3-kymppiset, minkälainen elämäntilanne teillä on?
Kommentit (78)
2 lasta, eronnut, avoliitossa, asutaan vuokralla, olen työelämässä vielä, projekti loppuu marraskuun lopussa. Velkaa ainoastaan autosta.
Kolmen lapsen yh, työtön ja asun vuokralla. Kaikki päin p:tä, paitsi ihanat lapset <3
Omakotitalo maalla keskikokoisen kaupungin lähettyvillä. Kolmen kuukauden ikäinen vauva, vanhempainvapaalla vakityöstä. Kaksi autoa, lemmikkejä, talosta velkaa vain miehellä. Menimme juuri naimisiin. Olen ylioppilas, mutta ihan ok-tuloinen. En ole ikinä ennen ollut näin onnellinen. :)
30-vuotias, yh, vuokralla, vakityö, gradu kesken, ei säästöjä. Näillä mennään.
Avoliitto, vuokra-asunto, auto, ei lapsia. Opiskelen edelleen... Jos tästä jo kohta valmistuisi.
32 v.
naimisissa
vakituinen työpaikka, josta hoitovapaalla
1 lapsi, toinen tulossa
oma asunto, auto ja mökki (kaikista velkaa)
Olen 29v., naimisissa, asutaan vuokralla, ei lapsia, gradua teen.
31v.
naimisissa
2 alle kouluikäistä lasta
asuntolainaa vielä maksettavana parikymmentä vuotta
vakityöpaikka alalla, jolla töitä pitäisi jatkossakin riittää
Ei mitään kovin jännittävää elämää, mutta peruspalikat kasassa. :)
Siis tarkennan, ei muuhu aikaa kun kotona olemiseen, miehen kanssa jotenkin pärjäämiseen ja lasten kautta tulee elämänilo. Toisella näistä on pitkäaikaissairaus mutta rakas hänkin, onneksi ei ole kehityshäiriötä.
Naimisissa, yksi lapsi, lähes velaton rivitaloasunto, autolainaa pari vuotta, teen sijaisuuksia, ei vakitöitä, mutta en stressaa alalla on työvoimapula. haluaisin opiskella vielä maisteriksi, ehkä aloitan ensi vuonna. Toinen lapsi jossain vaiheessa ehkä, katsotaan..
Kohta 29v, kolme lasta ja lapsiluku täysi, kaksi kissaa ja yksi ja sama mies, naimisissa oltu 9v. Amk-tutkinto ollut jo viitisen vuotta, oman alan pätkätyöputkessa oltu enempi ja vähempi, alan vaihto tai spesifimpään suuntaan kouluttautuminen harkinnassa, vaikka se tuskin työpaikkaa takaa silti tällä alalla ja sukupuolella. Vuokralla asutaan, asumisoikeusasuntoja on katseltu ja asiaa harkitaan jopa niin pitkälle, että on järjestysnumero haettu. No, karu totuus on se, että käsiraha ja lainan alkupääoma pitäisi saada itse säästettyä, eikä rahaa oikein meinaa säästöön jäädä. Autoa eikä ajokorttia ole, tuskin tuleekaan, eikä mökkejä, veneitä, lomaosakkeita tai perintöjäkään ole luvassa.
Valmistunut maisteriksi 5 sitten, asun ulkomailla, vakiduuni, ei taloa, ei lapsia, poikaystävä on mutta naimisiin menosta ei tietoakaan.
t. 34v
28v
Avoliitossa
2 pientä lasta
Tuoreet maisterinpaperit, työkokemus lähinnä määräaikaisissa suhteissa opiskelujen ohella sekä korkeakouluharjoitteluista. Nyt kotona.
Omk-talo kehyskunnissa
Tavoitteena 30v mennessä vakityö omaa alaa vastaavassa työssä, lapset on nyt tehty. Mahdollisesti muutto pk-seudulle kunhan on kaksi tienaamassa.
mies 32v. Sinkku mutta asun koiran kanssa, vasta eronnut, oma asunto , vakityö, lapsi kaipuu..mutta tulevaisuus näyttää mitä se tuo..ihan jees on kylla asiat.:)
4&8 vuotiaat pojat.
avoliitossa ensi vuonna tulee 10 vuotta yhteistä taivalta.
Oma kerrostalo asunto helsingissä . Sitä tosin maksettu vasta parisen vuotta.
Vakiduuni normi palkka:) kaikki siis hyvin :D
Yksi lapsi, toinen tulossa eli olen äitiyslomalla, asutaan ulkomailla, omistusasunto kotimaassa, täällä vuokralla. Koira, auto joka ei tosin täällä mukana.avioliitossa.
31 vuotta. Naimisissa. Yrittäjä. Lapset 3&5v. Omistusasunto Helsingin keskustan tuntumassa ( lainaa vielä jäljellä).
Elämä mallillaan, vaikka välillä tulee napistua turhista.
31v. Eronnut, 2 koululaista. Hyväpalkkainen vakituinen työ. Vuokralla asutaan, tavoitteena jossain vaiheessa ostaa oma, mutta pk-seudun hinnat sen verran kovat (vähintään kolmio tarvittais), että tänhetkisen asunnon kohtuullinen vuokra ja hyvä sijainti pitää meidät vielä ainakin hetken tässä.
Juuri palautin gradun, töitä saattaisi löytyä. Yksi lapsi, jonka isästä olen eronnut. Ei omaisuutta, rahat olleet tiukilla, mutta se ei ole stressannut. Onnellista arkea vietän.