Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävinkä rahapulaa valittavan yh-kaverin kanssa ruokakaupassa

Vierailija
18.10.2013 |

selvisi se, että mihin ne tuon kaverin rahat oikein menevät.

Ensin käytiin Lidlissä ostamassa sieltä edullisemmat ostokset. Tuolla oli myös tarjouksessa karhunvatukat, joita kaveri osti rasian. Kilohinta oli noin 20€!!! Kuulemma parin euron ostos ei haittaa ja on hyvä, että alpset oppivat syömään uusiakin makuja. (Eivät suostu syömään edes porkkanaa. Aloittaisi siis siitä.)

Lisäksi käytiin Prismassa ostamassa niitä, mitä Lidlistä ei löydy. Ostipa yh tuoretiskiltä graavilohta 100 grammaa. Kilohinta oli sellaiset vaivaiset 26€. Yritin vihjaista, että itse graavaamalla saisi edullisempaa ja voidaan mennä Lidliin takaisin ostamaan sieltä lohta. Sanoi, ettei kannata, kun haluaa vain pienen määrän. Yritin sitten vielä sanoa, että voihan osan pakastaa ja syödä myöhemmin ja osasta lohta voi tehdä keittoa yms. Kieltäytyi, kun sanoi ettei jaksa.

Näin on tänään tuolla mennyt jo noin 5 euroa kalliisiin ostoihin. Turha siinä on valitella rahapulaa, jos pari kertaa viikossa on varaa suollainen summa laittaa ylimääräisiin. Kuukaudessahan se tekee 40-45 euroon ja vuodessa 520 euroa.

Monesti olen pyydellyt elokuviin lasten kanssa yms. mutta sellaisiin ei ole koskaan varaa. Omiin herkkuihin kyllä rahaa nähtävästi riittää...

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 13:40"]

Mulla on sossun rahoilla elävä opiskelukaveri. Valittaa raha-asioistaan, mutta juuri osti iPhone vitosen, käy joka viikonloppu baareissa, ostaa jatkuvasti uusia vaatteita jne.

[/quote]Ehkä hän myy vähän sisäfilettä baarireissuilla ja saa siitä lisäansioita?

Vierailija
42/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 13:43"]

No, en kai ihmetttelisikään, jos ostaisi oikeasti terveellisiä ruokia. Samalla hintaa olisi saanut pussin kotimaisia pakastemarjoja ja graavilohi sisältää sen verran suolaa, että kalan terveysvaikutukset kyllä häviävät sen rinnalla.

ap

[/quote]

Jaa, mikähän tekee kotimaisista pakastemarjoista tuoreita karhunvatukoita terveellisemmän vaihtoehdon? Siinä pakastuksessa ja sulatuksessa häviää niitä vitamiineja. 

Muutenkin käsittämätöntä nillitystä. Yh:llä on varmaan muutakin tekemistä kuin graavata kalaa. Kas kun et valita siitä, ettei hän poiminut vatukoita itse. Tai kasvattanut perunoita. Valmistanut viiliä maidosta ja viilinsiemenestä. Jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että joku viitsi kerrankin kirjoittaa vähän suuritöisemmän provon, ja hauskaa, että noinkin moni vastaaja putosi suoraan kuoppaan :D.

Vierailija
44/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 13:43"]

graavilohi sisältää sen verran suolaa, että kalan terveysvaikutukset kyllä häviävät sen rinnalla.

ap

[/quote]

o_O Vajakki vai provoilija?

Vierailija
45/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 13:37"]

Olen ihan samaa mieltä, että käytän rahan mielummin ruokaan kuin viihteeseen.

Nuo nyt ei kuitenkaan olleet mitään mässyherkkuja. Toki voisit ihan kertoa näistä kilohinnoista yms. tarkemmin.

[/quote]

Minäkin ostan mieluummin litran jäätelöä ja katson kotisohvalla leffaa, kuin lähtisin ap.n kaltaisen kaverin kanssa elokuviin. Kaverin, joka tulee aihevapaalle haukkumaan ja arvostelemaan.

Ehkä ap siinä on se syy, että yh-kaverisi ei lähde kanssasi elokuviin. En minäkään lähtisi sinun kanssasi. 100gr graavilohta on paljon miellyttävämpi elämys kuin paska kaveri

Vierailija
46/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täällä ulkomailla me kaikki kuollaan, kun ei saada suomalaista puhdasta ruokaa. Ihan on leivät ulkomaalaisia ja marjat kanssa. Ja muutkin ruoat.

Vierailija
47/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän koko vuodatuksen suurin pointti taisi olla se, että kaveri on _YH_ (kauhistuksen kauhistus!) ja kehtaa mässätä tuolla lailla! Kokonaista 4,60 e hassasi yhdellä ainoalla ihan turhuuteen, vaikka on sentään _YH_!  o_O

Miten se kehtaa!

Vierailija
48/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska heitto tuo suola kumoaa terveysvaikutukset? :D Minä en kykene syömään suolatonta kalaa.

Vierailija
49/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo luulin että tää aloitus sisältää jotain oikeasti typerää toimintaa, kuten että vaikka bilettää baareissa sitten joka viikonloppu ja valittaa rahapulaa. Mutta oikein marjoihin ja kalaan tuhlaa...ajattele jos ois ostanut karkkipussin ja kalapuikkoja!

Vaikka huono provohan tää on.

Vierailija
50/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 14:11"]

Hienoa, että joku viitsi kerrankin kirjoittaa vähän suuritöisemmän provon, ja hauskaa, että noinkin moni vastaaja putosi suoraan kuoppaan :D.

[/quote]

Joo, ihailtava! Selitetään laveasti lidlit ja prismat ja gramman ja sentin tarkkuudella paheksuttavien ostosten määrät ja kilohinnat. Hih, pointsit tälle :D

Vierailija
51/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajankaltaisen ihmisen kanssa on mahdoton tehdä mitään kivaa. Jos et tee juuri kuten hän itsekin tekisi, olet arvioitavana. "Sen kerran kun se suvaitsee mun kanssa lähteä ulos niin vaikeeta oli. Ei kelvannu Suomen suurin multipleksi vaan piti änkee johonkin pieneen hikiseen leffateatteriin jossain hevon kuusessa. Se leffakin oli joku tanskalainen muka-taide-elokuva ja kahvilassa oli niin olevinaan kun osti tuplaespresson ja pari suklaakonvehtia, olis ostanut sokerittoman kolan ja näkkileipää kuten minä. Leffakin oli ihan huono, rumia näyttelijöitä ja ankea aihe. Ja sit vielä kehtaa valittaa et on läski ja köyhä."

Ei tollasta jaksa. 

Vierailija
52/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen laittaa asiat omasn tärkeysjärjestykseen. En minäkään niin lehffassa käymisestä välitä, mutta osta silti pojalleni graavilohta (Itse en tykkää) ja tuoreita marjoja välillä.

Vierailija
53/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän että meidän kulutustottumukset oli ihan hukassa.. Ruokakaupasta jäi mukaan aina kamalasti ylimääräistä mitä ei oikeesti tarvittu.. ja se iltamässyttely kyllä rupesi näkymään tossa vyötärölläkin :)

No tuli tilanne että mies jotui vähäksi aikaa matalapalkkaisempiin hommiin ja kun tiettyyn elintasoon oli tottunut ei rahat meinanneet riittää. Sitten päätin että nyt mä käyn yksinäni kaupassa ja mies heräteostoksineen jää kotiin. Kummasti rupesi menemään vähemmän rahaa kun ostin oikeesti vaan tarpeellisen ja siltikään en luopunut jugurteista, mehuista tai vihanneksista ja hedelmistä.. vaan näistä kaiken maailman lihapiirakoista, valmislihapullista, hampurilaisista ja muusta mössöstä mitä meillä oli kotitekoisen normaalin ruoan lisäksi natustettu.

Ja edelleenkin pystyin viikonloppuisin ostamaan vähän herkkujakin lapsille.. Joten kyllä jokainen meistä voisi varmasti katsoa peiliin näiden kulutustottumustensa kanssa.. mä tein sen vasta pakon edessä ja nyt muuten kun työtilanne on taas miehellä parempi jää rahaa ihan erilailla säästöönkin :)

Vierailija
54/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kuulostaa ihan yhdeltä mun entiseltä kaverilta. Ei varmaan tarvi selittää miksi on entinen kaveri.

Sivumennen sanoen, tälle kyseiselle kaverillekin oli hirveän kova paikka se, että erosin lasteni isästä ja minusta tuli ns. yh. Sillä ei ollut mitään merkitystä, että ero tapahtui sulassa sovussa ja yhteisymmärryksessä ex-miehen kanssa. Se oli silti paheksuttavaa ja hän katsoi asiakseen levittää jos vaikka minkälaista juorua meidän perheestä. Esim. kerran hän sattui soittamaan kun mulla oli kiire asiakastapaamiseen. Sitä ennen mun piti laittaa itseni kuntoon ja mm. pestä hampaat.  Sanoin hänelle asiasta, ja hän ehdotti että juttelee mulle samalla kun laittaudun valmiiksi. Tämä kävi mulle. Jossain vaiheessa sanoin että alan nyt pesemään hampaita, että en sitten pysty kunnolla vastaamaan. Ei ongelmaa. Jälkeenpäin hän oli kertonut äidilleni tuosta puhelusta, kuinka minulla "oli ollut puhelun aikana suu täynnä jotain, mitä lie siellä samalla tehnyt... Varmaan sillä oli siellä joku mies ja otti siltä suihin!" En hämmästyisi jos hän olisi kytännyt samalla tavoin kauppaostoksiani ja paheksunut niitä sitten ympäri kyliä ja nettipalstoja. Edessäpäin oltiin sitten kovasti luottoystäviä, kunnes vehkeilynsä paljastui ja katkaisin välit häneen kokonaan.

Vierailija
55/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola kumoaa terveysvaikutukset!!!111

Vierailija
56/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 13:42"]

Tämä on sitä kulutusta mitä en ymmärrä "rahapulassa" elävillä.

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 13:40"]

Mulla on sossun rahoilla elävä opiskelukaveri. Valittaa raha-asioistaan, mutta juuri osti iPhone vitosen, käy joka viikonloppu baareissa, ostaa jatkuvasti uusia vaatteita jne.

[/quote]

[/quote]

jos se on pöllinyt sen luurin tai saanut kummiltaan tms lahjaksi. Koska itse elän terveyssyistä johtuen toimeentulotuella ja en todellakaan ikinä voisi mitään iphonea ostaa. Joka kuu täytyy eurot laskea tarkasti ja yksikin isompi yllättävä meno romahduttaa ketjureaktiolla monien kuukausien budjetit.

Vierailija
57/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä turhin aloitus hetkeen. Otsikosta arvelin että jonkun yh kaveri on suurinpiirtein tuhlannut lapsilisät kaljaan tai muuta törppöä. eiköhän 5e herkkuihin kuten marjat ja lohi ole kohtuullinen summa, etenkin jos myös ne lapset maistelevat niistä marjoista. Paljon parempi vaihtoehto sipsipussille ja jäätelöpaketille, ootkoot vain suolaista lohta.

Vierailija
58/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella suuri osa ostaa tänäpäivänä älypuhelimen kytkykaupalla. Luuleeko joku oikeasti että kukaan köyhä pystyisi laittamaan useamman satasen puhelimeen...

Vierailija
59/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä oisin tänne tullu marisemaan vasta kun olis otenut vähä sipsii ja karkkii ja limpparii ja vaikka lisäksi pari sidukkaa illaksi.

Mitäs nyt mokomista marjoista ja pienestä kalaostoksesta. Ei se 5 euroa sillon tällön kenekään taloutta kaada, ajattelin että oikeasti olisi jopa turhan törsäillyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi