Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vietätkö aikaa lomakohteiden Suomibaareissa?

Vierailija
25.10.2013 |

Minusta ruokarajoitteisuuttakin ärsyttävämpää on sellainen matkaseura, joka ei näissä Turkin, Kanarian, Rodoksen ym. lomakohteissa lähde mihinkään muualle illanviettoon, kuin Suomibaareihin! Kauhea veto jodlaamaan suomalaista karaokea tai ihmettelemään jotakin Reetun taustanauhakeikkaa!

Muut?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1992 kävin hetken istuskelemassa Rodosken suomibaarissa, kun tuli luvattua äidilleni, että olen siellä hetken hänen seuranaan. Oli kyllä niin apea tunnelma...

Toisena iltana olin norjalaisten kanssa kadun vastakkaisella puolella olevassa norjalaisten baarissa ja siellä taas oli meno niin hilpeää ja kovaäänistä, että heidän piti alkaa sulkemaan lasiovia sen takia. :) Kiva tunnelma.

Vierailija
22/40 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Huvittava ketju.

Itse olen kerran Kanarialla käynyt suomibaarissa ja kivaa oli. Kauhea kooma ja suomi-karaoke soi :D:D

Eniten naurattaa nämä omatoimimatkailijat ja autenttiset "paikalliset tavernat"... kyllä ne oikeasti jokaisessa kylässä Välimeren rannalla ovat teitä nähneet, joten se siitä illuusiosta... olen itse asunut Keski-Euroopassa vuosia ja matkaillut alueella; aina näkee yhden kalpean suomalaisen jossain kylässä ja muut turistit päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 15:27"]

Huoh...nämä "paikallisten" tavernojen suosijat lähes poikkeuksetta syövät turistirysäpaikoissa - ei se paikallisella kielellä oleva paikan nimi siitä tee "paikallisten" ravintolaa :D Hinnat huipussa (no suomalainen pitää tietenkin niitä edullisina) ja laatu mitä sattuu. Mutta pitäkää kaikin mokomin illuusionne!

t. ulkomailla asuva (joka ei ole käynyt suomibaareissa mutta voisi käydäkin)

[/quote]

Mistä sinä sitten tiedät syöväsi paikallisten ravintoloissa mutta me emme?? Jos ravintola on täynnä haalariasuisia duunareita jotka puhuu paikallista kieltä niin uskoisitko niiden olevan turisteja pakettimatkallaan??

Vierailija
24/40 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh...nämä "paikallisten" tavernojen suosijat lähes poikkeuksetta syövät turistirysäpaikoissa - ei se paikallisella kielellä oleva paikan nimi siitä tee "paikallisten" ravintolaa :D Hinnat huipussa (no suomalainen pitää tietenkin niitä edullisina) ja laatu mitä sattuu. Mutta pitäkää kaikin mokomin illuusionne!

[/quote]

Totta. Jos menee vaikka Thaikuissa johonkin hienoon ravintolaan, joita on vieri vieressä jollain ostoskadulla, niin ei sieltä "aitoa thaimaalaista saa". Se on sitä tusinamättöä, joka on sovitettu turistin suuhun sopivaksi.

Skandinaaveille menee täydestä kuin väärä raha! Ovat oikein haltioissaan, että "ihanaa tämä oikea thaimaalainen ruoka, sitä sen nyt täytyy olla kun Thaimaassa ollaan".  :P

Kyllä se aito löytyy niistä vähän epäilyttävämmän näköisistä, syrjäisistä pikku paikoista ja katukokeilta.

Vierailija
25/40 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennäkin mutta ei ole kyllä ikinä osunut kohdalle suomi-baaria.

Tuskin siellä söisin mutta pari drinksua voisin imaista :)

Norjalaisten viikinkibaarin piti heti mennä oluelle kun semmoiseen törmättiin iltakävelyllä rantakadulla rantalomalla ;)

Vierailija
26/40 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 16:23"]

[/quote]

Mistä sinä sitten tiedät syöväsi paikallisten ravintoloissa mutta me emme?? Jos ravintola on täynnä haalariasuisia duunareita jotka puhuu paikallista kieltä niin uskoisitko niiden olevan turisteja pakettimatkallaan??

[/quote]

Voi kun ei se minulle niin tärkeää ole, onko se ravinteli turisteille vai pelkästään paikallisille. Ei ruoka muutenkaan ole minulle pääasia matkoilla, saan täällä asuinmaassakin niin hyvää ruokaa :)

En myöskään kammoksuisi sitä, jos jostain kuuluu yhtäkkiä suomen kieltä, menisin varmaan juttelemaan. Tosin matkakohteissani ei juuri suomalaisia ole näkynyt, mutta täällä kotimaassa kyllä, suomalaisia matkailijoita :)

Vierailija
27/40 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä paikallisissa pelkästään käyvät suomibaareja välttävät ovat todella jurpoja erakkoja. Suomibaarithan on sosiaalisia ihmisiä varten. Huvittaa, kun jossain ulkomailla ravintolassa huomaa jonkun puhuvan suomea, hetken kuluttua he vaikenevat ja ovatkin sitten hiljaa loppuruokailun, ihan kuin olisi noloa olla suomalainen. Esitetään paikallista olemalla hiljaa. Ai kamala. Me tutustutaan reissuilla muihin suomalaisiin ja ollaan saatukin monta kivaa tuttua reissuilta. Relatkaa vähän, ei se matkailu niin eksoottista ole etteikö voisinsuomibaarissakin käväistä.

Vierailija
28/40 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy Suomibaareissa, koska en ole ollut sellaisessa kohteessa (vaikka valmismatkoilla käyn) jossa sellainen olisi ollut. Suosin muutenkin ns. hiljaisempia kohteita, eli sellaisia "pikkukyliä" ja valitsen hotellin niin että on omassa rauhassa "keskellä ei mitään" =noissa pikku paikoissa ei rantakatuja ole, ja jos joku pieni "rantakatu"onkin, niin hotellini on kaukana siitä.

Minusta lomalla on tärkeintä se, että saa tehdä niitä juttuja mitä itse haluaa. Minä haen rantalomalta. Jos joku haluaa hoilata humalassa suomibaarissa karaokea, se on ihan ok. Minä en tuosta mitään saisi irti, koska a) en juo itseäni humalaa b) en pidä laulalamisesta karaokesta puhumattakaan c) pidän omasta rauhasta, uskoisin että noissa paikoissa käy suomalaisia jotka hakevat ns. seuraa noista paikoista, muita suomalaisia joille jutella jne.

Tiedostan myös sen, että minun tapani viettää lomaa saattaisi ahdistaa monia. Minulla rantalomalla tärkeintä on meri ja aurinko. Haluan vaan löhöillä rannalla kirja kädessä ja välillä pulahtaa mereen. Haluan myös syödä hyvin, mutta se hotellin AI kelpaa, googlettamalla saa hyvin selville mihin hotelliin kannattaa mennä ja mihin ei.

Vierailija
29/40 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 14:40"]

Me matkustamme paljon, mutta ei tasan notkuta missään suomi baareissa.

Suosimme paikallista  ruokatavernoja yms.

[/quote]

Nämä matkaajat on ehkä huvittavimpia. :D Käydään pakettimatkoilla ja kuvitellaan, että se rantakadun "paikallinen" on jotenkin hienompi ja aidompi. Minusta suomibaareissa ei ole kerrassaan mitään pahaa. Niistä kohteista joissa sellaisia on tarjolla ei mennä hakemaan mitään aitoja kulttuurikokemuksia vaan lämpöä ja rentoutumista. Sama se silloin on, soiko nurkassa karaokevehkeet vai viiksivallun hanuri. Jos haluaa aistia jotain aitoa vierasta kulttuuria, kannattaa mennä aivan toisenlaisiin paikkohin.

[/quote]

MIstä päättelit että edellinen vastaaja käy valmismatkoilla? Me emme käy ja varmasti löydämme esim Italian, Ranskan ja Espanjan pikkukylistä ravintoloita joissa ei turisteja nähtykään:)

[/quote]

Jos voi valita meneekö vai eikö suomibaariin, niin silloin on väistämättä pakettimatkalla turistirysässä. Vai onko siellä suosimassasi ranskalaisessa pikkukylässä  suomibaareja joihin olla menemättä?

Vierailija
30/40 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 16:42"]

Nämä paikallisissa pelkästään käyvät suomibaareja välttävät ovat todella jurpoja erakkoja. Suomibaarithan on sosiaalisia ihmisiä varten. Huvittaa, kun jossain ulkomailla ravintolassa huomaa jonkun puhuvan suomea, hetken kuluttua he vaikenevat ja ovatkin sitten hiljaa loppuruokailun, ihan kuin olisi noloa olla suomalainen. Esitetään paikallista olemalla hiljaa. Ai kamala. Me tutustutaan reissuilla muihin suomalaisiin ja ollaan saatukin monta kivaa tuttua reissuilta. Relatkaa vähän, ei se matkailu niin eksoottista ole etteikö voisinsuomibaarissakin käväistä.

[/quote]

Juuri näin. Jotkut suomalaiset matkailijat tuntuvat häpeävän itseään ja toisia suomalaisia. Muunmaalaiset tutustuvat maanmiehiinsä ja pitävät hauskaa yhdessä. Tarkoitan nyt perinteisiä rantalomakohteita.

Vierailija
31/40 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran matkalla Suomi-baari olikin pelastus kun kaikki muut baarit olivat teiniparatiiseja. Vaikka muuten kyllä ulkomailla olessa kierrän suomi paikat kaukaa.

Mutta joo aika turhaa arvostella baareja joissa ei itse ole ollut, kokeilisit joskus niin ehkä yllättyisit.

Vierailija
32/40 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 16:48"]

[/quote]

Juuri näin. Jotkut suomalaiset matkailijat tuntuvat häpeävän itseään ja toisia suomalaisia. Muunmaalaiset tutustuvat maanmiehiinsä ja pitävät hauskaa yhdessä. Tarkoitan nyt perinteisiä rantalomakohteita.

[/quote]

Höpsis. Miksi ihmeessä minun pitäisi ulkomailla mennä tutustumaan ventovieraaseen suomalaiseen, vain siksi, että hän on suomalainen? Jos olen lomalla perheeni kanssa, minulla on jo seuraa, jonka kanssa viihdyn.

Jos taas haluan tutustua ja oppia jotain paikallisista, jutustelen mielelläni heidän kanssaan. Osaan hyvin viittä kieltä, joten usein löytyy matkojen aikana ainakin joku "alkuasukas", jonka kanssa jutella.

Suomalaisia näen muun ajan vuodesta täälläkin. Tuskin sinäkään nyt ihan tunkemalla tunget juttelemaan kadulla kenen tahansa vastaantulijan luo, miksi pitäisi ulkomailla niin tehdä?

Suomen kielen tai suomalaisuuden häpeämisen kanssa tuolla ei ole hitonkaan tekemistä.

12

Vierailija
33/40 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 16:48"]

[/quote]

[/quote]

Höpsis. Miksi ihmeessä minun pitäisi ulkomailla mennä tutustumaan ventovieraaseen suomalaiseen, vain siksi, että hän on suomalainen? Jos olen lomalla perheeni kanssa, minulla on jo seuraa, jonka kanssa viihdyn.

Jos taas haluan tutustua ja oppia jotain paikallisista, jutustelen mielelläni heidän kanssaan. Osaan hyvin viittä kieltä, joten usein löytyy matkojen aikana ainakin joku "alkuasukas", jonka kanssa jutella.

Suomalaisia näen muun ajan vuodesta täälläkin. Tuskin sinäkään nyt ihan tunkemalla tunget juttelemaan kadulla kenen tahansa vastaantulijan luo, miksi pitäisi ulkomailla niin tehdä?

Suomen kielen tai suomalaisuuden häpeämisen kanssa tuolla ei ole hitonkaan tekemistä.

12

[/quote]

Samoin. Ulkomailla tapaan paikallisia, en mene sinne tutustumaan suomalaisiin.

Vierailija
34/40 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te suomituristit luulette, että paikalliset ovat teistä jotenkin kiinnostuneita muuta kuin rahanansaitsemismielessä. Turisteja te olette ettekä muuksi muutu, vaikka puhuisitte hyvin 5 kieltä (palstalla on muuten paljon todella kielitaitoista porukkaa :DD)

Vierailija
35/40 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 16:23"]

[/quote]

[/quote]

Sitten olette käyneet jossain paikallisen sementtivalimon työmaaruokalassa. Se taverna on kyllä jossain muualla. 

Vierailija
36/40 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas moni luulee olevansa jotenkin parempi ihminen kun ei käy valmismatkoilla turistirysissä, ei toisten suomalaisten kanssa voi edes ulkomailla paria sanaa vaihtaa ja missään nimessä ei voi käydä suomibaarissa tai rantakadun turistiravintolassa...just just!

Jos vähän relaa ja ei turhia snobbaile niin elämä voi ihanasti yllättää :)

Vierailija
37/40 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 16:51"]

Kerran matkalla Suomi-baari olikin pelastus kun kaikki muut baarit olivat teiniparatiiseja. Vaikka muuten kyllä ulkomailla olessa kierrän suomi paikat kaukaa.

Mutta joo aika turhaa arvostella baareja joissa ei itse ole ollut, kokeilisit joskus niin ehkä yllättyisit.

[/quote]

Halleluuja! Onneksi samoja kokemuksia. Itse  olen ihan lomalla ja kaipaan lepoa myös. 

Vierailija
38/40 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 18:58"]

Ja te suomituristit luulette, että paikalliset ovat teistä jotenkin kiinnostuneita muuta kuin rahanansaitsemismielessä. Turisteja te olette ettekä muuksi muutu, vaikka puhuisitte hyvin 5 kieltä (palstalla on muuten paljon todella kielitaitoista porukkaa :DD)

[/quote]

Mistä teit johtopäätöksen, että nuo kohtaamani ulkomaalaiset ovat kaikki tekemisissä turismibisneksen kanssa? Osa onkin, ja totta kai he varmaan haluavat olla ystävällisiä ulkomaalaisille osin siksi, että katsovat edustavansa maataan ja pitävät matkailua tärkeänä. Mutta en minäkään nyt mitään "tosiystävyyttä" hae, ainoastaan kysyn vaikkapa jotain maan tilanteeseen tai ko. kaupungin olosuhteisiin liittyvää ja jutustelen siitä hetken.

En pidä itseni mitenkään poikkeavan kielitaitoisena, eiköhän aika monetkin akateemiset osaa jo viittä kieltä. No joo, työssäni tarvitsen kielitaitoa, että se sikäli on pysynyt ehkä keskimääräistä parempana. Mainitsin sen siksi, että se liittyy haluuni ja kykyyni keskustella paikallisten ihmisten kanssa.

PAREMPI ihminen en varmasti ole siksi, että en välitä hinkkautua jonkun ventovieraan suomalaisen kylkeen. Kuten sanoin, minulla nyt vaan on jo seuraa omasta takaakin, ja jos isken juttua jonkun ventovieraan kanssa, niin mieluummin paikallisten, koska siinä saattaa hauskanpidon ja viihtymisen lomassa jopa OPPIAKIN jotain. En koe, että tuo olisi mitään pingottamista, minä nimittäin kumma kyllä relaan juuri tuolla tavalla.

Miksi muuten tuollaiset "miksette relaa ja hengaa muiden suomalaisten kaa" -tyypit muuten ylipäätään matkustavat? Eikö se olisi relampaa parkkeerata ahterinsa vaikka paikallisen baarin penkille, sielläkin saa "pitää hauskaa ja laulaa karaokea", eikä tarvitse katsella kielivammaisia ulkomaalaisiakaan....

12

Vierailija
39/40 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 18:58"]

Ja te suomituristit luulette, että paikalliset ovat teistä jotenkin kiinnostuneita muuta kuin rahanansaitsemismielessä.

[/quote]

Ai ei vai? Kyllä Suominaisen on aika helppo saada lomakohteissa paikallisilta kiinnostusta, ja ihan jossain muussa SAANTImielessä, kuin rahansaanti...

Vierailija
40/40 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa siinä on? Jos tykkää karaokesta niin miksi sitä ei menisi laulamaan? Ihme sakkia jos ei Tätä tajua.