Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masked Singer Suomi kausi 2 Official

Masked Singer Suomi kausi 2
12.09.2020 |

Alkaa tänään hahmojen esittelyllä:

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006632922.html

Kommentit (10902)

Vierailija
7161/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei valita siitä, että hahmot laulavat eri kielillä? Eikö nyt vaan kiltisti pitäisi pysytellä siinä omassa äidinkielessä, kaikki muu on huijausta.

En yhtään ymmärrä tätä kieli-jankutusta. Hahmo puhuu enkkua jos on niin päättänyt/päätetty. Joko se on vihje tai sitten ei. Aivan kuten englanniksi laulaminen.

Eihän tuo ole lainkaan sama asia. Laulaa eri kielillä, mutta kun puhutaan jotain kieltä, niin se on merkitsevää.

Monet norjalaiset/tanskalaiset/ ruotsalaiset osaavat englantia ja sitä käyttävät kun puhuvat suomalaisen kanssa, koska harva suomalainen osaa noita kieliä.

Ymmärtää sen, että jos hahmo on ruotsalainen ei voi puhua vaikka ruotsia koska se olisi liian kova vihje.

Mutta kun se merkitsevyys voi olla mitä vaan. Se voi tarkoittaa vaikka sitä, että kyseiselle ihmiselle englanninkieli on jostain syystä tärkeä, ehkä se liittyy hänen työhönsä tai historiaansa tai johonkin tärkeään henkilöön tai hetkeen hänen elämässään. Tai vaikka että puhuu arjessa englantia koska elämänkumppani ei osaa suomea. Tai että kiertää maailmaa, joten tulee puhuttua paljon englantia. Tai mitä vaan. Se voi olla vihje. Aivan kuten ruotsiksi tai ranskaksi laulaminen voi olla vihje. Mutta ei välttämättä ole. Eli voi olla tai olla olematta.

Joka tapauksessa ei voida olettaa, että englanniksi puhuminen tarkoittaa ehdottomasti sitä, että henkilö ei osaa suomea.

Olettaahan toki voidaan ja uskonkin että moni katsoja olettaa jopa automaattisesti että syy on nimenomaan se ettei osaa suomea. Ja moni tuntee itsensä petetyksi, jos näin ei olekaan. Mielestäni kieli on huono ja väärä tapa hämätä harhauttaa.

Vierailija
7162/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten elämä menee pilalle jos Pakkanen ei ole ulkkis? Ei ole enää totta. Kuulkaa kun kukaan ei ole väittänyt häntä ulkomaalaiseksi, saattaa toki ollakin. Mitä väliä??!! Hieno hahmo ja se pääasia.

En tiedä, millä motiiveilla sinä yleensä osallistut hömppäpalstojen keskusteluihin, mutta minä en ainakaan pidä näitä aiheita mitään elämän pilalle menon kysymyksinä. Ei kukaan tässä ole elämäänsä pilaamassa. Pointti on se, että pidetty viihdenautinto menettää uskottavuutensa ja tulee vain sellainen olo, että tässäkö se kauden suurin mysteeri nyt sitten olikin. Kyllähän monia harmittaa elokuvatkin, jos odotukset olivat korkealla ja sitten elokuvan loputtua huomaakin, että eihän siinä ollut mitään mielenkiintoista tai oivaltavaa. 

Saa pettyä, ja se on ymmärrettäväkin. Mielestäni silti nämä tuotannolle, Maikkarille ja kaikille mahdollisille tahoille suuttumiset menee kyllä jo yli. Luulen, että tässä ihmisille on kova paikka, jos itse ovat "menneet lankaan" ja olleet hakoteillä ja sitten täytyisi myöntää, ettei Pakkanen ehkä olekaan mikään suuri stara ulkomailta. Voi ottaa koville se väärässä oleminen, niin on helpompi purkaa oma harmitus vihana kaikkiin ulkopuolisiin tahoihin ja syytellä, kuka nyt teki väärin ja törkeästi.

Itse en ainakaan jaksa suuttua viihdeonjelmista. Mulla on elämässä ihan tarpeeksi pettymystä ja surua muutenkin, niin nämä ohjelmat haluaa ottaa ihan viihteen kannalta.

Kuka tässä nyt on suuttunut yhtään kenellekään? Pettymys nyt vain aiheuttaa sellaisen seurauksen, että ohjelma ei enää jatkossa kiinnosta, kun siinä pelataankin eri säännöillä kuin katsoja oletti. Ei siinä ole mitään sen kummempaa. Jos huomaan, että joku pelaa vaikka jalkapalloa eri säännöillä kuin minä ja pidän sääntöjä jotenkin omituisina ja sekavina, minä en sitten vain enää pelaa hänen kanssaan. 

Minusta tuntuu, että tässä nyt joku muu on se, joka loukkaantuu ja ottaa sarjan  tosissaan. Mitä tapahtuu, jos Pakkanen ei olekaan Leppilampi? Suututko sinä siis tuotannolle ja teet kaikkia noita asioita, joita kuvittelet muiden tekevän? 

No siinä tapauksessa sun ei tarvitse enää katsoa ohjelmaa, jos niin ottaa päähän. Katso jotain muuta. Huomaa, että kukaan ei ole sanonut, että on sääntö, jonka mukaan englantia puhuva on ulkomaalainen. Sinä ja jotkut muut olette olettaneet niin, ja nyt kiukuttelette, että "mä en pelaa sun kanssa enää", jos vastapuoli ei noudata sinun olettamiasi sääntöjä, joita ei oikeasti ole edes olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7163/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sieltä joku jotain muuta kuin suomea äidinkielenään puhuva henkilö paljastuu! Tuo englannin käyttäminen on varma vihje siitä. Aivan kuin keväälläkin oli!

Viime vuonna myös HAHMON NIMI oli englanniksi, ei suomeksi. Mieti sitä, miksi joku ulkomaalainen olisi nimenomaan halunnut hahmon nimeksi suomalaisen pakkasen, kun mahdollista on valita toisinkin.

Olihan siellä myös Alien ja Dragon, jotka ovat englanninkielisiä sanoja, mutta viimeksi kun tarkistin niin Mikael Junger ja Sara Chafak eivät ole ulkomaalaisia.

Pakkanen voi olla tai olla olematta suomalainen, mutta tuskin hahmon nimi siitä mitään kertoo.

Vierailija
7164/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ola Salo

Vierailija
7165/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Pakkanen osaa puhua suomea, niin p skat koko ohjelmasta! :D

Vierailija
7166/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten elämä menee pilalle jos Pakkanen ei ole ulkkis? Ei ole enää totta. Kuulkaa kun kukaan ei ole väittänyt häntä ulkomaalaiseksi, saattaa toki ollakin. Mitä väliä??!! Hieno hahmo ja se pääasia.

En tiedä, millä motiiveilla sinä yleensä osallistut hömppäpalstojen keskusteluihin, mutta minä en ainakaan pidä näitä aiheita mitään elämän pilalle menon kysymyksinä. Ei kukaan tässä ole elämäänsä pilaamassa. Pointti on se, että pidetty viihdenautinto menettää uskottavuutensa ja tulee vain sellainen olo, että tässäkö se kauden suurin mysteeri nyt sitten olikin. Kyllähän monia harmittaa elokuvatkin, jos odotukset olivat korkealla ja sitten elokuvan loputtua huomaakin, että eihän siinä ollut mitään mielenkiintoista tai oivaltavaa. 

Saa pettyä, ja se on ymmärrettäväkin. Mielestäni silti nämä tuotannolle, Maikkarille ja kaikille mahdollisille tahoille suuttumiset menee kyllä jo yli. Luulen, että tässä ihmisille on kova paikka, jos itse ovat "menneet lankaan" ja olleet hakoteillä ja sitten täytyisi myöntää, ettei Pakkanen ehkä olekaan mikään suuri stara ulkomailta. Voi ottaa koville se väärässä oleminen, niin on helpompi purkaa oma harmitus vihana kaikkiin ulkopuolisiin tahoihin ja syytellä, kuka nyt teki väärin ja törkeästi.

Itse en ainakaan jaksa suuttua viihdeonjelmista. Mulla on elämässä ihan tarpeeksi pettymystä ja surua muutenkin, niin nämä ohjelmat haluaa ottaa ihan viihteen kannalta.

Kuka tässä nyt on suuttunut yhtään kenellekään? Pettymys nyt vain aiheuttaa sellaisen seurauksen, että ohjelma ei enää jatkossa kiinnosta, kun siinä pelataankin eri säännöillä kuin katsoja oletti. Ei siinä ole mitään sen kummempaa. Jos huomaan, että joku pelaa vaikka jalkapalloa eri säännöillä kuin minä ja pidän sääntöjä jotenkin omituisina ja sekavina, minä en sitten vain enää pelaa hänen kanssaan. 

Minusta tuntuu, että tässä nyt joku muu on se, joka loukkaantuu ja ottaa sarjan  tosissaan. Mitä tapahtuu, jos Pakkanen ei olekaan Leppilampi? Suututko sinä siis tuotannolle ja teet kaikkia noita asioita, joita kuvittelet muiden tekevän? 

No juurihan yksi ihminen tuolla kirjoitti, että heillä suututaan, jos Pakkanen on suomalainen. Ja aikamoista paasausta täällä on sivukaupalla, kuinka törkeästi kusetetaan, jos Pakkanen paljastuu suomalaiseksi. Ja juurihan sanoin, että mulle tämä on viihdeohjelma ja aivan se ja sama, kuka Pakkanen lopulta on. Nyt vaan olen sitä mieltä, että se on Leppilampi. Jos on joku muu, niin saa olla.

Aha. Ja sinä otat sitten tuollaisen kommentin ihan tosissasi. 

Vierailija
7167/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolalainen logiikka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sieltä joku jotain muuta kuin suomea äidinkielenään puhuva henkilö paljastuu! Tuo englannin käyttäminen on varma vihje siitä. Aivan kuin keväälläkin oli!

Viime vuonna myös HAHMON NIMI oli englanniksi, ei suomeksi. Mieti sitä, miksi joku ulkomaalainen olisi nimenomaan halunnut hahmon nimeksi suomalaisen pakkasen, kun mahdollista on valita toisinkin.

Koska on kyse suomenkielisestä ohjelmasta. Ulkomaalainen todennäköisesti myös puhuisi suomea, jos vain suinkin osaisi. Se kun on ihan yleinen oletus ihan jokaisessa maailman televisio-ohjelmassa, että puhutaan sitä kohdeyleisön kieltä, jos vain suinkin mahdollista. 

Miksei Pandoran hahmo sitten ollut Riikinkukko, suomenkielisessä ohjelmassa kun ollaan?

Eikös siitä ollut jossain et oli itse valinnut hahmon nimen.

Vierailija
7168/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinä tapauksessa sun ei tarvitse enää katsoa ohjelmaa, jos niin ottaa päähän. Katso jotain muuta. Huomaa, että kukaan ei ole sanonut, että on sääntö, jonka mukaan englantia puhuva on ulkomaalainen. Sinä ja jotkut muut olette olettaneet niin, ja nyt kiukuttelette, että "mä en pelaa sun kanssa enää", jos vastapuoli ei noudata sinun olettamiasi sääntöjä, joita ei oikeasti ole edes olemassa.

MItä sinä nyt selität? Juurihan tuossa sanoin, että ketään ei nyt sen kummemmin ota päähän. Kunhan nyt vain huomataan, että tämä ohjelma ei sitten ole ihan oma juttu, kun vihjeet eivät toimikaan sillä tavalla kuin itse ne ymmärtää. Kyllä, minä lopetan katsomisen, jos Pakkanen on Leppilampi. Ei se ole mikään uhkaus tai suuttuminen vaan toteamus. Mikä ihmeen pakko kenenkään on katsoa ohjelmaa, jonka sisältöä ei tajua? :D 

Vierailija
7169/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämäyksen takia vaikka!?! Nyt ihmiset siis olettaa kun nimi on Pakkanen suomeksi, että maskin takana on siksi automaattisesti suomalainen!! Ja tadaa ei sitten olekaan. Ja mistä sitä tietää onko itse nimeä edes ns valinnut tai onko ollut väliä... Tai ties vaikka Pakkanen on ollut hänen mielestä hyvä nimi hahmolle... emme tiedä.

Vierailija
7170/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo hahmot kaikki ovat jotenkin karmivia.

Vierailija
7171/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Viime kaudella oli paljon mukavampia ja söpömpiä hahmoja😍

Vierailija
7172/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämäyksen takia vaikka!?! Nyt ihmiset siis olettaa kun nimi on Pakkanen suomeksi, että maskin takana on siksi automaattisesti suomalainen!! Ja tadaa ei sitten olekaan. Ja mistä sitä tietää onko itse nimeä edes ns valinnut tai onko ollut väliä... Tai ties vaikka Pakkanen on ollut hänen mielestä hyvä nimi hahmolle... emme tiedä.

Niinkö? Koko formaatin idea se, että hämätään ?

Luulin, että annetaan pieniä vihjeitä joista voi arvailla kuka maskin alta paljastuu. Vihjeitä, jotka ovat tosia, eikä mitään valetta? Vihjeiden pitää täsmätä oikeaan fyysiseen henkilöön joka luuraa maskin alla.

Vierailija
7173/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei valita siitä, että hahmot laulavat eri kielillä? Eikö nyt vaan kiltisti pitäisi pysytellä siinä omassa äidinkielessä, kaikki muu on huijausta.

En yhtään ymmärrä tätä kieli-jankutusta. Hahmo puhuu enkkua jos on niin päättänyt/päätetty. Joko se on vihje tai sitten ei. Aivan kuten englanniksi laulaminen.

Eihän tuo ole lainkaan sama asia. Laulaa eri kielillä, mutta kun puhutaan jotain kieltä, niin se on merkitsevää.

Monet norjalaiset/tanskalaiset/ ruotsalaiset osaavat englantia ja sitä käyttävät kun puhuvat suomalaisen kanssa, koska harva suomalainen osaa noita kieliä.

Ymmärtää sen, että jos hahmo on ruotsalainen ei voi puhua vaikka ruotsia koska se olisi liian kova vihje.

Mutta kun se merkitsevyys voi olla mitä vaan. Se voi tarkoittaa vaikka sitä, että kyseiselle ihmiselle englanninkieli on jostain syystä tärkeä, ehkä se liittyy hänen työhönsä tai historiaansa tai johonkin tärkeään henkilöön tai hetkeen hänen elämässään. Tai vaikka että puhuu arjessa englantia koska elämänkumppani ei osaa suomea. Tai että kiertää maailmaa, joten tulee puhuttua paljon englantia. Tai mitä vaan. Se voi olla vihje. Aivan kuten ruotsiksi tai ranskaksi laulaminen voi olla vihje. Mutta ei välttämättä ole. Eli voi olla tai olla olematta.

Joka tapauksessa ei voida olettaa, että englanniksi puhuminen tarkoittaa ehdottomasti sitä, että henkilö ei osaa suomea.

Olettaahan toki voidaan ja uskonkin että moni katsoja olettaa jopa automaattisesti että syy on nimenomaan se ettei osaa suomea. Ja moni tuntee itsensä petetyksi, jos näin ei olekaan. Mielestäni kieli on huono ja väärä tapa hämätä harhauttaa.

Juuri näin. On minusta perin kummallista, että yhden osallistujan kohdalla kikkaillaan asian kanssa, joka muille osallistujille on ihan itsestäänselvyys. Miksei esimerkiksi Sigfriedskin sitten puhu ruotsia. No siksi, koska tämä on suomalainen ohjelma ja hän osaa suomea. 

Tätä on nyt todella vaikeaa selittää. Yleensä nyt vain oletus on se, että suomenkieliset ihmiset suomenkielisten ohjelmien haastatteluissa puhuvat suomea, vaikka sujuvasti arjessaan elelevätkin englannin kielen keskellä. Olisi omituista, että tällaisessa perusasiassa yhden osallistujan kohdalla tehtäisiin poikkeus vain siksi, kun sattuu huvittamaan.

Voimmehan myös olettaa, että kaikki osallistujat ovat julkkiksia, joten olisihan se hervotonta, jos yksi olisikin tavis ja siksi mahdoton arvata. Hihii, siinä vasta olisikin kiva hämäys. Tai sitten se ei olekaan kiva hämäys vaan yksinkertaisesti typerää. 

Vierailija
7174/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Viime kaudella oli paljon mukavampia ja söpömpiä hahmoja😍

Musta tämän kauden hahmot on ulkoisesti hienompia. Viime kaudella olivat pääosin aika halvan näköisiä. Heinäseiväs oli kyllä hieno!

Vierailija
7175/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasesta huomaa, että ei ollut ihan kotonaan siinä I'm too sexy esityksessä, selvästi hän on tottunut rauhallisempaan esiintymistyyliin.

Vierailija
7176/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että annetaan pieniä vihjeitä joista voi arvailla kuka maskin alta paljastuu. Vihjeitä, jotka ovat tosia, eikä mitään valetta? Vihjeiden pitää täsmätä oikeaan fyysiseen henkilöön joka luuraa maskin alla.

Juuri tämä! Mitä järkeä on arvuutteluohjelmassa, jossa annetaan vihjeitä, jotka eivät sitten olekaan vihjeitä? Eikö olisi sitten ihan sama, vaikka annettaisiin kaikille täsmälleen samat tyhjänpäiväiset vihjeet ja sitten nauretaan, kun kukaan ei arvannut ja kun olikin niin yllättävää. 

Vierailija
7177/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyrki69 on tehnyt kansainvälistä uraa, matkannut maailmalla, hänellä on kontakteja Losissa. Kouluttautunut mies, jolla on myös bisnesvainua. Hän piirtää sarjakuvia, on kiinnostunut taiteesta ja haaveilee taidehistorian opinnoista. Hengellinen tyyppi, joka on kiinnostunut fantasiasta. Niin ja Pakkanen sekä näyttää että kuulostaa Jyrkiltä.

Miten Ruotsi liittyy häneen? Entä milloin on tavoitellut Oscaria?

Vierailija
7178/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkanen voi olla aivan yhtä hyvin ulkomaalainen tai suomalainen. Nimestä ei voi päätellä kansallisuutta! Jotku yrittää väittää, että kun on hahmon nimenä Pakkanen niin maskin alla on suomalainen.

Vierailija
7179/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, että miksi esim Kari Kanala ja Susanna Laine olivat niin naurettavan helppoja löytää, mutta Taikahatun ja Pakkasen kanssa on lähdetty kusetuslinjalle. Miksi vain osan kohdalla? Ideoiko nämä itse vihjeprofiilinsa?

Vierailija
7180/10902 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin esitykset ja Jyrki69 niistä äänen perusteella tulee kyllä mieleen. Mutta Leppilampea tuosta en kyllä saa mitenkään päin :D