Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joka aamu ja ilta koen syvän huojennukseen kun ei tarvitse enää säätää meikkien kanssa!

Vierailija
11.09.2020 |

Sinäkin voit kokea saman - lopettamalla meikkaamisen joka on aivan turhaa! Askel askeleelta siirryn yhtä helppoa elämää kuin jota miehet elävät.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se naama on silti pestävä vaikka ei meikkaa. Kaikenlaista siihen päivän aikana tarttuu ja suurin osa myös koskettelee naamaansa useamman kerran päivässä. Mutta kuitenkin isoin asia on se, että mitä ihmettä se toisen persuksia kutittelee jos joku meikkaa, tykkää meikata eikä rasitu jostain naaman pesemisestä kunnolla iltaisin? Miksi pitää olla muita "käännyttämässä" tai kertomassa koko ajan kuinka itse nyt on tälleen erilainen nainen = yrittää sanoa että olisi parempi kuin muut.

Ei, ette ole parempia kuin ne joilla on vaikka jokainen aamu naama meikattu viimeisen päälle. Eikä ketään kiinnosta jos jonkun miehen mielestä ei saisi meikata, kun useimmille miehille se meikkaaminen on sitä että on räiskyvät luomivärit ja värikäs huulipuna, sit muuten heille kyllä pitää olla silonaama, ei saa punoittaa, ripset pitää olla tuuheat ja kulmakarvat tietynlaiset. Useimmat eivät siis erota niitä ns. normaaleja meikkaavia naisia, mutta eivät taatusti innostu jos naisen naama ei olekaan täydellinen ilman meikkiä.

Eikä tosiaan kenenkään naama ole sen nuorekkaampi jos ei ole meikannut, tai jonkun naama vanhemman näköinen jos on meikannut. Kyllä se on se kaikki muu mitä sinne kehoon laittaa, urheileeko ja viimeisenä geenit. 

Vierailija
42/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokisin tämän hyvänä asiana ja toivon että on joskus todellisuutta, ettei naisten tarvitse nähdä enemmän vaivaa ollakseen työssään edustuskelpoisia ja pelkkä univormu riittää.

Kai sä tajuat että se on oma valinta laittaako sitä meikkiä? Myös ammatinvalintakysymys. 

Viestin oli vastaus aikaisempaan viestiin. Pointtini oli siinä, että ideaalissa tilanteessa se ei olisi ammatinvalintakysymys, koska meikkaaminen ei ole miehillekään ammatinvalintakysymys. Toivon, ettei meikkaamisen tarvitse maailmassa olla naisille jotain pakollista jos se ei ole sitä miehillekään. Toivon, että naisen paljaat kasvot riittävät, jos vaatteet ja hiukset ovat kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin ihanaa olla ihan oma itsensä, eikä maalata itsensä joksikin muuksi?

N22

Vierailija
44/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokisin tämän hyvänä asiana ja toivon että on joskus todellisuutta, ettei naisten tarvitse nähdä enemmän vaivaa ollakseen työssään edustuskelpoisia ja pelkkä univormu riittää.

Kai sä tajuat että se on oma valinta laittaako sitä meikkiä? Myös ammatinvalintakysymys. 

Viestin oli vastaus aikaisempaan viestiin. Pointtini oli siinä, että ideaalissa tilanteessa se ei olisi ammatinvalintakysymys, koska meikkaaminen ei ole miehillekään ammatinvalintakysymys. Toivon, ettei meikkaamisen tarvitse maailmassa olla naisille jotain pakollista jos se ei ole sitä miehillekään. Toivon, että naisen paljaat kasvot riittävät, jos vaatteet ja hiukset ovat kunnossa.

Lisäyksenä tähän että ymmärrän että kosmetiikkamyyjä saattaa antaa itsestään kyvykkäämmän kuvan työskentelemällä meikissä, mutta silloin miespuoliselta kosmetiikkamyyjältä odotettaneen samaa.

Vierailija
45/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vähän vastaava miehenä. Pukeudun nykyään vain verkkareihin ja en edes välttämättä pese niitä kovinkaan usein.

Mukavampi olla kun ei mieti mitä päälleen laittaa.

Vierailija
46/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli alkuun tuollainen tunne, kun maaliskuussa jäätiin korona-etätöihin. Lopetin kokonaan meikkaamisen, kun kerran työ tehdään kotona ja muutenkin koska halusi välttää tungoksia, kävin kaupassakin vain kerran viikossa lähi-pikkukaupassa. Tosiaan tuntui kivalta, ettei aamu-uniselta kulu aikaa meikkaamiseen (eikä työmatkaan), ja toivoin että iho paranisi kuten moni sanoo.

No, se iho, erityisesti rosacea eli ruusufinni josta kärsin, alkoi paheta. Ilmeisesti meikkivoide on herkälle iholle suoja, ja punoittelu paheni huomattavasti meikkaamattomana. Lisäksi silmänympäryksiin alkoi tulla pikavauhtia uusia ryppyjä vaikka käytin kosteusvoiteita kuten ennenkin. Sitten tajusin: olin käyttänyt aina sinne päivisin "Age-Eraser" peitevoidetta, jossa oli myös hoitavia ja syväkosteuttavia aineita, eli jos en enää laita sellaista, tujumpi silmänympärysten hoitovoide olisi tarpeen. 

Olin meikkaamatta vielä kesäloman, mutta kun tuli tieto nyt että meillä etätyöt jatkuu jouluun, niin olen alkanut aamuisin meikata. Miksi? Koska mulla se suojaa ihoa. Lisäksi 5-10 min meikkaamiseen on mukava meditatiivinen hetki, jonka aikana ehtii kunnolla herätä ennen työnteon aloitusta. Ja onhan se naama pirteämmän näköinen peilissä ilman tulipunaista naaman keskiosaa ja violetteja silmänalusia.

Vierailija
47/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä naamaa pitää pestä ja hoitaa ilman meikkiäkin. Aurinkosuojaa pitäisi kaikkien käyttää läpi vuoden.

Läpi vuoden? Ettet nyt olisi mainoksen uhri.

Miten monen miehen arvelet läästivän aurinkosuojaa naamaan ainoanakaan vuoden päivänä? Pesevän naamaa iltaisin?

Juu, minä en halua tehdä töitä auringossa niinkuin mieheni tekee, pidän lierihattua. Niitä saa kaupasta nykyisinkin. Hanskatkin on, ala on sellainen.

Vierailija
48/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen joka ei meikkaa teinistä alkaen, näyttää 40-vuotiaana HUOMATTAVASTI nuoremmalta kuin nainen joka on meikannut 12 vuotiaasta lähtien.

MEIKKI VANHENTAA IHOA. Iho kärsii niistä kemikaaleista. Meikki on myrkkyä, suurimmaksi osin. On toki luonnonmukaisiakin olemassa, mutta niitä käyttää vain marginaalinen ryhmä.

Miehenä haluaisin ehdottomasti naisen, joka ei meikkaa kuin harvakseltaan.

Paskapuhetta. Laitapa linkki sivulle, josta olet tällaisen "totuuden" lukenut. Vai onko peräti ihan oma "laaja tutkimuksesi"?

Vierailija
49/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Meikkauksenlopettajahullu on vauhdissa taas. 

Sinulla on ilmeisesti joku maniavaihe pällä, kun pitää liukuhihnalta vääntää samansisältöistä avausta? Ketään ei kiinnosta sinun meikkaamisesi tai meikkaamattajättämisesi. Eikä kukaan nainen (tai meikkaava mies) lopeta meikkaamista vain sen takia, että sinä mainostat sitä täällä av:lla päivästä toiseen autuaaksi tekevänä päätöksenä.

Vierailija
50/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat pääsääntöisesti aika rumia ilman meikkiä 💋

Luonne onkin loppupeleissä tärkein.

Terveisin Mies 33v.

Ravaahan roskiin siitä valkoritaroimasta. On se niin ylitsepääsemättömän vaikeaa hiffata, ettei täällä jaeta hyvä ihminen -pisteitä. Et hyödy mitään mielistelemällä mam-moja, joten lopetahan jo.

On olemassa sillä tapaa yhteiskuntakelvottomia yksilöitä, jotka eivät kykene ymmärtämään, miksi kukaan tekisi mitään muuten kuin palkkion toivossa.

On myös olemassa älyllisesti hitaita ihmisiä, joille omien kykyjen yli menevää ajattelua ei voi olla olemassa, koska mielikuvitus ja päättelykyky eivät sellaisen mahdollisuuden olemassaoloon riitä. Kun kaverin sormi osoittaa kuuta, sellainen tapaus tuijottaa sormea.

Vierailija
51/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kasvojen iho nyt paremmassa kunnossa kuin ehkä ikinä (sitten lapsuusvuosien, heh). Mutta: ei mun ihon sävy ole mihinkään parantunut. Luin joskus jostain (hyvä viite!), että ihmisen kasvot ovat usein muuta ihoa "punaisemmat" johtuen mm. hormoneista. Olen aina kadehtinut ihmisiä, joilla on todella tasainen ihonsävy, siis tyyliin sellainen, että sävy on kaulan ihon kanssa ihan "samaa". Johtuu varmasti ihotyypistä, ja vaikka ihoni on nyt hyvässä kunnossa, on se silti tyypiltään helposti rasvoittuva ja suurihuokoinen, ja tämän(kin) vuoksi ilman meikkiä sellainen punoittavan ruskeanpunainen. Ei siistin eikä nätinnäköinen mielestäni, kun on ihan eri paria muun vaalean kropan kanssa. Olkoonkin luonnollista ja hormoneista johtuvaa.

En huomaa, että ilman meikkiä ihoni olisi paremmassa kunnossa. Olen käyttänyt hyviä ihonhoitotuotteita, joilla olen saanut kasvot kuntoon, mutta meikki/meikittömyys ei ole vaikuttanut mielestäni asiaan suuntaan eikä toiseen.

Vierailija
52/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä naamaa pitää pestä ja hoitaa ilman meikkiäkin. Aurinkosuojaa pitäisi kaikkien käyttää läpi vuoden.

Läpi vuoden? Ettet nyt olisi mainoksen uhri.

Miten monen miehen arvelet läästivän aurinkosuojaa naamaan ainoanakaan vuoden päivänä? Pesevän naamaa iltaisin?

Juu, minä en halua tehdä töitä auringossa niinkuin mieheni tekee, pidän lierihattua. Niitä saa kaupasta nykyisinkin. Hanskatkin on, ala on sellainen.

Ei tarvi arvella mieheni pesee kasvonsa monta kertaa päivässä. Luulis että jossei ihan sian kanssa elää käy mies edes vähintään kerta päivään suihkussa. Kyllä ne auringon uv-säteet tavoittaa sinut ihan kotoa asti ikkunan läpi. Sehän on toki oma valinta haluaako niiltä suojautua.

Vierailija
53/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi itsekkin taas lopettaa, pahentaa itsellä BDI:tä aina niinä kausina kun sorrun meikkaamaan. Te jotka valittelette ihon punaisuutta/huonoa kuntoa/tummia silmänalusia ilman meikkiä, olette vain tottuneet siihen meikin luomaan versioon liikaa. Iho alkaa mennä paljon parempaan kuntoon, kun siihen ei läträä joka aamu vaikka mitä aineita.

Vierailija
54/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yleensä pidä itse meikkaamisesta, mutta lopputulos on mielestäni paljon kivempi kuin ilman, joten en siitä haluaisi luopua. Vaikka olisin koko päivän kotona yksin, meikkaan ainakin kulmakarvat ja laitan ripsiväriä, koska siitä tulee heti mukavampi ja itsevarmempi olo peiliin katsoessa. Ilman meikkiä tunnen oloni valjuksi, aivan kuin jotakin puuttuisi. Minulla on tummat hiukset mutta aika vaaleat kulmat ja ripset, joten kokonaisuus ilman meikkiä näyttää jopa vähän omituiselta.

Vierailija
55/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meikkaamisesta olisi jotain vaivaa, niin jättäisin suosiolla meikkaamatta. Tosin meikkivoiteen/puuterin olen jättänyt kokonaan pois, koska en aina jaksa pestä naamaa iltaisin ennen nukkumaanmenoa, ja tämä on tehnyt hieman hallaa iholleni.

Lieneekö joku ikäjuttu mutta itselläni viimeisen vuoden aikana on turhan usein alkanut tulla tilanteita, jopa viikoittain, että on niin väsynyt että helposti skippaa kasvojen puhdistuksen, vaikka on jonkin verran meikkiäkin. Se väsymys iskee aina niin "yllättäin" että siinä kohtaa on jo myöhäistä...:D Olen ratkaissut asian pitämällä sohvan vieressä puhdistusliinoja :D, noin kerran viikossa tulee kasvot puhdistettua niillä.

Vierailija
56/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole meikannut noin 12 vuoteen, jos oikein laskin. Ei kiinnosta, mitä muut naamani ulkonäöstä ajattelevat ja olen hyvin mukavuudenhaluinen, joten meikkaamiseni loppui teinivuosiin.