Eipä taas tarvitse vähään aikaan käydä anoppilassa
Oltiin sitten viikonloppu miehen vanhempien luona. Oikein kutsuttuna ja suorastaan ruinattuna. Kun ei olla pitkään aikaan nähty, tulisitte nyt, tulkaa nyt jne.
Ja mitä tekee anoppi? Käy joka päivä parikin kertaa päivässä miehen siskon luona, ei mistään muusta puhukaan kuin tyttärensä lapsista, ottaa ne tyttären lapset yökylään juuri sinä viikonloppuna kun mekin siellä ollaan ja muutenkin on ahdasta. Kun tyttären ja miehensä piti ehdottomasti päästä ravintolaan viettämään laatuaikaa. Siinä sitten pari päivää ihmeteltiin ja seurusteltiin miehen isän kanssa sen minkä hän oli kotona.
Että näin. Eipä tosiaan ihan vähään aikaan olla menossa kyläilemään vaikka anopilla kuinka olisi ikävä pojan perhettä.
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:42"]
Voi ap. Taidat olla aika nuori ja kenties hieman hemmoteltu. Oikeasti kun luet ajatuksella, näet että aika lailla ajatuksesi ovat itsekkäitä ja sinä-keskeisiä. :)
[/quote]
Kyllä, olen aika nuori, mutta en mielestäni mitenkään hemmoteltu. Paitsi jos kohteliaat käytöstavat niiden odottaminen muiltakin tarkoittaa että on hemmoteltu, niin sitten kai olen.
ap
ap
Epäkohtelias anoppi. Pakko myöntää.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 14:46"]
Oltiin sitten viikonloppu miehen vanhempien luona. Oikein kutsuttuna ja suorastaan ruinattuna. Kun ei olla pitkään aikaan nähty, tulisitte nyt, tulkaa nyt jne.
Ja mitä tekee anoppi? Käy joka päivä parikin kertaa päivässä miehen siskon luona, ei mistään muusta puhukaan kuin tyttärensä lapsista, ottaa ne tyttären lapset yökylään juuri sinä viikonloppuna kun mekin siellä ollaan ja muutenkin on ahdasta. Kun tyttären ja miehensä piti ehdottomasti päästä ravintolaan viettämään laatuaikaa. Siinä sitten pari päivää ihmeteltiin ja seurusteltiin miehen isän kanssa sen minkä hän oli kotona.
Että näin. Eipä tosiaan ihan vähään aikaan olla menossa kyläilemään vaikka anopilla kuinka olisi ikävä pojan perhettä.
[/quote]
Jaa että anoppihullulta tänään tällainen tarina.
Olikin jo melkein ikävä sun anoppialoituksia. Pariin päivään ei ole näkynytkään
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:34"]
Sulla on ap paha marttyyriasenne kaikkeen. Tosi lapsellinen. "Hyvä on, kun minä ja lapseni emme kelpaa niin ei sitten! Ei tulla enää ollenkaan! Hyvä on, näköjään muut lapset on kiinnostavampia ja minä olen paska kun lapseni ei leiki serkkujen kanssa!" Kasva nyt oikeasti tuollaisesta pois, ei tuo hyödytä mitään. Anna sen anopin touhuta, miksi sen pitäisi istua siellä pelkästään teidän kanssa? Vaikka se olisi vähän epäkohteliasta sun mielestä, ei se varmaan sitä ilkeyttään ja pahuuttaan tee. Ei maailma pyöri niin kuin sinä haluaisit, etkä saa maailmaa opetettua mieleiseksesi millään marttyyritempuilla.
[/quote]
Asia selvä, olen lapsellinen marttyyri. Ja lisäksi niin tyhmä,
[/quote]
Joo niin olet. Etkö sä itse huomaa omassa asenteessasi mitään parannettavaa? Vai vastaatko tähänkin että "Tottakai, minunhan se pitää tietysti muuttua koska olen lapsellinen marttyyri ja anoppi on oikeassa."? Sun kanssa on varmasti vaikeaa olla parisuhteessa.
[/quote]
Mitä parannettavaa minun asenteessani muka sitten on? Kerro ihmeessä. Miten minun asenteeni parantaminen vaikuttaa siihen, että anoppi kyllä vaatii kylään muttei viitsi viettää aikaa vieraidensa kanssa?
ap
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 14:46"]
[/quote]
Jaa että anoppihullulta tänään tällainen tarina.
Olikin jo melkein ikävä sun anoppialoituksia. Pariin päivään ei ole näkynytkään
[/quote]
Miltä ihmeen anoppihullulta? Tämä on kyllä tasan tarkkaan ensimmäinen kerta kun hänestä valitan.
ap
Minä en ainakaan tunne olevani "kylässä", jos olen vanhemmillani, tai mieheni vanhemmilla. En mene vierailulle, enkä oleta, että kohdellaan niinkuin vierasta.
No, minusta mummon käytös on todella huonoa. Kivahan se on jos serkut käyvät jossain välissä viikonloppua, serkusten suhteen rakentamiseen ja ylläpitoon kannattaa kyllä panostaa. Mutta pitääkö mummon käydä vielä useaan otteeseen tyttärelläänkin? Eiköhän tytärtä ja hänen lapsiaan voi auttaa ja tavata muulloinkin, jos ihan lähellä asuvat. Samoin ne tyttären lapset voivat yökyläillä muulloinkin, jos kerran mummolassa on ahdasta.
Miksei voisi jäädä yökyläänkin, jos isovanhemmat toivovat, kivahan se on joskus vierailla pidemmänkin kaavan mukaan. Mutta kyllä isovanhempien pitää sitten vastavuoroisesti keskittyä viikonloppuvieraisiinsa!
Ap, mitä jos miehesi juttelisi äitinsä kanssa. Sanoisi, että on aina kiva nähdä, mutta toivoisitte, että äiti malttaisi keskittyä teihin ja teidän lapseenne, kun kerran kylään tulette. Että sovitaan jatkossa sellainen viikonloppu, jolloin mummolla ei ole muita velvotteita. Kannatan juttelua mieluummin kuin loukkaantumista. Silloin anopillasi on mahdollisuus muuttaa käytöstään jatkossa. Ei varmaan kannata syyllistää mummoa, vaikka mieli tekisikin, se ei kumminkaan johda mihinkään. Sinänsä ymmärrän, että olette loukkaantuneita, mutta yrittäkää silti jutella, sillä on paremmat vaikutukset pitkällä tähtäimellä kuin anoppilan boikotoinnilla.
Appihan oli kuitenkin ilmeisesti paikalla vieraiden kanssa koko ajan? Kai sekin jotain merkitsee, vieraita ei missään vaiheessa jätetty olemaan keskenään vaan isäntäväkeä oli paikalla.
Kiitos isä taivaan, että minusta ei koskaan tule anoppia naispuoliselle henkilölle. Minulla on tytär ja hän tuo ehkä joskus reilun, kivan, saivartelemattomuuteen haluttoman hyvän tyypin! Kiitän jo eukäteen.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:01"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:55"]
Sulla on ap paha marttyyriasenne kaikkeen. Tosi lapsellinen. "Hyvä on, kun minä ja lapseni emme kelpaa niin ei sitten! Ei tulla enää ollenkaan! Hyvä on, näköjään muut lapset on kiinnostavampia ja minä olen paska kun lapseni ei leiki serkkujen kanssa!" Kasva nyt oikeasti tuollaisesta pois, ei tuo hyödytä mitään. Anna sen anopin touhuta, miksi sen pitäisi istua siellä pelkästään teidän kanssa? Vaikka se olisi vähän epäkohteliasta sun mielestä, ei se varmaan sitä ilkeyttään ja pahuuttaan tee. Ei maailma pyöri niin kuin sinä haluaisit, etkä saa maailmaa opetettua mieleiseksesi millään marttyyritempuilla.
[/quote]
[/quote]
Joo niin olet. Etkö sä itse huomaa omassa asenteessasi mitään parannettavaa? Vai vastaatko tähänkin että "Tottakai, minunhan se pitää tietysti muuttua koska olen lapsellinen marttyyri ja anoppi on oikeassa."? Sun kanssa on varmasti vaikeaa olla parisuhteessa.
[/quote]
Mitä parannettavaa minun asenteessani muka sitten on? Kerro ihmeessä. Miten minun asenteeni parantaminen vaikuttaa siihen, että anoppi kyllä vaatii kylään muttei viitsi viettää aikaa vieraidensa kanssa?
ap
[/quote]
Sinä käyttäydyt lapsellisen marttyyrimaisesti, kun asiat eivät suju kuten olet itse suunnitellut. Kaikilla on kivempaa kun et loukkaannu mitättömistä pikkuasioista.
Talo elää tavallaan, vieras kulkee ajallaan. Vai olenkohan minä jotenkin hassu, kun en ole tajunnut loukkaantua siitä, että käydessäni vaikka vain päiväseltäänkin vanhempieni tai isovanhempieni tai kaverieni luona siellä saattaa hyvinkin pistäytyä muitakin vieraita ja isäntäväki elää noin suunnilleen normaalia elämää vierailustani huolimatta?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:13"]
Appihan oli kuitenkin ilmeisesti paikalla vieraiden kanssa koko ajan? Kai sekin jotain merkitsee, vieraita ei missään vaiheessa jätetty olemaan keskenään vaan isäntäväkeä oli paikalla.
[/quote]
Ei koko aikaa, ainoastaan illalla ja aamulla. Pahoitteli kyllä kovasti, kun oli sopinut viikonlopuksi hommia.
ap
Mä en pyydä poikani perhettä meille IKINÄ muuta kuin päiväseltään käymään. En jaksaisi millään viihdyttää miniää yhtään enempää.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:20"]
[/quote]
Ei koko aikaa, ainoastaan illalla ja aamulla. Pahoitteli kyllä kovasti, kun oli sopinut viikonlopuksi hommia.
ap
[/quote]
OK, käsitin väärin.
Joillakin on parempikin ettei ole poikia. Kaikki naiset ei kykene olemaan kohteliaita poikansa perhettä kohtaan.
Sinä käyttäydyt lapsellisen marttyyrimaisesti, kun asiat eivät suju kuten olet itse suunnitellut. Kaikilla on kivempaa kun et loukkaannu mitättömistä pikkuasioista.
[/quote]
Siis pidätkö sinä ihan oikeasti hyväksyttävänä ja normaalina sitä, että ensin ruinaamalla ruinataan viikonlopuksi käymään, ja sitten kumminkin itse juostaan tukka putkella paikasta toiseen ja jätetään vieraat itsekseen? Ihan oikeasti?
ap
Tämä tarina on jo niiiiin kuultu, pikkasen muutettuna ;) anna nyt jo olla sen anopin. Menet päiväksi vain seuraavan kerran. Ei matka eikä mikään ajaa edestakaisin ja jää aikaa seurustellakkin. Turhaan stressaat asiasta. Mekin käydään vain päiväsaikaan vaikka matkaa 170 km/ suuntaan. Ei vaikeaa. Minä en edes haluaisi jäädä koko viikonlopuksi vaikka olen tosi hyvissä väleissä appivanhempien kanssa ja yhdessä laitetaan ruuat jne. Eli olen onnekas siinä suhteessa. Pyytävät kovasti jäämään yöksikin, mutta näin toimii hyvin ja se riittää :)
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:18"]
Talo elää tavallaan, vieras kulkee ajallaan. Vai olenkohan minä jotenkin hassu, kun en ole tajunnut loukkaantua siitä, että käydessäni vaikka vain päiväseltäänkin vanhempieni tai isovanhempieni tai kaverieni luona siellä saattaa hyvinkin pistäytyä muitakin vieraita ja isäntäväki elää noin suunnilleen normaalia elämää vierailustani huolimatta?
[/quote]
Minua ei todellakaan olisi haitannut, vaikka talossa olisi piipahdellut muitakin, tai että he olisivat viettäneet normaalia elämää. En vain pysty käsittämään miksi anoppi kutsui meidät jos hänellä ei ollut aikoimustakaan viettää meidän kanssa varttia pitempää aikaa kerrallaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:24"]
[/quote]
Siis pidätkö sinä ihan oikeasti hyväksyttävänä ja normaalina sitä, että ensin ruinaamalla ruinataan viikonlopuksi käymään, ja sitten kumminkin itse juostaan tukka putkella paikasta toiseen ja jätetään vieraat itsekseen? Ihan oikeasti?
ap
[/quote]
No en ole tuo aiempi kommentoija, mutta miehesihän oli lapsuudenkodissaan perheineen. Ei missään vieraassa paikassa.
[/quote]
[/quote]