne. pitää tietää, kuka on se rikkain, että voidaan laittaa lahjojen osto/bensarahat yhteisillä matkoilla jne. heidän perheen harteille. Näiden perheiden puoleen pitää myös kääntyä aina tarvitessa rahaa. Heillä sitä fyffeä piisaa.
5) Pitää syyllistää hyvin tienaavia veronmaksajia. Näin lisäämme halua vaurastua, ja kansantalous lähtee raketin lailla nousuun. Suomi on aivan liian myönteinen maa hyvintienaaville.
Muita ideoita listoiksi, joita voidaan julkaista iltasanomissa on:
-Kerätään kaikki Suomen yli 25,5 omaaavan painoindeksin nimet nettiin. Pituus, paino ja rasvaprosentti julkisiksi. Kansalla on oikeus tietää!
- Eniten lääkäreillä käyneet, ja mitä lääkärissä tehtiin.
-Reseptilääkkeet julkisiksi
Muita ideoita?
[/quote]
[/quote]
Anna??? Luulet todella, että olen joku helvetin muotibloggaaja? Luulet todella, että kukaan normaalin elämän omaava ihminen käy täällä kyttäämässä mielenterveyspotilaiden hallukirjoituksia? Sinä, hyvä nainen, olet aivan sekaisin. Siis todella sekaisin. Huolestuisin, jos olisin sinä, tai kukaan teistä. En voi uskoa, että tää keskustelu on edelleen täällä ku kävin läbäl kattomas.
Sä siis oikeasti oletat, että haluan rahoittaa iltalehden kaltaisen vessapaperin toimittajien palkkapussia? Että minua riipii, koska en ole kyseisessä listassa? Minua siis riipii, etten ole listalla, joka a)loukkaa yksityisyyttä b) rankaisee hyvätuloisia Suomessa? Tässä teille arvon läskiperseet yksi tiivistys koko jupakasta:
VEROTIETOJEN JULKAISU JA JULKAISEMINEN OVAT TÄYSIN KAKSI ERI ASIAA. Julkaisu saattaa auttaa tuohon korruptiokorttiin mikä on jo aiemmin heitetty, NIMIEN JULKAISU NETISSÄ JA LEHDESSÄ ON KOMMARIMEININKISTÄ HÄPÄISTÄÄN HYVINKOULUTETTUJA ELI HYVIN TIENAAVIA.
Noin, ehkä nyt lähiömutskitkin ymmärtävät. Ei, en ole enkä tule koskaan olemaan listalla, koska en asu enkä tule koskaan enää asumaan tai maksamaan veroja Suomeen rahoittaakseni teidän kaltaisten luusereiden nettiajankäyttöä kun töitä ei pysty tekemään. Suomi kusee omaan nilkkaansa, ja tulee romahtamaan tossa myrkyllisessä ilmapiirissä. Te olette niin uskomattoman myrkyllisiä ja tyhmiä, että kylmää tekee.
Oikeesti, mun pitää vinkata anonyymeille että hakkeroi tän sivuston ja laittaa teidän kotiosotteella ja nimellä varustetut kirjoituksenne nettiin. Luulette tosiaan, että niin ei pysty tekemään? Pieni vinkki, anonyymit ovat hakkeroineet nasa:n sisäisiä sähköposteja. Teidän käräyttäminen ei todellakaan olisi vaikeaa. Loppuisi toi silmitön nettikiusaaminen.
Olette oksettavia, ei kantsi vastata koska en ole tulossa takaisin. Pus pus!!
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 23:44"]
Tuo ennakkoveron maksaminen könttänä vasta vuoden lopussa on silti laillista, eli jos maksaa mätkyt (tulee todennäköisesti 2 eri maksupäivämäärää) ajallaan normaalisti, ei tule toiminimelle mitään ongelmia.
[/quote]
Kunhan pystyy maksamaan:)
No mutta Anna...koita nyt rauhoittua:) Minäkään en asu Suomessa mutta en myöskään rahoita blogiasi lukemalla sitä. Blogisi on täysin näiden mielestäsi surkimusten varassa sillä ulkomaisin silmin blogisi on naurettava. Esimerkiksi ne tyynyliinasta tehdyn näköiset inkasortsit yhdistettynä niihin mauttomiin nirunarusaappaisiin sai hyvät naurut meidän työyhteisössä. Suomen upotessa uppoat sinäkin:)
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 22:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ymmärrätköhän varmasti käsitteen mätky (jäännösvero), kun rapiat 30 % tuloista ei ole sinusta paljon? Siinä on jäänyt maksamatta alunperin nimittäin ropo jos toinenkin...
[/quote]
No itse tienaan vuodessa alle puolet tuosta Annan tuloiksi ilmoitetusta ja palkastani pidätetään aika lähelle tuo 30% (verot, eläkevakuutusmaksu, työttömyysvakuutusmaksu ym. )
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 00:17"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No itse tienaan vuodessa alle puolet tuosta Annan tuloiksi ilmoitetusta ja palkastani pidätetään aika lähelle tuo 30% (verot, eläkevakuutusmaksu, työttömyysvakuutusmaksu ym. )
[/quote]
niin, mutta mäyky tarkoittaa edelleen jäännösveroa.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 00:30"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 00:17"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
niin, mutta mäyky tarkoittaa edelleen jäännösveroa.
[/quote]
Niin, mitä sitten. Kokonaisvero on sama, maksaa sen ennakkoon tai jäännösverona.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 01:52"]
Maissa joissa verotiedot on julkisia on vähemmän veronkiertoa ja korruptiota. Ns. julkkisten verotiedot taas eivät kiinnosta mua paskaakaan. Tosin juuri Bungon kiinnostaa, koska asia herättää hänessä niin paljon raivoa ja minussa siis kiinnostusta.
[/quote]
Myönsit juuri omassa tekstissäsi verotietojen käyttämistä tirkistelyn tyydyttämiseen. Toisin sanoen, koko Suomen pitää leikkiä tässä poliisia?