Taas kerran: Anoppi!
Onneksi on nyt jo useamman sadan kilometrin päässä. Mutta ei vielä viikonloppuna. Oli siis appivanhempani käymässä. Yleisesti tosi kivoja ihmisiä ja meillä on hyvät välit, mutta aina välillä vaan niin sieppaa! Nyt pitää vaan päästä jonnekin purkamaan tätä.
Ärsytys 1. anoppi soitti ennen kuin lähtivät tulemaan, että he käy kirppiksellä ensin ja että tarvitaanko me jotain. Kivasti tehty, ei siinä. Sanoin sitten, että jos löytyy collegehousuja koossa 86 ja 104, niin ne kelpaa. Ja mitä anoppi tuo, farkkuja ja muita "parempia" housuja koossa 92 ja 110 ja järjettömän kasan puolirisoja lelua. Joo, meillä ei oo tiloja säilyttää kahta kokoa liian isoja vaatteita (ja anoppi tietää sen ja tietää myös mitkä koot on nyt käytössä)
Ärsytys 2. Olisko millään mahdollista kantaa omat hygieniatarvikkeet mukana!!?? Mun helkkarin kalliita shampoota ja hoitoainetta oli lutrattu litratolkulla, mun hiusharjaa käytetty ja kasvorasvaa. Kas kun ei pikkareitakin ja hammasharjaa lainannu.
Ärsytys 3. Koko ajan pitää olla jotain puputtamassa ja kahvia keittää. Viikonlopun aikana meni kolmen ihmisen kahveihin yli paketti puruja!! Normaalisti meillä juo vaan mies kahvia, ja sitäkin vain aamuisin. Ja sitten valitetaan kun on vaan yksi vessa...."Keitäs sinä nyt nuoremmakseks" kuulu jatkuvasti. En keitä ku en juokaan. Ja keittäsin kuitenkin liian vahvaa/laihaa/kuumaa/kylmää/jne., ihan niinkuin joka kerta aiemminkin.
Ärsytys 4. Miksi lapsia pitää alkaa riehuttamaan illalla 8 aikaan kun ollaan just rauhottumassa lukemaan kirjaa ja menossa justiin nukkumaan???!!! Kestipä lasten unille saanti sitten tuplat pidempään ja vaati jonkun viereen koko ajaksi. Normaalisti meillä on tarkat iltarutiinit jotka on meillä hyväksi todettu, muksut nukahtaa alle puolessa tunnissa itsekseen omiin sänkyihin.
Ärsytys 5. Meillä ei tuoda leluja ruokapöytään. Ikinä. Missään tapauksessa. Mitä appiukko tekee? Hieman kun toinen lapsista temppuilee, niin kantaa koko pikkuauto arsenaalin ruokapöytään ja alkaa päristelemään. No, eipä tullu syömisestä mitään enää ollenkaan ja puolen tunnin päästä valitettiin nälkää.Onneksi Anoppi tyrkkää sitten suun täyteen pullaa....
Tässä näin alkuun. Sainpahan vähän ees verenpainetta laskettua. Ja joo, on ihan turhasta kitisemistä, mutta mä oon raskaana ja saan valittaa.
Kommentit (36)
Tehty niinkuin 12 kirjoittikin, poislukien nuo hygieniatuotteet. Kirppiksestä oletin, että kun kerran anoppi erikseen kysyi, että mille olis tarvetta ja melko tarkat tiedot annoin, niin olis tullut oikeat tavarat. Eikä olis haitannu ollenkaan, jos ei olisi tuoneet mitään tai ei olisi löytynyt. Niin, ja en sanonut etten osaa keittää kahvia. Sanoin, etten kuitenkaan keitä mieluista, että ole hyvä ja mene itse vain.
Miksi ei joskus saisi tuijottaa omaan napaansa? Tarvitsen minäkin huomiota. Juuri olen passannut kahta ylimääräistä aikuista (jotka osaisi itsekin keittää ne kahvinsa tai nostaa sokerin pöytään jos olen unohtanut) pitkän viikonlopun, niin enkö minä saisi välillä ajatella myös itseäni ja valittaa jos siltä tuntuu?
/ap
Meilläkin appivanhemmat yrittävät puuttua kasvatukseen. Varsinkin ruokailutilanteet ovat sietämättömiä olimme sitten heillä tai he meillä vierailulla. Anoppi hössöttää lapsen syömisestä, tuputtaa ja ohjailee tarpeettomasti. Näin ollen lapsi keskittyy vain anopin höpötykseen ja syöminen unohtuu. Sitten appiukko alkaa hyssytellä anoppia, jolloin anoppi hermostuu ja ääniala nousee kiekumiseksi. Lopulta he kinastelevat keskenään. Tuohon väliin on turha enää itse tunkea ellei halua perheelleen kuulovaurioita.
Ap kirjoitit: "Miksi ei joskus saisi tuijottaa omaan napaansa? Tarvitsen minäkin huomiota."
Eihän ne appivanhemmat ole tulleet antamaan sulle huomiota, vaan tietenkin lapsille!
Ai oikeus joskus tuijottaa omaan napaasi? Sun appivanhemmat asuvat kaukana. Ehkä sun pitäisi sitä aviomiestäsi, lastesi isää pyytää ottaa sinut huomioon.
Tuijota omaan napaasi, kun appivanhemmat eivät ole teillä käymässä ja vaadi sitä huomiota MIEHELTÄSI, lastesi isältä.
En enää edes viitsi kommentoida tähän ketjuun, vaikuttaa todellakin jonkun keskenkasvuisen kirjoituksilta nämä viestit.
Okei, "litratolkulla" oli liioiteltua, mutta puoli pulloa melko isoista puteleista on mielestä aika paljon kahdenkin ihmisen hiusten pesuun. Olen kontrollifriikki, tiedän sen oikein hyvin ja pyrin hillitsemään itseäni IRL, mutta anonyymilla keskustelupalstalla saan olla juuri sellainen kun todellisuudessa olen.
Ja mulle keittiö on sellainen paikka jonne leluja ei vaan tuoda ja ruokaa kunnioitetaan. Harvoista asioista olen tosissani niin tinkimätön, mutta tämä on yksi niistä. Muutenkin tuo vanhempi lapsi on huono syömään jos on vähänkin jotain touhua ympärillä. Melko pitkälti juuri noin niinkuin 21. Oma äitini on tuossa vielä pahempi....
Olen onnellinen kun appikset ovat elossa ja voivat hyvin, ovat nuoria jne. En halua edes ajatella aikaa kun heitä ei enää olekaan.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 16:30"]
...En enää edes viitsi kommentoida tähän ketjuun, vaikuttaa todellakin jonkun keskenkasvuisen kirjoituksilta nämä viestit.
[/quote]
Kiitos tästä :)
Löysää vähän. Lähtekää miehen kanssa leffaan/lenkille/illastamaan ja jättäkää appivanhemmat lasten kanssa. Yritä nauttia elämästä. Lapset eivät mene piloille, vaikka joskus rutiineista poiketaankin. Ylimääräisen voit viedä kirpparille. Peace.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 15:37"]
Tällaisten vuoksi minä en vieraile miniäni luona.
[/quote]
Ymmärrän hyvin, en minäkään vierailisi. Ja sitten täällä kohta taas ketju, että miksi v....sa anoppi paapoo vaan oman tyttärensä lapsia eikä poikansa lapsia. Voi te ihanat niuhottavat miniät !
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 15:47"]
Ei tuohon tarvitse suostua. Sanot vaan reipaasti mitkä on säännöt teidän kotona vieraillessa ja jos ei kelpaa niin ei tartte tulla kylään. Eivät appivanhempasi voi noin törkeästi ylittää oikeuksiaan sun kotona.
[/quote]
Kyllä huomaa , että elämä on yhtä helvetin suorittamista ja niuhottamista, kun ei yhtä isovanhempien vierailua pysty yhtään relaa. Te olette karseita!
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 16:22"]
Meilläkin appivanhemmat yrittävät puuttua kasvatukseen. Varsinkin ruokailutilanteet ovat sietämättömiä olimme sitten heillä tai he meillä vierailulla. Anoppi hössöttää lapsen syömisestä, tuputtaa ja ohjailee tarpeettomasti. Näin ollen lapsi keskittyy vain anopin höpötykseen ja syöminen unohtuu. Sitten appiukko alkaa hyssytellä anoppia, jolloin anoppi hermostuu ja ääniala nousee kiekumiseksi. Lopulta he kinastelevat keskenään. Tuohon väliin on turha enää itse tunkea ellei halua perheelleen kuulovaurioita.
[/quote]
Tämä kuulostaa tutulta! Meilläkin appivanhemmat hössöttää kun lapsi on pieniruokainen. Kerran oltiin heillä useamman päivän kestävällä vierailulla ja meinasin tulla hulluksi siitä "syöpäs nyt että kasvat, ota nyt puuroa ota ota..." ja kun toinen lopettaa niin sitten saapuu toinen siihen ja sama virsi. Ja lapsen huomio menee siihen kokonaan. Kun lapsemme oli vielä vauva, 6kk, eikä hänellä ollut säännöllistä unirytmiä, vaan saattoi mennä illalla vasta 22 jälkeen nukumaan, niin anoppi ja appi alkoivat 19 maissa jo vihjailemaan että "eikös xxxxxx pitäisi mennä jo nukkumaan" ja tätäkin joka helvetin ilta. Yritin sanoa että lapsi on vasta herännyt päiväunilta että tuskin vielä nukahtaa moneen tuntiin. Mutta ei mennyt perille.
Ihan kivoja noin muuten, mutta tuolla reissulla vaan meni yli hilseen se helvetin syömisen ja nukkumisen tuputtaminen.
Tavallaan ymmärrän aloittajaa, mutta toisaalta........ Ota välillä rennommin. On mullakin rasittava anoppi ja appi ja pakon edessä heitä kestän joskus ja jouluna.
Tuleepa mieleen vanha anoppivitsikin: Pidän anopistani samanlaisena kuin oluestani; Pöydällä, kylmänä ja avattuna :D
Okei, vähän mauton...
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 15:25"]
Onneksi on nyt jo useamman sadan kilometrin päässä. Mutta ei vielä viikonloppuna. Oli siis appivanhempani käymässä. Yleisesti tosi kivoja ihmisiä ja meillä on hyvät välit, mutta aina välillä vaan niin sieppaa! Nyt pitää vaan päästä jonnekin purkamaan tätä.
Ärsytys 1. anoppi soitti ennen kuin lähtivät tulemaan, että he käy kirppiksellä ensin ja että tarvitaanko me jotain. Kivasti tehty, ei siinä. Sanoin sitten, että jos löytyy collegehousuja koossa 86 ja 104, niin ne kelpaa. Ja mitä anoppi tuo, farkkuja ja muita "parempia" housuja koossa 92 ja 110 ja järjettömän kasan puolirisoja lelua. Joo, meillä ei oo tiloja säilyttää kahta kokoa liian isoja vaatteita (ja anoppi tietää sen ja tietää myös mitkä koot on nyt käytössä)
Ärsytys 2. Olisko millään mahdollista kantaa omat hygieniatarvikkeet mukana!!?? Mun helkkarin kalliita shampoota ja hoitoainetta oli lutrattu litratolkulla, mun hiusharjaa käytetty ja kasvorasvaa. Kas kun ei pikkareitakin ja hammasharjaa lainannu.
Ärsytys 3. Koko ajan pitää olla jotain puputtamassa ja kahvia keittää. Viikonlopun aikana meni kolmen ihmisen kahveihin yli paketti puruja!! Normaalisti meillä juo vaan mies kahvia, ja sitäkin vain aamuisin. Ja sitten valitetaan kun on vaan yksi vessa...."Keitäs sinä nyt nuoremmakseks" kuulu jatkuvasti. En keitä ku en juokaan. Ja keittäsin kuitenkin liian vahvaa/laihaa/kuumaa/kylmää/jne., ihan niinkuin joka kerta aiemminkin.
Ärsytys 4. Miksi lapsia pitää alkaa riehuttamaan illalla 8 aikaan kun ollaan just rauhottumassa lukemaan kirjaa ja menossa justiin nukkumaan???!!! Kestipä lasten unille saanti sitten tuplat pidempään ja vaati jonkun viereen koko ajaksi. Normaalisti meillä on tarkat iltarutiinit jotka on meillä hyväksi todettu, muksut nukahtaa alle puolessa tunnissa itsekseen omiin sänkyihin.
Ärsytys 5. Meillä ei tuoda leluja ruokapöytään. Ikinä. Missään tapauksessa. Mitä appiukko tekee? Hieman kun toinen lapsista temppuilee, niin kantaa koko pikkuauto arsenaalin ruokapöytään ja alkaa päristelemään. No, eipä tullu syömisestä mitään enää ollenkaan ja puolen tunnin päästä valitettiin nälkää.Onneksi Anoppi tyrkkää sitten suun täyteen pullaa....
Tässä näin alkuun. Sainpahan vähän ees verenpainetta laskettua. Ja joo, on ihan turhasta kitisemistä, mutta mä oon raskaana ja saan valittaa.
[/quote]
Minä olen mauri ja minä olen mies..
minä olen raskaana ja saan valittaa
ja vittu joo ku miehen vanhemmat on ärsyttäviä ja koko mieski ja mun äiti on ainoo oikee mummo ja miehelle en pillua anna ja anoppi vois mennä saunan taa ja ampua ittensä sen jälkeen, kun on maksanut mulle 7000 euron vaunut
Minä olen raskaana ja saan valittaa mussunmussunmussunmussun mumummmmmuuuuuuuu
Vittu kun se lehmä voi kun kahviniki, vittu vittu
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 15:37"]
Tällaisten vuoksi minä en vieraile miniäni luona.
[/quote]
Juuri näin ja annan hoitoapua vain tyttärelleni ja autan vain hänen lapsiaan ja ostan vain hänen lapsilleen lahjoja.
Miniä onkin suljettu testamentista pois kokonaan.
Meillä juuri esikoinen suree silmät päästään, kun mummo on kuollut muutama kuukausi sitten. Tulee rakas mummo aina jostain mieleen ja itku tulee taas uudelleen.
Mutta meillä miehen äiti sai tulla läheiseksi lapsien kanssa, koska en nipottanut MINUN kodistani JA MINUN keittiöstä
Lapsienne takia, hommatkaa parempi itsetunto, älkääkä kitiskö jostain kahvipaketista
Mun anoppi oli alkoholisti joka kuoli viinaan tai ainakin alkoholin haittoihin.Hän ei halunnut tavata lapsenlapsia puhumattakaan minusta.
Kaikissa ihmisissä on puutteensa. Täydellistä ei ole keksitty. Yritetään tulla toimeen keskenämme ja jaksaa toistemme outoja tapoja.
Ap: liioittelet kyllä aika lailla, ehkä nyt suutuksissasi.
Ensinnäkään kukaan ei käytä shampoota ja hoitoainetta kuten sanoit "litratolkulla".
Toisekseen, vaikka joisivatkin paketin kahvia, niin mitä sitten. Vai onko teillä rahat niin tiukoilla, ettei kahviin riitä kuin kupillinen/pari päivässä?
Kolmanneksi: teille on tuotu lahjoja, ota niistä ne, joita voit ja haluat käyttää, loput vaikka kiertoon.
Neljänneksi: jos matkaa appivahemmille on sata km. niin tuskin ovat jatkuvasti sinua tieten tahtoen kiusaamassa.
Etkö voi antaa heidän edes käydessään leikkiä ruokapöydässä vaikka helikopteria? Miten se on sulta pois? Jos tuollainen pikkujuttu pilaa sun koko kasvatuksesi ja opetuksesi niin aika heikoilla olet.
Lapsille on rikkaus olla isovanhempiensa kanssa. Heillä voi olla eri tavat, mutta kai sä voisit sitä silloin tällöin sietää. Tuskin harvoin käydessään koko SINUN elämäsi rutiinia sekoittavat.
Herää pahvi: Sä olet KONTROLLIFRIIKKI!!