Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

WTC 19 vuotta - missä olit kun kuulit tapahtuneesta?

Vierailija
11.09.2020 |

Minä olin töissä ja aluksi luulin, että radiosta tulee jotain draamakuunnelmaa. Kyllä sen aika äkkiä tajusi, että onkin tosi kyseessä.

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisilläni raskaana kotona.

Vierailija
22/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä ja netistä huomasin uutisen, että pienkone törmännyt pilvenpiirtäjään. No sehän lähti siitä eskaloitumaan ja loppuilta meni kotona telkkaria tuijottaessa ja miettiessä, että nytkö se kolmas maailmansota alkoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin bändin kanssa treenikämpällä, sehän oli perjantai. Sitten aikoi tulla tekstiviestejä, että jotain kummaa on tapahtunut. Ajoin kotiin pyörällä ja avasin telkkarin.

Ei se ollut perjantai, se oli tiistai.

Vierailija
24/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin väliaikaisesti Turun ylioppilaskylässä, kansainvälisten vaihto-opiskelijoiden kanssa. Siellä oli moni jenkeistä ja yksi New Yorkista. Oli jotenkin epätodellista, mutta niin oli varmaan kaikilla tuolloin.

Vierailija
25/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä, ja ajomatkan kotiin kuuntelin radiosta.

Vierailija
26/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin bändin kanssa treenikämpällä, sehän oli perjantai. Sitten aikoi tulla tekstiviestejä, että jotain kummaa on tapahtunut. Ajoin kotiin pyörällä ja avasin telkkarin.

Jenkeissä oli tiistai, mutta Suomessa oli perjantai.

Vierailija
27/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa HML:n keskustassa, matkalla töistä kotiin, ja radiosta kuuntelin.

Vierailija
28/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ollut perjantai, oli maanantai. Olin yliopiston jumppapaikan pukusalissa, kun kuulin tiloissa olevan radion kautta uutisen.

Vierailija
29/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, ehkä teidän treenikämpällä ei ollut edes sama vuosi. 

Vierailija
30/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä, tekemässä sellaista homma, jossa aivoja pitää välillä lepuuttaa, joten kävin välissä vilkaisemassa uutistapahtumia seuraamissani verkkolehdissä. Ensimmäiset tiedot olivat muistaakseni tyyliä pienkone oli törmännyt pilvenpiirtäjään.

Oli aika aavemaista kuinka kaikkien isojen tiedotusvälineiden sivut alkoivat tippua  netistä - jossain vaiheessa yritin ymmärtää mitä Postimees asiasta kirjoitti. Kun BBC sanoi että katsokaa televisiota, lähdin kotiin katsomaan sitä.

Se oli ensimmäinen kerta ainakin minulle kun 24-tunnin uustiskanavilla tuli vain ja ainoastaan katastrofiuutisia ilman fiksattua loppua. Nyt tiedän paremmin olla seuraamatta sellaisia, koska se on hyvin stressaavaa, ja minun ahdistukseni ei korjaa maailman tilaa.

Vierailija
31/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalilla crosstrainerissa katsoin samalla televisiota missä ei ollut äänet päällä. Näin vain mitä tapahtui ja myöhemmin kuulin asiasta enemmän.

Vierailija
32/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Logiikka nuoressa vahva on.

Vierailija
33/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teini, eikä wtc ahdistanut ollenkaan. Ehkä olin muutenkin niin ahdistunut. Olen edelleen.

Vierailija
34/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä vähän ennen kotiinlähtöä kuulin radiouutisissa, että lentokone on törmännyt rakennukseen New Yorkissa. Olin vaan, että mitä ihmettä, joku vika tullut koneeseen. Ei edes sanottu, että matkustajakone kyseessä, ajattelin, että pienkone.

Kotona sitten, kun avasin tv:n, jähmetyinkin sen eteen koko illaksi.

Vierailija
35/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jäi kans mieleen, kun ulkomaalaisilla kanavilla seurattiin tuota tapahtumaa ja Suomessa näytettiin ohjelmakarttaan kuuluvaa ohjelmaa.

Vierailija
36/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempien luona kuulemma, mutta muistikuvia tästä ei ole.

Vierailija
37/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ollut perjantai, oli maanantai. Olin yliopiston jumppapaikan pukusalissa, kun kuulin tiloissa olevan radion kautta uutisen.

Tiistai

Vierailija
38/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin ihmetyttää miten terrori-isku pystyttiin näyttämään livenä.

39/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukion ekalla ja tullut juuri koulusta kotiin. Katselin tv:tä, kun chat-ohjelmaan alkoi tulla viestejä pilvenpiirtäjään törmänneestä lentokoneesta. En ensin uskonut todeksi, mutta uutiskanavilla oli jo suora lähetys käynnissä. Ilta kuluikin sitä katsoessa. Näin suorana lähetyksenä toisen koneen törmäämisen ja tornien romahtamiset. Ajattelimme, että tästä alkaa kolmas maailmansota. Tuntui, että maailma ei palaa enää ikinä ennalleen.

Vierailija
40/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset