Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuden viikon ikäisen vauvan äiti juhlimassa

Vierailija
25.10.2013 |

Ihmettelen, kun kaverillani oli tuparit, niin tämä pienen vauvan äiti tuli sinne ja vietti koko illan yöhön asti, juominenkin aika reipasta. Miten pystyy jättämään niin pienen vauvan? Itse en olisi pystynyt enkä halunnut poistua pienokaiseni luota tuossa vaiheessa.  Onko tämä normaali käytäntö nykyään, että pienten vauvojen äidit bilettää?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi bilettämään imetylsen takia, mutta kaikki eivät imetä, joten eihän tuossa siinä tapauksessa ole mitään ongelmaa. On vauvalla varmasti isäkin.

Vierailija
22/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaas mikä on meidän tuttavapiirissä tapana... ?

ÄIDIN VARPAJAISET!

Yleensä kunnosta ja toipumisesta riippuen ne on aina pidetty 2-3kk synnytyksestä.

Isät on silloin lasten kanssa kotona ja äidit kokoontuu yhteen.

Kesällä miehen siskolle pidettiin varpajaiset, saunottiin, grillattiin, tarjolla oli boolia, siideriä, lonkeroa jne.

Myöhään sitten koko porukka suuntasi baariin tanssimaan. Minä myös, vaikka olin jo silloin raskaana. Muut otti alkoa, minä en.

Nyt on jo suunnitelmissa omat varpajaiset kunhan lapsi ensin syntyy ja toivun synnytyksestä. Toki odottava äiti ei niitä suunnittele vaan ystävät.

Kivaa :) Miksi se olisi vain isän oikeus juhlia vauvan syntymää ja samalla rentoutua?

Toki haasteeksi tulee jos vauva ei huoli pumpattua maitoa pullosta. (näin ei vain ole koskaan käynyt)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap ja muut, kuinka vanha lapsi pitää olla, että saa olla illan bilettämässä?

En löytänyt vastausta ohjekirjoista, mutta ehkä Te osaatte kertoa oikean vastauksen. Voin sitten hyvillä mielin laittaa päivän kalenteriini.

Vierailija
24/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, miten tähän ketjuun nyt onkin nyt ilmestyneet suurin osa niitä, joiden mielestä vauvan voi jättää yksin. Yleensähän täällä hyökätään aloittajaa vastaan. Eli jos hän olisi kirjoittanut, että itse on jättänyt lapsensa ja lähtennyt juhliin, niin kommenteissa sanottaisiin, ettei niin saa tehdä.

Vierailija
25/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 korjaa: en tarkoittanut sanoa, että vauva jätetään yksin, vaan jonkun muun hoitoon.

Vierailija
26/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on hyvä, että on ihmisiä, jotka eivät tuomitse toisen tapaa, vaikka tekisivätkin itse toisin.

Vierailija
27/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans uutena äitinä ymmärrä tätä toisten tapojen tuomitsemista. Eikös jokainen saisi tehdä niinkuin itsestä hyvältä tuntuu?

Itse imetän, enkä osaa kuvitella lähteväni bailaamaan ainakaan vuoteen. Teen soseet itse ja niin edelleen. Ei mua silti kiinnosta mitä muut äidit tekee omien lastensa kanssa. Miksi teitä kiinnostaa? Miksi tuomitsette? Ihan oikeasti toivon vastauksia!

Vierailija
28/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakos tuntia se äiti sitten oli erossa vauvasta? Kuinka suuren ajan tästä se vauva vieläpä nukkui ja muuten oli isänsä hoivissa? Saako äiti nukkua vaikkapa sunnuntaina univelkoja pois ja isä hoitaa sen ajan lasta? Onko väärin jos äiti tapaa välillä muita ihmisiä muutenkin kuin vauvojen hoitamisen merkeissä? Vai sekö tässä se pointti oli, että äiti joi alkoholia ja oli "bilettämässä"? Tupareissa kai kuitenkin ensisijaisesti tavataan muita ihmisiä. 

Itse en noin varhaisessa vaiheessa olisi erossa vauvasta pitkiä aikoja, mutta jos joku toinen on, niin en minä heti tekisi keskusteluavausta ja muutaman vastauksen perusteella toteaisi, että ahaa, nykyään on siis tavallista, että pienten vauvojen äidit bilettävät. :D

Vierailija
29/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui kauhistus, tekeekö joku äiti niin, että nukkuu univelkaa ja kehtaa jättää vauvan isän hoitoon siksi aikaa? Ei ole selvästikään nyt tarpeeksi kiintynyt vauvaan.

Vierailija
30/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 23:55"]

No kysyinkin vaan että onko yleinen käytäntö? Vastausten perusteella siis on.Silloin kun lapseni olivat pieniä, kukaan tuttuvapiirissäni ei tehnyt noin, mutta ajat muuttuvat... Huvittavaa, miten hyökkäävästikin jotkut suhtautuvat kysymykseeni, miksi sitä juhimista tarvitsee noin puolustella?

[/quote]

Ei todellakaan ole yleinen käytäntö. Paitsi tällä palstalla äidit eivät hoida lapsiaan, päivisin ovat tarhassa ja iltaisin ties missä hoidossa, pitäähän sitä äidin nyt saada bilettää jos siltä tuntuu. Mutta normaalissa elämässä ei todellakaan ole yleinen käytäntö.

Vierailija
31/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 23:55"]

No kysyinkin vaan että onko yleinen käytäntö? Vastausten perusteella siis on.Silloin kun lapseni olivat pieniä, kukaan tuttuvapiirissäni ei tehnyt noin, mutta ajat muuttuvat... Huvittavaa, miten hyökkäävästikin jotkut suhtautuvat kysymykseeni, miksi sitä juhimista tarvitsee noin puolustella?

[/quote]

Ei todellakaan ole yleinen käytäntö. Paitsi tällä palstalla äidit eivät hoida lapsiaan, päivisin ovat tarhassa ja iltaisin ties missä hoidossa, pitäähän sitä äidin nyt saada bilettää jos siltä tuntuu. Mutta normaalissa elämässä ei todellakaan ole yleinen käytäntö.

[/quote]

Siis sun mielestä normaalissa. Meidän perheessä normaalia on, että isäkin osallistuu vauvan hoitoon jo alusta lähtien, ja äitikin saa joskus lähtä tuulettumaan. Aloitusketjussa mainittiin vissiin "reipas" alkoholin käyttö, muttei kyllä mitenkään selvennetty mitä se pitää sisällään, ja luulenpa, että riippuen vastaajasta se saattaa vaihdella paljonkin. Pikku esimerkki tähän: jos imetät kahden viinilasillisen jälkeen on alkoholimäärä äidinmaidossa samaa luokkaa kun vauvan d-vitamiinitipoissa (oletan määrän olevan vaaraton), niin voisi kuvitella, että juotuaan illalla pullon viiniä voi kuitenkin hyvillä mielin imettää aamulla? No, jonkun mielestähän KOKO pullollinen viiniä yksin on "reipasta" juomista... Eli tämänkin voi nyt tulkita haluamallaan tavalla. Me ei myöskään saatu tietää onko aloittajan tuttu joka viikonloppu juhlimassa ja juomassa, vai oliko tämä kerta ensimmäinen ja viimeinen useampaan kuukauteen.

Ja vielä viimeiseksi, olen kuullut, että monet isät käyvät juhlimassa varpajaiset jo kun vauva on vasta parin päivän ikäinen, kenties vielä sairaalassa!! Monet juovat itsensä ihan humalaankin! Onko normaalia?

... joo vähän lapsellinen lopetus, mut en voinu vastustaa kiusausta... ;)

Vierailija
32/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olin lapsen ollessa kuukauden kaverini synttäreillä ja glamööristi käytin rintapumppua yökerhon vessassa tarpeen mukaan. Vauvalle olin pumpannut jo etukäteen pakastimeen maidot. Vauvan jääminen kotiin isän kanssa ei ollut ongelma, pumpun kanssa säätäminen (myös aamuyöllä ja seuraavan aamupäivän kotona väsyneenä) taas oli sen verran tylsää hommaa, että en luultavasti lähde uudelleen ennen, kuin imetys loppuu.

Vierailija
33/33 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 23:44"]

Ihmettelen, kun kaverillani oli tuparit, niin tämä pienen vauvan äiti tuli sinne ja vietti koko illan yöhön asti, juominenkin aika reipasta. Miten pystyy jättämään niin pienen vauvan? Itse en olisi pystynyt enkä halunnut poistua pienokaiseni luota tuossa vaiheessa.  Onko tämä normaali käytäntö nykyään, että pienten vauvojen äidit bilettää?

[/quote]

Sarjassamme tyhmiä avauksia esittelemme tänään tämän.

Pääsee takuuvarmasti mitalisijoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän