Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tuolla linjalle lähdetään että lapset pois ostoskärryistä

Vierailija
28.10.2013 |

niin monta muutakin hygieenisuusjuttua pitää muuttaa: olen tänään kaupassa todistanut kun vanhahkö mummeli työnsi nenänsä mansikkarasiaan, varmaan haisteli miltä tuoksuu. Mutta hyi yäk, eipä tee mieli ostaa mansikoita joissa saattaa olla kenen tahansa räkäklimppejä.

Ihmiset kun valikoi vihanneksia jne, monet saattaa olla vessasta juuri tulleita, eikä kaikki pese käsiään edes kakkosen jälkeen.

Mun mielestä pikku juttu on se, jos lapsi on ostoskärryissä kauppareissun ajan. Kaikki elintarvikkeet on kuitenkin jotenkin pakattu ja siten suojattu siltä lialta jota lapsi sinne mahdollisesti levittää. 

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä täällä meuhkataan? Ei mua vaivaa se jos jonkun lapset on siellä ostoskärryissä. Kaikki ostoksethan on jossain kääreissä. Joku tossa mainitsi että kiva nostella vihanneksia ilman pusseja kärryyn. Ostaisit niitä kestopusseja ja käyttäisit niitä. Sitä paitsi, porkkanat sinä kuorit, sipulit kuorit, hedelmät kuorit tai peset.

Vierailija
62/113 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hyvä, jos vekarat poistetaan ostoskärryistä.

Toivottavasti samaa ehtoa voidaan soveltaa muuallakin. Esim. lentokoneessa on aina noita idiootteja, jotka perustelee, että koska tuolin selkänoja on mahdollista laskea alas, sen myös saa tehdä, viis siitä vaikka takana matkustaja joutuu siitä kärsimään.  Jos siis muksuja ei saa laittaa jatkossa ostoskärryyn, vaikka kärryssä on istuintoiminnallisuus, niin tässähän meillä on rinnastettava tapaus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran patongin, joka oli koiran paskassa. Patonki ei ollut tyystin paketin sisällä.Paljon on pakkaamattomia tuotteita. Mukelot pois kärryistä!

Vierailija
64/113 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 14:21"]

Kuule 14, niissä kärryissä saattaa olla sun oman mukulan kengistä tullutta koiranpaskaa, mutta myös muutaman edellisen käyttäjän lasten kengistä tullutta likaa. On se vaan kiva nostella kärryyn porkkananippuja, sipulinippuja, hedelmiä ym. ilman pusseja /että maailma pelastuu!) ja kotona sitten nostella tuotteet

Joo ja paljonko pöpöjä on niissä työntöaisoissa.

jääkaapin vihannes- ja hedelm-kaukaloon. Nam!

[/quote]

Vierailija
65/113 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo ja paljonko pöpöjä on niissä työntöaisoissa.

Onneksi ostan niin vähän ruokaa etten kärryjä tarvitse.

Vierailija
66/113 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 13:58"]

Itselläni on 2- ja 5-vuotiaat lapset ja koskaan ei ole tullut tarvetta laittaa lapsia kärryyn. Ei ole käynyt edes mielessäkään! Jos lapset ei jaksa kävellä, heille voi ottaa mukaan omat rattaat (vaikka tuplat) tai seisomalaudan; tai sitten ottaa esim. autokärryn tai muun erikoiskärryn.

[/quote]

Joo, sulla on 2-ja 5-vuotiaat lapset, mitäs jos sulla oliskin kaksi niitä 2-vuotiaita?

Miten sinä sitten työnnät sekä ostosrattaita, että tuplarattaita? Entä miten ne mahtuu autoon? Ja niitä autokärryjä ei riitä aina kaikille, eikä kaksosille tarkoitettuja erikoiskärryjä ole kuin hyvin harvassa paikassa.

Sitäpaitsi, ei ne lapset siellä kärryissä seiso, vaan istuu nätisti, koska on kyse kuitenkin yleensä pienistä lapsista, ei niiden anneta seistä, sehän on vaarallista.

[/quote]

Ei meillä koskaan kärryssä istuttu vaikka kaksoset olikin. Ei siihen aikaan ollut edes mitään autokärryjä tai muita kaksoskärryjä ja hyvin pärjättiin. Ostoskärrytkin oli paljon nykyisiä pienempiä että tuskin niihin olisi edes mahtunut kahta lasta ja vielä ostoksia. 

Olen muuten nähnyt kaksosten äitejä, jotka on vaunujen ja kärryjen kanssa kaupoissa. Työntävät vaunuja ja vetävät kärryä perässä ja hyvin on heilläkin ostokset saatu tehtyä. Jos liikkuu paljon autolla ja vaunujen pitää mahtua kyytiin niin auto valitaan tietenkin sen mukaan että vaunut sinne mahtuu. 

[/quote]

TIETENKIN auto valitaan, sen mukaan että ne sinne mahtuu. Kaksosten kärryt / sisaruskärryt vie huomattavasti enemmän tilaa --> tarvitsee isompitakakonttisen auton --> kalliimman auton. Me olemme siinä asemassa, että siihen on varaa, mutta näin ei voi kaikkien kohdalla olettaa itsestään selvyytenä. Jollakin varaa pieneen autoon, johon juuri ja juuri matkakärryt mahtuvat, mutta sisaruskärryistä ei toivoakaan. Kaikki ei aina ole niin yksioikoista ja mustavalkoista!

[/quote] 

Ei vähän vanhempi farmariauto maksa juuri mitään. Jos on vähän rahaa niin täytyy ostaa käytetty auto, niin yksinkertaista se on.  

Vierailija
67/113 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:14"]

Hyvä hyvä, jos vekarat poistetaan ostoskärryistä.

Toivottavasti samaa ehtoa voidaan soveltaa muuallakin. Esim. lentokoneessa on aina noita idiootteja, jotka perustelee, että koska tuolin selkänoja on mahdollista laskea alas, sen myös saa tehdä, viis siitä vaikka takana matkustaja joutuu siitä kärsimään.  Jos siis muksuja ei saa laittaa jatkossa ostoskärryyn, vaikka kärryssä on istuintoiminnallisuus, niin tässähän meillä on rinnastettava tapaus!

[/quote]

ööö... viimeseen lauseeseen asti ymmärsin tekstin, sit tapahtu jotain... :0

Vierailija
68/113 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne mansikat ja hedelmät yleensä pestään ennen syöntiä. Kuka jaksaa pestä purkit ja pakkaukset ennen jääkaappiin laittoa?

Siinä se ero.

Vierailija
69/113 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, meidän pillit ei enää mahdu kärryihin. Ovat 9v. ja 12v.

Vierailija
70/113 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun ostokset ole missään muovikääreissä suojassa niinkuin joku yllä asiaa esitti.Esim purjo,kaali ym "isot" kulkee ostoskärryn pohjalla ihan ilman mitään suojaa ja jos esim ostan samalla reissulla vaatetta niin onpa kiva laittaa puhdas vaate likaseen kärryyn.Mun työkaverin vaimo sai kaupan ostoskärryistä olevasta koiranpaskasta sellaisen bakteerin,että menetti jalkansa

Vierailija
71/113 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, koska lapset voivat olla ostoskärryissä, niin mummelit voivat nuuskia mansikoita, niin kai minäkin voin tuoda koirani tai mieheni kauppaan vaikka paskomaan maitohyllylle. Koska jos muut ovat idiootteja tai käyttäytyvät huonosti, niin MULLA MULLA MULLA on oikeus tai suorastaan velvollisuus panna vielä paremmaksi.

Vierailija
72/113 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 lasta. 2 ensimmäistä istui kärryissä lapsille kuuluvilla paikoilla ja myöhemmin kävelivät nätisti vierellä. Kolmatta ei voinut kovinkaan kauaa kuljettaa ostoskärryjen vauvaistuimessa, koska ovat liian makuulla ja lapsi huusi pää punaisena. Kärryjen lastenistuimessa taas ei pysy kahta sekunttia kauempaa vaan nousee siinä seisomaan, jolloin tipahtaisi siitä heti. Ollaan yritetty keksiä keinoja miten sitoa lapsi siihen kiinni, mutta on ainakin näistä meidän viritelmistä päässyt aina irti. Eli, jos joku tietää tuohon jonkin keinon, miten vuoden vanhan saa turvallisesti siihen kiinnitettyä, otetaan todellakin mielellään vastaan. Eli siis pakosta ollaan pidetty lasta siellä ruokaosiossa, eikä todellakaan mielellään. Ei oo mitenkään hauskaa, että se lapsi tuhoaa ostoksia ja heittelee niitä kärryistä. Lisäksi nousee seisomaan ja vaarana on putoaminen. Eli siis kauppareissut on tosi vaikeita. Toinen käsi kärryissä ottaa ostoksia lapselta pois ja yrittää saada istumaan ja toisella hyllyistä tavaraa. Välillä kannan osan matkaa sylissä, mutta ei nyt ihan kevyttä ole sekään. Siksi ärsyttää tämä keskustelu ja yleistäminen. En ole vielä keksinyt parempaakaan vaihtoehtoa. Jos ottaisin lapsen rattaisiin kauppaan, niin voisi toimia, mutta melko hikistä puuhaa viedä rattaita ja ostoskärryjä. Meillä tehdään viikon ruokasostokset kerralla joten koriakaan ei voi ottaa. Otan mielelläni vastaan ehdotuksia miten helpottaa kaupassakäyntiä. Ihan pian syntyy seuraava napero, joten haasteet senkun lisääntyy. Niin ja tosiaan, mies on pitkiä päiviä töissä, joten kaupassa käynti jää kyllä mulle pääasiassa. Tukiverkostoa ei ole siinä määrin, että ostosten takia heitä vaivaisin. Onhan tämä vain ohimenevä hetki, kun näin hankalaa on. Olen kotihoidontuella ja vaikka mies töissä käykin, niin ei ole kyllä varaa palkata ostosten takia lastenhoitajaa joka viikko. Ehkä sitten, kun pääsee taas äitiyspäivärahalle :) Kengät jalassa en lasta kuitenkaan kärryihin laittaisi tai kurahaalarissa, että tottahan tässä pyrkii varmasti äiti jos toinenkin maalaisjärkeään käyttämään. Autoon en todellakaan lapsia ole jo ihan turvallisuussyistä jättämässä.

Vierailija
73/113 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

71. Meidän tyttö oli aivan samanlainen. Minä sitten kannoin häntä. Sylissäkin riehui. Mutta ei siltikn käynyt mielessäkään laittaa kärryihin.se vaihe meni ohi kun huomasi etten siitä välittänyt vaan jatkoi  ostoksia. 

Ilmeisesti sun ei kannattaisi pitää vaihtoehtona kärryjä kun kerran heittelee tavaroita. 

Nyt minulla on jo neljä pientä lasta. Saa nähdä joudunko nuorintaki  kantamaan :) Samanlainen on jo nyt kuin isosiskonsa. 

Vierailija
74/113 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan siinä vaiheessa aihetta miettiä onko mukuloita pakko puskea yhä vain lisää, jos ei niiden nykyistenkään kanssa pysty edes kaupassa käymään?

Vierailija
75/113 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin 72 jatkaa.  Sinnikkäästi istutin lapsen takaisin istuinosaan jos en jaksanut kantaa. Ajan kanssa se menee ohi.

Vierailija
76/113 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo 71.  Paljon kannan lasta sylissä, mutta ei todellakaan voimat riitä siihen kovinkaan pitkään. Se lapsi ei sylissä tosiaan oo rauhassa. Siihen istuinosaan kun lasken niin nousee siitä ihan heti seisomaan. Joka kerta kaupassa olen sitä yrittänyt moneen otteeseen. Tarvitsen kaupassa myös kahta kättä ostosten pakkamiseen, joten silloinkin on ollut vaihtoehtona vain ne kärryt. Kassalla, jos laskisin maahan, niin heti lähtisi siitä jonnekkin. 2 vanhempaa lasta on ihan uskonut puheita ja pysynyt helmoissa, mutta tämä kolmas on ollut syntymästään asti hyvin määrätietoinen ja vilkas. Ei siis kielloista välitä. Ja sille joka mietti miksi niitä lapsia pitää tehdä lisää, vaikka edes kaupassa ei pysty käydä niin itse näen asian niin, että kaupassa käymionen on aika pieni osa elämää. Pärjään kyllä hyvin lasten kanssa muuten ja ihan oikeasti nautin äitiydestä ja lasten kanssa puuhastelusta. Itselläni on myös useampi sisarus ja samaa haluan lapsillenikin. Tuo ongelma mikä nyt on kaupassakännin kanssa loppuu aikanaan, joten en ole huolissani, miten jaksan kun pieniä on yksi lisää. Haasteet vaan tosiaan lisääntyy. Nyt nautin tästä vaiheesta elämää ja kun oikea aika koittaa palaan töihin ja nautin sitten uusista haasteista. Onko ostoskärryihin muuten olemassa mitään valjaita? Sellaisia niin kuin syöttötuoleihin saa? Ostan heti jos jostain saa jotkin helposti mukana kuljetettavat ja kärryihin asennettavat

Vierailija
77/113 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö suomalaiset lapset osaa kävellä vai miksi on syntynyt tuollainen ongelma?

Asun USA:ssa ja täällä on ehdoton kielto, sinne kärryihin ei saa lasta laittaa.

Vierailija
78/113 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
79/113 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 17:49"]

Olen tuo 71.  Paljon kannan lasta sylissä, mutta ei todellakaan voimat riitä siihen kovinkaan pitkään. Se lapsi ei sylissä tosiaan oo rauhassa. Siihen istuinosaan kun lasken niin nousee siitä ihan heti seisomaan. Joka kerta kaupassa olen sitä yrittänyt moneen otteeseen. Tarvitsen kaupassa myös kahta kättä ostosten pakkamiseen, joten silloinkin on ollut vaihtoehtona vain ne kärryt. Kassalla, jos laskisin maahan, niin heti lähtisi siitä jonnekkin. 2 vanhempaa lasta on ihan uskonut puheita ja pysynyt helmoissa, mutta tämä kolmas on ollut syntymästään asti hyvin määrätietoinen ja vilkas. Ei siis kielloista välitä. Ja sille joka mietti miksi niitä lapsia pitää tehdä lisää, vaikka edes kaupassa ei pysty käydä niin itse näen asian niin, että kaupassa käymionen on aika pieni osa elämää. Pärjään kyllä hyvin lasten kanssa muuten ja ihan oikeasti nautin äitiydestä ja lasten kanssa puuhastelusta. Itselläni on myös useampi sisarus ja samaa haluan lapsillenikin. Tuo ongelma mikä nyt on kaupassakännin kanssa loppuu aikanaan, joten en ole huolissani, miten jaksan kun pieniä on yksi lisää. Haasteet vaan tosiaan lisääntyy. Nyt nautin tästä vaiheesta elämää ja kun oikea aika koittaa palaan töihin ja nautin sitten uusista haasteista. Onko ostoskärryihin muuten olemassa mitään valjaita? Sellaisia niin kuin syöttötuoleihin saa? Ostan heti jos jostain saa jotkin helposti mukana kuljetettavat ja kärryihin asennettavat

[/quote]

http://www.etsy.com/listing/109757697/shopping-cart-belt-toddler-leash-toddler?utm_source=google&utm_medium=product_listing_promoted&utm_campaign=children_low&gclid=CO_a_OXyuboCFQLl7AodQn4A7g

Vierailija
80/113 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 17:49"]

[/quote]

http://img0.etsystatic.com/002/0/6248285/il_570xN.371659938_pe7o.jpg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän