Mua harmittaa ehkäisyn vaikeus :( Sain tasan kaksi vaihtoehtoa:
kondomin tai sterilisaation. Jälkimmäinen ei ole vaihtoehto, joten jää yksi. Mä en kuitenkaan luota täysin mieheeni sen suhteen, joten spontaanius ja rentous kärsivät väistämättä. Eikö oikeasti ole mitään muuta vaihtoehtoa, kun hormoneista pitää luopua?
Kommentit (404)
Et luota mieheesi laittaako hän kondomin paikoilleen? Miksi ihmeessä et laita sitä itse hänelle?
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 18:10"]
Et luota mieheesi laittaako hän kondomin paikoilleen? Miksi ihmeessä et laita sitä itse hänelle?
[/quote]
Kädet köytettynä sängynpäätyyn se on vähän hankalaa....
Oletko itse huolehtinut ehkäisystä tähän asti? Siinä tapauksessa antaisin miehelle kolme vaihtoehtoa: vasektomia, kondomi tai selibaatti. Saa ihan itse päättää.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 18:16"]
Oletko itse huolehtinut ehkäisystä tähän asti? Siinä tapauksessa antaisin miehelle kolme vaihtoehtoa: vasektomia, kondomi tai selibaatti. Saa ihan itse päättää.
[/quote]
Meillä näin, ja kyllä tasan huolehtii kortsun paikoilleen koska ei enempää lapsiakaan halua. On myös jonossa vasektomiaan.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 18:16"]
[/quote]
Meillä on vauvatoiveita tulevaisuudessa, joten vasektomia ei ole vaihtoehto. Selibaatti ei onnistuisi kummankaan osalta. Mulle kondomi on ihan ok, mutta miehen mielestä se tekee seksistä teennäistä. Mä pidän ajatusta lapsellisena, koska jotenkin asia pitää ratkaista.
ap
Meillä oli monta kuukautta ihan keskeytetty yhdyntä. Hoitelin miehen käsillä loppuun, tai suulla. Suunnitelmissa oli vauva, joten ei olisi haitannut aikaisempikin hedelmöittyminen, mutta tarkoituksella vasta yritettiin nyt syksyllä ja heti tärppäs.
Samoin oli esikoisen syntymän jälkeen, kun mies ei vain laukea kortsulla ja itse en saanut vielä hormoneita käyttöön.
No jos jokatapauksessa haluatte lisää lapsia niinnyarviiko sen ehkäisyn olla 100% varma? Siis jos nyt vahingossa tulisit raskaaksi niin tekisitkö abortin?
Jos raskaus ei olisi mikään katastrofi niin sittenhän varmat päivät tai keskeytetty yhdyntä(tai näiden yhdistelmä) voisi olla yksi vaihtoehto.
Meillä seksi muuttui paljon monipuolisemmaksi sen jälkeen kun siirryttiin käyttämään pelkkää kondomia ehkäisynä, kun aina ei jaksanut rapistella kondomin kanssa. Anaaliseksi ja suuseksi, samoin kuin käsin hyväilyt ja erilaiset lelut tuli paljon aktiivisempaan käyttöön.
No jos ap haluaa lapsia saada tulevaisuudessa, niin silloinhan ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kondomi. Mikä on siis ongelma?
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 18:46"]
No jos ap haluaa lapsia saada tulevaisuudessa, niin silloinhan ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kondomi. Mikä on siis ongelma?
[/quote]
sen äijä, jos et sattunut lukemaan......
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 18:47"]
[/quote]
[/quote]
No jos mies ei halua ehkäistä, niin on valmis ottamaan vastaan lapsen.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 18:48"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Juuri näin. Eli valinnan voi kaataa miehen niskoille tällä kertaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mies olisikin, minä en vielä.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 18:53"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Juuri näin. Eli valinnan voi kaataa miehen niskoille tällä kertaa.
[/quote]
En kyllä tajua, mitä niskaan kaatamista asiassa on. Lääkäri ei huvikseen kiellä hormonaalista ehkäisyä, ja mediastakin jokainen voi lukea, että naisia on kuollut ja vammautunut hormonaalisen ehkäisyn takia. Tietty voi kokeilla varmoja päivä (niitä tietokoneita on kai taas saatavilla), mutta kondomi on tässä tilanteessa varmin ehkäisytapa.
Murun aviomies on valmis, muru epäröi. Älä pikkuinen suostu sidottavaksi.
Miksei hormoneita voi enää käyttää?
Aika kiva liitto teillä, kun et voi luottaa mieheesi tälläisessä asiassa.
Oikeesti, ettikää vaihtoehtoja. Ei seksin oo aina pakko olla sitä et pippeli menee pimppiin ja ruiskii sinne spermaa. Ehkä mies suhtautuu kondomiin suopeammin, jos on välillä muutakin kuin sitä tavallista jyystöä. Varmojen päivien aikana keskeytetty yhdyntä ei tietty ole 100% turvallinen mutta niin mies pääsee ainakin vähän fiilistelemään miltä tuntuu vedellä siihen reikään paljaaltaan.
Ei nää jutut oo niin vaikeita. Väliaikainen juttu tää on teillekin.
Muru rakas, millä lääkärillä sä käyt sillä Suomessa alle 30 vuotias ei saa sterilisaatiota..
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 19:14"]
Muru rakas, millä lääkärillä sä käyt sillä Suomessa alle 30 vuotias ei saa sterilisaatiota..
[/quote]
Mun mieheni saisi... Mutta se ei ole vaihtoehto.
ap
Ehkäisypuikot on yksi vaihtoehto. Sen voi laittaa emättimeen 0,5 - 1 tunti ennen yhdyntää. Se kyllä vaahtoaa ihan hitosti, joskus kun kostuin todella paljon, alapää oli kuin shampoopesun jäljiltä :D