Miksi ihmiset ei varo koronaa?
En vaan tajuu. Täällä pkseudulla koululaiset tekee julkisilla retkiä, porukkaa juoksee tapahtumissa ja joukolla eri harrastuksissa. Tästä tulee niin pitkä riesa, kun tyypit ei vaan välitä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Minun mielenterveydelleni tämä totaalinen eristäytyminen on tehnyt todella hyvää. Jonkun ekstrovertin mielestä olen kenties hysteerikko, jonka mielenterveydestä pitää olla huolissaan. Minun akkuni ovat enemmän täyteen ladatut kuin koskaan ennen elämäni aikana. Monia suuria ajatuksia on syntynyt päässäni tämän eristyksen aikana :)
Sama juttu. Paitsi että oikeastaan vietin tällaista elämää jo muutaman vuoden ennen pandemiaakin. En kaipaa baareja, yökerhoja, ulkomaanmatkoja, yleisötapahtumia, suuria juhlia yms. Etätöitä tein ennenkin. Ne muutamat ihmiset, joiden kanssa ihan aidosti haluan viettää aikaani, elävät samalla tavalla kuin minäkin. Ja asuvat kaikki vielä kävelymatkan päässä.
Moni kuten minä ja muu perhe on jo sairastanut koronan. Ei siis kauheasti enää jaksaisi muistella menneitä.
Ei tämä maailma voi pyöriä ei-immuunien ehdoilla.
Samasta syystä kun en varo kärpäsiä tai kissanpentujakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylellä oli ihan hyvä uutinen tänään. THL:n johtaja toppuutteli koronahysteerikkoja, pelko ei auta mitään. Tietty varovaisuus on järkevää, mutta muutoin elämän on vain jatkuttava mahdollisimman normaalisti. Moni on jo tajunnut tämän, mutta on se tietty joukko, jotka menettävät mielenterveytensä pelon takia. Mt-ongelmat ovat kasvaneet jonkin verran ja syyksi epäillään sitä, että korona on jatkuvasti uutisissa ja uutiset on pelkoa levittäviä klikkijuttuja.
Valitettavasti tämä on ja pysyy keskuudessamme jonkin aikaa. Ehkä tuli jäädäkseen. Emme voi silti lukittautua loppuelämäksi neljän seinän sisään.
Mainitsiko hän sanan hysteria?
Ei tietenkään. Puhui siitä, että koronapelko on mennyt överiksi. Ei käyttänyt myöskään överi-sanaa, en ole käyttänyt suoria lainauksia. Ylen uutisista löydät jutun.
Minun mielenterveydelleni tämä totaalinen eristäytyminen on tehnyt todella hyvää. Jonkun ekstrovertin mielestä olen kenties hysteerikko, jonka mielenterveydestä pitää olla huolissaan. Minun akkuni ovat enemmän täyteen ladatut kuin koskaan ennen elämäni aikana. Monia suuria ajatuksia on syntynyt päässäni tämän eristyksen aikana :)