Miksi lähetetään Marian päivystykseen kun ei kuitenkaan pystytä hoitamaan?
Niin monta esimerkkiä lähipiiristä jossa potilas lähetetään ensin Mariaan ja viruu siellä tunteja jonka jälkeen lähetetään kuitenkin Meilahteen. Mariassa otetaan korkeintaan verikoe tms, jota ei kuitenkaan osata tulkita. Jopa ultratutkimuksen takia potilas lähetetään Meilahteen. Uskomatonta.
Hoidon saanti venyy turhan pitkäksi.
Ei ne osaa siellä mitään. Itsen en halua sinne, meilummin vaikka kaatopaikalle.
Kommentit (3)
Mä kerran vähän tapaturmaisesti lauantai-iltana loukkasin itseäni remonttihommissa, kättä täytyi tikata, enkä muistanut että minulla on tapaturmavakuutus joka olisi korvannut lääkärireissun.
Menin sitten Mariaan, odottelin siellä juoppojen ja narkkareitten kanssa tuntikausia. Lääkärikin kyseli useampaan otteeseen, että olenko selvin päin ja ilmiselvästi ihmetteli vastaustani että olen. Pois lähtiessä taksikuski luuli, että olen henkilökuntaa, kun olin selvin päin.
Ei kyllä enää ikinä vapaaehtoisesti Mariaan.
Tuntuu ettei ne lääkärit osaa mitään siellä. Tuttavalta otettiin verikokeet ja luita muita kokeita eikä Marian lääkäri osannut diagnosoida. Käski lähtemään Meilahteen. Meilahdessa lääkäri katsoi Mariassa otettuja koketuoksia ja niistä diagnosoi sairauden. Vastaavia tapauksia tuttavapiirissä useampia.
Toinen tapaus on se kun potilas menee murtuneen käden kanssa Mariaan jossa vedetään käsi paikalleen melkein tunnin puudutuksen jälkeen (erittäin kivuliasta ja potilas pyörtyy). Käsi kipsataan ja kirjoitetaan 5päivää saikkua (päätetyötä tekevä). Malmin sairaalassa jälitarkastuksessa viidentenä saikkupäivänä asialle nauretaan ja lääkri luuli, että potilas tarkoitti 5 viikkoa kun puhui sairaslomasta. Katsoi papereita ja todellakin kirjoitettu vain 5 päivää. Malmilla myös kritisoitiin Marian kipsausta (kipattu väärään asentoon). Onneksi saatiin korjattua ilman leikkausta.
Ikinä en itse halua sinne joutua.
ap
Mä kerran vähän tapaturmaisesti lauantai-iltana loukkasin itseäni remonttihommissa, kättä täytyi tikata, enkä muistanut että minulla on tapaturmavakuutus joka olisi korvannut lääkärireissun.
Menin sitten Mariaan, odottelin siellä juoppojen ja narkkareitten kanssa tuntikausia. Lääkärikin kyseli useampaan otteeseen, että olenko selvin päin ja ilmiselvästi ihmetteli vastaustani että olen. Pois lähtiessä taksikuski luuli, että olen henkilökuntaa, kun olin selvin päin.
Ei kyllä enää ikinä vapaaehtoisesti Mariaan.