Voiko 44-45v nainen tulla enää luomusti raskaaksi?
Kommentit (13)
Voi tulla. Itsellä sama projekti. Mulla on ollut viikon sisään jo seksiä kolmen tindermiehen kanssa. Jotenkin minusta tuntuu, että neljäskin on vielä tulossa tänään. Mutta ensin on vaan nyt käytävä tämä kolmas lävitse.
Kyllä voi. Itse tulin luomusti raskaaksi 45,5-vuotiaana ja synnytin täysin terveen lapsen. Toki olin varmasti aikamoinen tilastopoikkeus, sillä raskauden ja vieläpä "onnistuneen" sellaisen todennäköisyys tuossa iässä ei ole kovin korkea, mutta näin voi joskus käydä. Ja hyvin ollaan jaksettu, ei mitään ongelmia. Lapsi nyt jo 8 v.
Mun mummi sai kaksi nuorimmaista 45v ja 49v heti sodan jälkeen, taatusti luomuvauvoja ja terveitä. Nuorinkin oli 40v mummin kuollessa.
No mistä sen tietää. itse en voi tulla vaikka olen 34v. On niin paha endo
Vierailija kirjoitti:
Mun mummi sai kaksi nuorimmaista 45v ja 49v heti sodan jälkeen, taatusti luomuvauvoja ja terveitä. Nuorinkin oli 40v mummin kuollessa.
Munkin mummuni muni mun mammani ja mammani muni mut. Mäkin munin mun poikani, mut poikani ei vielä mitään.
Kyllä se mahdollista on, vaikka ei ehkä kovin todennäköistä. Mutta yksilöiden välillä erot voivat olla isoja. Joku tulee raskaaksi 50-vuotiaana ja toinen ei pysty saamaan lapsia parikymppisenäkään.
Tiedän yhden tapauksen, jossa nainen tuli luomuna raskaaksi 52-vuotiaana. Terve lapsi tuli.
Mummuni sai viimeisen eli 14. lapsensa 45
-vuotiaana.
En tekisi tossa iässä enää lapsia. Liian iso riski. Haluatko ottaa riskin ja synnyttää vaikeasti vammaisen lapsen maailmaan josta huolehdit loppu elämäsi?
Esikoisen saaminen voi olla vaikeaa ja kehitysvammaisuuden riski silloin korkeampi. Sille on syynsä miksi naisen viehättävyys lakastuu päälle kolmekymppisenä.
44-45 ikäisenä siirrytään mummovaiheeseen eli isoäidin tehtäviin
Vierailija kirjoitti:
En tekisi tossa iässä enää lapsia. Liian iso riski. Haluatko ottaa riskin ja synnyttää vaikeasti vammaisen lapsen maailmaan josta huolehdit loppu elämäsi?
On olemassa raskausajan seulonnat. Suurin riski vanhemmalle äidille on Downin syndrooma. Downin lisäksi seulotaan trisomiat 13 ja 18. Jos seula hälyttää, saa NIPT-testin, jonka mahdollinen trisomiapositiivinen tulos voidaan varmistaa istukka- tai lapsivesitutkimuksella. Jos haluaa, näissä trisomiatapauksissa saa tehdä abortin. Jos ei halua, sitten on ainakin tietoinen asiasta ennen lapsen syntymää ja pystyy valmistautumaan.
Kyllä. Tuttavan äiti sai vauvan 50-vuotiaana. Toki kyse on siitä raskaaksi tulevasta, kaikki eivät tule.