Sosialistihallitus jatkaa verottamista. Työpaikalla pysäköinti ilmaiseksi on 3600€ arvoinen etuus!
Autoilijoiden kyykytys jatkuu. Jokainen euro revitään selkänahasta.
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitenhän estetään tässä keinottelu. Minä ainakin työnantajan sopisin ilmaisen parkkipaikan käytön maksulliseksi 1 euron vuosi-hintaa vastaan, ja antaisin kaikille 1 euron ylimääräisen palkankorotuksen.
-> ei enää ilmaista parkkipaikkaa -> ei synny verotettavaa etuutta
Näinhän tämä pienissä ja keskisuurissa firmoissa varmasti hoidettaisiin.
Myös alihinnoitelluista parkkipaikoista syntyy verotettava etu.
Tehtaat, lentokentät, satamat, ym. pitää siis vastedes rakentaa kaupunkien keskustaan että niihin saadaan työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitenhän estetään tässä keinottelu. Minä ainakin työnantajan sopisin ilmaisen parkkipaikan käytön maksulliseksi 1 euron vuosi-hintaa vastaan, ja antaisin kaikille 1 euron ylimääräisen palkankorotuksen.
-> ei enää ilmaista parkkipaikkaa -> ei synny verotettavaa etuutta
Näinhän tämä pienissä ja keskisuurissa firmoissa varmasti hoidettaisiin.
Myös alihinnoitelluista parkkipaikoista syntyy verotettava etu.
Työnantajan tarjoama toimisto on myös verotettava etu. Joskus on helpompi tehdä työtä, kun käy toimistolla istumassa työpöydän äärellä. Pehmeämpi tuoli on suurempi etu.
Mitenköhän minipalkalla elävät maksavat tuon?
Tuo Marinin hallitus kai luulee, että kaikilla suomalaisilla on samat tulot kuin heillä itsellään on.
Veroa veron päälle, kiinteistövero ja autoilun muut verot eivät ilmeisesti riitä. Lisäksi markkinahan hinnoittelee jo pysäköintipaikat kalliimmiksi alueilla, joilla on vähemmän tarjontaa, menee se yrityksen kuluihin tai tuottamattomaan taseeseen mutta on tietysti kauheaa, jos verottajalta on joku rahavirta mennyt ohi.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän minipalkalla elävät maksavat tuon?
Tuo Marinin hallitus kai luulee, että kaikilla suomalaisilla on samat tulot kuin heillä itsellään on.
Minimipalkkalaisten kannattaa vaan lopettaa työt, jos asuvat kaukana ja ovat joutuneet autolla kulkemaan töihin. Sitä kai se nykyinen hallitus tahtoo tapahtuvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Veroa veron päälle, kiinteistövero ja autoilun muut verot eivät ilmeisesti riitä. Lisäksi markkinahan hinnoittelee jo pysäköintipaikat kalliimmiksi alueilla, joilla on vähemmän tarjontaa, menee se yrityksen kuluihin tai tuottamattomaan taseeseen mutta on tietysti kauheaa, jos verottajalta on joku rahavirta mennyt ohi.
Veroprosentti ei ole vielä sata, joten varaa kiristykseen löytyy kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyytya 100%? Hallitus voisi asettaa tavoitteeksi 120%,
Onhan tämä "hauska" juttu, Italia saa meiltä rahaa ja meitä verotetaan kiristyvään tahtiin. Sanna, voisitko opetella neuvottelemaan ennenkuin lähde EU:n yöhön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3600e vuodessa tarkoittaa 300e kuukaudessa. Mistä ihmeestä toi luku on repäisty? Helsingin Kämpin pysäköintihallista?? Taas ei oteta huomioon meitä joille työnantaja tarjoaa työpaikan vierestä ilmaisen ja hoitamattoman hiekkakentän ilman lämmitystolppaa, voi pysäköidä jos mahdut eli tulet aamuvuoroon. Kenttä aurataan ehkä kolme kertaa talvessa.
No eihän tuo koske työntekijöitä, joiden auto ei ole maksullisella pysäköintipaikalla, josta firma maksaa erikseen. Ymmärrän oikeasti tuon, sillä edellisessä työpaikassa minulla oli autopaikka maksullisessa parkkihallissa. Nykyisessä työpaikassa työnantaja omistaa koko tontin, joten parkkipaikoista ei mene maksua erikseen, joten siitä ei tule minulle mitään varsinaista etua.
Mistä tulee tuo ajatus, että jos työnanataja omistaa koko tontin niin siitä ei pitäsi mennä maksua?
Ootte työ :-)Olennaista onko kyseessä maksullinen pysäköintipalvelu. Oli sitten kenen tahansa omistama tontti.
VM:n raportissaan ei puhuta maksullisesta parkkipaikasta. Siinä puhutaan ilmaisesta pysäköinnistä.
Tuommoisia raportteja pitää lukea kuin autisti. Asiat on otettava kirjaimellisesti eikä pidä tehdä mitään tulkintoja.
Silloin kun puhutaan ilmaisesta pysäköinnistä etuna, tarkoitetaan ilmaista pysäköintiä. Sitä parkkipaikkaa jolle työnantaja lupaa työntekijän jättää auton parkkiin ilman maksua. Ei siinä mietitä pitääkö jonkun muun maksaa siitä pysäköinnistä samalla paikalla. (Olen ihan liikaa ollut tekemissä byrokraattien kanssa.)
Minulla ei ole autoa, ei edes ajokorttia, mutta pidän tuota veropäätöstä kohtuuttomana.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt selkeä etu jos työnantaja ostaa parkkihallista parkkipaikan ja antaa sen ilmaiseksi työntekijän käyttöön. Sietää tätä verottaa. Osa työläisistä kun maksaa itse oman parkkipaikkansa. Selvät säännöt tähän ja etuudet veronalaisiksi.
Mielestäni vain rekisterinumerolla korvamerkittyjä halli- ja parkkipaikkoja voisi verottaa. Muillehan ei ole mitään taetta, että edes pääsee parkkiin.
Seuraavaksi marinin hallitus ryhtyy verottamaan työntekijöistä lämmitetyistä ja valaistuista sisätiloista, pöydästä ja tuolista. Onhan sekin etua ettei tarvitse ulkona tehdä työtä.
Ihan oikeasti Suomea ollaan sosialistien toimesta köyhdyttämässä ja tekemässä mahdottomaksi paikaksi asua ja elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt selkeä etu jos työnantaja ostaa parkkihallista parkkipaikan ja antaa sen ilmaiseksi työntekijän käyttöön. Sietää tätä verottaa. Osa työläisistä kun maksaa itse oman parkkipaikkansa. Selvät säännöt tähän ja etuudet veronalaisiksi.
Mielestäni vain rekisterinumerolla korvamerkittyjä halli- ja parkkipaikkoja voisi verottaa. Muillehan ei ole mitään taetta, että edes pääsee parkkiin.
Olet siis verottamisen puolella? Numeroituja paikkoja koskeva vero koskee kohta kaikkia paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan varmasti laskenut yhteen kaikki pakolliset verot ja maksut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tätä valvotaan?
Työnantajalle tulee ilmoittaa jos käyttää työnantajan parkkipaikkaa luultavasti. Sama systeemi nyt käytössä sähkölautauspaikkojen osalta, missä 30 euroa kuukaudessa verotettavaa etua jos paikkoja käyttää.
Melkoiseksi säädöksi menee. Meillä on firmalla jonkun verran hallipaikkoja, jotka eivät ole nimettyjä ja joita voi käyttää silloin kun toimistolla käy. Itse käytin ennen koronaa noita paikkoja ehkä kerran kuukaudessa. Tiettyinä päivinä kun oli paljon porukkaa toimistolla ne eivät riitä kaikille vaan osa vie kauemmas kadunvarsipaikoille. Pitääkö tässä nyt alkaa jotain halvatun parkkipäiväkirjaa pitämään ja tilittää verottajalle jokaisesta tunnista jonka noita hallipaikkoja käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites tällainen tilanne että halliin pääsee rekisterinumerolla tai yksilöidyllä avainkortilla, mutta paikat eivät ole korvamerkittyjä (eikä niitä edes riitä kaikille) ?
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi marinin hallitus ryhtyy verottamaan työntekijöistä lämmitetyistä ja valaistuista sisätiloista, pöydästä ja tuolista. Onhan sekin etua ettei tarvitse ulkona tehdä työtä.
Ihan oikeasti Suomea ollaan sosialistien toimesta köyhdyttämässä ja tekemässä mahdottomaksi paikaksi asua ja elää.
Tänne ollaan ajamassa samanlaisia isoja luokkayhteiskuntia, kuten Amerikassa on ja hallitus mahdollistaa sen, että nyt rikkaat tulevat pysymään rikkaina, sekä heidän jälkeläiset. Keskituloiset ja köyhät tulevat entisestään köyhtymään ja rikollisuus yleistymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis verottamisen puolella? Numeroituja paikkoja koskeva vero koskee kohta kaikkia paikkoja.
Millä verotat paikkoja, johon on pysäköinyt kuka tahansa?
En ole verottamisen puolella. Kunhan vaan totesin faktan, että muillahan ei ole edes todistettavissa/todennettavissa/verotettavissa olevaa parkkipaikkaa kuin näillä rekkarilla varatuilla. On vain satunnainen mahdollisuus päästä parkkiin. Olen itse esim. joutunut parkkeeraamaan kiellettyihin paikkoihin omalla riskillä, jotta ehdin ja pääsen töihin, vaikka samalla pihalla on ollut työnantajan työntekijöille osoittamia parkkipaikkoja, mutta ei vaan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites tällainen tilanne että halliin pääsee rekisterinumerolla tai yksilöidyllä avainkortilla, mutta paikat eivät ole korvamerkittyjä (eikä niitä edes riitä kaikille) ?
Varmempi verottaa, terveisin SDP
On vaikea mieltää työpaikan pysäköintipaikkaa verotettavan ansiotulon kaltaiseksi etuudeksi. Millä perusteella vaikkapa polkupyörävarasto, suihkut ja muut sosiaalitilat, mahdollinen kuntosali, jopa vessat yms. eivät sitten menisi samaan laariin=
Moni tarvitsee henkilöautoa työssään ja homma menisi vähän oudoksi, jos työnantaja ei järjestäisi autolle pysäköintimahdollisuutta. Maksaahan firma jo nytkin pysäköintimaksut, kun menee käymään asiakkaan luona jne. Ovatko nuokin verotettavaa ansiotuloa?
Käytännössä tällainen uudistus tarkoittaisi sitä, että työnantaja joutuisi maksamaan enemmän palkkaa, jotta työssä pakollisen auton käyttö ei aiheuttaisi ylimääräisiä kuluja. Eli toisinsanoen työn hinta nousee ja kilpailukyky laskee. Way to Go vasemmistohallitus!