Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eipä taas tarvitse vähään aikaan käydä anoppilassa

Vierailija
28.10.2013 |

Oltiin sitten viikonloppu miehen vanhempien luona. Oikein kutsuttuna ja suorastaan ruinattuna. Kun ei olla pitkään aikaan nähty, tulisitte nyt, tulkaa nyt jne.

Ja mitä tekee anoppi? Käy joka päivä parikin kertaa päivässä miehen siskon luona, ei mistään muusta puhukaan kuin tyttärensä lapsista, ottaa ne tyttären lapset yökylään juuri sinä viikonloppuna kun mekin siellä ollaan ja muutenkin on ahdasta. Kun tyttären ja miehensä piti ehdottomasti päästä ravintolaan viettämään laatuaikaa. Siinä sitten pari päivää ihmeteltiin ja seurusteltiin miehen isän kanssa sen minkä hän oli kotona.

Että näin. Eipä tosiaan ihan vähään aikaan olla menossa kyläilemään vaikka anopilla kuinka olisi ikävä pojan perhettä.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:13"]

Sinä käyttäydyt lapsellisen marttyyrimaisesti, kun asiat eivät suju kuten olet itse suunnitellut. Kaikilla on kivempaa kun et loukkaannu mitättömistä pikkuasioista.

[/quote]

Siis pidätkö sinä ihan oikeasti hyväksyttävänä ja normaalina sitä, että ensin ruinaamalla ruinataan viikonlopuksi käymään, ja sitten kumminkin itse juostaan tukka putkella paikasta toiseen ja jätetään vieraat itsekseen? Ihan oikeasti?

ap

[/quote]

Itse en tekisi noin, mutta jos anoppini haluaa tehdä, en ota siitä nokkiini. Kaikki eivät voi ajatella kohteliaisuussäännöistä samalla tavalla kuin minä. Jos anoppini mielestä tuo oli ihan ok, hyväksyn sen. Hän kuitenkin kutsui meidät ja pitää meistä, ja vierailu sujui muuten hyvin. En viitsi alkaa kiukutella siitä, että vanha ihminen ei ajattele tai käyttäydy aina just sillä tavalla mitä minä haluaisin. Elämä on sen verran opettanut, ettei huvita tempoilla ja suuttua turhista.

Vierailija
62/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:27"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:18"]

Talo elää tavallaan, vieras kulkee ajallaan. Vai olenkohan minä jotenkin hassu, kun en ole tajunnut loukkaantua siitä, että käydessäni vaikka vain päiväseltäänkin vanhempieni tai isovanhempieni tai kaverieni luona siellä saattaa hyvinkin pistäytyä muitakin vieraita ja isäntäväki elää noin suunnilleen normaalia elämää vierailustani huolimatta?

[/quote]

Minua ei todellakaan olisi haitannut, vaikka talossa olisi piipahdellut muitakin, tai että he olisivat viettäneet normaalia elämää. En vain pysty käsittämään miksi anoppi kutsui meidät jos hänellä ei ollut aikoimustakaan viettää meidän kanssa varttia pitempää aikaa kerrallaan.

ap

[/quote]

Tarina värittyy kerta kerralta. Aloituksessa mainitsit pari käyntiä päivässä muualla, nyt hän ei ole ollut edes varttia kerrallaan paikalla. Nyt muut vierailijat eivät haittaa, mutta aloituksessa moitit siskon lapsien ottamista yökylään. Päätähän jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, näin on. Me käymme mieheni kanssa tapaamassa hänen äitiään päiväseltään ja matkaa on sentään noin 180 km/suunta. Talviaikaan, kun on varhain pimeää, saatetaan sitten joskus yöpyä hotellissa. Näin saamme itsellekin vaihtelua arkielämään. Tuollaisen sadan kilometrin matkan nyt ajaa heittämälllä. Aamulla meno ja illalla kotiin. Ellei anopille sovi olla sitten kotona, niin omapa on ongelmansa.

Vierailija
64/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo elää tavallaan, vieras kulkee ajallaan. Vai olenkohan minä jotenkin hassu, kun en ole tajunnut loukkaantua siitä, että käydessäni vaikka vain päiväseltäänkin vanhempieni tai isovanhempieni tai kaverieni luona siellä saattaa hyvinkin pistäytyä muitakin vieraita ja isäntäväki elää noin suunnilleen normaalia elämää vierailustani huolimatta?

[/quote]

Minua ei todellakaan olisi haitannut, vaikka talossa olisi piipahdellut muitakin, tai että he olisivat viettäneet normaalia elämää. En vain pysty käsittämään miksi anoppi kutsui meidät jos hänellä ei ollut aikoimustakaan viettää meidän kanssa varttia pitempää aikaa kerrallaan.

ap

[/quote]

Niin, sinä et pysty käsittämään. Anoppisi käsittää. Sinun mielestäsi siis kaikki pitää sujua niin kuin sinä käsität ja haluat, vaikka olet toisen kotona kylässä. Ei maailma pyöri sinun napasi ympärillä, opettele käsittämään ja hyväksymään se.

Vierailija
65/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä anopille tuollainen puuhaaminen ja hösääminen on juuri sitä normaalia elämää? Esimerkiksi taisit aiemmin moittia sitä, että hän oli suuren osan ajasta keittiössä, kenties se on hänen tapansa osoittaa välittämistä että kokkaa?

Vierailija
66/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tarina on jo niiiiin kuultu, pikkasen muutettuna ;) anna nyt jo olla sen anopin. Menet päiväksi vain seuraavan kerran. Ei matka eikä mikään ajaa edestakaisin ja jää aikaa seurustellakkin. Turhaan stressaat asiasta. Mekin käydään vain päiväsaikaan vaikka matkaa 170 km/ suuntaan. Ei vaikeaa. Minä en edes haluaisi jäädä koko viikonlopuksi vaikka olen tosi hyvissä väleissä appivanhempien kanssa ja yhdessä laitetaan ruuat jne. Eli olen onnekas siinä suhteessa. Pyytävät kovasti jäämään yöksikin, mutta näin toimii hyvin ja se riittää :)

[/quote]

Jos tämä tarina on jo niiiiin kuultu, ehkä anopeillakin olisi syytä parantaa asennettaan. :)

No, seuraavan kerran sitten mennään päiväseltään, katsotaan nyt koska mennään. Kyllä mieskin siihen malliin pyöritteli päätään, että seuraavaan vierailuun kuluu aikaa. Tai sitten kutsutaan miehen vanhemmat meille ja liehutaan itse omissa menoissamme, sehän on keskustelun mukaan ihan hyväksyttävää ja normaalia. Jos anoppi loukkaantuu niin parantakoon sitten asennettaan.

ap

Vierailija
67/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vain on kylmä totuus, että tyttären lapset ovat läheisempiä ja tärkeämpiä kuin pojan lapset. Näin sanoi minun anoppini, vaikka en edes kysynyt

:) Ja siis ollaan ihan hyvissä väleissä. Olen vain todennut, että olkoon, minun lapsiltani ei ole pois hänen ajattelemattomuutensa. Se on häneltä pois. Joskus ne lapset kasvaa ja ymmärtääkin jotain. Tosin, ihan kiva, että oli tuolla tavalla rehellinen. Eipä tarvitse ihmetellä sitä, että aikansa kuluu oman tyttärensä ja hänen lapsiensa kanssa, ei meidän.

Vierailija
68/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:32"]

Tämä tarina on jo niiiiin kuultu, pikkasen muutettuna ;) anna nyt jo olla sen anopin. Menet päiväksi vain seuraavan kerran. Ei matka eikä mikään ajaa edestakaisin ja jää aikaa seurustellakkin. Turhaan stressaat asiasta. Mekin käydään vain päiväsaikaan vaikka matkaa 170 km/ suuntaan. Ei vaikeaa. Minä en edes haluaisi jäädä koko viikonlopuksi vaikka olen tosi hyvissä väleissä appivanhempien kanssa ja yhdessä laitetaan ruuat jne. Eli olen onnekas siinä suhteessa. Pyytävät kovasti jäämään yöksikin, mutta näin toimii hyvin ja se riittää :)

[/quote]

Jos tämä tarina on jo niiiiin kuultu, ehkä anopeillakin olisi syytä parantaa asennettaan. :)

No, seuraavan kerran sitten mennään päiväseltään, katsotaan nyt koska mennään. Kyllä mieskin siihen malliin pyöritteli päätään, että seuraavaan vierailuun kuluu aikaa. Tai sitten kutsutaan miehen vanhemmat meille ja liehutaan itse omissa menoissamme, sehän on keskustelun mukaan ihan hyväksyttävää ja normaalia. Jos anoppi loukkaantuu niin parantakoon sitten asennettaan.

ap

[/quote]

Joo, kosto onkin tosi kypsää! Kyllä anoppisi varmasti ottaa opikseen kun mieskin pyörittelee päätään! Kyllä sinä sentään olet aika tyttö ja pistät anopin ruotuun! Siinäpähän kolahtaa omaan nilkkaan, nih!

Hiekkalaatikkoon takaisin.

Vierailija
69/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajomatka kestää vain tunnin yhteen suuntaan, eikö olisi järkevämpi mennä päivävierailulle, eikä jäädä yöksi? Muutaman tunnin appivanhemmat varmasti olisivat kotona, kun te olisitte siellä. Voihan olla, että anoppisi aistii sinussa jotain vihamielisyyttä ja kuvittelee, että hän tekee palveluksen, kun on vähän aikaa poissa ja saatte olla lapsien kanssa rauhassa kaksistaan heillä. Itse kaipaan omaa aikaa ja minua stressaisi enemmän, jos appivanhemmat olisivat 24/7 saman katon alla.

Vierailija
70/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha, pitihän se arvata, että av-palstan tyyliin aloituksen tekijä ON AINA se pahis, niin nytkin.

Ap, otan osaa, anoppisi on pöljä ihminen. Mitä miehesi ajatteli tuosta, pitikö hänkin sitä omituisena? Onko häntä lapsena kohdeltu omasta mielestään tasa-arvoisesti, vai suosiko äiti silloinkin hänen siskoaan?

Minä pyytäisin miestä juttelemaan äidilleen.

Jos kutsutaan kylään, ollaan a) kotosalla ja b) edes välillä vähän kiinnostuneita siitä vieraasta, eikä koko ajan hehkuteta toisen lapsen lapsia ja toisen lapsen perheen erinomaisuutta.

Eli äidiltä voisi kysyä, että "Kuule, jäi aika halju olo viikonlopusta. Olit kutsunut meidät kylään, mutta et välittänyt pitää meille seuraa ja mielenkiintosi oli lähinnä "Suvin" lapsissa. Yrititkö viestiä sillä jotain närkästystä tai jotain, meistä se tuntui aika loukkaavalta, että vartavasiten kutsut kylään, muttet sitten kuitenkaan piittaa kuulla kuulumisia tai seurustella kanssamme...."

TOTTA KAI kyläviikonlopun aikana voi jutella muistakin sukulaisista ja jopa hetken paimentaa tyttärenkin lapsia, mutta tuollainen, että anoppi kahdesti piipahtelee tyttärellään ja muutenkin keskittyy henkisesti vain tämän perheeseen ON epäkohteliasta.

Miettikää, jos menisitte vieraaseen kyläpaikkaan ja emäntä kesken illan häippäisisi kahville naapurin emännän luo. Tulisiko tervetullut olo? No juu ei.

Vierailija
71/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin :) et siedä yhtään mitään anopiltasi! Jos vaikka ruokaa laittamassa ja apu ei kelpaa, niin suutut. Hohhoijaa....et sitten ole ajatellut että juuri se ruoka voi olla sitä välittämistä. Minäkin olen anopilleni sanonut että ei tarvitse "huhkia" sen ruuan kanssa, mutta selitys on että hän tykkää laittaa meille "hiukan parempaa". Ja menen vain mukaan tekemään sitä ruokaa yhdessä, siinä samalla saa puhuttua asioista :)

Vierailija
72/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:30"]

[/quote]

ap

[/quote]

Tarina värittyy kerta kerralta. Aloituksessa mainitsit pari käyntiä päivässä muualla, nyt hän ei ole ollut edes varttia kerrallaan paikalla. Nyt muut vierailijat eivät haittaa, mutta aloituksessa moitit siskon lapsien ottamista yökylään. Päätähän jo.

[/quote]

Pari pitkää käyntiä päivässä, lisäksi sulkeutumista keittiöön ruuanlaittoon (kuten sanottu, apu ei kelvannut), ja tietysti normaalit kotityöt ja niiden tyttären lapsien viihdyttäminen. Muiden vieraiden käyminen ei olisi haitannut ollenkaan, mutta on täysin eri asia että muutenkin ahtaissa tiloissa yöpyy myös ihan lähellä asuvia.

ap

Vierailija
73/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appihan oli kuitenkin ilmeisesti paikalla vieraiden kanssa koko ajan? Kai sekin jotain merkitsee, vieraita ei missään vaiheessa jätetty olemaan keskenään vaan isäntäväkeä oli paikalla. 

[/quote]

Komppaan!

Vierailija
74/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:30"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Pari pitkää käyntiä päivässä, lisäksi sulkeutumista keittiöön ruuanlaittoon (kuten sanottu, apu ei kelvannut), ja tietysti normaalit kotityöt ja niiden tyttären lapsien viihdyttäminen. Muiden vieraiden käyminen ei olisi haitannut ollenkaan, mutta on täysin eri asia että muutenkin ahtaissa tiloissa yöpyy myös ihan lähellä asuvia.

ap

[/quote]

Laita se miehesi asialle, puhumaan äitinsä kanssa! Täältä et saa kuin haukut, kuten olet huomannutkin. Mitkään miehesi pään pyörittelyt ei auta. Tuskin anoppisi edes huomannut sitä :)

Vierailija
75/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:42"]

Appihan oli kuitenkin ilmeisesti paikalla vieraiden kanssa koko ajan? Kai sekin jotain merkitsee, vieraita ei missään vaiheessa jätetty olemaan keskenään vaan isäntäväkeä oli paikalla. 

[/quote]

Komppaan!

[/quote]

Lue ketju, ap vastasi jo, ettei appikaan ollut paikalla kuin aamulla ja illalla.

Vierailija
76/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:36"]

Jos ajomatka kestää vain tunnin yhteen suuntaan, eikö olisi järkevämpi mennä päivävierailulle, eikä jäädä yöksi? Muutaman tunnin appivanhemmat varmasti olisivat kotona, kun te olisitte siellä. Voihan olla, että anoppisi aistii sinussa jotain vihamielisyyttä ja kuvittelee, että hän tekee palveluksen, kun on vähän aikaa poissa ja saatte olla lapsien kanssa rauhassa kaksistaan heillä. Itse kaipaan omaa aikaa ja minua stressaisi enemmän, jos appivanhemmat olisivat 24/7 saman katon alla.

[/quote]

Pitkälti toista tuntia. Ja kyllä, tästä lähtien vain päiväseltään oli anopilla kuinka ikävä tahansa tai vaikka kuinka olisi mukavaa jos olisimme yötä. Tai menköön sitten mies kahdestaan lapsen kanssa, ettei anopin tarvitse pakoilla vihamielistä miniää.

Ehkä mies puhuu äidilleen asiasta sitten seuraavan kerran kun kutsu käy. Ei hänkään oikein tykännyt siitä miten viikonloppu meni.

ap

Vierailija
77/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö teitä kiinnostanut tavata (ja "viihdyttää") niitä siskon lapsia tai siskoa niin, että olisitte vaikka piipahtaneet siskon luona jollakin anopin lukuisista vierailukerroista? Riippuu tietty ihan väleistä, mut näin olisin itse toiminut.

Eikä munkaan mielestä vanhempien/appivanhempien luona käyminen ole vierailla olemista. Ehkä siellä on sama meininki, kun sisko on kylässä eikä anoppi ajattele, että te olette sen vieraampia, kun olette kuitenkin perhettä.

Vierailija
78/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:38"]

Juuri näin :) et siedä yhtään mitään anopiltasi! Jos vaikka ruokaa laittamassa ja apu ei kelpaa, niin suutut. Hohhoijaa....et sitten ole ajatellut että juuri se ruoka voi olla sitä välittämistä. Minäkin olen anopilleni sanonut että ei tarvitse "huhkia" sen ruuan kanssa, mutta selitys on että hän tykkää laittaa meille "hiukan parempaa". Ja menen vain mukaan tekemään sitä ruokaa yhdessä, siinä samalla saa puhuttua asioista :)

[/quote]

Arvaatko miksi kerroin, ettei apu kelvannut? Siksi, koska pelkkä maininta että anoppi viipyi keittiössä kokkaamassa olisi ilman muuta tarkoittanut sitä, että minä laiskottelin sohvalla odottamassa että eteen kannetaan ruokaa.

ap

Vierailija
79/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Me kun menemme sovitusti appivanhemmille, emme koskaan voi olla varmoja onko siellä edes ketään kotona. Parhaita ovat olleet ne kerrat, kun menemme tyhjään taloon, teemme ruokaa, saunomme ja joskus olemme ehtineet nukkumaankin, kun appivanhemmat tulevat riennoistaan kotiin. Kerrankin tulivat niin myöhään, että olimme unten mailla jo. Appiukko herätti meidät ja pimeässä vaihdettiin pari sanaa. Aamulla appiukko oli lähtenyt jo jonnekin emmekä sillä reissulla häntä enää toiste "nähneet". Aamulla anoppi oli keittänyt kahvit ja laittanut aamiasta pöytään. Söimme aamiaisen ja lähdimme, koska olimme sopineet muuta menoa päiväksi. Asumme 250 kilometrin päässä ja käymme vierailulla pari kertaa vuodessa. Useammin emme jaksa näitä hukkareissuja tehdä.

Vierailija
80/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:53"]

No eikö teitä kiinnostanut tavata (ja "viihdyttää") niitä siskon lapsia tai siskoa niin, että olisitte vaikka piipahtaneet siskon luona jollakin anopin lukuisista vierailukerroista? Riippuu tietty ihan väleistä, mut näin olisin itse toiminut.

Eikä munkaan mielestä vanhempien/appivanhempien luona käyminen ole vierailla olemista. Ehkä siellä on sama meininki, kun sisko on kylässä eikä anoppi ajattele, että te olette sen vieraampia, kun olette kuitenkin perhettä.

[/quote]

Totta kai tapasimme miehen siskon, sekä lauantaina että sunnuntaina. Ja olimme myös hänen lastensa saurassa. Kuten sanoin, siskon lapset ovat mukavia eikä minulla ole mitään heitä vastaan.

Tuo vieraana oleminen tai kyläily, en nyt oikein muutakaan sanaa siihen keksi. Samaa perhettä ollaan kyllä, mutta ei nyt ihan kumminkaan talon omaa väkeä, vaikka miehen lapsuudenkoti onkin kyseessä.

ap