Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeudutko tuulipukuun kun sataa ja tuulee?

Vierailija
29.10.2013 |

Omistatko tuulipuvun ja kuinka hyvin se pitää vettä ja tuulta? Pystytkö suojautumaan kurjalta säältä ja ulkoilemaan normaalisti?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taisi olla kaikilla vastaantulijoilla ulkoilupuvut päällä. Sen sijaan varsinaisia sadevaatteita ei ollut kellään vaikka välillä satoi kunnolla. Varmaan aika moni kastui.

Vierailija
2/52 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene ulkoilemaan sateeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole autoa niin ei voi valita ulkoileeko sateella. Asioille kun on pakko mennä vaikka sataa.

Vierailija
4/52 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käyttää Sastaa ja Jack Wolfskinia, ei tarvitse murehtia kastumista.

Vierailija
5/52 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan kunnolla sataa, niin laitan tietysti tuulipuvun päälle sadepuvun, joka pitää 100% vettä.

Vierailija
6/52 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 19:11"]

Jos ihan kunnolla sataa, niin laitan tietysti tuulipuvun päälle sadepuvun, joka pitää 100% vettä.

[/quote]

Näin minäkin teen. Tuulipuku pitää pienen sadekuuron mutta jos ihan kaatamalla sataa niin kyllä vesi tulee läpi tuulipuvusta hyvin äkkiä. Heikompikin sade kastelee tuulipuvun läpi jos se kestää pidempään. Hämmästyttävän harva aikuinen silti käyttää oikeaa sadepukua tai edes sadeviittaa.

Vierailija
7/52 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 19:21"]

[/quote]

Näin minäkin teen. Tuulipuku pitää pienen sadekuuron mutta jos ihan kaatamalla sataa niin kyllä vesi tulee läpi tuulipuvusta hyvin äkkiä. Heikompikin sade kastelee tuulipuvun läpi jos se kestää pidempään. Hämmästyttävän harva aikuinen silti käyttää oikeaa sadepukua tai edes sadeviittaa.

[/quote]

Ehkä toiset kokee hankalaksi pukea kahdet housut ja kahdet takit päällekkäin. Minusta taas ns. hengittävä sateen pitävä puku on vähän huono kompromissi, se on kuitenkin kuivalla hiostavampi kuin tavallinen tuulipuku ja eihän se sateella kuitenkaan hengitä, kun pinta on märkä. Eli itse käytän mieluummin kunnolla hengittävää tuulipukua ja sen päällä tarvittaessa erillistä tavallista sadepukua, mutta kukin tietysti omalla tavallaan.

Vierailija
8/52 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuli- tai kuoripukuni pitää kyllä sateen, sillä voi ulkoilla säällä kuin säällä. Kesällä se tosiaan on vähän hankala kun on lämmintä, näillä säillä kyllä ehdoton. Tosin ei ole ollut päälläni muutamaan viikkoon olen ulkoillut  vain kauniilla ilmalla.

Vierailija
9/52 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään...laitan minarin ja korkkarit, pienen topin ja käytän Burberryn sateenvarjoa. En kai nyt mikään tyylitajuton ole hei:)

Vierailija
10/52 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pph, ulkoilen työssänii säässä kuin säässä eli toki omistan hyvän kuoripuvun. Haltiin olen ollut tyytyväinen.

Ja samaa pukua käytän siis syksyt ja keväät vaikkei sataisi. On mukavakin.

Vierailija
11/52 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 19:40"]

Tuuli- tai kuoripukuni pitää kyllä sateen, sillä voi ulkoilla säällä kuin säällä. Kesällä se tosiaan on vähän hankala kun on lämmintä, näillä säillä kyllä ehdoton. Tosin ei ole ollut päälläni muutamaan viikkoon olen ulkoillut  vain kauniilla ilmalla.

[/quote]

Väitätkö ettet muka kastu läpimäräksi jos olet ulkona kuoripuku päällä ja saat kaatamalla vettä niskaasi? Kyllä mulla ainakin vesi pääsi läpi tuulipuvun tiviistä pintakankaasta ja kastuin likomäräksi.

Vierailija
12/52 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 19:40"]

[/quote]

Väitätkö ettet muka kastu läpimäräksi jos olet ulkona kuoripuku päällä ja saat kaatamalla vettä niskaasi? Kyllä mulla ainakin vesi pääsi läpi tuulipuvun tiviistä pintakankaasta ja kastuin likomäräksi.

[/quote]En ole tuo aikaisempi kirjoittaja, mutta vielä en ole ollut sellaisessa sateessa, jossa vesi olisi tullut Haltin puvustani läpi.

Vierailija
13/52 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 19:45"]

Olen pph, ulkoilen työssänii säässä kuin säässä eli toki omistan hyvän kuoripuvun. Haltiin olen ollut tyytyväinen.

Ja samaa pukua käytän siis syksyt ja keväät vaikkei sataisi. On mukavakin.

[/quote]

Eikö sulla ole ulkoilua sisältävässä työssä lainkaan perinteistä sadeasua? Jos kaatosade yllättää puistossa niin olet varmaan ihan läpimärkänä. Minusta tuulipuku on nimenomaan kuivan sään asu, kaatosateessa oli kuin uitettuna kun vesi tuli läpi varsinkin hupusta, hartioilta ja rinnoilta.

Vierailija
14/52 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuossa on vain se ongelma että rankkakin sade voi tulla  yllättäin. Olin kesällä menossa kävellen kauppaan kun kamala rankkasade alkoi eikä sadeviittaa ollut mukana. Ainoa mitä pystyin tekemään suojautuakseni oli vetäistä tuulipuvun huppu päähän mutta rankkasade tulvi hupusta ja oikeastaan koko asusta läpi niin että olin hetkessä likomärkänä. Ostoksien teko alusvaatteita myöten vettä valuvana ei ollut miellyttävä kokemus.

Vierailija
15/52 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengillä taitaa nyt mennä sekaisin tuulipuku ja kuoripuku. Kunnon kuoripuku, esim. juuri Halti, Sasta tai Jack Wolfskin pitävät kyllä vettä ja niissä on sitä varten liimatut saumat jne., aivan kuten kunnollisissa lasten välikausihaalareissakin. Kevyempi tuulipuku sen sijaan ei pidä vettä.

Vierailija
16/52 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuulipuvut päälle. Eihän tuossa kelissä tee mitään siistimmillä vaatteilla.

Vierailija
17/52 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ymmärrä sitä suomalaisten pakkomiellettä mennä yksivuotiaitten lasten kanssa sateella ulos puistoon. ihan kuraisena sitten kotiin takaisin. Anteeksi nyt vaan mutta yks vuotiaat voi leikkiä kotonakin sen sadepäivän. toki voi mennä vähän vaunuttelemaan pientä lenkkiä niin että ulkoilmaa saa.

Vierailija
18/52 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pukeudu tuulipukuun, ei tuulipuku edes pidä vettä. Minulla on pari vedenpitävää ulkoilutakkia, niitä voi käyttää myös sateella, toinen sopii vaikka sadetakin korvikkeeksi mallinsa vuoksi.

Vierailija
19/52 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuulipuku ole vedenpitävä.

GoreTex tai joku muu vastaava kangas on ainoa vaihtoehto.

Vierailija
20/52 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulipuku ja kuoripuku on eri asia! Kunnollinen kuoripuku kestää vettä ihan kuten joku rukan kernisadetakki, on vaan kevyempi ja ohuempi. Valitettavasti hiostaa myös melkein yhtä pahasti. Tuulipuku suojaa tuulelta ja vähäisiltä sadepisaroilta, mutta ei se mikään sadeasu ole.

Ei tuulipuvun voi olettaakaan pitävän kunnolla vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan