Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoi, lapseton, joka et halua lapsia! Mikä siinä lapsiperhearjessa on niin kamalaa?

Vierailija
08.09.2020 |

Nomraalia elämäähän se on, iloineen ja suruineen. Ethän edes voi kunnolla ymmärtää, mitä oikein pelkäät, kun sinulla ei ole asiasta kokemusta. Oletko ajatellut, että tuntemattoman pelko ei välttämättä tarkoitakaan vapaaehtoista lapsettomuutta vaan sitä, että tarvitset lisää tietoa ja ymmärrystä?

Kommentit (227)

Vierailija
1/227 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tykkäävät elämästään sellaisena kuin se on. Toiset ovat elämässään niin ahtaalla ,että hyvä kun itse selviät. Ei tällaisiin tilanteisiin haluta lisätä elämän vaikeusastetta ja vastuuta lapsesta. Mielestäni jokainen saa tehdä ratkaisunsa ihan omista lähtökohdistaan. On myös ihmisiä,jotka eivät pidä lapsista ja ihmisiä,jotka eivät halua siirtää omia ongelmiaan seuraavalle sukupolvelle.

Vierailija
2/227 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne lapset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/227 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan kokemusta kyllä. Olen nimittäin ollut lapsi lapsiperheessä.

Vierailija
4/227 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoi isä- tai äiti-ihmiset! Mikä siinä perheettömyydessä/lapsettomuudessa on niin kamalaa? Oletteko läheisriippuvaisia vai ettekö muuten vain osaa olla yksin? Mitä aukkoa täytätte sillä lapsenhankinnalla?

Nojoo. Provoilut sikseen. Perhe-elämässä kammoksuttaa kaikki. Melu, sotku, tasaisen tylsä arki. Ei ole minua varten. Nautin yksinäisyydestä ja siitä, että kukaan ei ole minusta riippuvainen. Haluatko, että tarkennan vielä jotenkin vai riittääkö, että yrität vain opetella ymmärtämään, että ihmisiä on erilaisia erilaisine tarpeineen?

Vierailija
5/227 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan, että IIIIIIIIIIIIIIIHHHHHAAAAAAAAAAAAANAAAAAAAAAAAAAAAA kun saa itse päättää vartalostaan ja olemisestaan. Ei lapsia - IKINÄ. Ei edes kylään. Enkä jaksa enää perustella. Yritän vain pysyä loitolla lapsista niin paljon kuin vain voin. Ja kiitän korkeampia voimia, että sain syntyä tähän maahan ja aikaan, jossa kehitys on kehittynyt niin paljon, että naiset eivät enää ole alistettuja pakkoavioliittoihin ja synnytyskoneiksi. Ja sterilisaatiokin on saatavilla. KIITOS <3

Vierailija
6/227 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen kahden aikuisen lapsen vanhempana sitä mieltä, että jos ei halua, niin ei ole pakko. Vaikka se olisikin vain pelkoa, ihan sama. Eikä pidä tehdä minkään painostuksen alla. Siitä ei tule kuin onnettomia lapsia

Itsellänihän on tästä kokemusta. Olisi pitänyt pitää se oma mielipide ja jäädä velaksi.

Vierailija
7/227 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajattelet, että lapsettomien ratkaisu johtuisi pelosta tuntematonta kohtaan? Ehkä he kokevat elämänsä sellaisenaan niin hyväksi, etteivät kaipaa siihen mitään lisää.

Vierailija
8/227 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki menettelee vielä, mutta sitten on nämä kaikki muut murheet. Talous näyttää sukeltavan pahasti. Mahdollisesti uusi lama tulossa. 

Korona mietityttää, vaikka se onkin pääosin melko lieväoireinen lapsilla. Miltä maailma näyttää 20 vuoden päästä? 

Jos lapsia ei olisi, niin murheita olisi paljon vähemmän. Ja olisihan arkikin paljon helpompaa ja isot muutokset elämässä olisivat helpompia. 

Vierailija
9/227 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen kaikki. Olen introvertti erakkoluonne.

M31

Vierailija
10/227 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan lapsia.

Vierailija
11/227 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? En minä ole koskaan miettinyt kenenkään muun arkea. Ei vain lapset kiinnosta. Koetapas sinä nyt keskittyä siihen arkeesi ja anna muiden elää omaa elämäänsä. 

Vierailija
12/227 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen kaikki. Olen introvertti erakkoluonne.

M31

Aikalailla tämä, mitä vähemmän vastuuta, sen parempi.

Vierailija
13/227 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut, että tuntemattoman pelko ei välttämättä tarkoitakaan vapaaehtoista lapsettomuutta vaan sitä, että tarvitset lisää tietoa ja ymmärrystä? 

Ja sitäkö pitäisi kokeilla parilla muksulla ja sitten todeta, että se ei olekaan kivaa? 

Vaikka itselläni on lapsia, niin en ymmärrä ap:n kaltaisten ihmisten ajatustapaa. Miksi kaikkien pitäisi haluta lapsiperhearkea? Suomessa on tuhansia huostaanotettuja lapsia, ja monen muunkin pitäisi hyvin tarkkaan miettiä tilannetta ennen kuin alkaa suunnittelemaan jälkipolvea.

Vierailija
14/227 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi lasta ja tulee heti mieleen aika montakin asiaa, jotka siinä on kamalaa :D

En ihmettele yhtään, etteivät kaikki siihen halua ryhtyä. Enkä ymmärrä miksi porukka luulee, että heillä olisi oikeus kommentoida tai painostaa muita ihmisiä lapsiasiassa. Samalla lailla se on elämän valinta kuin vaikka työpaikkakin. Tuskin kukaan toisia painostaa vaihtamaan työpaikkaa, jos he ovat jo onnellisia ja tyytyväisiä siihen?

Vierailija
15/227 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä sitä pelkää, en vaan halua. Viihdyn yksin oikein hyvin.

Vierailija
16/227 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhearjessa on kamalaa ihan kaikki mikä lapsiperhearkeen kuuluu.

Vierailija
17/227 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan elämältä enemmän kuin että se ei ole "niin kamalaa".

Ikävää että ap tyytyi siihen. Huono esimerkki lapsille. No, kolmasosa vanhemmista ei kyllä osaakaan olla vanhempia eikä heidän olisi ikinä pitänyt lisääntyä.

Vierailija
18/227 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kaksi aikuista lasta ja täytyy sanoa, nyt olisin paljon onnellisempi jos olisin jäänyt lapsettomaksi. Meillä ihan tavallinen perhe, hyvin toimeentulevakin, mutta toisen lapsen ongelmat alkoivat yläasteella ja jatkuvat vaan. Hirveä stressi koko ajan, varsinkin kun puhelin soi tai tulee viesti: mitä nyt on tapahtunut? Yleensä ei mitään hyvää. Ja ollaan tuettu lasta ja tehty vaikka mitä, yritetty saada hoitoon ym. Nyt täysi-ikäisenä kusee kaikki asiansa eikä tietenkään hae hoitoa vaikka tarvitsisi. En tiedä kuinka monta vuotta tätä enää jaksaa. Oma elämä jää elämättä lapsen sotkuinen keskellä.

En ymmärrä miksi edes hankin lapsia, ei tämä ole ollut missään vaiheessa kovinkaan mukavaa. Lapsettomana olisi varmasti todella paljon helpompaa.

Vierailija
19/227 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina on viimeinkin tullut vauvakuume, olis ihanaa jos olisi perhettä. Nuoruuden epävakaus alkaa viimeinkin helpottaa, nyt olisin kypsä äidiksi.

Mutta en silti, täytin juuri 54v ja vaihdevuodet alkaneet.

Vierailija
20/227 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapsiperhearki on ihan viihdyttävää, tykkään kyläillä siskollani jolla kaksi pientä. Hauskoja juttuja riittää! Samalla tavalla tykkään käydä katsomassa koiranpentuja, ne on söpöjä ja touhuaa kaikkea kivaa.

Mulla ei ole lapsia eikä koiria siksi, että en halua lasta tai koiraa. Siinä se :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä