Vettenterä rules
Kommentit (604)
Kannattaisi ehkä ottaa tosta Kaktun jutusta oppia...
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 21:27"]
Kannattaisi ehkä ottaa tosta Kaktun jutusta oppia...
[/quote]
Ei Vettenterästä ole siihen, opiksi ottamiseen.
Täällä taas luuta lakaisee.
Ei saa näköjään kehottaa ihmisiä olemaan antamatta tuolle EE-runoilijalle hänen kipeästi janoamaansa näkyvyyttä.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 22:25"]
Täällä taas luuta lakaisee.
Ei saa näköjään kehottaa ihmisiä olemaan antamatta tuolle EE-runoilijalle hänen kipeästi janoamaansa näkyvyyttä.
[/quote]
Totta kai saa kehottaa, älytöntä jos sellaisia viestejä poistetaan. Mutta toisaalta, jos ihmisiä kiinnostaa keskustella "EE-runoilijasta", miksei saisi keskustella? MV saa keskusteluista kyllä näkyvyyttä, mutta hänen saamansa näkyvyys on kaikkea muuta kuin positiivista.
No ei ole Kaktu, vaan ihan toinen hevosihminen. Uskokaa jo.
Sykkäätte minua louvasti!
- Sintti-Anelma
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 00:21"]
Loukkaatte minua syvästi.
-minttis :)
[/quote]
ei muuten ole minttis itse
Tekstianalyysissä te palstamammat olette aivan hemmetin taitavia. Vaikka ketjun aihe ei ole mikään hauskin mahdollinen, ovat huomionne niin osuvia ja teräviä, että mä olen nauranut niitä lukiessa. Vettenterä on kirjoittajana hyvää kanalaisopiston kirjoittajakurssitasoa (eli sellainen 7+), mutta te hänen yleisönään nostatte kokonaisuuden kiinnostavaksi.
Minttis, sun yleisö on sua lahjakkaampaa - ja vaikka susta ehkä tuntuu että olet "riepoteltavana" ja "jahdattuna" ja "kiusattuna" ja what not (kaikessa huomionkipeydessäsi), niin todellisuudessa nää palstamammat tekevät sinusta kiinnostavan kirjoittajan. Sun lahjakkuus on siinä, että olet saanut heidät kiinnittämään huomionsa itseesi.
Tällainen ketju ei todellakaan ole mitään nettikiusaamista, vaan kontekstoivaa analyyttistä ja kriittistä lukijadialogia. Todella korkeatasoista sellaista.
Minttiksellä on todisteet, esittää ne heti kesäloman jälkeen. Minttis on niin upea ja viisas ihminen.
-- Miksu
Ja mitähän hyvitystä tai säväriä sä tästä sait?
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 03:57"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 03:06"]
Ikävää huomata saman riepottelun jatkuvan yhä. Kyllä, meitä on oikeasti seitsemän hyvin erilaisessa elämäntilanteessa olevaa naista jotka päätimme alkaa yhdessä bloggaamaan vuodeksi. Mielenkiintoista nähdä miten elämäkuljettaa ja mihin vielä päädymme vuoden aikana.
[/quote]
Elämäkuljettaa= elämä kuljettaa. Mitäs puhetta tässä olikaan aiemmin noista yhdyssanavirheistä...
[/quote]
Ei oikeastaan yllätä, että myöskin "Sinead" tuolta blogista tekee noita minttumaisia, epäloogisia, yhdyssanavirheitä. Esim. "töissä näkee vilauksen päivänvaloa ikkunanläpi", jos kuitenkin ihan vaan ikkunan läpi.
Nuo on vissiin jotenkin tarttuvia nuo epäloogiset yhdyssanavirheet, tähän mennessä niitä bongattu (Mintun lisäksi) "Inkeriltä", "Saphiralta" ja "Sineadilta". Jatkoa odotellessa...
Miten kuulostaakin niin tutulta tämä, että x määrä (keskenään vieraampia) ihmisiä tekee täsmälleen samanlaisia virheitä. Että kyllä se nyt on jo ihan selvää mikä tässä on kupletin juoni.
Koska Minttis lukee tätä palstaa, niin haluaisin kysyä häneltä muutamia asioita.
Haluat kokeilla erilaisia kertojaääniä / persoonia. Se on varmaankin ihan hyvä idea, jos tähtäät kirjailijaksi. Kysymys kuuluukin
1. Miksi haluat niin kovasti uskotella, että nämä keksimäsi ihmiset ovat oikeita?
2. Jos haluat teksteistäsi julkista palautetta, eikö olisi kaikkien edun mukaista, että kerrot harjoittelevasi erilaisia kertojaääniä ja hahmoja. Tällöin lukijasi voisivat oikeasti kommentoida tekstejäsi ja auttaa sinua kehittymään kirjailijana. Se, että ihmiset "menevät lankaan" ja uskovat ihmiset oikeiksi ei ole oikeaa palautetta, menemättä lainkaan siihen, miten moraalisesti arvelluttavaa tällainen toiminta on.
3. Miten totuuden kertominen voisi (enää tässä vaiheessa) haitata sinun kirjailijanuraasi tai huonontaa tekstiesi laatua?
4. Jos et halua teksteistäsi suoraa palautetta internetissä, miksi ylipäätään teet jatkuvasti uusia blogeja näille mielikuvitushenkilöille?
5. Jaaron oli hauska idea, miksi hänenkin tarinansa piti jakaa useampaan blogiin?
6. Miksi uhriudut? Tiedän, että sinua on koulukiusattu. Tiedän myöskin sen, miltä se tuntuu. Mutta tiedän, että siinä vaiheessa, kun on kaivanut valheiden avulla itselleen kuopan, eikä muiden ihmisten useista yrityksistä huolimatta ota vastaan apua ja kerro totuutta tai edes pyydä anteeksi vaan uhriutuu lisää, niin on syytä katsahtaa peiliin. Siinä omaa naamaa katsoessa voi sitten miettiä, että onko kaikki nyt varmasti muiden syytä. Olenkohan minä uhri vai vain itsepäinen? Vai olenko oman itsepäisyyteni uhri?
Eikö olisi vapauttavaa kerrankin aloittaa blogi, jossa kerrot totuuden tekstisi takana. Eli sen, että kyseessä on kuvitteellinen henkilö/henkilöt, joiden kertojaääniä harjoittelet ja kaipaat kehittävää ja asiallista palautetta.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 03:04"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 03:57"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 03:06"]
Ikävää huomata saman riepottelun jatkuvan yhä. Kyllä, meitä on oikeasti seitsemän hyvin erilaisessa elämäntilanteessa olevaa naista jotka päätimme alkaa yhdessä bloggaamaan vuodeksi. Mielenkiintoista nähdä miten elämäkuljettaa ja mihin vielä päädymme vuoden aikana.
[/quote]
Elämäkuljettaa= elämä kuljettaa. Mitäs puhetta tässä olikaan aiemmin noista yhdyssanavirheistä...
[/quote]
Ei oikeastaan yllätä, että myöskin "Sinead" tuolta blogista tekee noita minttumaisia, epäloogisia, yhdyssanavirheitä. Esim. "töissä näkee vilauksen päivänvaloa ikkunanläpi", jos kuitenkin ihan vaan ikkunan läpi.
Nuo on vissiin jotenkin tarttuvia nuo epäloogiset yhdyssanavirheet, tähän mennessä niitä bongattu (Mintun lisäksi) "Inkeriltä", "Saphiralta" ja "Sineadilta". Jatkoa odotellessa...
Miten kuulostaakin niin tutulta tämä, että x määrä (keskenään vieraampia) ihmisiä tekee täsmälleen samanlaisia virheitä. Että kyllä se nyt on jo ihan selvää mikä tässä on kupletin juoni.
[/quote]Eikumeillä on oikolukijassa vain vähän vikaa.
"jorma"
Tämä riepottelu ja ajojahti alkaa muistuttamaan jo julkista teloitusta. En yhtään ihmettele, miksi blogaajat eivät halua tulla esille omalla nimellään. Minttis on ihana ystävä, kun varoitti tästä etukäteen.
- Mixu
Up. Joko teiltä loppu jutut, kun Outillakin on naama?
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 15:38"]
[/quote]Eipä ole kiinnostanut blogia käydä enää lukemassa. Tämä ketju on mielenkiintoisempi.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 15:38"]
[/quote]
Ooh, jo kahdella seitsemästä on naama! Kyllä tämä nyt oli niin vakuuttavaa ja hälvensi kaikki rouva Vettenterään kohdistuvat epäilykset. Varmaan se Elisakin oli olemassa.
Mä oon mä!
Nanna-Matti