Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masked Singer Suomi kausi 2 Official

Masked Singer Suomi kausi 2
12.09.2020 |

Alkaa tänään hahmojen esittelyllä:

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006632922.html

Kommentit (10902)

Vierailija
7121/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut niin kovasti tuntuu haluavan/uskovan että Pakkanen on suomalainen?? Ja erityisesti että "pitäisi" olla Leppilampi. Eikö nyt olisi vain hyvä että joku ulkomaalainen tähti olisi joukossa!

Olishan se kiva, jos ulkomaalainen olis, mutta kun tällä kertaa ei nyt ole. Eikä ole usein suomalaisissa ohjelmissa muutenkaan.

Onko varma tieto kans, ettei ole?? Oli viimeksikin, miksei siis nytkin.

Vierailija
7122/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätykset on hector ja Jarkko..

Krista on turha ja pakkanen joku pettymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7123/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätykset on hector ja Jarkko..

Krista on turha ja pakkanen joku pettymys.

Jarkko on kyllä hyvä. Hector myös, vaikka tuo englanti meinaa laulaessa vähän tökkiä :)

Vierailija
7124/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten elämä menee pilalle jos Pakkanen ei ole ulkkis? Ei ole enää totta. Kuulkaa kun kukaan ei ole väittänyt häntä ulkomaalaiseksi, saattaa toki ollakin. Mitä väliä??!! Hieno hahmo ja se pääasia.

En tiedä, millä motiiveilla sinä yleensä osallistut hömppäpalstojen keskusteluihin, mutta minä en ainakaan pidä näitä aiheita mitään elämän pilalle menon kysymyksinä. Ei kukaan tässä ole elämäänsä pilaamassa. Pointti on se, että pidetty viihdenautinto menettää uskottavuutensa ja tulee vain sellainen olo, että tässäkö se kauden suurin mysteeri nyt sitten olikin. Kyllähän monia harmittaa elokuvatkin, jos odotukset olivat korkealla ja sitten elokuvan loputtua huomaakin, että eihän siinä ollut mitään mielenkiintoista tai oivaltavaa. 

Saa pettyä, ja se on ymmärrettäväkin. Mielestäni silti nämä tuotannolle, Maikkarille ja kaikille mahdollisille tahoille suuttumiset menee kyllä jo yli. Luulen, että tässä ihmisille on kova paikka, jos itse ovat "menneet lankaan" ja olleet hakoteillä ja sitten täytyisi myöntää, ettei Pakkanen ehkä olekaan mikään suuri stara ulkomailta. Voi ottaa koville se väärässä oleminen, niin on helpompi purkaa oma harmitus vihana kaikkiin ulkopuolisiin tahoihin ja syytellä, kuka nyt teki väärin ja törkeästi.

Itse en ainakaan jaksa suuttua viihdeonjelmista. Mulla on elämässä ihan tarpeeksi pettymystä ja surua muutenkin, niin nämä ohjelmat haluaa ottaa ihan viihteen kannalta.

Kuka tässä nyt on suuttunut yhtään kenellekään? Pettymys nyt vain aiheuttaa sellaisen seurauksen, että ohjelma ei enää jatkossa kiinnosta, kun siinä pelataankin eri säännöillä kuin katsoja oletti. Ei siinä ole mitään sen kummempaa. Jos huomaan, että joku pelaa vaikka jalkapalloa eri säännöillä kuin minä ja pidän sääntöjä jotenkin omituisina ja sekavina, minä en sitten vain enää pelaa hänen kanssaan. 

Minusta tuntuu, että tässä nyt joku muu on se, joka loukkaantuu ja ottaa sarjan  tosissaan. Mitä tapahtuu, jos Pakkanen ei olekaan Leppilampi? Suututko sinä siis tuotannolle ja teet kaikkia noita asioita, joita kuvittelet muiden tekevän? 

Vierailija
7125/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläpeukuttakaa kaikki te, joiden mielestä puhekielellä hämääminen Masked Singer-ohjelmassa olisi väärin tai vähintäänkin kyseenalaista!

Vierailija
7126/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mammoille on niin paha paikka kun Pakkanen paljastuu Mikoksi? Taitavahan Mikko on, kun kykenee huijaamaan monia muuntelemalla ääntään ja esiintymällä tuolla tavalla. Minusta se on vaan hienoa. Hienoa muutenkin, että Mikko on kerrankin maikkarin ohjelmassa osallistujana eikä juontajana. Itsekin olin ulalla monta jaksoa, mutta eilinen paljasti hahmon maskin takana. Leppilampi on Pakkanen. Ei siitä pääse yli eikä ympäri. Eikä ainakaan mua haittaa tää jymäyttäminen yhtään. Kivaahan se vaan on ollut kun hahmo ei ollut heti arvattavissa. Hattua nostan Mikolle, paljastui vasta näin lopussa 👍🏻 Toinen jota oon miettinyt on Hiirulainen, joka lienee Jarkko Tamminen. Kyllä hänenkin äänensä tunnistaa kun tarkkaan kuuntelee. Ihan kiva masked singer kausi tämäkin. Kunhan ei liian tiukkapipoisesti ala suhtautua tähän ohjelmaan. Viihdettä tämä vain on, eikä missään ole luvattu että kaikki vihjeet on varmasti oikeita tai että hahmot varmasti puhuu vaan äidinkieltään. Itse te olette ne päätelleet ja nyt suututte kun omat kuvitelmanne paljastuvat vain kuvitelmiksi.

Tämä on selitetty noin tuhat kertaa jo tässä ketjussa: siksi, että vihjeiden perusteella kyse olisi jostain suuremmasta starasta. Olisi iso pettymys, jos se olisikin kaikkien tuntema ja joka paikassa näkyvä Leppilampi. 

Ajatteles, jos kaverisi järjestää sinulle synttärit ja sanoo, että sai esiintymään jonkun tunnetun pop-tähden. Sitten mietit, kukahan se mahtaa olla ja olet ihan innoissasi, kuka sieltä tuleekaan. Sitten kaverisi roudaa jonkun tutun tuttunsa, joka osaa toki laulaa kelvollisesti, mutta josta kukaan ei ole koskaan kuullutkaan. Etkö olisi vähän ihmeissäsi ja pettynyt? Etkö ihmettelisi, miksi kaverisi antoi ymmärtää kyseessä olevan jonkun muun? 

Vihjeet on oikein. Sinä itse olet niistä päätellyt, että kyseessä on suuri stara ulkomailta. Missään ei ole sellaista suoraan väitetty. Sinä olet itse itsellesi luonut sen mielikuvan ja nyt olet muille vihainen kun asia ei sitten ollutkaan niin kuin kuvittelit. Niin minäkin luulin, mutta kun totuus paljastui niin minä vaan naureskelin itselleni ja totesin että hyvin onnistuivat jymäyttämään. Tämä on hei kuitenkin vaan viihdettä. Ei sen suurempaa. 

Ei ole väitetty, mutta kieli antaa niin ymmärtää eikä ole oikein mitään perustetta, miksi halutaan antaa niin väärä vaikutelma. 

Eikä kyseessä tarvitse olla mikään iso stara, mutta (kuten tuolla jo aiemminkin selitin), jos henkilö on tunnettu kotimaansa lisäksi myös Suomessa, hän on todennäköisesti hieman tunnetumpi kuin Leppilampi, Antti Holma tai Iina Mikkola. On kaksi täysin eri asiaa olla tunnettu kotimaassaan kuin olla kotimaan lisäksi tunnettu myös ulkomailla. 

Kuka on sanonut, että Pakkanen on jotenkin älyttömän tunnettu ulkomailla? On annettu vihjeitä Ruotsista ja Jenkeistä, muttei sanottu, että olisi siellä edes mitenkään erityisen tunnettu, saati sitten, että olisi jostain muualta kotoisin. Itse yhdistän nuo vihjeet niin, että Mikko on ollut Losissa yrittämässä leffauraa ja halunnut kansainväliseksi leffatähdeksi siinä onnistumatta (Los Angeles ja tavoittelemattomissa oleva Oscar-patsas -vihje) ja ollut ruotsalaisessa leffatuotannossa ja hänellä on tuttuja siellä edelleenkin.

Jos hän on ulkomaalainen ja hänet tunnetaan suomessa, silloin hän on tunnettu ulkomaalla. Kai ymmärrät, että Suomi on muille kuin suomalaisille ulkomaa? :D

Joo mutta kun kukaan ei ole sanonut, että Pakkanen on ulkomaalainen.

Minä tuossa nimenomaan puhuin siitä tilanteesta ja oletuksesta, että Pakkanen olisi ulkomaalainen. Kyse on tietysti tässä vaiheessa oletuksista, mutta nimenomaan tällaisesta tilanteesta puhuttiin. 

Vierailija
7127/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasen nyt vain yksinkertaisesti täytyy olla ulkomaalainen henkilö koska käyttää englantia!!! Voi olla ruotsista, jostain keskieuroopasta tm. Mutta ei suomalainen.

Vierailija
7128/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tän viimeisimmän vedon jälkeen alan kallistua sille kannalle että pakkanen on Jyrki69.

Sama juttu, voisin lyödä vetoa siitä. Ja se olisi kyllä upeeta! Pahin pelko olisi, että sieltä paljastuisi joku Ron Moss, David Hasselhof tai Mikael Persbrant...ulkomaisia entisiä menestyjiä, joita laahattaisiin tänne viihdeohjelmiin. Se olisi kyllä meikäläiselle todellinen antikliimaksi.

Vierailija
7129/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mammoille on niin paha paikka kun Pakkanen paljastuu Mikoksi? Taitavahan Mikko on, kun kykenee huijaamaan monia muuntelemalla ääntään ja esiintymällä tuolla tavalla. Minusta se on vaan hienoa. Hienoa muutenkin, että Mikko on kerrankin maikkarin ohjelmassa osallistujana eikä juontajana. Itsekin olin ulalla monta jaksoa, mutta eilinen paljasti hahmon maskin takana. Leppilampi on Pakkanen. Ei siitä pääse yli eikä ympäri. Eikä ainakaan mua haittaa tää jymäyttäminen yhtään. Kivaahan se vaan on ollut kun hahmo ei ollut heti arvattavissa. Hattua nostan Mikolle, paljastui vasta näin lopussa 👍🏻 Toinen jota oon miettinyt on Hiirulainen, joka lienee Jarkko Tamminen. Kyllä hänenkin äänensä tunnistaa kun tarkkaan kuuntelee. Ihan kiva masked singer kausi tämäkin. Kunhan ei liian tiukkapipoisesti ala suhtautua tähän ohjelmaan. Viihdettä tämä vain on, eikä missään ole luvattu että kaikki vihjeet on varmasti oikeita tai että hahmot varmasti puhuu vaan äidinkieltään. Itse te olette ne päätelleet ja nyt suututte kun omat kuvitelmanne paljastuvat vain kuvitelmiksi.

Tämä on selitetty noin tuhat kertaa jo tässä ketjussa: siksi, että vihjeiden perusteella kyse olisi jostain suuremmasta starasta. Olisi iso pettymys, jos se olisikin kaikkien tuntema ja joka paikassa näkyvä Leppilampi. 

Ajatteles, jos kaverisi järjestää sinulle synttärit ja sanoo, että sai esiintymään jonkun tunnetun pop-tähden. Sitten mietit, kukahan se mahtaa olla ja olet ihan innoissasi, kuka sieltä tuleekaan. Sitten kaverisi roudaa jonkun tutun tuttunsa, joka osaa toki laulaa kelvollisesti, mutta josta kukaan ei ole koskaan kuullutkaan. Etkö olisi vähän ihmeissäsi ja pettynyt? Etkö ihmettelisi, miksi kaverisi antoi ymmärtää kyseessä olevan jonkun muun? 

Vihjeet on oikein. Sinä itse olet niistä päätellyt, että kyseessä on suuri stara ulkomailta. Missään ei ole sellaista suoraan väitetty. Sinä olet itse itsellesi luonut sen mielikuvan ja nyt olet muille vihainen kun asia ei sitten ollutkaan niin kuin kuvittelit. Niin minäkin luulin, mutta kun totuus paljastui niin minä vaan naureskelin itselleni ja totesin että hyvin onnistuivat jymäyttämään. Tämä on hei kuitenkin vaan viihdettä. Ei sen suurempaa. 

Ei ole väitetty, mutta kieli antaa niin ymmärtää eikä ole oikein mitään perustetta, miksi halutaan antaa niin väärä vaikutelma. 

Eikä kyseessä tarvitse olla mikään iso stara, mutta (kuten tuolla jo aiemminkin selitin), jos henkilö on tunnettu kotimaansa lisäksi myös Suomessa, hän on todennäköisesti hieman tunnetumpi kuin Leppilampi, Antti Holma tai Iina Mikkola. On kaksi täysin eri asiaa olla tunnettu kotimaassaan kuin olla kotimaan lisäksi tunnettu myös ulkomailla. 

Kuka on sanonut, että Pakkanen on jotenkin älyttömän tunnettu ulkomailla? On annettu vihjeitä Ruotsista ja Jenkeistä, muttei sanottu, että olisi siellä edes mitenkään erityisen tunnettu, saati sitten, että olisi jostain muualta kotoisin. Itse yhdistän nuo vihjeet niin, että Mikko on ollut Losissa yrittämässä leffauraa ja halunnut kansainväliseksi leffatähdeksi siinä onnistumatta (Los Angeles ja tavoittelemattomissa oleva Oscar-patsas -vihje) ja ollut ruotsalaisessa leffatuotannossa ja hänellä on tuttuja siellä edelleenkin.

Jos hän on ulkomaalainen ja hänet tunnetaan suomessa, silloin hän on tunnettu ulkomaalla. Kai ymmärrät, että Suomi on muille kuin suomalaisille ulkomaa? :D

Joo mutta kun kukaan ei ole sanonut, että Pakkanen on ulkomaalainen.

Ruotsi on ulkomaa meille Suomessa asuville.

Joo mutta kun kukaan ei ole sanonut, että Pakkanen on kotoisin Ruotsista.

Voi herranjumala tätä jankkausta. Tuossa alunperin oli pointtina verrata tilanteita, joissa toisessa Pakkanen on ulkomaalainen ja toisessa se on suomalainen (esim Leppilampi). Tuossa siis kysyttiin, miksi toinen tilanne olisi pettymys ja toinen ei. Sitten kun selitetään, mikä ero näillä skenaarioilla on, tullaan selittämään, ettei Pakkanen ole ulkomaalainen. Hohhoijaa.. 

Vierailija
7130/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut niin kovasti tuntuu haluavan/uskovan että Pakkanen on suomalainen?? Ja erityisesti että "pitäisi" olla Leppilampi. Eikö nyt olisi vain hyvä että joku ulkomaalainen tähti olisi joukossa!

No jos joku tunnistaa Pakkasen Leppilammeksi, miksi pitäisi silti arvailla ulkomaalaisia vaihtoehtoja vain, koska toiveajattelee, että olisi joku suurempi tähti mukana?

Niin. Ihan samalla tavalla viime vuonnakin "tunnistettiin", että Leijona oli Leppilampi vai oliko se Sinuhe. :D 

Vierailija
7131/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkasen nyt vain yksinkertaisesti täytyy olla ulkomaalainen henkilö koska käyttää englantia!!! Voi olla ruotsista, jostain keskieuroopasta tm. Mutta ei suomalainen.

Tää on ihan uskomatonta - kannattaa laajentaa tajuntaa, maailma ei ole näin yksinkertainen... monet vihjeet ovat KUVAINNOLLISIA: se, että näkyy Oscar-patsas ei välttämättä tarkoita Oscarin saamista. Se, että makaa videolla jätesäkkien päällä ei välttämättä tarkoita, että on asunut kadulla. Se, että puhuu englantia, ei välttämättä tarkoita, että on ulkomaalainen. Jne. Jos olet koskaan kuullut sellaisesta asiasta kuin metafora eli kielikuva! Edelleen suomalainen hahmon nimi ja englannin kieli YHDESSÄ on VIHJE: nyt ei haeta mitään perus suomijamppaa, vaan kansainvälistä uraa tehnyttä suomalaista henkilöä. 

Vierailija
7132/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiirulainen on Marja Hintikka, siinä vedätystä kerrakseen. Kaksoisrooli :) Ja Pakkanen on Per Gessle, tai ainakin toivon :D Taikahattua veikkasin heti ensimmäisestä jaksosta lähtien Anna Puuksi.

Vierailija
7133/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikahattu = Anna Puu, sillä on siirtolapuutarha mökki ja äänikin oli hänen vikassa kappaleessa

Vierailija
7134/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan uskomatonta - kannattaa laajentaa tajuntaa, maailma ei ole näin yksinkertainen... monet vihjeet ovat KUVAINNOLLISIA: se, että näkyy Oscar-patsas ei välttämättä tarkoita Oscarin saamista. Se, että makaa videolla jätesäkkien päällä ei välttämättä tarkoita, että on asunut kadulla. Se, että puhuu englantia, ei välttämättä tarkoita, että on ulkomaalainen. Jne. Jos olet koskaan kuullut sellaisesta asiasta kuin metafora eli kielikuva! Edelleen suomalainen hahmon nimi ja englannin kieli YHDESSÄ on VIHJE: nyt ei haeta mitään perus suomijamppaa, vaan kansainvälistä uraa tehnyttä suomalaista henkilöä. 

No kerro nyt herranjestas, miten englannin puhuminen on vihje nimenomaan Leppilampeen?!  Juu, osaa englantia, mutta ihan varmasti moni muu kilpailijoista osaa tasan yhtä hyvin. Miten se siis on vihje, jonka perusteella hänet pitäisi tunnistaa? 

Vierailija
7135/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sieltä joku jotain muuta kuin suomea äidinkielenään puhuva henkilö paljastuu! Tuo englannin käyttäminen on varma vihje siitä. Aivan kuin keväälläkin oli!

Viime vuonna myös HAHMON NIMI oli englanniksi, ei suomeksi. Mieti sitä, miksi joku ulkomaalainen olisi nimenomaan halunnut hahmon nimeksi suomalaisen pakkasen, kun mahdollista on valita toisinkin.

Vierailija
7136/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai Mikko Leppilammella kansainvälinen ura? Silti hän ehtii olemaan jokaikisessä suomalaisessa viihdeohjelmassa juontajana vaikka maailmalla luo uraansa? 

Vierailija
7137/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro nyt herranjestas, miten englannin puhuminen on vihje nimenomaan Leppilampeen?!  Juu, osaa englantia, mutta ihan varmasti moni muu kilpailijoista osaa tasan yhtä hyvin. Miten se siis on vihje, jonka perusteella hänet pitäisi tunnistaa? 

Mikä hiton Leppilampi, en minä hänestä puhu :D. Mun vahva arvaus on Jyrki69!

Vierailija
7138/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sieltä joku jotain muuta kuin suomea äidinkielenään puhuva henkilö paljastuu! Tuo englannin käyttäminen on varma vihje siitä. Aivan kuin keväälläkin oli!

Viime vuonna myös HAHMON NIMI oli englanniksi, ei suomeksi. Mieti sitä, miksi joku ulkomaalainen olisi nimenomaan halunnut hahmon nimeksi suomalaisen pakkasen, kun mahdollista on valita toisinkin.

Koska on kyse suomenkielisestä ohjelmasta. Ulkomaalainen todennäköisesti myös puhuisi suomea, jos vain suinkin osaisi. Se kun on ihan yleinen oletus ihan jokaisessa maailman televisio-ohjelmassa, että puhutaan sitä kohdeyleisön kieltä, jos vain suinkin mahdollista. 

Vierailija
7139/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai Mikko Leppilammella kansainvälinen ura? Silti hän ehtii olemaan jokaikisessä suomalaisessa viihdeohjelmassa juontajana vaikka maailmalla luo uraansa? 

Leppilampi??? EEEIIIII, vaan Jyrki69!

Vierailija
7140/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites, olisiko Rane Raitsikasta Pakkaseksi?