Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidiksi 45v, km, ylipaino,älkää luopuko toivosta !

Vierailija
28.10.2013 |

Haluan viestilläni antaa toivoa niille, joita huolestuttaa raskaaksi tuleminen vanhemmalla iällä, ylipainoisena tai keskenmenon jälkeen. Itselläni kokemusta kaikesta tästä. Olen juuri täyttänyt 45v, ihan viimeisilläni raskaana - synnytys 2 kk sisällä. Kaikki on mennyt hyvin, olen voinut hyvin ja raskaus sai alkunsa ihan luonnollisesti. Tätä ihanuutta on edeltänyt noin neljän vuoden jakso, jolloin " yritimme yrittämättä" eli periaatteella "tulee jos tulee". Heräsin vauva ajatukseen vasta yli 40v. Vuosi sitten tärppäsi ensimmäisen kerran. Odotin kaksosia. Raskaus keskeytyi 9.viikolla, " luonnollisesti". Se oli kova tikki. Olin 44. Ajattelin pelin olevan menetetty. Vaan tasan 9 kk myöhemmin huomasin olevani uudelleen raskaana. Usein sanotaan että km jälkeen tulee raskaaksi helpommin, voin allekirjoittaa tämän omalta kohdaltani. Yksi km ei tarkoita että toinen raskaus epäonnistuisi, toinen voi onnistua hyvin, näin on käynyt minulla. Pelko oli suuri ensimmäisten 3 kk aikana, mutta näin tässä vaan ollaan kohta jo loppusuoralla..... Raskaaksi tullessani minua huolestutti myös liikakilot joita kertynyt ihan "mukavasti". Eipä ole haitannut mitään, olo ollut hyvä ja tähän mennessä (7kk) painoa tullut 6,5 kiloa. Tämän viestin sanoma ei ole, että on " ideaalista" tulla raskaaksi 45 vuotiaana ja extrakilojen kera. Tietenkin tietyt riskit ovat suuremmat ( iän myötä esim down riski kasvaa huomattavasti, kilojen myötä raskausmyrkytysriski kasvaa jne) mutta ne ongelmat eivät välttämättä osu kohdalle lainkaan, sillä suurin osa raskauksista sujuu hyvin olit sitten tukevampi tai vanhempi tai kumpaakin. Viestini tarkoitus on ennemminkin valaa toivoa ja painottaa,  ettei sinun tarvitse olla " unelmamitoissa" tai " juuri sopivassa iässä"... Elämä on rikkaampaa, monimuotoisempaa, yli rajojen menevämpää....jos uskaltaa luottaa ja toivoa on elämässä paljon ihania yllätyksiä. Eli älkää luopuko toivosta ja lokeroiko itseänne " liian vanhaksi" tai " liian paksuksi" ......jos se on tarkoitettu, niin voi hyvinkin vielä tärpätä, ja usein juuri silloin kun sitä kaikista vähiten odotat. Tsemppiä, onnea, toivoa kaikille jotka toivovat vauvaa! 

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanasta viestistäsi! :)  Itse olen 40 vastikään täyttänyt, 2 keskenmenoa viime vuosina kokenut, en ylipainoinen, ja vauva olisi toiveissa.

Vierailija
22/97 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 21:06"]

hieno juttu, en vaan ymmärrä, miten joku jaksaa hoitaa lastaan 60-vuotiaana juosta 15w teinin perässä. :/ varmaan rankkaa tulee olemaan, mutta onnea kuitenkin.

[/quote]

Ja minkähän ikäinen vanhempi oikeesti juoksee teinin perässä mestoilla? Väitän ettei minkään ikäinen. =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pienet lapset.

Vierailija
24/97 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua säälittää lapset, joilla on " vanhat" vanhemmat.. Tänään kaupassa oli taas muutama pariskunta vastasyntyneidensä kanssa. Ikää saletisti 40 vuotta ja risat ja huomasi kyllä, että oli parin esikoinen. Eikö nämä vanhahkot vanhemmat (siis lähinnä esikoisen tuossa iässä saaneet) ollenkaan ajattele, miltä lapsesta myöhemmin tuntuu.. Isälläkin on hiusraja takaraivolla jo ristiäiskuvissa.. Sitten valitetaan täällä, kun ei ole isovanhempia hoitamassa (mikä ihme kun ovat jo lähellä kahdeksaakymppiä tai jopa haudassa..). Ja omankaan lapsen lapsilla ei tule mummoa ja vaaria olemaan kun kuolevat jo lapsen ollessa kahden ja kolmenkympin väälimaastossa.

Vierailija
25/97 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se nelivitosena ottolapsen saanut. Kyllä  meillä on vielä monta mummoa ja vaaria elossa. Miten nuorina teidän suvuissa ihmiset kuolevat?

Vierailija
26/97 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse ehdin viettää isovanhempieni kanssa pitkään yhteistä aikaa, vaikka äidinäiti olikin 42-vuotias äitini saadessaan. Oman lapseni sain 19-vuotiaana ja hänen mumminsa kuoli, kun lapseni oli 6-vuotias.

Vierailija
27/97 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olisi ansainnut syntyä niin nuorille vanhemmille kun synnyin. Ja ihan turha luulla, että ne nytkään viitsii olla lastenlapsiensa kanssa.

Vierailija
28/97 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja terkkuja yhdeltä samanikäisenä synnyttäneeltä! Kaikki meni meillä muuten hyvin, mutta aviomieheni ei jaksanut enää lähes 5-kymppisenä kantaa vastuutaan, vaan alkoi juosta vapaammissa suhteissa. Ero oli väistämätön muutaman vuoden kuluttua; nyt poikamme on jo 15v, minä 60 vee ja hyvin jaksan "juosta teinini perässä"  ;-D

Lapsen isäkin on nykyisin ylpeä ja onnellinen kuopuksestaan. Itse usein mietin, miltä nyt eronneena, iäkkäänä naisena tuntuisi, jos olisin aikoinaan tehnyt kuten mieheni halusi ja abortoinut tämän upean, kauniin poikamme.

29/97 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vanhenevat aika eri tavoin. Jotkut pysyvät hyvässä kunnossa niin psyykkisesti kuin fyysisestikin .ja jotkut vanhenevat huonommin. Jotkut ovat jo nuorina vanhoja ja happamia. positiivinen elämänasenne auttaa pysymään nuorena. Kannattaisiko sinunkin kokeilla?

Vierailija
30/97 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni sai aivoinfarktin vähän reilu kuusikymppisenä ja äitini dementia oli alkanut vähän aikaisemmin. En vain tiennyt sitä, koska isäni oli hoitanut äitini asiat siihen Asti. Olin silloin 21.

31/97 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="KlaaraKukka" time="28.10.2013 klo 21:35"]

Ihmiset vanhenevat aika eri tavoin. Jotkut pysyvät hyvässä kunnossa niin psyykkisesti kuin fyysisestikin .ja jotkut vanhenevat huonommin. Jotkut ovat jo nuorina vanhoja ja happamia. positiivinen elämänasenne auttaa pysymään nuorena. Kannattaisiko sinunkin kokeilla?

[/quote]tämä edellinen  oli siis vastaus vierailijalle klo 21.08 joka kirjoitteli näin vanhan äidin olevan seniili kun lapsi saa omia lapsia. Oletetaan että hän saa lapsia 25vuotiaana, äiti voi olla hyväkuntoinen ja täydessä vedossa oleva 70v isoäiti! Missä ongelma? Eikä elämää voi ennustaa. Joskus meille tulee lähtö nuorena, joskus vanhana, ei sitä voi tietää etukäteen.

Vierailija
32/97 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi kuolla missä iässä tahansa. Dementiakin voi tulla jo kolmikymppisenä. Siispä ei kannata hankkia lapsia missään iässä.

33/97 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 21:16"]

Kiitos ihanasta viestistäsi! :)  Itse olen 40 vastikään täyttänyt, 2 keskenmenoa viime vuosina kokenut, en ylipainoinen, ja vauva olisi toiveissa.

[/quote]   

paljon onnea matkaan !!!!!!! Kaikki chancet ovat olemassa! 

Vierailija
34/97 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kuitenkin todennäköisempää sairastua vakavaan tautiin, mitä vanhempi on. Ja joo aika vastuutonta jos vanhemmat eivät seuraa teininsä menoja.. mutta kai te vanhat vanhemmat sitten annatte teininne touhottaa missä tahtovat. ja toivotte sitten parasta.

Vierailija
35/97 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas ikärasismi kukoistaa. Paljon onnea Ap:lle! Toivottavasti raskaus menee hyvin loppuun saakka ja synnytys sujuisi hienosti. Vauvaonnea myös muille yrittäjille.

Vierailija
36/97 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikärasismi on rumaa. Lapsi ansaitsee äidin, joka juoksee sen perässä, eikä näytä mummulta ekan luokan vanhempainillassa. Vanhoilla äideillä on myös riskinsä synnyttää vammaisia lapsia.

Vierailija
37/97 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 21:08"]

Lapsi EI Ole ansainnut syntyä noin vanhoille vanhemmille. Lasten kanssa tuskin jaksatte touhottaa. Kun lapsi on murrosiässä äidillä on ollut jo menopaussi. Kun lapsi on aikuinen, te olette eläkkeellä. Kun lapsi saa omia lapsia, te olette kuolleita tai seniilejä.

[/quote]

Sehän on hyvä, että se menopaussi on jo ollut ja mennyt. Ettei ole päällä samaan aikaan kuin lapsen murrosikä, mistä jaksetaan yleensä varoittaa. Muuten, minäkin olen aikuinen ja vanhempani ovat eläkkeellä, eikä haittaa yhtään. Onnea ketjun aloittajalle, itsellä melkein samanlainen tilanne!

Vierailija
38/97 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti tämä eräs on tuomitsemaan saako  lapsi

syntyä.

Jos on hedelmällinen, niin on.

Vierailija
39/97 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiraskaus.

Vierailija
40/97 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap:lle! Itse olen saanut lapsia sekä nuorena että vanhana, ja aina jonkun mielestä väärässä iässä. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän