Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä "muka-kivoja" asioita tiedät, jotka koet käytännössä tylsiksi tai epämukaviksi

Muka-mukava
11.09.2020 |

Mä aloitan: Leffassa käynti. Aina ajattelen, miten ihana olisi istua herkuttelemassa ja katsomassa uutta leffaa. Käytännössä ne äänitehosteet on aivan liian kovalla, jopa tulpat päässä. Ihmiset puhuu, rapistelee tai maiskuttaa. Jostain syystä ne paremmatkin istuimet on epämukavia. Hinta on kova, enkä ikinä koe oloani hyväksi leffassa käynnin jälkeen.
Toinen on aamupala sängyssä. Hirveintä koskaan, kun joku herättää syntymäpäivänä ja tuo tarjottimella kahvit ja kroissantit sänkyyn. En edes tiedä mistä aloittaisin valitusvirteni tän asian kohdalla. Muruista, joita löytyy lopulta koko sängystä? Kahvikupista, joka ei oikein mahdu minnekään, ja keikkuu epävakaasti sylissä olevalla tarjottimella? Asennosta, joka on jotain istuvan ja makaavan välillä, eikä sovellu syömiseen mitenkään? Vai kenties siitä tosiasiasta, että en halua tunkea suuhuni pullaa heti saatuani silmät auki, vaan herätä ensin. Silti tämä tuntuu ajatuksena niin kivalta, mutta ei vain toimi.

Kommentit (845)

Vierailija
261/845 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki coctail-kutsut tai itse asiassa ihan mitkä vaan pienimuoiset juhlat, joissa ihmiset kulkevat napostellen jotain ja juttelevat niitä näitä. Myös messut.

Itse seisot siinä ovella hien valuessa selkää pitkin silkasta kauhusta. Siis et tunne ketään. Jos tunnet, et tunnista koska paniikki. Hivuttaudut seinänviertä ruuan lähettyville. Se on pientä, suorastaan pikkuruista etkä tiedä miten sitä pitäisi syödä tai mitä se on. Keräät jotain lautaselle. Otat lasin. Sinulla ei ole käsiä. Onnistut jotenkin saamaan haukkaamaan pientä leivännäköistä asetelmaa, joka saattaa olla myös taideteos. Suuhusi tulee 0,00001 grammaa jotain mystistä ja loput muruset asettuvat suupieliin ja rintamukselle. Joku tulee juuri silloin juttelemaan sinulle. Kun olet varovasti kiertänyt tilan seiniä pitkin, teet irlantilaisen poistumisen ja menet kotiin peiton alle pimeään.

Vierailija
262/845 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaajalla käynti. Monet naiset pitävät sitä hemmotteluhoitona, minä en. Tuoli on todella epämukava, viitta hiostaa. Paksu pitkä tukka, värjäys kestää ikuisuuden. Salongissa on kova melu, föönit huutavat ja taustalla huonoista pikkukaiuttimista kaupallisen radiokanavan sitämätöntä lätinää ja mainosvirtaa. Pesupaikalla saa katsoa pölyisiä ilmastointiputkia puoli tuntia kivun yltyessä niskassa. Kampaamossa parasta on lopputulos.

Sama juttu kauneushoitolan hemmotteluhoidot. Britsi on epämukava. Taustalla sietämätöntä panhuilumusiikkia ryyditettynä kiinalaisella viululla ja meren kohinalla. Hoitaja hinkkaa naamaan rasvan toisensa jälkeen ja samalla moittii asiakasta siitä, kun ei ole kuorittu ja käytetty seerumia ja siitä, ettei asiakas joka aamu puhdista ihoaan. Välillä hoitaja jättää aineen vaikuttamaan naamalle ja häviää paikalta, jolloin asiakas makaa pumpulilaput silmillä eikä tiedä, paljonko aikaa on kulunut ja montako panhuilukappaletta vielä pitää kestää, ennen kuin hoito jatkuu. Hoidon jälkeen mustapäät ovat poissa ja iho on ihanan siisti. Viikon päästä mustapäät ovat palanneet ja 150 euron hoidon vaikutusta ei enää näy.

Onko mieleesi juolahtanut, ettei kosmetologi lämpimikseen suosittele säännöllistä ihon kuorintaa ja aamupuhdistusta? Kuorinta poistaa ihon pinnasta kuollutta ihosolukkoa, joka jää huokosen päälle tulpaksi, ihon alta tuleva tali jää tulppaan jumiin ja tummuu ulkopuolelta tulevan lian vuoksi mustapääksi. Seerumi taas parantaa ihon kosteustasapainoa, jolloin ihon ei tarvitse ryhtyä talin liikatuotantoon pitääkseen ihon pinta kosteutettuna. Ja aamupuhdistus pesee kasvoilta yön aikana kasvoille kertynyttä talia, pölypunkkeja, hoitoainejäämiä jne.

Että ehkä on tavallaan turha itkeä mustapäiden paluuta, jos ei ole noudattanut saamiaan ihonhoito-ohjeita.

Mä en tee tästä mitään, ja vielä 50 v mulla on hyvä, kuulas, kimmoisa iho. Tai ehkä juuri siksi etten ole lätrännyt siihen kemikaaleja 40 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/845 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelu. Kaiken oman panostuksen jälkeen lopputulemana on sohvan nurkassa möllöttävä, jalkapalloa TV:stä tuijottava mies vaatimuksineen.

Ja avoliitto. "Löydä paras ystäväsi" my ass. Pese pyykkiä ja kokkaa miehelle, joka ei tiedä kuka olet ja mistä olet kiinnostunut. Seksi, joka markkinoitiin yhteisenä laatuaikana, on nopea toimitus illalla, ja päättyy, kun hän tulee. Romanttisia komedioita katsoessa ihmettelee, onko kellään maailmassa sellaista. Lähdette yhdessä bileisiin, joista otat taksin yksin kotiin, kun hän jää saunomaan jätkien kanssa. Kotona poistat meikit pettyneenä, ja raivaat makkarin likaisista kalsareista. Avioliiton keksijän täytyi kyllä olla mies. Kiitos, en tarvitse kuin yhden siittiön, mistä voin tilata sen.

Vierailija
264/845 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykologi_keittio kirjoitti:

Luin läpi, koko ketjun, kun jo alkoi niin erikoisesti ja minulla on teille kaikille nyt myös analyysi:

Olette ihmisvihaajia

Nimittäin se on noiden kaikkien yhteinentekijä.

Toinen analyysi joka tulee mieleen on että olette älykkäitä, liian älykkäitä,  kyseisiin vanhoihin asioihin

Jos joku keksii kolmannenkin teorian...antaa palaa

Esimerkiksi minä tykkään tosi paljon työkavereistani ja työstäni. En silti jaksa työn lisäksi mitään yhteisiä menoja, koska minulla on myös perhe, josta tykkään vielä enemmän ja koti, jossa viihdyn vielä paremmin kuin töissä.

Eikö 8 tuntia päivässä riitä sosiaalisuutta työyhteisössä? Tekeekö se minusta ihmisvihaajan, etten vapaa-aikaanikin halua noiden kivojen ihmisten kanssa viettää?

Vierailija
265/845 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

psykologi_keittio kirjoitti:

Luin läpi, koko ketjun, kun jo alkoi niin erikoisesti ja minulla on teille kaikille nyt myös analyysi:

Olette ihmisvihaajia

Nimittäin se on noiden kaikkien yhteinentekijä.

Toinen analyysi joka tulee mieleen on että olette älykkäitä, liian älykkäitä,  kyseisiin vanhoihin asioihin

Jos joku keksii kolmannenkin teorian...antaa palaa

Esimerkiksi minä tykkään tosi paljon työkavereistani ja työstäni. En silti jaksa työn lisäksi mitään yhteisiä menoja, koska minulla on myös perhe, josta tykkään vielä enemmän ja koti, jossa viihdyn vielä paremmin kuin töissä.

Eikö 8 tuntia päivässä riitä sosiaalisuutta työyhteisössä? Tekeekö se minusta ihmisvihaajan, etten vapaa-aikaanikin halua noiden kivojen ihmisten kanssa viettää?

Tämä on niin totta! Ensin työpaikalla puukotetaan selkään ja juoruillaan selän takana. Mutta kas kummaa kun kello perjantaina tulee viisi, pitäisi lähteä yhdessä baariin hehkuttamaan työpaikan onnea ja hyvää yhteishenkeä.

Vierailija
266/845 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

F kirjoitti:

Naurujooga työporukassa. Pitäisi olla hillittömän hauskaa kun joku yrittää tekohörähtelyllä lietsoa naurunpuuskia, mutta itseä ei naurata. Jotkut hohottaa ihan pissat housussa, itse yritän siinä sitten kohteliaisuudesta tekonauraa tai edes hymähdellä mukana salaa kelloa vilkuillen. Pisin kolme varttia evör.

Onneksi ei sattunut sellaista omalle kohdalleni kertaakaan. Aika moni osaa suunnitella lomansakin niin, ettei tarvi kallista työaikaa mokomiin tuhlata.

Vierailija
267/845 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindfulness-harjoitukset työpaikkatilaisuuksissa, kuten etäpalavereissa. Alussa olivat hauskoja, nyt alkaa jo kypsyttämään. Yleensä en pysty tekemään niitä jossain zoom-kokouksessa kuitenkaan. Tarkoitus on varmaan hyvä.

Vierailija
268/845 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeily. Aivan kamalaa.

Samoin en saa mistään liikuntamuodosta minkäänlaista hyvää oloa tai endorfiinejä. Venyttely on ihan OK mutta kaikki muu? Joo ei kiitos. Olen testannut ja kokeillut vaikka mitä.

Vierailija
269/845 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelu. Kaiken oman panostuksen jälkeen lopputulemana on sohvan nurkassa möllöttävä, jalkapalloa TV:stä tuijottava mies vaatimuksineen.

Seurustelu. Kaiken panostuksen jälkeen tuloksena on joutua naisen kämpille lojumaan sohvan nurkassa ja tuijottamaan jalkapalloa. Tyttiksen kämppä on niin laitettu ettei siellä uskalla liikkua ettei paikat menisi sekaisin, vessassa käynnistä puhumattakaan. Jos yritän kannustaa häntä lähtemään mukaan omiin harrastuksiini ei kuulemma kiinnosta.

Vierailija
270/845 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamut kyläpaikassa

Vierailija
271/845 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hierojalla käynti. Käyn suunnilleen kerran kuussa hierotuttamassa yläselän, hartiat ja niskat. Selän ja hartioiden hieronta tuntuu aika tylsältä. Lisäksi välillä tulee huono olo selkälihaksia käsitellessä. Ainut missä tuntuu sellaista kivaa makeaa kipua on niskojen ja erityisesti kallonpohjan hieronta, sitä voisin kuunnella vaikka kuinka kauan.

Hieronnan jälkeinen uninen, hönttö olo ei minusta ole mukava, lähinnä ärsyttävä.

Öööööö :DDD voisit kuunnella hierontaa??? :'D

Ehkä kyseisen viestin kirjoittajan pitäisi tsekata ASMR. ;) 

-eri

Öööö no olen kuunnellut asmr:ää vuosia, mutta miten v...ssa hierontaa kuunnellaan?! :DD

Kylläpä sinua ihmetyttää. Voisiko vaikka olla väärä sana joutunut jos puhelimella kirjoitettu? Kuunnella=tunnustella esim?

Meilläpäin kuunnella-verbiä käytetään ihan yleisesti niissä tilanteissa kun joku ikään kuin pysähtyy paikalleen ja keskittyy johonkin tiettyyn tunteeseen, yleensä nautinnollisesti. En edes tiedä mitä muuta sanaa siitä voisi käyttää... Koirat kuuntelevat kun niitä rapsutetaan jne. Ettekö muka oikeasti ole ikinä törmänneet kehotukseen "kuuntele kehoasi"? Ei siinä piereskelystä ole kyse.

Minäkin ymmärsin oikein hyvin mitä hieronnasta kertonut kirjoittaja "kuuntelee" siellä hierontapöydällä. Vissiin joku murrejuttu sitten.

Tarpeeksi isoja lihasjumeja kun on, ja niitä hierotaan riittävän tehokkaasti auki.. kyllä sen ihan kirjaimellisesti kuulee.

Vierailija
272/845 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tyttöjen illat kuulosti tässä ketjussa aika masentavilta. Miesten kesken me lähinnä katsotaan urheilua, puhutaan siitä ja juodaan kaljaa. Jossain seurassa sitten urheilun sijaan katsotaan dokumentteja. Ei höpistä lapsista tai naisista kuin satunnaisesti nopeasti.

Vierailija
273/845 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpylä: ihana ajatus nauttia lämpimästä vedestä jne. Tosiasiassa vesi on kylmää, poreallas aina täynnä, hirveä kiljunta ja kakofonia ympärillä, allasbaari järkyttävän kallis.... ostettiin iso poreamme itsellemme! Aah mikä nautinto!

Vierailija
274/845 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähtävyyksien kiertely ulkomailla. Useimmat niistä ei aiheuta mitään erikoisia tuntemuksia eikä niiden töllötys paikan päällä tunnu miltään huikealta elämykseltä. Kun ympärillä poukkoilee satoja muita turisteja, kokemus on oikeastaan vain rasittava ja se kohde näytti muutenkin paremmalta kuvissa.

Olen samaa mieltä. Tykkään kauheasti luonnosta ja luulin, että Grand Canyonin näkeminen jotenkin räjäyttäisi tajuntani. Sitten kun pääsin sinne, niin reaktio oli suunnilleen; Ahaa iso kuoppa.....Ihan nätti.

Vierailija
275/845 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä. En pidä kesästä. Pari kuukautta, jolloin kukaan ei tee mitään vakavasti otettavaa ja kiinnostavaa. Kaikkien fokus on mökeissä (inhoan mökkeilyä), grillaamisessa (ei ole grilliä), dokaamisessa, tylsissä mukakivoissa tapahtumissa, sukulaisissa, lomailussa ja säässä, joka minulle usein liian kuuma. Inhoan sitä aivotoiminnan vajetta, joka itselle ja muille tulee kesästä ja kuumuudesta, eikä sitä pääse oikein pakoon mihinkään.

Kaikki puhuu yllämainituista aiheista. Kaikki kysyy "mitä teet/teit kesällä?". Tuntuu, että on joku kansallisvelvollisuus uida, marjastaa, kalastaa, matkustaa, veneillä ja mökkeillä. Entä jos haluan elää niinkuin muulloinkin? No ei ole mahdollista. Eihän nyt vaan voi istua kotona kaupungissa parvekkeella kesäiltoja ja viikonloppuja! Ai miksei voi jos haluan niin? Miksi mun pitäisi olla jossain helkkarin pöpelikössä mökillä ja marjassa tai terassilla itseäni lihottamassa pari kuukautta kaikki vapaa-ajat?

Jotain täytyy sepittää, koska en voi kertoa totuutta, joka on: "Koitan kestää ja pysyä kasassa ja odotan kovasti, että se jo olisi ohi, koska en pidä muiden ja omasta kesäminästä juurikaan."

Nyt kun tuli syksy, ah miten nautin!

Vierailija
276/845 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpytynnyri. Ei tulisi mieleenkään lähteä joidenkin epämääräisten tyypien kanssa likoamaan pariin kuutioon käytettyä ihmisenpesuvettä.

Vierailija
277/845 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajalla käynti. Monet naiset pitävät sitä hemmotteluhoitona, minä en. Tuoli on todella epämukava, viitta hiostaa. Paksu pitkä tukka, värjäys kestää ikuisuuden. Salongissa on kova melu, föönit huutavat ja taustalla huonoista pikkukaiuttimista kaupallisen radiokanavan sitämätöntä lätinää ja mainosvirtaa. Pesupaikalla saa katsoa pölyisiä ilmastointiputkia puoli tuntia kivun yltyessä niskassa. Kampaamossa parasta on lopputulos.

Sama juttu kauneushoitolan hemmotteluhoidot. Britsi on epämukava. Taustalla sietämätöntä panhuilumusiikkia ryyditettynä kiinalaisella viululla ja meren kohinalla. Hoitaja hinkkaa naamaan rasvan toisensa jälkeen ja samalla moittii asiakasta siitä, kun ei ole kuorittu ja käytetty seerumia ja siitä, ettei asiakas joka aamu puhdista ihoaan. Välillä hoitaja jättää aineen vaikuttamaan naamalle ja häviää paikalta, jolloin asiakas makaa pumpulilaput silmillä eikä tiedä, paljonko aikaa on kulunut ja montako panhuilukappaletta vielä pitää kestää, ennen kuin hoito jatkuu. Hoidon jälkeen mustapäät ovat poissa ja iho on ihanan siisti. Viikon päästä mustapäät ovat palanneet ja 150 euron hoidon vaikutusta ei enää näy.

Näidenpä takia ei tule kampaajalla tai muuallakaan käytyä. Pahinta on se pakotettu small-talk.

Ainoa toimitus jossa asiakaspalvelija käsittelee kroppaani ja josta voin nauttia on (tutulla) tatuoijalla käyminen. Hyvää musiikkia, sopivasti kipua ja rentoa keskustelua aiheesta kuin aiheesta.

Moni varmaan tästä eri mieltä tosin.

Vierailija
278/845 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyörällä ajaminen vastatuuleen.

Vierailija
279/845 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamut kyläpaikassa

Miksi onkin aina jotenkin masentavaa herätä kyläpaikassa? Vaikka olisi ollut ihan kivaa illalla. Itseasiassa kyllä minua itseäkin aamulla jo hieman kyllästyttää vieras, joka on tullut minun luokseni kylään. Ellei ole joku ihan tosi tuttu, kuten sisarus. Kivointa olisikin palata kotiin jo illalla/yöllä. Se ei aina tietty ole mahdollista, jos koti on kaukana.

Vierailija
280/845 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polkupyörällä ajaminen vastatuuleen.

Polkupyörällä ajaminen noin yleensäkin.