Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mtv: Suomalaisvanhemmat pitivät pikkulasta nälässä ja telkesivät huoneeseen. Lapsi ei tiennyt mikä on isä tai äiti

Vierailija
09.09.2020 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomalaisvanhemmat-pitivat-pikkulas…

Ihan sairasta!!!! Onneksi lapsi otettiin huostaan!

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti laiminlyönti on ainoa mitä tekivät. Kuulostaa meonaan siltä, että aineksia muuhunkin.

Vierailija
42/71 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se näillä "köyhillä"menee; tupakkaan ja alkoholiin on varaa, muttei lapsen ruokaan eikä vaatteisiin. Lakanoita ja peitteitä saa kierrätyskeskuksista 50 sentillä. Samoin muita lasten vaatteita. Helppoahan se tietysti on, kun jätesäkkejä ei tarvi pestä. Kangaslakanoita ehkä joskus, jos viitsii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saa jäädä sijaisperheeseen eikä vanhemmat keksi jossain vaiheessa haluta lasta takaisin.

Vierailija
44/71 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh isä -59 ja äiti -90.. ei ole tervettä ollut alkuunkaan

Vierailija
45/71 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuossa artikkelissa on ihan epärelevantteja asioita, "ei tiennyt mikä on suklaavanukas".

No kai niiltä sijaisvanhemmilta nyt kysyttiin todella tarkasti asioita ja artikkeliin vaan poimittiin niitä.

Mutta kyllä mä itsekin pidin vähän erikoisena, että lapsi "ei osannut laulaa lastenlauluja" koetaan mainitsemisen arvoista asiana siihen nähden, että lapsi ei tuntenut käsitteitä "äiti" ja "isä". Mutta nämä on nyt pilkunviilausta. Olen itse ollut päiväkodissa töissä 15 vuotta, ja iso osa lapsista ei laula lastenlauluja ihan ilman mitään ongelmia kehityksessä tai elämässä. Ja aina varmasti löytyy lapsi jos toinenkin, joka ei ole eläessään suklaavanukasta syönyt vaikka heistä on huolta pidetty. Joten kyllähän nuo on täysin irrelevantteja asioita kaikkeen muuhun nähden. Ei lapsen kehityksestä voi suklaavanukkaan tai lastenlaulun laulamisen perusteella päätellä oikeastaan mitään.

Vierailija
46/71 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pientä murua! Onneksi pääsi pois ennen kuin koki Eerikan kohtalon.

Vierailija
47/71 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää. Olen aina ollut vähän järkyttynyt siitä seikasta, että lapsia tekevät ajattelukyvyn puutteesta kaikkein pienimmällä kynnyksellä juuri ne, joiden ei missään nimessä pitäisi. Jos ja kun ei aivokapasiteettia ole, ei mieleen tule sellainen järkevä ajatus, että ehkei minun alkoholistin, huumehörhön, pikku rikollisen, tapavalehtelijan, persoonallisuushäiriöisen, sekoilevan ja täysin elämänhallintaa vailla olevan pitäisi tehdä mitään lapsia.

Ja ihan ns. kaikista seuloista läpipääsevien vanhempien touhutkin ihmetyttää ja kyrsii välillä. Esimerkiksi kauppakeskuksen pihalla näin vanhemmanpuoleisen äidin, joka poltti tupakkaa pienen pellavapäisen pojan vieressä. Kun poika kysyi jotain, äiti kumartui häntä kohti ja puhalsi tupakan savut suoraan mukulan naamaan. Että ei siinäkään tilanteessa ole mikään muu mielessä, kun se oma pieni toisen parhaan ajatteluun kykenemätön pää.

Vierailija
48/71 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi jo palautettu vanhemmilleen? Lopella tapahtunut.

Vierailija
49/71 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan oli päihdeongelmaisia. Siinähän viitataan runsaaseen määrään olutlaatikoita ja tyhjiä pulloja. Ei ehdi panostaa lapseen, kun pitää ryypätä. Tyypillistä päihdevanhemmuutta.

Vierailija
50/71 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää. Olen aina ollut vähän järkyttynyt siitä seikasta, että lapsia tekevät ajattelukyvyn puutteesta kaikkein pienimmällä kynnyksellä juuri ne, joiden ei missään nimessä pitäisi. Jos ja kun ei aivokapasiteettia ole, ei mieleen tule sellainen järkevä ajatus, että ehkei minun alkoholistin, huumehörhön, pikku rikollisen, tapavalehtelijan, persoonallisuushäiriöisen, sekoilevan ja täysin elämänhallintaa vailla olevan pitäisi tehdä mitään lapsia.

Ja ihan ns. kaikista seuloista läpipääsevien vanhempien touhutkin ihmetyttää ja kyrsii välillä. Esimerkiksi kauppakeskuksen pihalla näin vanhemmanpuoleisen äidin, joka poltti tupakkaa pienen pellavapäisen pojan vieressä. Kun poika kysyi jotain, äiti kumartui häntä kohti ja puhalsi tupakan savut suoraan mukulan naamaan. Että ei siinäkään tilanteessa ole mikään muu mielessä, kun se oma pieni toisen parhaan ajatteluun kykenemätön pää.

Päihdeongelmaisille voisi tarjota ilmaiset päihteet, jos ottaisivat vastineeksi päihteistä samalla jonkun ehkäisyimplantin nahkansa alle/pitkävaikutteisen ehkäisyruiskeen (vähän niinkuin eläimillekkin on kemiallinen kastrointi/sterilisaatio keksitty). Ei missään nimessä pakottamalla, vaan vapaaehtoisesti vastineeksi siitä, mitä eniten haluavat.

Vierailija
51/71 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se näillä "köyhillä"menee; tupakkaan ja alkoholiin on varaa, muttei lapsen ruokaan eikä vaatteisiin. Lakanoita ja peitteitä saa kierrätyskeskuksista 50 sentillä. Samoin muita lasten vaatteita. Helppoahan se tietysti on, kun jätesäkkejä ei tarvi pestä. Kangaslakanoita ehkä joskus, jos viitsii.

Itse olen "köyhä" ja sairas. Aina lapsille olen parasta ostanut ja hommannut. Vaikka omalla kustannuksella. 

Vierailija
52/71 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen "köyhä" ja sairas. Aina lapsille olen parasta ostanut ja hommannut. Vaikka omalla kustannuksella. 

Onhan varmasti sairautesi perinnöllinen ja köyhyys johtuu siitä sairaudesta?

Vierailija
53/71 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattoi olla pojan mummokin.

Vierailija
54/71 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden tapausten takia mua alkaa aina vi tut taa, kun palstalla aloitetaan jossain lasuun liittyvässä ketjussa se ikinä kuinka nyt ollaan traumatisoiduttu loppuelämäksi jos lasusta otetaan jotain yhteyttä syystä tai toisesta ja halutaan perheen tilannetta selvittää. Ettäs kehtaavat, kyllä niiden pitäisi tajuta että ei MEIDÄN perheessä ole ongelmia!

Kun ei sitä hel vetti vie kukaan tiedä ennenkuin selvitetään. Joo, voi olla että joku on vaikka kiusaamismielessä tehnyt perättömän lasun ja kyllähän se kaihertaa kun perusteetta epäillään. Mutta jos ei epäiltäisi ja selvitettäisi, tämäkin lapsi-rassu olisi jäänyt ilman apua. Miettikääpä sitä.

Älä jaksa! Juuri se, että sossut selvittelevät perättömiä ja ilkeilymielessä tehtyjä ilmoituksia ja mitä tahansa ihan turhanpäiväistä "huolta" aiheuttaa sen, ettei ehditä näkemään oikeita hätätapauksia! Olisi kiinnostavaa tietää kuinka monta perhettä on tämän lapsen sosiaalityöntekijällä kytättävänä, koska ilmiselvästi ei ole tämän lapsen asioita hoitanut!  Neuvolasta tuo ilmoitus oli tehty, mutta todella pitkään sitä tilannetta oli katseltu tekemättä yhtään mitään. 

Vierailija
55/71 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pariskunnan joilla homma olisi mennyt luultavasti samanlaiseksi jos ei olisi tullut avioeroa eli täydellistä valtaa perheessä käyttänyt mies heitti äidin lapsineen pihalle. Äiti ei ole suomalainen (eikä myöskään isä) eikä todellakaan tiennyt mitä oikeuksia hänellä ja lapsella on. Nyt äidillä ja lapsella on katto pään päällä, äiti on töissä ja asiat ok.

Vierailija
56/71 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopella ei sossut pysy kunnassa ilmapiirin ongelmien takia. Ei ne pysty hoitamaan ihmisten ongelmia kun eivät saa työyhteisönsä ongelmia hoidettua.

Vierailija
57/71 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1v2kk ei-mitään siitä että piti lasta helvetissä tämän ensimmäiset elinvuodet.

Kylläpä nyt oppivat kerrasta ettei niin saa tehdä.

Tuo nainen on siinä iässä, että hyvinkin voi lähteä vielä useampi lapsi alulle. Olisivat joutaneet saada 10v linnaa niin riski olisi paljon pienempi.

Vierailija
58/71 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia tapauksia varten lastensuojelun pitää olla olemassa. Ei niitä vuosia kestäviä huolipuheita ja selvittelyitä asiansa hoitavista perheistä, joista joku päättää tehdä ilmoituksen.

Hyvä, kun lapsi otettiin pois näin huonoista oloista.

Vierailija
59/71 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkia tukia muuten tuonikäisestä saa? Lapsilisät ainakin ja kodinhoidontuki tarhaikäisestä? Mietin sitä onko lapsi vain siunaantunut rahareikä heille.

Vierailija
60/71 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain, että minkähänlainen lapsuus vanhemmilla itsellään ollut. Tuskin juuri tätä kummoisempi, jos pitävät tuota normaalina. Toki vanhempien toiminta pistää vihaksi, mutta tuskinpa tehneet täysin ”pahuuttaan”. Lyön vetoa ettei heilläkään ollut normaalia lapsuutta. Onneksi lapsi pääsi huostaan ja on kuntoutunut hyvin, sekä lapsen hyvinvoinnin kannalta mutta myös siksi että pääsi kokemaan normaalinkin lapsuuden nyt ja siten katkaisee tuollaisen kasvatusmallin kierteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän