Paljonko sait veronpalautusta ja mihin aiot ne käyttää?
Meille miehen kanssa tuli yhteensä 2800€, josta 2000€ laitetaan lainanlyhennykseen ja 800€ käytetään osittain joululahjoihin (ehkä noin 200€) sekä loput mahdolliseen pieneen reissuun joulun jälkeen. Jos ei lähdetä reissuun niin laitetaan säästötilille.
Kommentit (48)
Yhteensä tulee n. 3000 eur. Lähdetään talvella sitten johonkin reissuun, ehkä Thaimaaseen.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 12:40"]
Mä säädän aina veroprosentit kohdilleen... nyt tulee 30€. En ajatellut käyttää mihinkään erityiseen.
[/quote]
Minulla ei ole mahdollisuutta säätää kohdalleen kun työmatkakulut sotkevat aina verotuksen. Lisäksi viime vuonna olin kolmessa eri työpaikassa, joten muutenkin verotuksen laskeminen oli hankalaa, vaikka joulukuulle vielä sain nollakortinkin.
Ap
[/quote]
meillä myös matkakulut ja kotitalousvähennys aiheuttaa sen, että tulee paljon palautuksia. Tai kyllähän nuokin voisi ottaa etukäteen huomioon, mutta ei niitä aina varmasti etukäteen tiedä. Siksi meilläkin aina isot palautukset.
- 5 -
En ole vielä saanut. Onko joillekin muka jo tullut veronpalautukset?
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 12:56"]
[/quote]
No ei, mutta se tarkka summa on tiedossa jo käytänössä kaikilla, eikä se enää mihinkään muutu. Joulukuussa ne tulee.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 12:40"]
Mä säädän aina veroprosentit kohdilleen... nyt tulee 30€. En ajatellut käyttää mihinkään erityiseen.
[/quote]
Minä taas nimenomaan pidän tarkoituksella korkeaa veroprosenttia palautusten takia. Muuten tulee käytettyä kaikki normaalielämään. Kiva aina joulukuussa kun voi hyvin mielen sitten tuhlata! Nyt tulee palautusta 1400 vaikka olin viimevuoden hoitovapaalla!
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 12:58"]
[/quote]
No ei, mutta se tarkka summa on tiedossa jo käytänössä kaikilla, eikä se enää mihinkään muutu. Joulukuussa ne tulee.
[/quote]
No mä en kyllä muista yhtään paljon tulee.. Eikä kuulemma muista mieskään että tuleeko edes palautuksia vai mätkyjä.
Saan reilu 400 eur ja maksan sillä tämän vuoden ennakoita, eli verottajalle palautuu tuo raha heti. Vielä tosin täytyy joulukuussa toinen samansuuruinen summa verottajalle siirtää.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 13:02"]
[/quote]
[/quote]
No mä en kyllä muista yhtään paljon tulee.. Eikä kuulemma muista mieskään että tuleeko edes palautuksia vai mätkyjä.
[/quote]
No mene ihmeessä sitten johonkin muuhun ketjuun, heippa!
Paljonko sait veronpalautusta? Viime vuonnako?
Saan 1400€. Lisäksi vielä tulee 500€ paikkeilla plussapisteistä takaisin tilille, eiköhän noilla yhden joulun vietä ja loput säästöön.
yli 400 ja menee tilille josta sitten eteenpäin rahastoihin.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 13:02"]
[/quote]Olisihan se ihan hyvä tietää, sillä jos on tullut "mätkyjä" niin ne maksulaput on tulleet siinä samassa yhteydessä. Sulla jää ne sitten maksamatta jos ei ole tietoa pitääkö/paljonko pitää maksaa...
Ihmeen hölläkätisesti ihmiset talousasioistaan huolehtivat, kun näinkin moni ei edes tiedä mikä oli viime vuoden verotuksen lopputulos :o.
Meidän perheeseen tulee n. 4500 €. Mitään erillistä suunnitelmaa niiden kuluttamiseksi ei ole, mutta kaipa jotain osakesijoittamista voisi parilla tonnilla harkita.
reipas 3000e yhteensä miehen kans. asuntosäästötilille osa, osa joululahjoihin ja varmaan joihinkin pikkuhankintoihin
Minä taas nimenomaan pidän tarkoituksella korkeaa veroprosenttia palautusten takia. Muuten tulee käytettyä kaikki normaalielämään.
[/quote]
Hassua kehua sillä, ettei osaa säästää.
3700€ tulee ja menee talvilomaan samantien
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 13:19"]
Minä taas nimenomaan pidän tarkoituksella korkeaa veroprosenttia palautusten takia. Muuten tulee käytettyä kaikki normaalielämään.
[/quote]
Hassua kehua sillä, ettei osaa säästää.
[/quote]
Miksi pitäisi säästää säästämisen vuoksi? Jos on varaa ostaa uusi pesukone kun edellinen hajoaa niin mihin pitää erikseen vielä säästää? Työttömyyskään ei ole todennäköinen eikä edes heilauttaisi meidän elämää mihinkään suuntaan.
Mieheni saa n.1100 ja minä n.700 euroa. Mies säästää isompaan autoon, minä varmaan ostan satasella uudet silmälasit ja loput yhteiselle säästötilille ta sitten ostan uuden kameran, jos on hyvät alennusmyynnit joulun jälkeen.
En muista paljonko on tulossa, mutta taisi olla jotain väliltä 500-1000€ joko annan olla säästötillä jonne ne suoraan tuleekin tai sitten teen ylimääräisen asuntolainan lyhennyksen. Täytyy katsoa sitten kun raha on tullut.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 12:44"]
En ymmärrä kysymykseen sisältyvää ajatusta, että aina kun saa rahaa, se pitäisi jotenkin "käyttää". Minä käytän rahaa vain, jos jotain tarvitsen.
[/quote]
Ei siihen kyllä sisältynyt mitään pakkokäyttöä. Kuten sanoin itsekin, osa menee säästöön eli ei käytetä.
ap