Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eipä taas tarvitse vähään aikaan käydä anoppilassa

Vierailija
28.10.2013 |

Oltiin sitten viikonloppu miehen vanhempien luona. Oikein kutsuttuna ja suorastaan ruinattuna. Kun ei olla pitkään aikaan nähty, tulisitte nyt, tulkaa nyt jne.

Ja mitä tekee anoppi? Käy joka päivä parikin kertaa päivässä miehen siskon luona, ei mistään muusta puhukaan kuin tyttärensä lapsista, ottaa ne tyttären lapset yökylään juuri sinä viikonloppuna kun mekin siellä ollaan ja muutenkin on ahdasta. Kun tyttären ja miehensä piti ehdottomasti päästä ravintolaan viettämään laatuaikaa. Siinä sitten pari päivää ihmeteltiin ja seurusteltiin miehen isän kanssa sen minkä hän oli kotona.

Että näin. Eipä tosiaan ihan vähään aikaan olla menossa kyläilemään vaikka anopilla kuinka olisi ikävä pojan perhettä.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 14:55"]

No eipä tuolle meidän 2-vuotiaalle ole ihan hirveästi seuraa miehen siskon kouluikäisistä lapsista, tai päinvastoin, vaikka serkkuja ovatkin.

ap

[/quote]

Jännä, meillä oli serkkuihin aikoinaan yli 10 vuoden ikäero, mutta silti pystyttiin tekemään kaikenlaista yhdessä ja muistan tosi lämmöllä noita serkkuvierailuita. Vieläkin on läheiset välit heihin ja se on ihanaa. 

Ehkä olisit voinut yrittää vähän tutustuttaa serkkuja toisiinsa, jos ei kerran nyt oikein synkannut. Ei kaksi vuotias enää niin pieni ole, ja kouluikäiset (ala-asteella?) nyt vielä niin isoja.

Vierailija
22/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri. Me olemme myös menneet mummolaan kutsuttuina ja kummasti mummolla ja vaarilla onkin juuri silloin menoa naapuriin tms. Ei ole siis tapahtunut kerran vaan useammin. Itsekin olemme nyt vähentäneet kyläilyjä vaikka kuinka pyydetään, koska eihän isovanhemmista näkyisi kuin vilaus. Kiva selittää lapsille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:05"]

Eipä kai paljonkaan. Eikä tässä siitä olekaan kysymys, vaan siitä, että ensin ruinataan paikalle kun on niin ikävä, ja sitten kumminkin mennään koko ajan tukka putkella hakemaan sitä ja viemään tätä ja tekemään tuota.

ap

[/quote]

No voi että, vai ei se anoppi pistänyt koko sirkusta pyörimään sitten teidän ympärillä. Harmin harmi...

Joo, ihmisillä on erilaisia tapoja hostata vieraitaan. Varsinkin yövieraille halutaan ehkä antaa myös sitä omaa tilaa ja aikaa olla rennosti, eikä koko ajan näpötetä nenä kiinni teissä ja kysellä mitä kuuluu. Opettele olemaan rennosti siellä anopin luona.

Vierailija
24/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:01"]

100km suuntaansa taisi olla sarkastisesti sanottu, koska eihän se nyt ole matka eikä mikään käydä päiväseltään. En minä jäisi tuollaisen matkan päähän yökylään sukulaisten lattioille.

[/quote]

Kyllä se on pikemminkin meidän perhe joka siellä korvessa asuu. Okei, jotkut ajaa ihan huvikseen tuollaisen matkan tai pitemmänkin ja se on ihan heidän oma asiansa. Minä puolestani keksin paljon miellyttävämpiä tapoja viettää aikaa kuin piipahtaa päiväseltään reilusti yli tunnin ajomatkan päässä toteamassa, ettei isäntäväkeä nyt sitten näköjään kiinnostakaan.

ap

Vierailija
25/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä vastauksia. Täytyy tehdä väkisin ap :stä se pahis, kun kehtasi aloittaa aiheen av:n pyhästä aiheesta anopista. Jos olisit omasta äidistäsi kirjoittanut, niin viestit olisivat olleet kannustavia. Kokeile ensi kerralla!

Minusta on röyhkeää ja välinpitämätöntä keneltä tahansa olla huomioimatta yökylävieraita. Meillä ollaan jopa niin huomaavaisia, että ollaan molemmat paikalla ja ihan koko ajan, jos meillä on vieraita. Taitaa tosin olla juttujen perusteella harvinaista tällainen huomaavaisuus.

Muistan täällä päivitelleen jopa sitä, kun isäntä lähti lenkille ja jätti yövieraan yksin hetkeksi, mutta siinäpäs ei ollutkaan kyse anopista. Anoppeja ei koske yleiset kohteliaisuussäännöt.

Vierailija
26/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:05"]

Eipä kai paljonkaan. Eikä tässä siitä olekaan kysymys, vaan siitä, että ensin ruinataan paikalle kun on niin ikävä, ja sitten kumminkin mennään koko ajan tukka putkella hakemaan sitä ja viemään tätä ja tekemään tuota.

ap

[/quote]

No voi että, vai ei se anoppi pistänyt koko sirkusta pyörimään sitten teidän ympärillä. Harmin harmi...

Joo, ihmisillä on erilaisia tapoja hostata vieraitaan. Varsinkin yövieraille halutaan ehkä antaa myös sitä omaa tilaa ja aikaa olla rennosti, eikä koko ajan näpötetä nenä kiinni teissä ja kysellä mitä kuuluu. Opettele olemaan rennosti siellä anopin luona.

[/quote]

Sitä omaa tilaa ja aikaa ainakin riitti,, vähän liikaakin.

Kai minä sitten tosiaan olen lapsellinen hirviöminiä, kun odotan edes jonkinlaisia käytöstapoja jos kerran kutsutaan kylään.

ap

Vierailija
27/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 4-vuotiaalla pojalla on mun puolelta 6 serkkua, 7-22-vuotiaita. Ja melkein aina, kun mennään meillä kotona käymään, siellä on ainakin osa serkuista. Ihan vaan sen taka, että haluavat pientä serkkuaan nähdä. Ja noin on ollut ihan siitä asti, kun poika oli pieni. Aina on serkuksilla hauskaa, kaikki touhuavat yhdessä ja keksivät kyllä puuhaa. Meiän äipällä on aina jotain menoa, ei se ikinä kotona ole koko sitä aikaa kun ollaan, jos koko viikonlopuksi mennään. Enkä kyllä odotakaan, enkä haluaisikaan, että koko ajan olisi "vieraita" viihdyttämässä.

Matkaa meille kotiin on 120 km, aikaa siihen menee 1,5 tuntia. Eli ihan hyvin voidaan käydä ihan päiväseltäänkin.

Vierailija
28/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei isäntäväkeä kiinnostakaan, niin silloin varsinkin tulisin mielummin yöksi kotiin. 100km ei AP oikeasti ole välimatka eikä mikään, jos omalla autolla kuljette.

Vierailija
29/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:17"]

Meidän 4-vuotiaalla pojalla on mun puolelta 6 serkkua, 7-22-vuotiaita. Ja melkein aina, kun mennään meillä kotona käymään, siellä on ainakin osa serkuista. Ihan vaan sen taka, että haluavat pientä serkkuaan nähdä. Ja noin on ollut ihan siitä asti, kun poika oli pieni. Aina on serkuksilla hauskaa, kaikki touhuavat yhdessä ja keksivät kyllä puuhaa. Meiän äipällä on aina jotain menoa, ei se ikinä kotona ole koko sitä aikaa kun ollaan, jos koko viikonlopuksi mennään. Enkä kyllä odotakaan, enkä haluaisikaan, että koko ajan olisi "vieraita" viihdyttämässä.

Matkaa meille kotiin on 120 km, aikaa siihen menee 1,5 tuntia. Eli ihan hyvin voidaan käydä ihan päiväseltäänkin.

[/quote]

Okei, se on sitten näköjään minun yleisen paskamaisuuteni syy, etteivät tuo 2-vuotias ja kouluikäiset serkkunsa oikein löydä yhteistä tekemistä. Miehen siskon lapset ovat ihan mukavia lapsia, eikä minulla ole yhtään mitään heitä vastaan, ja kun tuo meidänkin lapsi vähän kasvaa, niin ehkä sitten tulevat paremmin juttuun. Mutta vielä se ei näköjään onnistu.

ap

Vierailija
30/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette käyneet päiväseltään???????

Sitä en ymmärrä. Eihän tuo ole matka eikä mikään. En mä kyl ainakaan ottais lasteni perheitä yökylään jos eivät tuon kauempana asuisi. Saisivat mennä ilman muuta yöksi kotiinsa.

Vierailija
31/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:17"]

[/quote]

Okei, se on sitten näköjään minun yleisen paskamaisuuteni syy, etteivät tuo 2-vuotias ja kouluikäiset serkkunsa oikein löydä yhteistä tekemistä.

ap

[/quote]

Sulla on ap paha marttyyriasenne kaikkeen. Tosi lapsellinen. "Hyvä on, kun minä ja lapseni emme kelpaa niin ei sitten! Ei tulla enää ollenkaan! Hyvä on, näköjään muut lapset on kiinnostavampia ja minä olen paska kun lapseni ei leiki serkkujen kanssa!" Kasva nyt oikeasti tuollaisesta pois, ei tuo hyödytä mitään. Anna sen anopin touhuta, miksi sen pitäisi istua siellä pelkästään teidän kanssa? Vaikka se olisi vähän epäkohteliasta sun mielestä, ei se varmaan sitä ilkeyttään ja pahuuttaan tee. Ei maailma pyöri niin kuin sinä haluaisit, etkä saa maailmaa opetettua mieleiseksesi millään marttyyritempuilla.

Vierailija
32/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:33"]

Sitä en ymmärrä. Eihän tuo ole matka eikä mikään. En mä kyl ainakaan ottais lasteni perheitä yökylään jos eivät tuon kauempana asuisi. Saisivat mennä ilman muuta yöksi kotiinsa.

[/quote]

Siksi ei käyty päiväseltään kun ihan ruinaamalla ruinattiin koko viikonlopuksi.

ap

Vierailija
33/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:37"]

[/quote]

ap

[/quote]No menkää vastaisuudessa sitten. En tiedä anoppisi motiiveista mutta olen minäkin käynyt anoppilassa silloin kun siellä on ollut muitakin paikalla. Ei se nyt niin kamalaa ollut. Pikemminkin tykkään siitä, että on muitakin, ettei ne vahdi mua kaikenaikaa.

Vierailija
34/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap

[/quote]

Olisiko sen anopin pitänyt istua siellä koko viikonloppu sun lapsi sylissä? Miksei se saanut välillä käydä muuallakin, varmaan teillä oli yhteistäkin aikaa sen kanssa?

Vierailija
35/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap. Taidat olla aika nuori ja kenties hieman hemmoteltu. Oikeasti kun luet ajatuksella, näet että aika lailla ajatuksesi ovat itsekkäitä ja sinä-keskeisiä. :)

Vierailija
36/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 14:55"]

Siis oikeasti yli sata kilometriä suuntaansa? No kyllä tuo on anopilta todella törkeää.

[/quote]

Siis hei kelaa! Tunnin verran suuntaan autolla :/

Vierailija
37/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:34"]

Sulla on ap paha marttyyriasenne kaikkeen. Tosi lapsellinen. "Hyvä on, kun minä ja lapseni emme kelpaa niin ei sitten! Ei tulla enää ollenkaan! Hyvä on, näköjään muut lapset on kiinnostavampia ja minä olen paska kun lapseni ei leiki serkkujen kanssa!" Kasva nyt oikeasti tuollaisesta pois, ei tuo hyödytä mitään. Anna sen anopin touhuta, miksi sen pitäisi istua siellä pelkästään teidän kanssa? Vaikka se olisi vähän epäkohteliasta sun mielestä, ei se varmaan sitä ilkeyttään ja pahuuttaan tee. Ei maailma pyöri niin kuin sinä haluaisit, etkä saa maailmaa opetettua mieleiseksesi millään marttyyritempuilla.

[/quote]

Asia selvä, olen lapsellinen marttyyri. Ja lisäksi niin tyhmä, että oletan jos kutsutaan kylään niin sitten vietetään aikaa myös yhdessä eikä järjestellä koko ajaksi muita menoja. En missään tapauksessa odota, että maailma pyörisi minun tahtoni mukaan, mutta en myöskään pidä kohtuuttomana loukkaantua jos anoppi vaatimalla vaatii kylään ja sitten ykskaks pitääkin tärkeämpänä hakea tyttärensä luota jotain vanhoja.

ap

Vierailija
38/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:34"]

[/quote]

Asia selvä, olen lapsellinen marttyyri. Ja lisäksi niin tyhmä, että oletan jos kutsutaan kylään niin sitten vietetään aikaa myös yhdessä eikä järjestellä koko ajaksi muita menoja. En missään tapauksessa odota, että maailma pyörisi minun tahtoni mukaan, mutta en myöskään pidä kohtuuttomana loukkaantua jos anoppi vaatimalla vaatii kylään ja sitten ykskaks pitääkin tärkeämpänä hakea tyttärensä luota jotain vanhoja.

ap

[/quote]Et sä olis jaksanut olla vain niiden appivanhempien kanssa KOKO viikonloppua.

Vierailija
39/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:41"]

[/quote]

ap

[/quote]

Olisiko sen anopin pitänyt istua siellä koko viikonloppu sun lapsi sylissä? Miksei se saanut välillä käydä muuallakin, varmaan teillä oli yhteistäkin aikaa sen kanssa?

[/quote]Ei, ei todellakaan olisi tarvinnut istua koko viikonloppua oman poikansa lapsi sylissä, ei sinne päinkään. Olisi myös saanut välillä käydä muuallakin, ei meitä aikuisia ihmisiä tarvitse pitää kädestä 24/7. Mutta kun hän vietti suurimman osan viikonlopusta keittiössä laittamassa ruokaa (apu ei kelvannut, tarjouduin kyllä), tai sitten tyttärensä luona tai menossa sinne tai tulossa sieltä, tai kotona niiden tyttären lasten kanssa.

Minusta se on yksinomaan epäkohteliasta.

ap

Vierailija
40/85 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta välimatkasta. Omasta mielestänikään 100km ei ole matka eikä mikään ja meillä on äidilleni matkaa noin 30km. Hän myös ruinaamalla ruinaa meitä yökylään ahtaaseen asuntoonsa kahden lapsemme kanssa. Kerran siihen lankaan menimme ja sen jälkeen emme enää ikinä, vaan aina päiväkylään. Ja siitä äitini loukkaantuu joka visiitillä uudelleen ja uudelleen eli loppumaton ruinaus. Ja äitini on juuri tuollainen, että kun saa meidät ruinattua edes siihen päiväkylään, niin touhuaa ympäriinsä kaikkea: hössöttää ruokien kanssa, ravaa takavarastolla, käy pikaisesti kaupassa, ravaa naapurilla tai touhuaa kotona koko ajan jotain. Mutta ei seurustele lastenlastensa kanssa vaikka heidän takiaan meitä aina ruinaa kylään. Olen sanonut, että antaa sen ruuan olla, tule tänne lasten luokse ja minä voin tehdä sen ruuan tai tilataan vaikka pitsat, kun ei ruoka niin tärkeää ole. Mummon mielestä se ruoka onkin juuri se tärkeä ja pakottaa lapsia syömään koko ajan (eivätkä nuo poloiset jaksa koko ajan vain syödä, eivätkä monesti edes pidä mummin ruuasta, joka ei kovin hyvä ruuanlaittaja ole - kenenkään sisarukseni mielestä). Mummi ei sitä tajua, että lapset haluisivat nähdä mummia eivätkä välitä tippaakaan siitä ruuasta.

Monesti istumme mieheni kanssa sohvalla jutustellen niitä näitä ja katsomme lastemme perään, etteivät he ota ihan kaikkea mummin kaapeista esille (mummin luvalla) ja äitini touhottaa jossakin itsekseen. Sitten kun teemme lähtöä, hän valittaa kun emme jää edes yökylään, kun nämä visiitit menee niin nopeasti ohi eikä ehditty edes kunnolla jutella. Siinähän me käytiin viettämässä perheaikaa se 4-8 tuntia mummolassa - ilman mummoa.

Eli komppaan ap:tä! Älä välitä ilkeilyistä.