Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko työtön olla tyytyväinen ja iloinen?

Vierailija
13.03.2024 |

Terveys kunnossa, saa hyvin levättyä, ei väsymistä, ei stressiä, aikaa harrastuksille, pelirahaa 590e kk, sosiaalisuus plussaa, aika nauttia. Saako tästä keskustella?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi? Tärkeintä elämässä on rakkaus ja terveys

Vierailija
2/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Masentunut ja epätoivoinen, sen vuoksi työllistyminenkin on vaikeaa. Niin ahdistunut muiden painostuksesta, että elämänhaluki saattaa kadota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Meitä ihmisiä on moneen eri junaan. Onko se joltain pois? Ei tietenkään. Tärkeintä et sinä olet onnellinen.

Vierailija
4/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voisi? Tärkeintä elämässä on rakkaus ja terveys

Niinpä. Työtönkin saa nauttia elämästä. Kannattaa hoitaa elämä hyvään kuosiin niin työttömänäkin pärjäilee. Toki isoihin velkoihin ei oo varaa.

Vierailija
5/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä voi nauttia elämästä ihan uudella tavalla. Aikaa on joka päivä yli 10 tuntia tehdä ja harrastaa. Myös kunnosta huolehtiminen on helpompaa.

Vierailija
6/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen iloinen tai suorastaan onnellinen. En asu Suomessa vaan täällä missä lämpömittari näyttää 30. Suomessa vietän kuukauden keskikesällä jolloin muualla on liian kuumaa. Muuten en välitä Suomessa aikaani tuhlata kun muualla on mukavampaa. Työllisille sanon olevani töissä etten pahoita heidän mieltään.

Vierailija
7/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pill........a       pulloja ja paalua,niin mikäs tässä ollessa.

Vierailija
8/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Itseä ainakin hävetti työttömänä ollessa jutella naapureiden kanssa, koska hehän minut elättivät yhdessä muiden veronmaksajien kanssa. 

Nyt joku tulee kuitenkin sanomaan, että maksavathan työttömätkin veroa Niin, ilmaisesta rahasta otetaan muutama kymppi takaisin ei mielestäni ole veronmaksamista, vaan turhaa rahan siirtelyä.

Vierailija
9/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän olen huomannut erityisesti kokoomus ja persu linjoilla, että työttömiä sätitään ja syyllistetään. Yritetään saattaa työtön häpeään ja rangaista erilaisilla henkisillä ongelmilla. Ehkä nauttivat jos työtön kärsii. Älkää tähän menkö vaan hoitakaa asianne kuntoon. Ei anneta kokkareille ja persuille mielihyvää työttömän huonosta kunnosta.

Vierailija
10/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voisi sillä ei olisi varaa matkusteluun ja saan iloa vain matkustelusta. 

Vierailija
11/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies ei naisille kelpaa. Työttömät naiset saavat onnestaan nauttia.

12/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta valtaisasta summasta kun miinustaa asumisen ja sapuskat sekä laskut niin pelimerkit jää aika vähiin millä lähteä harrastelemaan.

Mikäs siinä jos tykkää elää toisten rahoilla ja omatunto pysyy puhtaana.

Vierailija
13/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työtön enkä ole täysin terve, olen todella väsynyt enkä saa mitään 590e pelirahaa. Olen järjettömän stressaantunut enkä todellakaan saa levättyä.

Vierailija
14/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen työtön enkä ole täysin terve, olen todella väsynyt enkä saa mitään 590e pelirahaa. Olen järjettömän stressaantunut enkä todellakaan saa levättyä.

Ikävä kuulla! Toivottavasti saat itsesi kuntoon. Ethän käytä päihteitä? Onko uni-valve rytmi kunnossa ja syöt hyvää ruokaa? Käveöylenkki päivittäin jos terveys antaa myöten.

Vierailija
15/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla! Toivottavasti saat itsesi kuntoon. Ethän käytä päihteitä? Onko uni-valve rytmi kunnossa ja syöt hyvää ruokaa? Käveöylenkki päivittäin jos terveys antaa myöten.

En käytä päihteitä. Olen kipeä minkä vuoksi en pysty nukkumaan kun lyhyitä pätkiä. 

Vierailija
16/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei stressiä, aikaa harrastuksille, pelirahaa 590e kk

Korkeintaan sinun mielikuvitusyhteiskunnassasi vähävaraisuus on stressittömyyttä, jossa aikaa on harrastuksille (jotka usein maksavat) ja muka pelirahaakin vielä 590 e/kk.

Mutta jos on myös säästöjä tai edes vähän osa-aikatöitä työttömyyden ohessa, niin stressi alkaa lievittyä, on varaa jopa jollekin harrastukselle, ja joillekin saattaa jopa jäädä pelivaraakin - tuskin kuitenkaan noin paljon kuin sinä luulet.

Vierailija
17/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun oli kiva kun sai levätä, olin ollut töissä burnoutin partaalla joten oli helpotus, että töihin ei tarvinnut mennä. Pidempään työttömänä on kuitenkin vaikea olla iloinen, koska työttömyys vaikuttaa rahatilanteeseen ja kun rahatilanne on huono se stressaa ja ei enää pysty elämään normaalia elämää ja sosiaalinen elämäkin köyhtyy.