Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävinkä rahapulaa valittavan yh-kaverin kanssa ruokakaupassa

Vierailija
18.10.2013 |

selvisi se, että mihin ne tuon kaverin rahat oikein menevät.

Ensin käytiin Lidlissä ostamassa sieltä edullisemmat ostokset. Tuolla oli myös tarjouksessa karhunvatukat, joita kaveri osti rasian. Kilohinta oli noin 20€!!! Kuulemma parin euron ostos ei haittaa ja on hyvä, että alpset oppivat syömään uusiakin makuja. (Eivät suostu syömään edes porkkanaa. Aloittaisi siis siitä.)

Lisäksi käytiin Prismassa ostamassa niitä, mitä Lidlistä ei löydy. Ostipa yh tuoretiskiltä graavilohta 100 grammaa. Kilohinta oli sellaiset vaivaiset 26€. Yritin vihjaista, että itse graavaamalla saisi edullisempaa ja voidaan mennä Lidliin takaisin ostamaan sieltä lohta. Sanoi, ettei kannata, kun haluaa vain pienen määrän. Yritin sitten vielä sanoa, että voihan osan pakastaa ja syödä myöhemmin ja osasta lohta voi tehdä keittoa yms. Kieltäytyi, kun sanoi ettei jaksa.

Näin on tänään tuolla mennyt jo noin 5 euroa kalliisiin ostoihin. Turha siinä on valitella rahapulaa, jos pari kertaa viikossa on varaa suollainen summa laittaa ylimääräisiin. Kuukaudessahan se tekee 40-45 euroon ja vuodessa 520 euroa.

Monesti olen pyydellyt elokuviin lasten kanssa yms. mutta sellaisiin ei ole koskaan varaa. Omiin herkkuihin kyllä rahaa nähtävästi riittää...

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niiden helvetin marjojen pitäisi olla suomalaisia? Jos asuisit ulkomailla, vaatisitko sielläkin saada suomalaisia marjoja? Haloo, valoja päälle.

Vierailija
2/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon marjojen alkuperään ja kalan suolasuuteen takertuminen on muutenkin typerää, etenkin kun puhuttaan pienistä herkutteluannoksista tässä. Samalla tavalla olisi voinut tavastella appelsiinen ostamista, että ties mitä myrkkyä ovat itseensä imeneet ja kyllä suomalaiset omenat olisi ollut parempia. Puhumattakaan niiden sisältämästä sokerista joka on suorastaan saatanasta vieden hampaatkin mukanaan.

Eiköhän muutama siivu graavilohta ja pieni kippo tuoreita marjoja ole valintana parhaasta päästä, mitä herkkuihin tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ap:n aloitus provo tai ei... Ärsyttää omassa tuttavapiirissäkin muutama, jotka tuhlaavat järjettömästi rahaa pieniin turhiin asioihin, mutta koskaan ei ole rahaa tehdä mitään, esim. lähteä sinne leffaan tai ravintolaan. Työpaikkalounas saatetaan aina syödä ruokalassa (n 6-8 e), ei koskaan omia eväitä. Tai laiskuuden takia kaikkialle pitää mennä autolla, myös siihen lähikauppaan.  Pikkuhiljaa näistä kasvaa iso summa..

Vierailija
4/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 13:42"]

Tämä on sitä kulutusta mitä en ymmärrä "rahapulassa" elävillä.

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 13:40"]

Mulla on sossun rahoilla elävä opiskelukaveri. Valittaa raha-asioistaan, mutta juuri osti iPhone vitosen, käy joka viikonloppu baareissa, ostaa jatkuvasti uusia vaatteita jne.

[/quote]

[/quote]

jos se on pöllinyt sen luurin tai saanut kummiltaan tms lahjaksi. Koska itse elän terveyssyistä johtuen toimeentulotuella ja en todellakaan ikinä voisi mitään iphonea ostaa. Joka kuu täytyy eurot laskea tarkasti ja yksikin isompi yllättävä meno romahduttaa ketjureaktiolla monien kuukausien budjetit.

[/quote]

Sanoi ostaneensa puhelimen kytkynä. Käyhän se niinkin, mutta kalliiksi tulee kuitenkin. Sama kaveri kävi muuten Turkissa jokin aika sitten..

Vierailija
5/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta vikaa ei ollut kuin se kilohinta. Terveellistä ruokaa, mitä sitten?

Kuinka paljon on niitä jotka ostaa täysin turhaa? 

Kärry täynnä sipsejä, isot pullot jaffaa, karkkia jne.

Ja se maha kelluu siinä kärryjen yläpuolella. 

Vierailija
6/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 19:53"]

Olipa ap:n aloitus provo tai ei... Ärsyttää omassa tuttavapiirissäkin muutama, jotka tuhlaavat järjettömästi rahaa pieniin turhiin asioihin, mutta koskaan ei ole rahaa tehdä mitään

[/quote]

Sama täällä. Joo, aloituksessa oli puhetta vain noin viiden euron ostoksesta, mutta kyllä muakin jotenkin ärsyttää tämä ihmistyyppi joka jatkuvasti valittaa raha-asioistaan muttei silti yhtään katso ruokakaupassa kilohintoja, tai vaikka katsoisikin niin toteaa vain ettei viitsi just esim. graavata itse kalaansa, vaikka silloin se maksaisi kolmanneksen siitä hinnasta. Ei kenenkään tarvitse viitsiä graavata itse kalojaan jos on kerran varaa maksaa siitä muille, mutta ei sitten kannata kyllä rahapulaakaan valitella.

Vierailija
7/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kävinkä-

Voisitko kertoa saman `SUOMEKSI?

Vierailija
8/59 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa järjellä: kannattaako oikeasti ostaa 100g lohta ja graavata se itse? Kuitenkin siihen joutuu ostamaan sen tillipuntin, joka nostaa kokonaishinnan suuremmaksi kuin pieni annos valmiiksi graavattua. Se tilli ei mene siihen kaikki ja jos lopulle ei ole heti käyttöä, se menee roskiin. Järkeä? Eri asia on, jos puhutaan isommista määristä.

Ainakin kauppahallissa joulun aikaan lohi graavataan samaan hintaan eli siis niin, että se on seuraavana päivänä valmista kun peset suolat, tillit yms. pois.

Vierailija
9/59 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ap:n aloitus provo tai ei... Ärsyttää omassa tuttavapiirissäkin muutama, jotka tuhlaavat järjettömästi rahaa pieniin turhiin asioihin, mutta koskaan ei ole rahaa tehdä mitään, esim. lähteä sinne leffaan tai ravintolaan. Työpaikkalounas saatetaan aina syödä ruokalassa (n 6-8 e), ei koskaan omia eväitä. Tai laiskuuden takia kaikkialle pitää mennä autolla, myös siihen lähikauppaan.  Pikkuhiljaa näistä kasvaa iso summa..

[/quote]

Minä menen autolla lähikauppaan (Prisma vajaan kilsan päässä) siitä syystä, että kaupassa vain kerran viikossa ja ostoksia on 5-8 kassillista + mahdolliset wc-paperit ja pesuainepaketit päälle. Minä jaksaisin kävellä mutta ostokset eivät. En myöskään jaksa kantaa niitä.

Arvaan, että av-mammoilla on tähänkin hyviä ratkaisuehdotuksia:

- käy kaupassa useammin

- mene pyörällä peräkärryn kanssa

- talvella monen pulkan kanssa

jne.

No sorry, menen kuitenkin autolla, koska se on yksinkertaisinta ja helpointa.

Vierailija
10/59 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 14:40"]vaan näistä kaiken maailman lihapiirakoista, valmislihapullista, hampurilaisista ja muusta mössöstä mitä meillä oli kotitekoisen normaalin ruoan lisäksi natustettu.

[/quote]Anteeksi, mutta mikä on halvempaa ruokaa kuin esim. eineslihapullat, ne maksaa noin 2-4€/kg?

Vierailija
11/59 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 07:10"]

Anteeksi, mutta mikä on halvempaa ruokaa kuin esim. eineslihapullat, ne maksaa noin 2-4€/kg?

[/quote]

No tässä varmaan tarkoitettiin sitä, että noita eineksiä oli ostettu kaiken maailman (tarpeettomiksi) iltanaposteltaviksi sen varsinaisen ruuan lisäksi. Eli kun ne jätti pois, niin johan kauppalasku pieneni. Mutta kyllähän esimerkiksi hedelmät ja vihanneksen ovat kilohinnaltaan halvempia terveellisempiä naposteltavia kuin vaikka nuo lihapullat.

Vierailija
12/59 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:23"]

Olipa ap:n aloitus provo tai ei... Ärsyttää omassa tuttavapiirissäkin muutama, jotka tuhlaavat järjettömästi rahaa pieniin turhiin asioihin, mutta koskaan ei ole rahaa tehdä mitään

[/quote]

Sama täällä. Joo, aloituksessa oli puhetta vain noin viiden euron ostoksesta, mutta kyllä muakin jotenkin ärsyttää tämä ihmistyyppi joka jatkuvasti valittaa raha-asioistaan muttei silti yhtään katso ruokakaupassa kilohintoja, tai vaikka katsoisikin niin toteaa vain ettei viitsi just esim. graavata itse kalaansa, vaikka silloin se maksaisi kolmanneksen siitä hinnasta. Ei kenenkään tarvitse viitsiä graavata itse kalojaan jos on kerran varaa maksaa siitä muille, mutta ei sitten kannata kyllä rahapulaakaan valitella.

[/quote]

Eli jos graavaa itse kalan, joka graavattuna maksaa 3 euroa, säästää 2 euroa? Todella kannattavaa, eikä edes totta, kun ottaa huomioon graavausainekset.

Vierailija
13/59 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on aivan järjetöntä ostaa kilohinnaltaan tuon hintaisia tuotteita, ja vain sen takia ettei jaksa. Niin kuin sanottu, ostaa vaikka koko lohen, fileroi, keittää ruodosta ja päästä kunnon lohikeiton, graavaa osan ja osasta tekee muuta ruokaa/pakastaa. Noita kolmen kympin kilohinnalta olevia tuotteita kun joka kerta kaupassa käydessä ostaa, alkaa ruuan hinta olla kohdillaan.

Tämä on vissiin sitä uusavuttomuutta/laiskuutta, kananmunatkin varmaan ostatte valmiiksi paistettuna.

Vierailija
14/59 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa provo tai ei niin tavallaan ymmärrän Ap:n pointin. Meillä myös sukulainen joka jatkuvasti valittaa rahapulaansa. Ja silti jääkaapissa on aina kalleimmat mehut ja juustot. Käy ravintolassa lounailla vaikka voisi ottaa eväät. Yms sellaista sinänsä pientä mutta pidemmän päälle niistä kertyy iso summa. Ja ostelkoonkin mun puolesta mitä huvittaa mutta voisi sitten lopettaa myös sen rahanpuutteesta valittamisen.

Vierailija
15/59 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 13:40"]

Mulla on sossun rahoilla elävä opiskelukaveri. Valittaa raha-asioistaan, mutta juuri osti iPhone vitosen, käy joka viikonloppu baareissa, ostaa jatkuvasti uusia vaatteita jne.

[/quote]

Voi kuule kun se on ihan sama ostatko kytkyllä iPhonen josta maksat parikymppiä kuussa vai jonkun muun josta maksat parikymppiä kuussa. Kun mulla oli peruskänny, maksoin pelkkää puhelinlaskua 50 euroa. Nyt mulla on Lumia ja maksan puhelinlaskua ja siitä puhelimesta 50 euroa kuukaudessa. Ei yhtään sen kalliimpi. Ei kai nyt joku oikeasti kuvittele että johonkin iPhoneen tarvitaan rahaa? Ei siihen tarvita kuin puhtaat luottotiedot. Maksaa sitten vähän kerrallaan.

Vierailija
16/59 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 07:46"]

Kyllähän se on aivan järjetöntä ostaa kilohinnaltaan tuon hintaisia tuotteita, ja vain sen takia ettei jaksa. Niin kuin sanottu, ostaa vaikka koko lohen, fileroi, keittää ruodosta ja päästä kunnon lohikeiton, graavaa osan ja osasta tekee muuta ruokaa/pakastaa. Noita kolmen kympin kilohinnalta olevia tuotteita kun joka kerta kaupassa käydessä ostaa, alkaa ruuan hinta olla kohdillaan.

Tämä on vissiin sitä uusavuttomuutta/laiskuutta, kananmunatkin varmaan ostatte valmiiksi paistettuna.

[/quote] 

Jos on pieni perhe ja rahat vähissä niin se kokonaisen lohen osto ei olekkaan niin yksinkertaista vaikka kannattavaa olisikin. Pienen köntin kraavilohta saa 3e mutta kokonainen lohi taas on reilusti yli 10e ja se on suuri raha, varsinkin kun on muutakin ruokatarviketta ostettavana. Lohella on myös syöntisuositukset, ei sitä nyt ihan joka toinen päivä voi syödä ja kun se kallis kala nököttää siellä pakastimessa ei ole rahaa ostaa edes sitä halvinta jauhelihaa tai niitä 0.89e tarjouslihapullia.

Vierailija
17/59 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 07:46"]

[/quote]

Entä jos tykkää lohesta graavattuna kuten minä? Jos olisin yksineläjä tai muu perhe ei söisi sitä, ostaisin minäkin sen 100g graavilohta valmiina. Nyt on tilanne toinen.

Sitä paitsi meidän Prismassa lohi on älyttömän kallista.

Vierailija
18/59 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kaverisi yh, jos hänellä olisi aivot? Yh:t nyt vaan on semmosia, kerjätään naapureilta ruoka-apua, työnnetään lapset hoitoon ihan kenelle vaan joka ei kehtaa kieltäytyä ja valitetaan rahapulasta vaikka ketään ei kiinnosta. Mutta kappas, ikinä ei ole rahat lopussa kun pitää ostaa tupakkaa tai viinaa, myös miesten perässä ajetaan vaikka toiseen kaupunkiin, mutta yhärillä ei ainakaan moraali estä maksattamasta miehellä kaikkia kuluja, saahan mies vastineeksi tosiherkkua eli yh-tussua, joka on marinoitu aikojen saatossa muiden epätoivoisten miesten bakteereilla.

Vierailija
19/59 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 13:32"]

Mieluummin hyvää ruokaa kuin leffaan...

[/quote]

Miten on jotkut ulkomaalaiset karhunvatukat hyvää ruokaa?

Täynnä salmonellaa, listeriaa ja muita kakkapöpöjä :(

[/quote]

No sitten minä olen täynnä salmonellaa, listeriaa ja kakkapöpöjä.

Voi meitä raukkoja, kun joudutaan syömään kotimaisia marjoja eikä saa Suomesta tuotuja :D

t. ulkomailla asuva

Vierailija
20/59 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sen lapset eivät tykkää porkkanasta. Ovat joskus maistaneet, mutta eivät siitä pitäneet. Miksi pitää porkkanaa syödä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi