Mua harmittaa ehkäisyn vaikeus :( Sain tasan kaksi vaihtoehtoa:
kondomin tai sterilisaation. Jälkimmäinen ei ole vaihtoehto, joten jää yksi. Mä en kuitenkaan luota täysin mieheeni sen suhteen, joten spontaanius ja rentous kärsivät väistämättä. Eikö oikeasti ole mitään muuta vaihtoehtoa, kun hormoneista pitää luopua?
Kommentit (404)
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 17:54"]
Mä en kyllä kans ymmärrä sun pointtias.
[/quote]
Mitä sä et ymmärrä?
ap
Eikö vieläkään huolestuta tuo ehkäisemättömyys?
Lapsellinen mies, jonka mielestä sut vaan fiksataan ja kaikki on ennallaan synnytyksen jälkeen?
Entä jos saat raskausarpia, mitähän miehesi niistä sanoo?
Heti jälkitarkastuksen jälkeen leikkauspöydälle kiristämään alapäätä ja laittamaan täytettä rintoihin jne.....
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 18:25"]
Minkä takia aviomies haluaa nyt vauvan?
Pelkää että muru häipyy?
[/quote]
Onhan mies jo kauan yrittänyt panna murun paksuksi sähläämällä ehkäisyn kanssa, onnistuikin j kerran mutta onneksi meni kesken.
Neuvolassa ei kysytä aborteista ja aiemmista raskauksista siksi, että haluavat puuttua asioihin, vaan siksi, että juuri sitä sen hetkistä raskautta pidetään tarkemmin silmällä, jos keskenmenoja on takana tai jos kohtua on aborttien vuoksi sörkitty. Keskenmenot ja abortit nostavat riskiä siihen, ettei kaikki mene ihan oppikirjan mukaan raskauden alusta loppuun. Se kysymys on odottajan turvaksi, ei sitä turhaan kysellä.
Mun on myös pakko sanoa, että jos mun mieheni olisi sanonut ettei aio vauvan vuoksi valvoa tai vaippoja vaihtaa, olisi hän saanut mennä muualle lisääntymään. Pikkulastenhoitoon nyt vaan sattuu kuulumaan kaikenlaisia eritteitä ja äärimmäistä univelkaa/väsymystä. Mulla nyt on jo isot lapset, joten hyvin voin sanoa, että ei se valvominen ikuisesti kestä.
Murulle vinkiksi että riippuen sun veriryhmästäsi sä voit jopa vaarantaa oman ja lapsesi terveyden ellet kerro keskenmenosta + aborteista. En muista enää yksityiskohtia mutta liittyi tuohon Rh+ ja Rh- juttuihin ym. Ensiodottajalla tuolla asialla ei ole väliä koska hänellä ei voi olla vielä tiettyjä vasta-aineita veressä mutta jos on jo aikaisemmin ollut raskaana niin näitä vasta-aineita voi olla veressä vaikka ei olisikaan vauvaa synnyttänyt...
En kyllä suostuisi lisääntymään miehen kanssa joka kieltäytyy vaihtamasta vauvalle kakkavaipan tai hoitamaan heräilevää vauvaa yöllä.
Jos kerta murunkaan ei tartte näin tehdä niin ettehän te voi koskaan edes matkustaa perheen kesken tai viettää kolmestaan kotona aikaa koska jos vauva kakkaakin niin mistäs saatte hoitajan vaihtamaan vaipan ???
Tienaako mies nykyään hyvinkin kun meinaan nuo hoitajat hommata ? Vai onko oletuksena että Murun vanhemmat maksavat kakaroiden vauvalle hoitajan. Minusta Muru & Mu***u ovat kyllä kakaroita jos eivät meinaa itse vaihtaa kakkavaippoja ja meinaavat ottaa vanhemmuudesta vain hyvät puolet.
Ja tämän kirjoitan kolmen lapsen äitinä. Meillä olisi ollut varaa palkata lapsille hoitaja mutta ei tullut mieleenkään koska halusimme hoitaa itse lapset pääosin. Sillä ei vanhemmuus ole sitä että hoitaja tuo hyvällä tuulella olevan nätisti puetun vauvan hetkeksi vanhempien iloksi ja sitten loppuvuorokauden hoitaja hoitaa itse vauvan. Tai jos näin toimitaan niin kyllähän siitä hoitajasta tulee se ykkönen ja oikea vanhempi lapselle.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 18:54"]
En kyllä suostuisi lisääntymään miehen kanssa joka kieltäytyy vaihtamasta vauvalle kakkavaipan tai hoitamaan heräilevää vauvaa yöllä.
Jos kerta murunkaan ei tartte näin tehdä niin ettehän te voi koskaan edes matkustaa perheen kesken tai viettää kolmestaan kotona aikaa koska jos vauva kakkaakin niin mistäs saatte hoitajan vaihtamaan vaipan ???
Tienaako mies nykyään hyvinkin kun meinaan nuo hoitajat hommata ? Vai onko oletuksena että Murun vanhemmat maksavat kakaroiden vauvalle hoitajan. Minusta Muru & Mu***u ovat kyllä kakaroita jos eivät meinaa itse vaihtaa kakkavaippoja ja meinaavat ottaa vanhemmuudesta vain hyvät puolet.
Ja tämän kirjoitan kolmen lapsen äitinä. Meillä olisi ollut varaa palkata lapsille hoitaja mutta ei tullut mieleenkään koska halusimme hoitaa itse lapset pääosin. Sillä ei vanhemmuus ole sitä että hoitaja tuo hyvällä tuulella olevan nätisti puetun vauvan hetkeksi vanhempien iloksi ja sitten loppuvuorokauden hoitaja hoitaa itse vauvan. Tai jos näin toimitaan niin kyllähän siitä hoitajasta tulee se ykkönen ja oikea vanhempi lapselle.
[/quote]Muruhan menee töihin kun vauva on joku 3kk, ei miehen tartte toimia elättäjänä. Maitokakan kanssa ehkä pärjäävät.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 18:54"]
[/quote]Muruhan menee töihin kun vauva on joku 3kk, ei miehen tartte toimia elättäjänä. Maitokakan kanssa ehkä pärjäävät.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 17:36"]
Mä tarkoitin vain raskautta ja synnytystä, sitä biologista osuutta. Mun mieheni on kertonut, ettei aio heräillä öisin tai upottaa sormiaan vauvankakkaan, mutta ei aio sitä munkaan niskaan kaataa. Siksi hän on luvannut hankkia apua lapsenhoitoon. Hän haluaa kokea isyytensä hyvät puolet ja sanoo, että mulla on siihen naisena samat oikeudet. Mä en kuitenkaan usko, että se niin sitten menee. Mies on luonteeltaan hyvin rakastava ja huomioiva ja osaa sen osoittaa. Eiköhän vauva kiedo miehen pikkusormensa ympärille.
ap
[/quote]
Lueppa tuo. Mies on luvannut hankkia apua. Hyväksyisin paremmin jos mies tosiaan omasta pussistaan maksaisi sen avun mutta pahoin pelkään että mies lupaa tarkoittaa että Muru hommaa hoitajan jonka Murun isä maksaa. Eli tyypillinen kusetus taas murun mieheltä.
Ja tuossa viestissä ei taaskaan oteta mitenkään huomioon vauvan oikeutta vanhempiin jne vaan siihen että erityisesti murun mies haluaa VAIN isyyden hyvät puolet... JEE kuulostaa 16 vuotiaan pojan haaveunilta. Vaikea kuvitella että aikuiset ihmiset voisivat näin kommentoida. Saati että vaimo vielä uskoisi nuo jutut. Pakko olla provo. Tuo lainaamani kommentti varmistaa mielipiteeni.
Jep, itseasiassa MTVn 16 and pregnant ohjelmassa oon lukenut tuon saman kommentin että isä ei halua koskea kakkavaippaan tai herätä yöllä. 16-17 vuotiaalta sen vielä ymmärtää mutta että kolmekymppiseltä? :D
No niin, palataanpa maan tasalle. Lastenhoitaja ei tosiaankaan tarkoita, että hän hoitaisi kokonaan lapsen vanhempien puolesta. Hän toimii arjen helpottajana, jotta vanhemmat eivät olisi niin jumissa lapsen kanssa. Mistään ympäri vuorokauden hoidosta ei ole kysymys. Joskus päivällä, joskus yöllä, jos tuntuu, että tarvitsee. Ihan kuin meillä oli kotona.
Mun mieheni on sanonut, että hän ei pidä itseään mikään kakkavaippaisänä, mutta se ei tarkoita, että hän ei ikinä vauvaansa hoitaisi. En usko siihen ollenkaan.
ap
Ei varmaan kestä kauan ennen kuin muru on raskaana, onhan hän aika hedelmällinen.
Kolme kertaa jo ollutkin raskaana, vaikkei aiokaan sitä myöntää kysyttäessä.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 18:00"]
Kuparikierukka.
[/quote]
Ei kuulemma suositella mulle.
ap
Pessaari, naisten kondomi, varmat päivät ja selibaatti. Niin ja toki anaali.
Mä en kyllä kans ymmärrä sun pointtias.