Mitä mieltä nimestä Pecca?
Kommentit (62)
Äh. 36 on tietysti Beccan/Becan tuleva äiti...
Meillä lapsi saa valita itse nimensä, kirkonkirjoihin tulee nyt alkuvaiheessa 'Nimetön'. Aika keskiaikaista pakottaa lapsi käyttämään jotain tiettyä nimeä..
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 13:37"]
Meillä on sukupuolineutraalikasvatus, joten lapsen nimeksi tulee Miica. Lapsi saa sitten itse päättää, mitä sukupuolta on ja haluaako itseään kutsuttavan Miikaksi vai Miisaksi.
[/quote]
Meillä on lajivapaa kasvatus. Lapselle tulee nimeksi Cicca, sa sitten päättää itse, onko Kikka vai kissa. Jos on taiteilijapersoona, voi valita myös Sissa.
[/quote]
Me arvottiin esikoiselle vaan ihan summassa joku nimi rekisteriin, kun sellainen pitää olla. Kotioloissa kutsutaan häntä nimellä Qwfgzxc. Mietittiin, että oisko tuohon joku vokaali sopinut, mutta niistä ainoa vierasperäinen on å ja se ei oo jotenkaan kauhean fiini. Meillä on myös lajivapaa kasvatus ja monikielinen koti. Tänään on maanantai, niin ollaan hirnuttu. Koitetaan myös kasvattaa lapsestamme kaksineuvoinen, että olis sitten kaikki ovet auki elämässä.
Peccaa ajateltiin siis pojan nimeksi :)
Ap
Ei ehkä Pecca ole se hienoin/kansainvälisin nimi kuitenkaan. Vinkkinä voisin sanoa, että lisäämällä r-kirjaimen nimen perään, saa monesta Suomalaisesta nimestä oikein kelvon kansainvälisen nimen. Esimerkkeinä vaikkapa Anteror, Seppor, Annar, Liisar.. Lista on mielikuvituksen mittainen..
Ihan vakavasti, älkää herranjumala tehkö tuota lapsellenne! KAIKKI nauraa suomenkielisille nimille, joissa konsonantit on korvattu vierasperäisillä. Siis KAIKKI. Siis oikeesti.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 18:20"]
Ihan vakavasti, älkää herranjumala tehkö tuota lapsellenne! KAIKKI nauraa suomenkielisille nimille, joissa konsonantit on korvattu vierasperäisillä. Siis KAIKKI. Siis oikeesti.
[/quote]
Kaikki paitsi ap. :D. Mutta joo, vilkaisin väestönrekisterikeskuksen nimipalvelussa, ja onhan noita ilmeisesti joitain Suomessa, Peccoja. Mutta ei siinä oikein mitään järkeä ole.
Mutta ap, miksi Pecca? Onko tälle joitain perusteita? Miksei Pekka kelpaa?
Tunnen yhden Pecca perheen, se on heillä sukunimi.
USA
Meillä on Pegga ja Marguz. Ollaan kyllä harmiteltu, ettei laitettu muotoon Pecca ja Marcuz, olis ollut niin paljon fiinimmät nimet.
Tunnen Möttösiäkin, mutta ei se taida olla kiva etunimi.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 19:06"]
Tunnen Möttösiäkin, mutta ei se taida olla kiva etunimi.
[/quote]
Onko Japanista se Möttösiäki ?
Mun mielestä Pecca saattaa olla liian helppo lausua, käviskö esimerkiksi Pegcka?
suomessa on vielä voimassa se nimilakikin. siellä sanotaan, ettei saa antaa lapselle nimeä, joka on kielen ja käytännön vastainen. paitsi, jos on joku hyvä perustelu, ei vaan että 'haluttiin erikoinen'. Pekka on hyvä sellasenaan :)
Hei toi on aika rajoittavaa. Mitä jos hän tuntee enemmin olevansa Coira?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 19:31"]
Hei toi on aika rajoittavaa. Mitä jos hän tuntee enemmin olevansa Coira?
[/quote]
Tämä siis vastauksena tähän:
Meillä on lajivapaa kasvatus. Lapselle tulee nimeksi Cicca, sa sitten päättää itse, onko Kikka vai kissa. Jos on taiteilijapersoona, voi valita myös Sissa.
Sopii saatananpalvojahevibändin muusikon lempinimeksi, kuten esim. Eicca Toppinen, mutta ei pyhässä kasteessa annetuksi ristimänimeksi.
Ei toimi. Ensinnäkään siitä ei tiedä, onko tyttö vai poika. Mun mielestä, jos kyseessä poika, niin kunnon rehellinen Pekka paljon parempi kuin Pecca. Jos tyttö, niin joko Repekka tai Rebecca.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 13:28"]
Kunhan et väitä että se lausutaan "Pessa".
t: eräs joka on kuullut äidin väittävän poikansa nimen lausuttavan "Marso"
[/quote] Tämä Marso vitsi on kyllä Krisse Salmisen.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 13:13"]
Onko liian erikoinen? L.a 22.1.
[/quote]Ei ole yhtään erikoinen. Ihan tavallinen koulukiusatun nimi.
AHAHAHAHAHAHAHAHAH. HAHA. HA.