Ovatko nämä sarjikset mielestäsi hauskoja?
Kommentit (170)
Mun mielestä noi pirkot on nyt parempia ja hyvemmin piirrettyjä kuin aiemmin.
Aikamoista arvostelua täällä. Onko pakko lukee jos ei tykkää?!
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 12:12"]
Mun mielestä noi pirkot on nyt parempia ja hyvemmin piirrettyjä kuin aiemmin.
[/quote]
Samaa mieltä ,mutta toivoisin et bloggaaja viä kehittäs tota eteenpäin ettei se jää junnaamaan paikalleen.. :/
Bloggaaja eksyi keskusteluun.. Vaikee arvata, että todennäköisesti tänne! :DD
Nyt noi viimesimmät "Pirkot" on ollu hauskoja, niistä ekoista en tykänny.
Ei ne nyt niin hauskoja silleen "nauroin itseni tärviölle"-tyyppisesti ole, mutta näyttäisivät tukevan nopealla vilkaisulla tuon vanhemman rouvan blogia.
Mä seuraan kyllä blogia, mutta en tajua tota pirkkoa. Varmaan joo on vaivalloista piirtää, mutta ei kyllä kummoisia piirrustustaitoja ole bloggaajalla. Muistan kun kymmenisen vuotta sitten seiskaluokalla piirreltiin kavereiden kanssa juuri tuon tyylisiä hahmoja, ja mietittiin miten onnistuttaisiin piirtämään oikeasti ihmiseltä näyttävä hahmo. Tuon hahmon lisäksi noissa kuvissa on esimerkiksi perspektiivit ja suunnat sekä mittasuhteet ihan ihmeellisiä. Kuvat ovat kaksiulotteisia, pirkon kädet lähtee mistä sattuu, ja näyttää usein siltä kuin niissä olisi jotain ylimääräisiä niveliä. Itse siis en osaa nähdä noita hyvinä piirrustuksina, ja kun läpätkään eivät uppoa, jätän yleensä pirkkopostaukset lukematta. Tosin ehdotonta plussaa on värien käyttö!
Ymmärrän kyllä, että sarjakuvissa ja kuvituksissa muutenkin, on tärkeintä tekijän oma, tunnistettava tyyli. Mielestäni muihin sarjakuviin ja kuvituksiin verraten bloggaajan piirrustustyyli on kyllä persoonaalinen, mutta tämä johtuu mielestäni lähinnä siitä, että muut tuon tasoiset piirtäjät eivät julkaise teoksiaan.
Hienoa on se, että bloggaaja on keksinyt paikan jossa julkaista omia teoksiaan! Uskon, että noilla on selkeä kohderyhmänsä, kuten tästäkin keskustelusta huomaa. Vaikka itse en kuville lämpene, uskon, että kuvat voisivat olla menestys vaikkapa jossain lehdessä julkaistuna, kunhan ne sopivat lehden kohderyhmään, ja juttuja muokataan niin, että ne koskevat enemmän kyseistä kohderyhmää eivätkä bloggaajia ja blogimaailmaa.