Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

WTC 19 vuotta - missä olit kun kuulit tapahtuneesta?

Vierailija
11.09.2020 |

Minä olin töissä ja aluksi luulin, että radiosta tulee jotain draamakuunnelmaa. Kyllä sen aika äkkiä tajusi, että onkin tosi kyseessä.

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usvametsä kirjoitti:

Olin lukion ekalla ja tullut juuri koulusta kotiin. Katselin tv:tä, kun chat-ohjelmaan alkoi tulla viestejä pilvenpiirtäjään törmänneestä lentokoneesta. En ensin uskonut todeksi, mutta uutiskanavilla oli jo suora lähetys käynnissä. Ilta kuluikin sitä katsoessa. Näin suorana lähetyksenä toisen koneen törmäämisen ja tornien romahtamiset. Ajattelimme, että tästä alkaa kolmas maailmansota. Tuntui, että maailma ei palaa enää ikinä ennalleen.

Olit oikeassa, ei ole palannut ennalleen.

Vierailija
82/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuolloin 10v ja kotona, koska olin kipeä. Katsoin koko päivän telkkaria.

Sama homma oli, kun oli se paperirekan ja laskettelijabussin kolari. Silloinkin olin sairaana kotona telkkarin ääressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä. Joku siellä oli kuullut ensimmäisestä koneesta. Sen jälkeen ei oikein työnteosta tullut mitään.

Vierailija
84/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mielikuva, että tein läksyjä olohuoneen lattialla televisio auki, ja televisiossa kerrottiin asiasta.

Vierailija
85/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://blogit.kaleva.fi/tiedesatuja/2019/09/21/miten-voin-muistaa-tapa…

Useimmilla toisen tornin sortumisen näkeminen ”livenä” on hyvin todennäköisesti valemuisto, sillä suomalaisilta uutiskanavilta tapahtumat näytettiin vasta jälkikäteen.

Vierailija
86/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linja-autossa matkalla pohjoiseen. Korvalappuradiosta kuulin uutiset.

Vierailija
87/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

etätyöpäivä, lojuin sängyssä ja sitten menikin se päivä uutisia lukien ympäri maailmaa

Vierailija
88/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona just lähdössä valokuvauskurssille, olin hoitovapaalla,  mies tuli töistä ja aukaisi television, sanoi WTC-tornit on kaatuneet, enkä uskonut mutta pakkohan se oli, eipä tv:ssä muuta ollutkaan. Eikä me kurssilla oikein keskitytty asiaan, puhuttiin vaan tästä. 

Vierailija
89/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Tampereella luennolla.

Vierailija
90/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä yksityispankissa Lontoon Cityssä. Seurattiin toimistolla uutisia. Kävi kyllä mielessä voitaisiinko me olla seuraavina vuorossa. 

Vierailija
91/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ja isältä kuulin. Olin 11-vuotias. WTC oli ensimmäinen kokemuspiirissäni ja muistikuvissani oleva maailmaamuuttava tapahtuma, ja kyllähän se hirvitti. Elinaikaani kyllä mahtuu myös Neuvostoliiton hajoaminen, ja jos masuasukkiaika lasketaan niin Berliinin muurin murtuminen, mutta niistä en tietenkään muista mitään. Estonian uppoamisen aikaankin olin niin pieni, että en kuullut siitä.

Vierailija
92/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin noin  parikymppinen ja heräilin poikaystävän ja kamun kanssa, edellinen ilta oltu pämppäämässä baarissa. Laiton mun huoneen telkan päälle ja katseltiin uutisia kunnes tuli ilmoitus iskuista. Kaveri meni valkoiseksi ja sanoi että pitää lähteä kotiin, sillä oli kaveri työskentelemässä tornissa sillä hetkellä. Olen aina miettinyt mitä sille tyypille tapahtui(en viitsinyt kysyä)..

Vierailija
93/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä illalla puhelinhaastattelufirmassa, kun kuulin siitä työkaverilta. En muista vaikuttivatko uutiset ihmisten vastaamishalukkuuteen.

Vierailija
94/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kotiin töistä ja mieheni oli katsomassa TV:tä. Hiukan ihmettelin kun hän ei telkkarista katsonut yleensä kuin elokuvia iltaisin, mutta kysäisin kuitenkin että mikä elokuva tämä oikein on. Hetki kesti ennen kuin tajusi, että mistä on kyse. Loppuilta tuli katsottua kaapelikanavien kautta cnn:n ja bbc:n taukoamatonta uutisvirtaa.

Vierailija
95/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin ihmetyttää miten terrori-isku pystyttiin näyttämään livenä.

Lentokoneiden törmäykset eivät tapahtuneet yhtäaikaa, vaan välissä oli muistaakseni ehkä noin tunti? Median edustajat olivat jo päässeet paikalle ja kuvasivat juuri palavaa tornia kun toinen lentokone saapuu ja törmää siihen vielä ehjään toiseen torniin.

Lentokone Pohjoistorniin 8.46 ja Etelätorniin 9.03; Etelätorni sortui ensin 9.59 ja Pohjoistorni 10.28. Wikipedia

Vierailija
96/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin bändin kanssa treenikämpällä, sehän oli perjantai. Sitten aikoi tulla tekstiviestejä, että jotain kummaa on tapahtunut. Ajoin kotiin pyörällä ja avasin telkkarin.

Se oli kyllä tiistai. Tarkista ikuisesta kalenterista.

Vierailija
97/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jäi kans mieleen, kun ulkomaalaisilla kanavilla seurattiin tuota tapahtumaa ja Suomessa näytettiin ohjelmakarttaan kuuluvaa ohjelmaa.

No ei näytetty. Joka kanava näytti sortuvia torneja - paitsi kakkonen näytti lastenohjelmia. Pointsit siitä kakkoselle. 

Vierailija
98/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 10v, ja tein läksyjä olohuoneen viereisessä huoneessa. Isä katsoi telkkarista uutisia, ja yhtäkkiä hyvin kiihtyneenä alkoi selostaa jotain, mistä en ymmärtänyt mitään, ja käski katsomaan. Joku kone törmännyt jossain johonkin, ok. Asia alkoi valjeta mulle kunnolla vasta, kun seuraavina päivinä koulussakaan ei oikein muusta puhuttu. Pidettiin hiljaista hetkeä yms. Ja myös kun uutisissa alkoi näkyä omaisten haastatteluja, viimeisiä puheluita ja kuvia hyppivistä ihmisistä. Mitään maailmanpoliittista merkitystä en tietenkään ymmärtänyt pitkään aikaan, jos täysin vieläkään.

Vierailija
99/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri tullut töistä kotiin, kun kaveri tekstasi, ja käski laittaa telkkarista ulkomainen uutiskanava päälle. Näin juuri toisen koneen törmäyksen. Oli outo olo. Ihan kuin olisi katsonut jotain katastrofielokuvan. Katsoin CNN- ja BBC- kanavia koko illan. Suomalaiset kanavat olivat pitkään ihan unessa.

Vierailija
100/137 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Kluuvin Halosen kenkäosastolla ja kuulin kun myyjät puhuivat tornien sortumisesta. Mulla ei ollut telkkaria eikä nettiä niin radiosta jouduin sitten kuuntelemaan mitä tapahtui.