Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuden viikon ikäisen vauvan äiti juhlimassa

Vierailija
25.10.2013 |

Ihmettelen, kun kaverillani oli tuparit, niin tämä pienen vauvan äiti tuli sinne ja vietti koko illan yöhön asti, juominenkin aika reipasta. Miten pystyy jättämään niin pienen vauvan? Itse en olisi pystynyt enkä halunnut poistua pienokaiseni luota tuossa vaiheessa.  Onko tämä normaali käytäntö nykyään, että pienten vauvojen äidit bilettää?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan olla sitten jo ihan älyttömän huono äiti, sillä olin 3 vkoa vauvan syntymästä mukana työpaikan pikkujouluissa. Osallistuin siis illalliseen ja kyllä join pari lasia viiniä. Olin vauvan luota pois n.3,5 h. Vauva oli isänsä kanssa kotona ja olin pumpannut maitoa valmiiksi. Vauva oli kerran herännyt, juonut maidon ja nukahtanut uudestaan. En usko että hänelle tästä elinikäisiä traumoja jäi. Ja minulle oli aivan mahtavaa päästä ulos ensimmäistä kertaa yli yhdeksään kuukauteen. Humalassa en ollut, mutta seitinohuessa huppelissa kylläkin ;) Ja en vieläkään osaa katua tekemään, lapseni on jo reipas eskarilainen ja kiintymyssuhde on kunnossa :) 

Vierailija
2/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on kuin sukulaisemme.Viikon jaksoi lapsen kanssa kotona,sen jälkeen viilettänyt joka viikonloppu jossain,eilenkin baarissa.Lapsella ikää vajaa 2kk.Tämä kyllä oli jo tiedossa kun rupesi vauvaa odottamaan,vanhemman lapsen ovat sukulaiset kasvattaneet,kun äidin ollut pakko päästä aina sinne ja tänne ja lasta ei ole jaksanut hoitaa. Ajateltiin että jos se toinen lapsi toisi hommiin järkeä,mutta kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se vauva oli turvallisessa hoidossa tuon ajan, niin ei niin mitään ongelmaa. 

Vierailija
4/33 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 23:45"]

Jos se vauva oli turvallisessa hoidossa tuon ajan, niin ei niin mitään ongelmaa. 

[/quote]

Jep, näinpä. Minä en siis näe tuossa mitään kummallista.

Vierailija
5/33 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en pystyisi niin pientä jättämään, mutta osa äideistä haluaa päästä "rentoutumaan" 9kk tauon jälkeen. Oma on valintansa.

Vierailija
6/33 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini joutui kuuden viikon ikäisenä jo hoitoon, kun tuolloin ei ollut pidempää äitiyslomaa.

Vierailija
7/33 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 23:44"]

Ihmettelen, kun kaverillani oli tuparit, niin tämä pienen vauvan äiti tuli sinne ja vietti koko illan yöhön asti, juominenkin aika reipasta. Miten pystyy jättämään niin pienen vauvan? Itse en olisi pystynyt enkä halunnut poistua pienokaiseni luota tuossa vaiheessa.  Onko tämä normaali käytäntö nykyään, että pienten vauvojen äidit bilettää?

[/quote]No entäs sitten? Oliko jotenkin sulta pois? Sillä lapsella kun saattaa olla isäkin... Vai yritätkö tässä nyt jotenkin ylentää itses vanhempana verrattuna tuttaviisi?

Vierailija
8/33 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysyinkin vaan että onko yleinen käytäntö? Vastausten perusteella siis on.Silloin kun lapseni olivat pieniä, kukaan tuttuvapiirissäni ei tehnyt noin, mutta ajat muuttuvat... Huvittavaa, miten hyökkäävästikin jotkut suhtautuvat kysymykseeni, miksi sitä juhimista tarvitsee noin puolustella?

Vierailija
9/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alapää vielä tuusan nuuskana kuuden vkon jälkeen, kun olin omani pyöräyttäny pihalle, että ei olisi tullut mieleenkään lähteä juhlimaan. Mutta jos mä jotain olen oppinut äitinä olosta, niin en arvostele muiden tekemisiä. Kukin tekee tyylillään.

Vierailija
10/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sinä et pysty tekemään jotain, ei tarkoita, että muut eivät pysty. En voisi kuvitellakaan koskevani käärmeesee, moni muu pystyy. 

Lapsilla on usein kaksi vanhempaa ja on normaalia, että vanhemmat tekevät lapsen synnyttyä muutakin kuin ovat vain lapsen kanssa, kuten käyvät töissä, kaupassa, lenkillä, luennoilla, tapaavat ystäviään jne.

Vierailija
11/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vähän riippuu siitä mitä pitää tärkeämpänä. Minä pitäisin vauvani kanssa olemista. Mutta jollekin toiselle sillä ei ole niin väliä.

Vierailija
12/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 03:16"]

se vähän riippuu siitä mitä pitää tärkeämpänä. Minä pitäisin vauvani kanssa olemista. Mutta jollekin toiselle sillä ei ole niin väliä.

[/quote]

Se on vain yksi ehtoo/yö. Kyllä sitä ehtii olla vauvan kanssa mielin määrin muutoinkin.

Voi olla, että olen sitten vissiin epäkelpo äiti mutta minulle ei tuottanut ongelmia olla erossa kummastakaan lapsesta. Ja ei, en ole käynyt ryyppäämässä, absolutisti kun olen mutta olin mm. kaverin häissä (lähdin aamulla ja palasin illalla) kun kuopus oli parin kuukauden ikäinen. Hyvillä mielin pystyin lähtemään, koska vauva oli hyvissä käsissä. En tiedä teistä muista, mutta meillä isä on ollut aina yhtä hyvä hoitaja kuin minäkin.

Vierailija
13/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mäkään oikeasti ymmärrä tuollaista. Vauva varmasti pärjää, mutta miten äiti voi haluta olla erossa? Tai ehkä jos vauva syö korviketta niin sitten se kiintymys ei ole niin vahva kuin imettävällä äidillä. En tiedä, kokemusta on vain imettämisestä. Silti on tosi vaikea kuvitella että jättäisin noin pienen vauvan koko yöksi. En pysty jättämään vielä 1-vuotiastakaan... Tosin meillä mä koen olevani ainao "kunnon" huoltaja lapselle, koska mies ei ole kovin luotettava, valitettavasti.

Vierailija
14/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhee. Nyt sen äitiyskruunu ei loista kirkkaana. Hävetkööt!

Vierailija
15/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin tuli mieleen että jos ei imetä, niin äiti ei ole niin kiinni vauvassa eikä vauvakaan välttämättä äidissä. Eli nythän tuli jo kaksi asiaa, se äiti ei mitä ilmeisemmin imetä ja bilettää, hyi olkoon!

Suoraan sanottuna en minäkään ymmärrä nopeaa hinkua biletykseen ja vaikka mieheni onkin hyvä isä, niin imetyksen takia/ansiosta ollaan oltu vauvan kanssa symbioosissa. Olen onneksi päässyt mm. yksin (vauvan 6kk kanssa) ulkomaanreissulle joten ei se vauva rajoita silti menemisiä, pikkuinenhan kulkee niin kätevästi mukana!

Vierailija
16/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintapumpulla selviää hyvin ja tiesittekö, että humalassakin voi imettää. Oops, ai niin ei voikaan kun Se on AV:lla tabu.

Vierailija
17/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan hoitaminen humalassa on väärin!

Vierailija
18/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi olla juhlimassa? Jos vauva on turvallisessa hoidossa niin mikä jottei.

ei elämä pääty äitiyteen, itse olin ensimmäisen kerran juhlimassa miehen kanssa lapsen ollessa 3kk. Vauva oli vanhempieni luona, tuttujen jotka häntä nähneet melkein päivittäin.

Vierailija
19/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 23:55"]

No kysyinkin vaan että onko yleinen käytäntö? Vastausten perusteella siis on.Silloin kun lapseni olivat pieniä, kukaan tuttuvapiirissäni ei tehnyt noin, mutta ajat muuttuvat... Huvittavaa, miten hyökkäävästikin jotkut suhtautuvat kysymykseeni, miksi sitä juhimista tarvitsee noin puolustella?

[/quote]

Siitä vaan mielipidettä muodostamaan viiden keskustelupalstakirjoituksen jälkeen.

Vierailija
20/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin eilen bilettämässä, vauva 4kk ja hyvin pärjäsi isänsä kanssa, saivat pari tuntia viettää laatuaikaa kahden, muutoin vauva nukkui poissaoloni. Nyt olen ihan vauvanhoitokunnossa, eikä tuo näytä traumoja saaneen vaikka pääsin rentoutumaan kaverini polttareihin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi